לפעמים תמחור של שהייה ארוכה כמקשה אחת אינו כדאי. הנה ארבע דוגמאות פשוטות למקרים כאלו:

  • תמחור ההזמנה מתבצע ע״י מערכת ההזמנות המרכזית של המלון (CRS). המערכת לא מתמחרת כל לילה בנפרד ואז סוכמת את הלילות אלא אורך השהייה והיום שבו היא מתחילה הם שבדר״כ קובעים מה יהיה המחיר הממוצע ללילה. שהייה באותה אורך שתתחיל יום אחד מוקדם יותר או מאוחר יותר עלולה לקבל תמחור שונה לגמרי.
    – – –
  • כאשר מחפשים שבעה לילות רצופים במלון המערכת תחפש את קטגוריות החדרים הזמינות לאורך כל הלילות האלו. כלומר, ייתכן שתהיה קטגוריית חדרים נמוכה יותר – זולה יותר – שתהיה זמינה רק שישה מתוך שבעת הלילות, לדוגמה, אבל היא לא תופיע בתוצאות החיפוש.
    – – –
  • ישנם תעריפים מוזלים שתקפים רק לשהיות המתחילות בימים מסוימים בשבוע. לדוגמה: תעריפי סופ״ש מוזלים שתקפים רק לשהיות שמתחילות בימים חמישי או שישי – עם או בלי מקסימום לילות לשהייה. במקרה הזה מי שיחפש בתוצאות המחיר לשהייה שמתחילה ביום רביעי לא יימצא את התעריף המוזל.
    – – –
  • ישנם מלונות שבהם ישנם הבדלים דרמטתיים בין מחירי החדרים באמצע השבוע ובסוף השבוע. מלונות עסקיים בעיקר במרכזי הערים הגדולות או מלונות שדה. במלונות אלו בדר״כ משתלם לפצל את השהייה לשתי הזמנות: אחת עד הסופ״ש ואחת החל מהסופ״ש.

חיפוש מפוצל

אי לכך במקרים רבים פיצול שהייה אחת למספר הזמנות יכול להשתלם בגדול. כך ניתן להנות מכל תעריף מוזל שאולי מוצע בחלק מהלילות, כך ניתן להזמין את מקסימום הלילות בחדר הזול ביותר וכך ניתן להבטיח שמערכת ההזמנות תמצא את המחיר הממוצע הנמוך ביותר לחדר לכל אחד מהלילות.

הבעיה היא שככל שהשהייה ארוכה יותר כך זו טירחה גדולה יותר ׳לפצל אותה׳ למספר הזמנות.

שהייה של שני לילות דורשת סה״כ שלושה חיפושים: ללילה הראשון בלבד, ללילה השני בלבד, לשני הלילות יחד. שהייה של שלושה לילות כבר תדרוש שישה חיפושים. שהייה של שבוע – מעל עשרה חיפושים, כתלות בחשק שלכם. בכל מקרה מדובר בעלות זמן לא מבוטלת. לשהיות של עד שלושה לילות זה בדר״כ לא שווה את הטירחה.

דרך אחת לבצע חיפושים מהירים היא באמצעות מנוע השוואת מחירים כמו קיאק. מזינים בשורת החיפוש את שם המלון ומבצעים חיפוש ללילה אחד בתאריך הצ׳ק-אין הרצוי. אח״כ מתקדמים לילה אחד קדימה בכל חיפוש. המטרה היא לזהות מהם הלילות היקרים ביותר בתקופת השהייה – כשהם מתומחרים אינדיבידואלית לפחות. בדר״כ המחיר של הלילה הראשון בתמחור אינדיבידואלי ישפיע דרמטית על המחיר הממוצע של כל הלילות בהזמנה שתתחיל באותו תאריך – ולכן אם זיהיתם לילה זול באמצע תקופת השהייה הוא יהיה מועמד טוב לנקודת פיצול.

לאחרונה הושק אתר אינטרנט (סטראט-אפ ישראלי) שמתיימר לבצע את החיפושים האלו במאוחד ולהציג את הסכום הכולל הנמוך ביותר שניתן להשיג באמצעות הפיצול המתאים. שמו בעברית ׳ספליטי טרוול׳ – לחצו כאן. אני ממליץ לנסות להשתמש בו, הוא עשוי באמת לחסוך טירחה רבה, אבל אח״כ לבצע את ההזמנות ישירות באתר המלון או באתרי הזמנות מובילים.

Splitty Travel Logo

דבר נוסף שכדאי לבדוק הוא את עמוד המבצעים באתר המלון. בדר״כ יוצגו שם מבצעים אטרקטיביים במיוחד עם התנאים שלהם. חפשו אילו תעריפים תקפים לתקופת השהייה שלכם והאם תנאיהם דורשים צ׳ק-אין בימים מסוימים בשבוע. כך, לדוגמה, שהייה של רביעי עד רביעי יכול להתפצל לשתי שהיות: רביעי עד שישי ושישי עד רביעי – אם למשל קיים תעריף סופ״ש מוזל לשהיות שמתחילות בימי שישי בלבד.

זאת ועוד. לפעמים לילה מסוים בשבוע הוא יקר משמעותית משאר הלילות. אם יש לכם, למשל, נקודות במועדון המלונות המתאים אולי תוכלו לרכוש את ׳הלילה הסורר׳ באמצעות נקודות באופן שישתלם לכם ואת שאר הלילות להזמין בכסף. או, במקרים חריגים, אולי יהיה עדיף לבלות את הלילה הזה (בעיקר אם הוא הראשון או האחרון בשהייה) במלון סמוך וזול יותר.

אל תשכחו את תוכניות ה-BRG

אותו הגיון שפורט לעיל נכון גם בחיפוש אחר הזדמנויות BRG. אם מדובר בשהייה ארוכה, שבוע לדוגמה, לא כדאי להסתפק בביצוע השוואת מחיר לכל אורך השהייה. אולי קיימת הזדמנות BRG מצויינת רק לששת הלילות הראשונים (כהזמנה אחת) ואח״כ תוכלו להזמין את הלילה השביעי באופן רגיל. גם כאן, צריך לשים גבול ריאלי למידת הטירחה שכדאי להשקיע בעניין אבל כשמתרגלים החיפושים האלו נהיים זריזים ופשוטים.

ע״פ תנאיהן של רוב תוכניות ה-BRG אין מניעה לפצל שהייה אחת למספר הזמנות ולהגיש בקשת BRG לכל אחת מאותן הזמנות. אבל שימו לב שמבחינת ההגדרה אם הלילות רצופים באותו מלון הרי שכל אותן הזמנות רצופות יהוו שהייה אחת.

האם יש בעיה עם מספר הזמנות?

ככלל – לא. למלונות לא באמת איכפת שלקוח אחד יבצע מספר הזמנות או הזמנה אחת עבור אותה שהייה. הרי לקוחות רבים עושים זאת כדי שתהיה להם אפשרות נוחה יותר לבטל חלק מהלילות בשלב מאוחר יותר. מה שכן, עדיף במקרים כאלו ליצור קשר עם המלון מבעוד מועד ולבקש ממנו לאחד את ההזמנות השונות כי הן מהוות בעצם שהייה אחת רצופה.

מלונות, ברוב המוחלט של המקרים, יראו באוסף ההזמנות כאילו היו הזמנה אחת ולא ידרשו מהאורח לעבור כל פעם לחדר אחר. למעט במקרים בהם יש אי-תאימות בין קטגוריות החדרים בהזמנות השונות.

לסיכום

הטריק הזה, של פיצול הזמנה ארוכה למספר הזמנות, יכול לחסוך כסף רב במקרים מסוימים. כחלק משיעורי הבית לבניית מסלול הנסיעה ובדיקת מחירים כדאי גם לטרוח ולשחק מעט עם התאריכים כדי לבדוק מהו באמת המחיר הנמוך ביותר הזמין באותה תקופה.

בהצלחה!

השאר תגובה