הקדמה

אייר אירופה היא חברת התעופה השלישית בגודלה בספרד ובסיסה הראשי בשדה התעופה של מאיורקה. היא מפעילה צי של 55 מטוסים (גדול יותר מהצי של אלעל, לצורך השוואה) עם קוים סדירים למגוון רחב של יעדים במערב אירופה, צפון ודרום אמריקה. החברה שותפה בברית SkyTeam ועד לאחרונה הייתה גם שותפה במועדון התעופה FlyingBlue של אייר פראנס וק.ל.מ. החברה מחזיקה בדירוג שלושה כוכבים של סקייטרקס עם ביקורות בינוניות למדי.

אייר אירופה הביאה תחרות משמעותית לשוק ת״א-מדריד שעד כניסתה היה יחסית יקר בשל תחרות מוגבלת-משהו בין אלעל לאיבריה (שלהן גם הסכם קודשייר בקו ותמריץ נמוך להתחרות). מיד עם כניסתה של אייר אירופה לק, בתחילת קיץ 2015, ראינו ירידות מחירים חדות. איבריה החלה להציע אז כרטיסי הלוך/חזור ב-215$ בלבד – כדי להשוות למחיר שהוצע ע״י אייר אירופה – ובנוסף שידרגה את חלק מטיסותיה בקו למטוסי איירבאס A330 רחבי גוף שבין השאר מציעים מחלקת עסקים מצויינת.

כרטיסים זולים למדריד ויעדים נוספים

אחד מקוראי הבלוג, דרור, הפנה את תשומת ליבי השבוע לכרטיסים זולים שאייר אירופה משווקת בימים אלו מבלי לפרסם מבצע מיוחד. מדובר בכרטיסי הלוך/חזור מת״א למדריד במחלקת העסקים במחיר נמוך בצורה חריגה של 440$ בלבד! בורב התאריכים בשנה זה המחיר שמוצע למחלקת התיירים של אלעל או איבריה.

זאת ועוד – הכרטיסים זמינים מחודש אוגוסט ועד סוף הלו״ז (יוני 2017) כמעט בכל התאריכים. הנה זמינות המחיר ע״פ החיפוש של המטריקס:

TLV-MAD UX-J for Sep-Ocy 16

TLV-MAD UX-J for May-Jun 17

שימו לב שבקו הזה משרתים מטוסי בואינג 737 שמציעים מחלקת עסקים פנים-אירופית. כלומר, אותו מרווח רגליים של מחלקת התיירים אבל המושב האמצעי חסום. בנוסף, נוסעי מחלקת העסקים זוכים לשירותי קרקע מועדפים (דלפקי צ׳ק-אין ייעודיים, מסלול מהיר לבידוק הביטחוני שקיים גם בנתב״ג ועוד). שירות טוב יותר בטיסה, ארוחות איכותיות יותר, כניסה לטרקלין דן בנתב״ג ולטרקלין של אייר אירופה במדריד, שליחת מזוודה נוספת ללא תוספת תשלום ועוד.

אייר אירופה מציעה גם טיסות המשך בתוך ספרד שמייקרות את הכרטיסים בכמה עשרות דולרים בלבד. כך, לדוגמה, תוכלו לטוס בקיץ הבא לסופ״ש בבילבאו בפחות מ-500$:

TLV-BIO June17 for 490$ with UX

ע״פ תנאי הכרטיסים ניתן לבצע עצירה (Stopover) במדריד, בכל כיוון, ללא תוספת תשלום.

הכרטיסים הם במחלקת כרטוס I. צבירת מיילים אפשרית:

  • 150% ממרחק הטיסה במועדון MilleMiglia (אלאיטליה).
  • 150% ממרחק הטיסה במועדון SkyMiles (דלתא).
  • 100% ממרחק הטיסה במועדון FlyingBlue (אייר פראנס וק.ל.מ).
  • 100% ממרחק הטיסה במועדון SkyPass (קוריאן אייר).

כרטיס הלוך/חזור מת״א למדריד מכסה מרחק של 4400 מיילים סה״כ.

תנאי הכרטיס ומידע נוסף לסוכני נסיעות

  • קוד התעריף בין ת״א למדריד הוא ״IRTBSB״ 
  • הזמנה נדרשת לפחות 14 ימים לפני היציאה וכרטוס תוך 48 שעות.
  • מינימום שהייה: 3 ימים. מקסימום שהייה: 45 ימים.
  • שתי עצירות מותרות – אחת בכל כיוון, במדריד – ללא תוספת תשלום.
  • כרטיסי OJ מותרים.
  • ביטול כרטיס: 70 אירו לפני היציאה. שינוי כרטיס: 50 אירו והפרש אם קיים.
  • אין הנחות לילדים. פעוטות, מתחת לגיל שנתיים, משלמים 10% ממחיר מבוגר.

לסיכום

בעיניי מדובר בכרטיסים אטרקטיביים למדי עבור מי שמעוניין לבקר במדריד בשנה הקרובה. במיוחד לנוסעים קבוצים של ברית סקיי-טים. הסיכוי שיהיו מחירים נמוכים במחלקת העסקים קלושים למדי. יחד עם זאת, כדאי לזכור שמדובר במחלקת עסקים פנים-אירופית בלבד שהיתרון שלה על פני מושבים מועדפים במחלקת התיירים, לדוגמה, הוא נמוך יחסית.

איבריה, המתחרה, מציעה כרטיסי הלוך/חזור בקו הזה החל מ-680$. במידה ושתי הטיסות מופעלות ע״י מטוסי איירבאס A330 הרי שזו פרמיה שכדאי לשקול ברצינות כי במטוסים אלו קיימת מחלקת עסקים בינ״ל. אפשרות אחרת היא לרכוש כרטיסים מוזלים במחלקת התיירים של איבריה ולשדרג אותם עם הצעה כספית.

ושוב תודה לדרור, קורא הבלוג, שכתב לי על הכרטיסים האלו.

10 תגובות

  1. לטוס בביזנס לאירופה – זה לא בשמיים – FlyingOut

    […] בקיץ הציעה אייר–אירופה כרטיסים למדריד במחלקת העסקי…-450$. לרגע זה נראה כמו טעות בתמחור אבל די מהר הסתבר שזה היה מבצע כשר ומכוון. איבריה לא נשארה חייבת והצטרפה לחגיגה עם מחירים דומים – אלא שהיא מציעה בקו מוצר פרימיום אחר לגמרי במסגרת חלק מהטיסות שלה מה שהפך את הכרטיסים שלה לאטרקטיביים הרבה יותר. […]

    הגב
  2. במחלקת עסקים לאירופה - זה לא בשמיים - FlyingOut

    […] בקיץ הציעה אייר–אירופה כרטיסים למדריד במחלקת העסקי…-450$. לרגע זה נראה כמו טעות בתמחור אבל די מהר הסתבר שזה היה מבצע כשר ומכוון. איבריה לא נשארה חייבת והצטרפה לחגיגה עם מחירים דומים – אלא שהיא מציעה בקו מוצר פרימיום אחר לגמרי במסגרת חלק מהטיסות שלה מה שהפך את הכרטיסים שלה לאטרקטיביים הרבה יותר. […]

    הגב

השאר תגובה