שירותי אובר זמינים כיום בכמעט 500 ערים ברחבי העולם. בת״א זמין רק שירות המוניות בינתיים אבל אובר מקווה להתחיל להציע בקרוב את שירות UberX – נהגים עם רכבים פרטיים – שהוא אחד משירותי הדגל שלה (שבו אני משתמש לעיתים תכופות בחו״ל).

אם אין לכם עדיין חשבון אובר – אתם מוזמנים לפתוח חשבון באמצעות הקישור הזה ולקבל במתנה 30 ש״ח למימוש בנסיעה הראשונה שלכם (במונית, בת״א). אני אקבל תגמול דומה אז תודה מראש לכל מי שיבחר להירשם באמצעות הקישור כאן. ההרשמה לשירות, כמובן, בחינם.

לאחרונה אובר עלתה לכותרות במספר הזדמנויות.

2,000,000,000 נסיעות

בתחילת חודש ינואר השנה כתבתי שאובר רצתה את רף מליארד הנסיעות. זה מספר מרשים לחברה שאין בבעלותה אפילו רכב אחד (לשירות משתמשיה). חציית הרף התרחשה למעשה בדצמבר 2015 – כמה ימים לפני הפוסט.

באותו פוסט ציינתי עובדות נוספות על החברה. בין השאר, בחצות של ערב השנה החדשה (31 לדצמבר) היו למעלה מ-150,000 נוסעים במהלך נסיעה של אובר ואחרי חצות היו למעלה מ-100,000 הורדות של האפליקציה ככל הנראה ע״י אנשים שרצו לחזור הבייתה בבטחה.

אז מזל טוב לאובר על הנסיעה השני מליארד שהתרחשה אי שם ב-18 ליוני. למעשה, לא פחות מ-147 נסיעות הסתיימו בדיוק באותה שניה ב-16 ערים שונות וציינו יחד את הנסיעה השני מילארד. אובר נתנה במתנה 450$ לכל אחד מאותם נוסעים ולכל אחד מאותם נהגים משום שבאותה עת אובר הציעה שירותים בקרוב ל-450 ערים ברחבי העולם.

לעזוב את סין

מנכ״ל אובר טרוויס קלאניק ציין לאחרונה שהחברה מפסידה מעל מליארד דולר בשנה בשוק הסיני. כנראה בעקבות תחרות קשה ויקרה מול המתחרות המקומיות.

אני, כלקוח, שמח מאוד שאובר משרתת יותר ויותר יעדים במדינות לא מערביות. בעזרת אובר ניתן לדלג בקלות מעל מחסום השפה, להנות משירות ונוחות שהם מעל הסטנדרט המקובל בשוק המקומי (רכבים חדישים ונקיים יותר ממוניות מקומיות בעיקר) ולמנוע כמעט כל מצב של רמאות מצד נותני השירות. מוניות בסין אינן יקרות אבל התקשורת כמעט אפסית עבור מי שלא דובר סינית. מהסיבה הזאת אני משתמש בשירותי אובר בסין באופן כמעט אקסלוסיבי ועד כה תמיד הייתי מרוצה מהתוצאה.

מסתבר שהחדשות פחות משמחות. אובר החליטה לנטוש את מאמצי הלחימה שלה בשוק הסיני ומכרה את הפעילות-המפסידה לענקית המקומית Didi Chuxing (שגם היא, כנראה, מפסידה כסף בשוק הנסיעות). אובר קוראת למהלך ׳מיזוג׳ אבל זה שם מכובס למכירת הפעילות. חבל מאוד.

למפות את העולם

האפליקציה של אובר נשענת על שירותי מפות וטכנולוגיות שונות מתחום זה. ללא שירותים אלו אובר לא יכלה להתקיים מלכתחילה. חלק מהטכנולוגיה שבה נעשה שימוש פותחה ע״י אובר אבל עיקר המידע מגיע משירותי המפות של גוגל.

בקיץ שעבר אובר גייסה לשורותיה את בריאן מק׳לנדון שהיה אז סגן נשיא בגוגל ואחד האחראיים על תחום המיפוי של החברה. בריאן הפך לסגן נשיא באובר ומוביל את פרוייקט המיפוי של החברה כיום שמקבל רוח גבית חזקה.

השבוע נודע שאובר מתכוונת להגדיל משמעותית את תקציב הפיתוח שלה ולהשקיע כחצי מליארד דולר בפרוייקט מיפוי עולמי חדשני שאולי ייתר את הצורך שלה בשירותיהן של חברות אחרות כמו גוגל. כבר ב-2015 אובר שלחה רכבים עם מצלמות ומכשור נוסף כדי למפות רחובות בארה״ב וכעת הודיעה החברה שבחודשים הקרובים הרכבים יגיעו גם למקסיקו ואח״כ למדינות נוספות.

אפשר להניח שכוונת החברה היא להכין את הקרקע לעתיד של רכבים ללא-נהג שמלבד טכנולוגיה ברמה גבוהה מאוד ידרשו גם טכנולוגיות מיפוי ייחודית ומפות מעודכנות.

אפליקציה חדשה לעסקים

כבר לפני חודשים רבים אובר החלה להציע שירותים ייעודיים לקהל העסקי. בפרט: האפשרות לקשר חשבונות פרטיים לעסק כך שהחיובים יגיעו ישירות למעסיק. בצד השני של המטבע נסיעות העבודה יוכלו ירוכזו בממשק אחד כך שהמעסיק יוכל לראות בדיוק לאן נוסעים עובדיו, מתי, עם מי וכמה כל זה עולה לו. בנוסף, ובלי קשר, אובר מאפשרת לפצל תשלום בין מספר נוסעים באותה נסיעה כך שכל אחד יוכל לשלם את חלקו בלבד – בין אם זו נסיעה פרטית ובין אם זו נסיעה עסקית.

לפני מספר ימים עשתה החברה צעד משמעותי נוסף והשיקה את אפליקציית UberCentral. מטרת האפליקציה החדשה היא לאפשר לעסקים להזמין נסיעות עבור הלקוחות שלהם באופן נוח, מהיר ומרוכז. בעלי עסק? מעוניינים להזמין איסוף ללקוח שמגיע לתחנת רכבת קרובה? מעוניינים לשלוח את אחד העובדים באופן מיידי לסניף אחר של החברה בעיר הסמוכה? אובר מאפשרת לכם לבצע את ההזמנות עבור הלקוחות או העובדים שלכם מתוך ממשק ייעודי מתוחכם אחד.

מי שיוכלו להנות במיוחד מהאפליקציה החדשה הם המלונות. בעזרת אובר הם יוכלו, לדוגמה, להזמין לאורחיהם איסוף פרטי משדה התעופה ע״פ בקשתם. מרבית המלונות לא מחזיקים צי רכבים פרטי ומשתמשים בשירותים של חברה מקומית לטובת הזמנת נסיעות עבור אורחיהם – וכאן יכולה להיכנס אובר ולחסוך את הטירחה.

בהזמנת נסיעה יש להזין את שם הנוסע, המספר הסלולרי שלו, נקודת האיסוף, היעד וסוג הרכב המבוקש. הלקוח ייקבל הודעת טקסט אודות הנסיעה עם קישור למפה מקוונת שתאפשר לו לראות את הרכב בזמן אמת.

לסיכום

כלקוח קבוע של אובר אני שמח לראות את החברה גדלה, מתפתחת ומשתכללת. אובר באמת ובתמים שינתה באופן חיובי מאוד את חוויית הנסיעות שלי בחו״ל ואחרי עשרות רבות של נסיעות ברחבי העולם אני עדיין לקוח מרוצה מאוד. בכל פעם שהייתה אפילו הבעיה הקטנה ביותר זכיתי לקבל מענה מהיר, מקצועי ומספק משירות הלקוחות של החברה – לרבות פיצויים הוגנים כשהיה צורך.

תגובה אחת

השאר תגובה