ישראלים רבים מבצעים קונקשיין בסין בדרכם ליעדים שונים במזרח אסיה והאזור הפסיפי. זה נכון יותר מתמיד לאור הכפלת תנועת הנוסעים בקו ת״א-בייג׳ינג כתוצאה מכניסתה של היינאן איירליינס לשוק. נדרשת ויזה על מנת לבקר בסין – אך מה לגבי קונקשיין בלבד?

ככלל אצבע ניתן לבצע קונקשיין בין שתי טיסות בינ״ל בכל שדה בעולם ללא צורך בויזה או אשרה מיוחדת אחרת – אך ישנם יוצאים מן הכלל. הדוגמה המוכרת ביותר היא ארה״ב שדורשת מכל הנוסעים להחזיק ויזה בתוקף, או אשרה מתאימה אחרת, גם על מנת לבצע קונקשיין בשטחה.

ויזה לסין

נכון להיום בעלי דרכון ישראלי יכולים לקבל מגוון רחב של ויזות לסין כמו ויזת תייר, ויזת עסקים, ויזת לימודים ועוד. ניתן להוציא את הויזות בשגרירות סין בת״א או באמצעות חברה המציעה שירותי טיפול בויזות כמו ש.מ.אשרות (תמורת עמלה של כמה עשרות ש״ח לכל ויזה). הויזה הזולה ביותר מאפשרת כניסה אחת בלבד למדינה ותקפה למשך שלושה או שישה חודשים (מקסימום שהייה: 30 ימים).

לאחרונה נחתם הסכם בין ישראל לסין לעניין הרחבת היחסים הקונסולריים ובעתיד הקרוב שתי המדינות יציעו לאזרחים של המדינה האחרת ויזת רבת-כניסות התקפה לעשר שנים.

קונקשיין בסין ללא ויזה

סין, כמו מדינות רבות אחרות באסיה ובכלל, מציעה תוכניות הנקראות TWOV (ר״ת: Transit Without Visa). בינתיים מוצעות שלוש תוכניות כאלו המאפשרות לנוסעים בקונקשיין להישאר בסין למשך 24, 48 או 72 שעות ללא צורך בויזה – כתלות בדרכון שלהם, בצמדי הטיסות ובתנאים נוספים.

בעלי דרכון ישראלי יכולים כיום להנות רק מהתוכנית הראשונה המאפשרת מעבר בסין למשך 24 שעות לכל היותר ללא צורך בויזה. לטובת העניין, באופן טבעי, הנוסע חייב להציג לצד כרטיס הטיסה לסין גם כרטיס לטיסת המשך החוצה מסין עם המראה מתוכננת בתוך 24 שעות מרגע נחיתתו במדינה. הטיסות יכולות באופן עקרוני להיות תחת שני כרטיסים נפרדים. אין צורך להכין מסמכים מראש.

למען ההבהרה: אשרת ה-TWOV מאפשרת גם מעבר בהגירה. כלומר, כניסה לסין. מתן האשרה נמצא בסמכותם של קציני ההגירה וייתכן בהחלט מצב שהם יסרבו כניסה ויחייבו את הנוסע להישאר בשדה התעופה במהלך הקונקשיין. אני מניח שזה הפתרון הרצוי במידה ומדובר בקונקשיין של שעות ספורות.

ניתן לקבל אשרת TWOV גם כאשר המעבר בסין כולל טיסה פנימית. לדוגמה: טוקיו לבייג׳ינג, בייג׳ינג לשנגחאי, שנגחאי לבנגקוק. אם יש פחות מ-24 שעות בין הנחיתה בבייג׳ינג (הכניסה לסין) לבין ההמראה משנגחאי (היציאה מסין) הרי שתנאי ה-TWOV תקפים.

כדאי לדעת

במידה ויש בדרכונכם ויזה לסין בתוקף ותנסו להיכנס למדינה במהלך קונקשיין כאמור – כמעט בטוח שקצין ההגירה יחתים את דרכונכם ויראה בכך כניסה למדינה במסגרת ההיתר של הויזה.

Map of China in Asia

זה תרחיש הרלוונטי לנוסעים רבים שבוחרים להתחיל את טיולם באסיה ביעד אחר ונדרשים לקונקשיין בסין אבל מתכננים לחזור לבקר במדינה בחלק מאוחר יותר של הטיול. במקרה כזה, כאמור, כדאי לבקש ויזה עם שתי כניסות ולספור את הקונקשיין ככניסה הראשונה (על אף שמרבית הסיכויים שלא יהיה בכך צורך, זאת עצה בריאה).

סיכום

אני נשאל לעיתים תכופות על הצורך בויזה לסין. קונקשיין במדינה רחוקה יכול להיות חווייה מלחיצה-משהו עבור נוסעים רבים ולכן טוב לדעת את הדברים מראש. במיוחד כאשר מדובר במדינה מתפתחת עם תרבות שונה כ״כ מהתרבות המערבית, ועוד מדינה שבה אחוז דוברי האנגלית כ״כ נמוך.

באופן אישי אני מחכה בקוצר רוח לויזה מרובת-כניסות לסין עם תוקף לעשר שנים. לא שאני טס לסין מספר פעמים בשנה או משהו כזה אבל הויזה החדשה עדיין תחסוך לי טירחה וכסף לאורך זמן.

27 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני יודע שזה קצת מאוחר , אבל השקעתם בי הרבה רוגע וידע.

    תודה רבה D:

    הגב
  2. לכבוד יום הרווקים הסיני: 11 דברים שאולי תרצו לדעת על טיסות בסין – FlyingOut

    […] בנוסף, בעלי דרכון ישראלי יכולים לבצע קונקשיין בסין ללא צורך בויזה. ישנם מספר תנאים לפטור האמור כשהעיקרי מביניהם הוא שהקונקשיין לא יחרוג מ-24 שעות בין נחיתה להמראה. במסגרת אותו פרק זמן יכול הנוסע לצאת מהצד האווירי של השדה, להתנייד בתוך סין וכו׳ – והעיקר שיעזוב את סין בתוך 24 שעות מרגע שנכנס אליה. פרטים נוספים ראו בפוסט הזה. […]

    הגב
  3. אסתר

    היי, תודה רבה על המידע . ממה שאתה כותב זה נשמע לי די בטוח שאם אגיע לשדה תעופה בבייג׳ין לטרנזיט של 20 שעות ואציג בפניהם כרטיס טיסה המשך לישראל יתנו לי לצאת מהשדה תעופה לנוח בבית מלון למספר שעות.
    בקבוצה של מטיילים בסין בפייסבוק נאמר לי שאין מצב שנותנים לי לצאת מהשדה בלי ויזה .
    אני קצת מבולבלת , אני מגיעה לשדה עם שני ילדים קטנים ולמרות שאני לוקחת בחשבון שיש מצב שלא יתנו לי לצאת ,כן הייתי רוצה קצת יותר וודאות בעיניין.
    אז השאלה שלי היא בעצם, האם יצא לך אישית לצאת מהשדה תעופה בלי בעיה? האם אתה מכיר מישהו שיצא מהשדה בלי בעיה?
    יש עוד איזו דרך שאתה מכיר לעשות ברור יותר וודאי?
    תודה רבה!

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      (א) אפשר, ומי שכתב אחרת כנראה לא בקיא בפרטים. מצ״ב בסוף התגובה ציטוט מתוך אתר שגרירות סין באסטוניה (פשוט כי המידע הזה לא מופיע באתר שגרירות סין בישראל).

      (ב) אם את רוצה להיות בטוחה ב-100% פשוט פני לשגרירות סין ויתנו לך תשובה וודאית.

      (ג) את יכולה להוציא ויזה ל-10 שנים לסין. זה עולה סה״כ 100 ש״ח לדרכון.

      (ד) לי יש ויזה ל-10 שנים לסין אבל כבר נכנסתי פעם אחת למדינה בלי להראות את הויזה בכלל (כי הייתה לי טיסת המשך כמה שעות אח״כ).

      – – –

      24-Hour Direct Transit

      Under the 24-hour visa-free transit rule, no visa is required for international flight, ship, or train passengers who transit directly through mainland China and will stay for less than 24 hours. Passengers should hold tickets to a third country or region and have a confirmed seat.

      Those who transfer in more than one city of China within 24 hours can also enjoy this policy. For instance, if one's trip is Moscow – Lanzhou – Guangzhou – Bangkok and the total time in China is less than 24 hours, the passenger can still enjoy the 24-hour direct transit. But the passenger needs to apply for the temporary entry permit upon his arrival.

      הגב
      • אסתר

        תודה רבה.
        הייתי הולכת לשגרירות , אבל היא נמצאת בנקברה ואני במלבורן .

      • Lior @ FlyingOut

        אפשר במייל או בטלפון. וזה די מפתיע שלסין אין קונסוליה במלבורן.

        בכל מקרה, כאמור, לא צריכה להיות שום בעיה.

  4. Ch

    האם זה רלוונטי גם אם יש לי 3 קונקשיינים בסין, בתוך 24 שעות? (ינגון-קונמינג, קונמינג-צ'נגדו, צ'נגדו-בייג'ין, בייג' ין-תל אביב)
    יש סיכוי שיעשו לי בעיות?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      פורמלית, ע״פ התנאים, אין בעיה עם מספר קונקשיינים במדינה כל עוד עוזבים את המדינה בתוך 24 שעות מרגע שנכנסים אליה. בפועל יכולים לשאול שאלות ולתהות למה המסלול הוא כמו שהוא.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        ומה המשמעות של זה שיכולים לשאול שאלות ולתהות?

      • Lior@FlyingOut

        הממ…

        לקציני הגירה לעולם יש סמכות אחרונה לאשר כניסתם של תיירים למדינה. אפילו כשיש להם ויזה ניתן לסרב להם מכל סיבה שנראית נכונה. לכן, גם אם התנאים מאפשרים דבר כלשהו זה לא מבטיח שקציני ההגירה לא ירימו גבה ויסרבו. מי שבוחר לעשות שניים/שלושה קונקשיינים בסין בדרך ממדינה א׳ למדינה ב׳ אולי לא עובר על התנאים אבל הוא בהחלט מרים דגל אדום – ואי אפשר לדעת מראש איך הדגל האדום הזה יתפרש ע״י קציני ההגירה.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אז לנסות להוציא מהר ויזה..?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      ויזה עולה בערך 100 ש״ח והסינים נותנים לישראלים ויזה לעשור. נשמעת לי השקעה טובה סה״כ.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        יודע אם זה ככה גם אם עושים מחול? (אני בינגון)

      • Lior@FlyingOut

        לא יודע מה המחירים שם. המחירים שציינתי הם בשגרירות בת״א.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם קציני ההגירה עושים בעיות זה קורה לפני שטסים מהיעד הראשון או אחרי שכבר נוחתים בסין?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      קציני ההגירה נמצאים בכל שדות התעופה הסיניים המקבלים טיסות בינ״ל.

      אני רוצה להבהיר – כוונתי הייתה שמרבית הסיכויים שלא יהיו בעיות, ובפרט אם אתה יודע להסביר מדוע המסלול שבחרת הוא כזה, אבל בגלל שמדובר במקרה מורכב (מעל קונקשיין אחד) אז חשוב להכיר את האפשרות שיהיה סירוב או לכל הפחות חקירה כפולה ומכופלת (מה שפשוט ייקח קצת זמן…).

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        אם יעשו לי בעיות זה יכול להיות בכל אחד מהקונקשיינים או שברגע שמעבירים אותי את הראשון אין בעיה? ויש הבדל אם מעבירים את המזוודות עצמאית או לא?
        נראה שלא אצליח לעשות פה ויזה..

      • Lior@FlyingOut

        בקונקשיין הראשון תדע. סביר להניח שיהיה בסדר. בכל מקרה בקונקשיין הראשון תצטרך לאסוף את המזוודה, לעבור מכס ולהפקיד אותה מחדש.

  7. sapir brand

    שלום, יש לי טיסה מהונג קונג דרך שנגחי בשתי חברות תעופה שונות, מברור מול חברת התעופה הבנתי שאין בעבר ישיר של המזוודות בין הטיסות, אמור להיות לנו קונקשן של 3 שעות בשדה, רציתי לדעת מה הפרוצדורה של יציאה בשביל לאסוף מזוודות ואז כניסה חזרה לטיסת ההמשך.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      ראשית – ייתכן שקיבלת תשובה לא נכונה. גם כאשר שתי הטיסות מופעלות ע״י חברות שונות, וגם אם הן תחת כרטיסים שונים, עדיין ניתן לשרשר את הכבודה ברוב המקרים. אז נסו לעשות את זה.

      שנית – ניתן להיכנס לסין למקסימום של 24 שעות ללא ויזה. אם תצטרכו לאסוף כבודה אז כמובן שתצטרכו לעבור גם הגירה, ואז לחזור דרך ההגירה והבידוק לאחר הצ׳ק-אין לטיסת ההמשך. שלוש שעות אמורות להספיק אבל אל תתעכבו כי לפעמים התורים ארוכים מאוד וכל שלב בדרך לוקח הרבה זמן.

      הגב
      • sapir brand

        אם הטיסה שלי היא להונג קונג עם קונקשן בסין זה נחשב לכניסה שניה לסין?

  8. alon waizer

    שלום
    יש לי טיסה מיפאן לארץ עם קונקשין בסין של 28 שעות
    האם יתנו לי להכנס לסין ?

    הגב
  9. לכבוד יום הרווקים הסיני: 11 דברים שאולי תרצו לדעת על טיסות בסין - FlyingOut

    […] בנוסף, בעלי דרכון ישראלי יכולים לבצע קונקשיין בסין ללא צורך בויזה. ישנם מספר תנאים לפטור האמור כשהעיקרי מביניהם הוא שהקונקשיין לא יחרוג מ-24 שעות בין נחיתה להמראה. במסגרת אותו פרק זמן יכול הנוסע לצאת מהצד האווירי של השדה, להתנייד בתוך סין וכו׳ – והעיקר שיעזוב את סין בתוך 24 שעות מרגע שנכנס אליה. פרטים נוספים ראו בפוסט הזה. […]

    הגב
  10. טליה שחר

    היי, אני נמצאת בפיליפינים וראיתי טיסה בסקיי סקנר לקמבודיה עם מעבר בסין-גואנגזו שהייה של שלוש וחצי שעות שם, האם זה אפשרי לעשות את הקונקשן הזה ללא ויזה? גם אם כתוב בסקיי סקנר שזה self-transfer ? מה שאומר שאצטרך לצאת ולהיכנס
    אשמח לעזרה אני ממש לא בקיאה בפרטים על הויזות ומפחדת להיתקע בסין!

    הגב

השאר תגובה