כל מועדון מלונות קובע את תנאיו. בתוך כך הוא קובע גם את אורך חיי הנקודות המונפקות. הסטנדרט הוא שהנקודות אינן פגות תוקף כל עוד החשבון נשאר פעיל. זה גם המצב במועדון IHG Rewards.

נקודות המועדון פגות תוקף רק כאשר החשבון מגיע ל-12 חודשים מלאים ללא פעילות. ״פעילות״ היא צבירה של נקודה אחת ומעלה או מימוש של נקודה אחת ומעלה. כלומר, כל פעולה בחשבון שנוגעת לנקודות מהווה פעילות ומאריכה את תוקף הנקודות ב-12 חודשים מאותה נקודת זמן.

ihg-rewards-points-expire

איך למנוע את פקיעת תוקף הנקודות?

דרך אחת היא לרכוש נקודות חדשות. המחיר מתחיל מ-13.5$ ל-1,000 נקודות – מחיר לא אטרקטיבי – אך יורד אף מתחת ל-6$ ל-1,000 נקודות במסגרת מבצעים מיוחדים.

אבל הדרך הטובה ביותר, וזו שאינה דורשת הוצאה כספית, היא להקים הזמנה ללילה-בונוס ולבטל אותה מאוחר יותר. הדרך הזו רלוונטית לכל מי שיש לו יתרה של 5,000 נקודות ומעלה בחשבון.

מה עושים?

מחפשים מלון מקטגוריה 1, הנמוכה ביותר, שדורש 10,000 נקודות ללילה בונוס. לדוגמה מלון Holiday Inn Berlin City West. באתר המלון ביחרו תאריך רנדומלי בעתיד הרחוק – נגיד ה-1 לאפריל 2017, – וביחרו בתעריף לילות בונוס. החדר מקטגוריית הבסיס אמור להיות זמין תמורת נקודות. במידה ואין זמינות בתאריך שבחרתם פשוט ביחרו תאריך אחר. אחרי בחירת החדר בצעו את ההזמנה – אך בבקשה שימו לב לתנאי התעריף ולאפשרות הביטול.

(במידה ויש לכם יותר מ-5,000 נקודות בחשבון אך פחות מ-10,000 נקודות עליכם למצוא מלון המשתתף במבצע התקופתי של PointBreaks. לחצו כאן).

ככלל לילות-בונוס ניתנים לביטול עד יום אחד לפני מועד הצ׳ק-אין. אבל זה לא משנה כי את ההזמנה אתם יכולים לבטל ממש לאחר הקמתה. או, אם תרצו, להמתין מספר שעות כדי ליצור לעצמם את האשליה שזו הייתה הזמנה אמיתית שבוטלה מאוחר יותר בגלל טעות. כך או כך לאחר ביטול ההזמנה יוחזרו הנקודות לחשבון.

בתהליך שתיארתי מבוצעות שתי פעולות הנוגעות לנקודות מועדון. מכאן שתוקף הנקודות בחשבון, כולן, יוארך ב-12 חודשים נוספים.

לסיכום

ברוב מועדוני המלונות, וגם במועדוני התעופה לצורך העניין, יש תנאי תפוגה לנקודות ומיילים. אבל ברוב המקרים קל מאוד לייצר את הפעילות המינימלית הדרושה לשם פעולת המנע. המידע הזה זמין בעמודי ה-FAQ של המועדונים השונים אך אם לא מצאתם את המידע הרלוונטי אתם בהחלט מוזמנים לשלוח אלי מייל ואנסה לעזור.

תגובה אחת

השאר תגובה