בימינו כמעט כל קבוצת מלונות או אתר הזמנות מציעים תוכנית BRG. התוכניות האלו נושאות שמות שונים (לדוגמה: ׳Look No Further׳ של קבוצת מאריוט), פועלות תחת תנאים שונים אחת מהשניה ורק חלקן נחשבות לאטרקטיביות באמת. המטרה של התוכניות האלו היא אחת: ליצור תמריץ נוסף עבור לקוחות לבצע את ההזמנות שלהם בערוצים ישירים וזאת ע״י הבטחת המחיר הנמוך ביותר לכאורה.

התבנית הבסיסית של תוכניות ה-BRG פשוט למדי:

  • בצעו הזמנה בתעריף פומבי באחד הערוצים הישירים >
  • מיצאו בתוך 24 שעות מחיר נמוך יותר הזמין פומבית באתר הזמנות >
  • הגישו בקשת BRG ע״פ כללי התוכנית >
  • אם הבקשה אושרה תהנו מהשוואת מחיר ובונוס נוסף כלשהם (הנחה נוספת, נקודות מתנה, לילה בחינם וכו׳).

תוכנית ה-BRG של הילטון

זו אחת התוכניות המוכרות ביותר בשוק מהסיבה הפשוטה שלקבוצת הילטון יש יותר מ-4,500 מלונות ואת אחד ממועדוני הלקוחות הכי פופולריים בעולם. התוכנית מציעה השוואת מחיר בתוספת של 50$ הנחה. כשמדובר במלון מחוץ לצפון-אמריקה ההזמנה מתוקנת כדי לכלול את ההנחה וכשמדובר במלון בצפון-אמריקה המחיר בהזמנה מתוקן למחיר הנמוך שנמצא (השוואה בלבד) ולאחר השהייה הלקוח מקבל בדואר כרטיס מתנה של אמקס שטעון בו סכום של 50$. בארה״ב הכרטיס הזה טוב כמו כסף.

hilton-brg-text

אני מתארח במלונות קבוצת הילטון לעיתים תכופות. כרגע אני אפילו מחזיק בסטטוס הגבוה ביותר של מועדון HHonors (סטטוס דיימונד) המקנה לי הטבות משמעותיות מאוד בכל מלונות הקבוצה. לאורך השנים השתמשתי בתוכניות ה-BRG של הילטון פעמים רבות וחסכתי בעזרתה מאות רבות של דולרים למלונות ברחבי העולם. כתבתי על מספר הצלחות שהיו לי עם התוכנית.

החל מהשבוע התוכנית עוברת שינוי שנראה קל אך הוא למעשה די משמעותי: במקום לתת הנחה נוספת של 50$ להזמנה – התוכנית תעניק הנחה של 25% מהמחיר הנמוך שנמצא.

כך נכתב בהודעה שפרסמה נציגה של קבוצת הילטון בפורום של FlyerTalk:

We’ve received a lot of helpful feedback from our guests about our Best Price Guarantee (BPG) program, and in response, we’re excited to share some updates that will make the program easier to use and much more efficient. Starting next week, we will discontinue issuing our current $50 Amex Gift Card/International Folio Credit for approved BPG claims and instead offer a 25% discount off the lower price.

So here’s how it will work:

• Make a confirmed reservation through an official Hilton booking channel.

• Find a qualifying lower price on a non-Hilton booking channel for the same accommodations within 24 hours after making your reservation? Submit a BPG claim for our team to review.

• If your claim is approved, we will honor the lower price AND take an additional 25% off the room rate for each night of your stay.

• You will receive confirmation of your new rate.

עם ההנחה הקודמת, 50$ ללא קשר לעלות ההזמנה, התוכנית של הילטון הייתה עוף מוזר. לטוב ולרע. לאחר השינוי התוכנית מיישרת קו עם תוכניות של קבוצות מלונות מובילות אשר מציעות הנחה דומה או קרובה לה וביניהן התוכניות של מאריוט (25% הנחה נוספת), רזידור-קרלסון (25% נוספת הנחה), סטארוורד (20% הנחה נוספת או 2,000 נקודות מועדון) והייאט (20% הנחה נוספת).

בניתוח פשוט – המצב החדש עדיף בכל מקרה בו המחיר הנמוך מגיע לסכום של 200$ ומעלה (שהרי אז הנחה של 25% הנגזרת ממנו תהיה שווה מעל 50$). הסכום הזה מתייחס לכל הלילות בהזמנה יחד, ולא למחיר הממוצע ללילה.

מי הם המרוויחים והמפסידים מהשינוי? ובכן, להערכתי נוסעים תכופים רבים יהיו מאוכזבים מאוד מהשינוי הזה. התוכנית של הילטון הייתה ייחודית בכך שהיא נתנה הנחה נדיבה שלא הייתה תלוייה בעלות ההזמנה ומכאן שהיא הייתה אטרקטיבית במיוחד לשהיות קצרות וזולות. לנוסעים תכופים בדר״כ יש מגוון רחב של שהיות במהלך השנה וחלקן קצרות וזולות (למשל במלונות ליד שדות תעופה בקונקשיין) ולכן התוכנית של הילטון הייתה כה פופולרית כי היא איפשרה להוריד את מחירו של לילה בודד בצורה אגרסיבית כ״כ. מצד שני, המרוויחים הגדולים יהיו כלל הנוסעים ובפרט הנוסעים המזדמנים שנוהגים לבלות בממוצע יותר מלילה אחד במלון. במקרה של שהייה מרובת-לילות כמעט בטוח שהמחיר הנמוך שיימצא יהיה בסכום כולל גבוה מ-200$ ומכאן שההנחה תהיה גבוהה יותר בשורה התחתונה. במובן הזה התוכנית של הילטון כבר לא תהיה בחיסרון מובהק מול תוכניות אחרות.

לעמוד תוכנית ה-BRG באתר של הילטון.

לסיכום

לא מדובר ברעידת אדמה בשום צורה אלא בעדכון סה״כ מתבקש. באופן אישי אני מעדיף את המתכונת הנוכחית שמציעה הנחה קבועה של 50$ בדיוק משום שאני נהנה להשתמש בה כדי להוזיל שהיות של לילה בודד פה ושם. משזה נאמר, אני משוכנע שאמצא ערך גם בהנחה החדשה על אף שרובן המוחלט של  השהיות שלי במלונות קבוצת הילטון הן קצרות ויחסית זולות. כולי תקווה שסיכויי אישור הבקשות לא יישתנו או אפילו יישתפרו בעקבות השינוי הזה.

אני מדגיש שוב את חשיבותן של תוכניות ה-BRG ומציע לכל אחד מכם לקחת את הזמן ולהכיר אותן. החיסכון שתוכלו לייצר באמצעות התוכניות האלו יהיה גדול יותר מכל כלי אחר על אף שלא תמיד יש הזדמנות BRG שאפשר וכדאי להשתמש בה.

השאר תגובה