מיזוג הענק בין קבוצת מאריוט לקבוצת סטארווד הושלם – ונולדה לה קבוצת המלונות הגדולה בעולם. היינאן איירליינס מוסיפה טיסה לת״א. האם אלעל תטוס שוב למיאמי? קלאב קרלסון מציע 10% הנחה לכל חברי המועדון. אפשרות חדשה וטובה לטוס למערב ארה״ב בקיץ.

קבוצת המלונות הגדולה בעולם

בנובמבר 2015 הודיעה קבוצת מאריוט על כוונה לרכוש את קבוצת סטארווד (הקטנה ממנה בערך פי ארבע במספר המלונות). המיזוג ראה עליות וירידות, בעיקר לאור הצעה סינית מתחרה, אך לבסוף ניתנו כל האישורים והמיזוג הפך רישמי.

החל מהסופ״ש מועדוני הלקוחות של מאריוט וסטארווד התחילו בתהליך של מיזוג. ניתן כעת להעביר נקודות בין החשבונות במועדונים השונים ביחס של 1:3 לטובת מועדון SPG (סטארווד). היו ספקולציות רבות בנוגע ליחס ההעברה הזה והתוצאה חיובית. כמו כן, בעלי סטטוס גבוה באחד המועדונים יכולים לבצע השוואת סטטוס ישירה למועדון השני.

חשוב להזכיר שרשת המלונות ריץ-קרלטון היא חלק מקבוצת מאריוט. הרשת מפעילה מועדון לקוחות עצמאי, Ritz Carlton Rewards, אבל הוא פועל במקביל ובצמוד למועדון של הקבוצה כולה. כלומר, נוצר למעשה איחוד בין שלושה מועדוני לקוחות במסגרת מיזוג הענק.

היינאן איירליינס מוסיפה טיסה לת״א

מוקדם יותר השנה החלה חברת התעופה הסינית היינאן איירליינס להפעיל טיסות ישירות בקו מבייג׳ינג לת״א ובכך הפכה למתחרה ישירה של אלעל.

HNA Hainan Airlines 787-8 Artwork

הטיסות של היינאן הפכו פופולריות מאוד בקרב הציבור הישראלי מכמה סיבות:

  • מדובר בחברת תעופה מעולה. היינאן היא אחת משמונה חברות בעולם בלבד שזכו לקבל דירוג חמישה כוכבים של SkyTrax.
    – – –
  • טיסות המשך בסין ובאסיה בכלל. שדה התעופה הבינ״ל של בייג׳ינג (PEK) הוא בסיס הפעילות העיקרי של היינאן ומכאן שהיא יכולה להציע טיסות המשך רבות במחירים אטרקטיביים – יתרון מובהק על פני אלעל.
    – – –
  • מחירים תחרותיים במיוחד. היינאן נכנסה לתחרות בקו שבו לאלעל היה מונופול. לטובת חדירה לשוק החברה הסינית הורידה מחירים והשאירה אותם עד היום ברמות נמוכות סה״כ.

השמועות אומרות שטיסותיה של היינאן בקו לת״א נהנות מאחוזי תפוסה גבוהים מאוד. לכן אין זה מפתיע שהחברה החליטה להוסיף טיסה שבועות רביעית בקו החל מה-7 לנובמבר.

האם אלעל תחזור לטוס למיאמי?

ביום חמישי האחרון טען פיליפ לווין, ראש עיריית מיאמי, שאלעל תחזור להפעיל טיסות נון-סטופ בין ת״א למיאמי בשנה הבאה. החברה הפעילה בעבר טיסות בקו זה והן הופסקו בשנת 2008.

אלעל מצידה לא אישרה את הכותרת הזאת אבל זה לא הפריע לגלובס לפרסם את הידיעה תחת הכותרת ״בשנה הבאה: קו טיסות ישיר של אל-על מתל-אביב למיאמי״.

miami-beach

לפי נתונים סטטיסטיים פלורידה היא אחת המדינות הכי פופולריות ליהודים וישראלים הטסים לארה״ב. זאת ועוד, במדינה זו קיימת אוכלוסיה יהודית גדולה ועשירה שרבים מחבריה מבקרים בישראל לעיתים תכופות. באופן טבעי אם אלעל תרצה לפתוח קו נוסף לארה״ב מוטב שהוא יהיה ליעד במדינה זו. אך האם מיאמי היא הבחירה הטובה ביותר?

בעבר השותפה של אלעל בצפון-אמריקה הייתה אמריקן איירליינס ששדה התעופה של מיאמי (MIA) הוא אחד מבסיסיה העיקריים. בכך היה הגיון – אלעל תפעיל את הטיסה הארוכה ואמריקן תדאג לטיסות ההמשך ברחבי ארה״ב. אלא שכיום השותפה של אלעל בצפון-אמריקה היא ג׳ט בלו שפעילה פחות בשדה של מיאמי ויותר בשדות של פורט לודרדייל (FLL) ואורלנדו (MCO). לדעתי יוטב לאלעל לטוס לאחד משני השדות הללו שיהיו גם נוחים יותר לציבור הנוסעים שמעוניינים להגיע לפלורידה בשביל פארקי השעשועים.

קלאב קרלסון מציע הנחה לחבריו

המועדון של קבוצת רזידור-קרלסון מיישר קו עם מתחריו הגדולים ומתחיל להציע לחברי המועדון הנחה של עד 10% הנגזרת מהמחיר הגמיש הרגיל (Best Available Rate). על מנת לראות את ההנחה ולבצע הזמנה לתעריף המוזל יש להירשם למועדון ולהתחבר לחשבון באתר. ההנחה זמינה גם באפקליציה הסלולרית.

פרטים נוספים כאן.

club-carlson-members-discount

הנחות לחברי מועדון בלבד הפכו פופולריות מאוד בקרב כל מועדוני המלונות הגדולים. זהו עוד כלי חשוב עבורם באמצעותו הם מעודדים עוד לקוחות לבצע הזמנה בערוצים ישירים לעומת הזמנה דרך צד שלישי (אתרי הזמנות, סוכני נסיעות וכיוצ״ב). הנחה ישירה כאמור כדאית יותר למלונות לעומת העמלה שהם נדרשים לשלם על הזמנות לא-ישירות.

יש לזכור שרוב מלונות הקבוצה, כמו גם מלונות מקבוצות אחרות, מציעים תעריפים מוזלים וביניהם תעריף למחזיקי כרטיס ההנחות של AAA. לעיתים ההנחה הזאת תהיה גבוהה יותר מההנחה שניתנת לחברי המועדון – ולכן כדאי תמיד להשוות, במידה ואתם מחיקים בכרטיס ההנחות של AAA או זכאים להשתמש בתעריף מוזל אחר.

פינאייר תפעיל בקיץ טיסות לסן-פרנסיסקו

חברת התעופה הפינית היא אחת האהובות עלי. יש לה צי מטוסים צעיר יחסית עם מחלקות שירות טובות, היא מפעילה טיסות למגוון רחב של יעדים באסיה, היא שותפה בברית OneWorld , יש לה הסכמי קודשייר מגוונים, שדה הבית שלה מצוין והמחירים אטרקטיביים בדר״כ. עד לאחרונה אפילו היה זמין ׳הטריק של פינאייר׳.

כעת הודיעה החברה כי בעונת הקיץ הקרובה – החל מה-1 ליוני ועד ה-30 לספטמבר – היא תפעיל שלוש טיסות שבועיות בקו מהלסינקי לסן-פרנסיסקו (SFO). הטיסות יבוצעו ע״י מטוסי איירבאס A330-300 בימים שלישי, חמישי וראשון.

Finnair Economy Class Cabin

כמה יעלה לכם לטוס עם פינאייר מת״א לסן-פרנסיסקו וחזרה בעונת הקיץ? כצפוי המחירים נמוכים יותר בחודשי השוליים, יוני וספטמבר, אז כרטיס הלוך/חזור מתחיל מאזור 1200$. בשיא העונה, בחודשים יולי ואוגוסט, כרטיס הלוך/חזור מתחיל מאזור 1400$. לא מדובר במחירים שוברי שוק, כמובן, אבל סה״כ אלו מחירים הוגנים מאוד לעונת הקיץ.

הקונקשיין בהלסינקי נוח מאוד אבל יש לשים לב לאורכי הקונקשיינים בכרטיסים בין ת״א לסן-פרנסיסקו (בפרט בהלוך). מבחינת שעות באוויר הטיסות עם הלסינקי די דומות לטיסות נון-סטופ משום שהלסינקי נמצאת כמעט בדיוק תחת מסלול הטיסה הישיר ביותר מת״א לחוף המערבי של ארה״ב.

3 תגובות

    • Lior @ FlyingOut

      הלכה למעשה הטריק של פינאייר היה מה שנקרא בשפה מקצועית ״Self Dump״. ה-Dump מתייחס לעובדה שהיטל הדלק בכרטיס היה נעלם כמעט לגמרי רק משום שהכרטיס היה מסוג Open-Jaw וכלל יעדים מסוימים (דוגמת ת״א) באחד הקצוות שלו. אפשר לומר שזה טריק מאוד מסוים שלא קורה לעיתים תכופות.

      ישנם אינספור טריקים אחרים ברמת מורכבות זו או אחרת. אני לא כותב עליהם מכל מיני סיבות ובין השאר משום שאני לא מומחה ברמה גבוהה מספיק לסוג הזה של ׳טרוול האקינג׳. אני כותב את זה ככה כי הרבה מה׳טריקים׳ האלו הם לא לגמרי כשרים. כמו כן, לפעמים יש סיכון גבוה ואני לא רוצה להמליץ בפומבי על משהו שיכול לגרום לנוסע לא מנוסה מספיק הרבה כאב לב.

      הגב

השאר תגובה