אני נשאל לעיתים יחסית תכופות האם ישנם סטטוסים גבוהים שיכולים להיות גם בהישג ידם של נוסעים מזדמנים. לדוגמה, האם מישהו שטס שלוש-ארבע פעמים בשנה לאירופה ואולי פעם אחת לארה״ב יכול לצבור מספיק קרדיט כדי להשיג סטטוס גבוה שמגיע עם הטבות משמעותיות? או, בשאלה אחרת, כיצד נוסע מזדמן יכול לקצת את הדרך לסטטוס גבוה במועדון מוביל מבלי לקרוע את הארנק?

חידוש בכל שנה קלנדרית

ככלל מועדוני מלונות ומועדוני תעופה מעניקים סטטוס גבוה על פי פעילות חבר המועדון במהלך שנה קלנדרית נתונה. הטבות הסטטוס ייתנו להמשך אותה שנה קלנדרית, כל השנה הקלנדרית שאחריה ולרוב גם למשך החודש או החודשיים הראשונים של השנה הקלנדרית שאחריה.

כך, לדוגמה, אם עמדתי בדרישות לסטטוס םלטינום במועדון AAdvantage ב-12 לנובמבר 2016 הסטטוס יהיה בתוקף עד ה-31 לינואר 2018. כלומר, למשך בערך ארבע-עשרה וחצי חודשים.

ישנם מועדוני לקוחות שמאפשרים ׳נחיתה רכה׳ לבעלי סטטו גבוה מספיק כדי שלא יאבדו את כל ההטבות שלהם כבר בשנה הראשונה שבה הם לא מצליחים להשיג את יעדי הסטטוס בו הם מחזיקים.

מהו ׳סטטוס מטרה׳?

׳סטטוס מטרה׳ הוא סטטוס גבוה שמציע את היחס הטוב ביותר בין ההטבות לדרישות הסף. ברוב המקרים סטטוס המטרה לא יהיה הסטטוס הנמוך ביותר או הגבוה ביותר במועדון.

בשביל נוסע מזדמן ׳סטטוס המטרה׳ צריך להיות, ובכן, המטרה. מדוע? כי להשיג סטטוס נמוך מדי יהיה אולי קל יותר אבל יעניק הטבות שוליות מאוד – בעוד סטטוס גבוה מדי יהיה קשה מאוד להשגה ויעניק סל הטבות כ״כ משמעותי שרוב ההטבות יהיו לא ינצלו.

Back

סדרת הפוסטים החדשה

בסדרה זו, שלפחות פוסט אחד שלה יעלה בכל שבוע מהשבועות האים, אסקור את מועדוני המלונות ומועדוני התעופה המובילים ואבחר בכל אחד מהם את סטטוס המטרה. כמו כן, אסביר מהי הדרך המהירה ביותר והנוחה ביותר להשיג את הסטטוס הזה (השוואת סטטוס, מסלול מהיא וכיוצ״ב).

באילו מועדונים אתם משתמשים? האם אתם מכוונים לסטטוס מסוים לשנה הבאה? שתפו בתגובות.

4 תגובות

  1. Lior @ FlyingOut

    לדעתי לא כדאי לך ללכת על חידוש סטטוס בטורקיש אלא אם אתה מתכוון לטוס בעיקר עם טורקיש מעכשיו. ואני מבין שזו לא המטרה.

    חידוש הסטטוס עם טורקיש הוא מפתה מאוד, אני מבין, כי צריך יחסית מעט מיילים – אבל מה אז? בסדר, יהיה לך סטטוס גולד בברית לעוד שנתיים או שלוש… אבל מה מלבד זה? מלבד ההטבות בברית סטטוס Elite של טורקיש הוא די חלש. בנוסף, המיילים של טורקיש שווים יחסית מעט בגלל טבלאות המימוש של המועדון ובעיקר בגלל חוסר הנוחות של השימוש במיילים (אם אתה מזמין כרטיסי בונוס של טורקיש עצמה אז אין בעיה, אבל נסה להזמין דרך המועדון כרטיסי בונוס לטיסות בברית ותראה מה זו צרה).

    אם אתה כבר עורק לברית סטאר אני ממליץ לך לבחור במועדון אחר. יונייטד, סינגפור איירליינס ואיג׳יאן יהיו בחירות מועדפות בעיניי.

    הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תודה. אני לא מתכוון לפי שעה לערוק ממש מ-oneworld אבל רשת ביטחון של Gold* לשלוש שנים אפילו במחיר של ירידה ל-SIlver של בריטיש לשנה אחת זה לא כל כך נורא. אבל נחיה ונראה….

    הגב

השאר תגובה