רכישה ספקולטיבית לגמרי של נקודות, בטח בכמות גדולה, היא לא משהו שאני ממליץ עליו באופן כללי. משזה נאמר, רכישת נקודות במחיר נמוך במיוחד ושימוש בהן בצורה מושכלת – זו אסטרטגיה שיכולה לחסוך המון כסף לאורך זמן ובמיוחד ביעדים יקרים כמו ערים גדולות בארה״ב, אירופה וכו׳.

ניקח לדוגמה את מלון Crowne Plaza Times Square. אחד המלונות הידועים באזור הכיכר המפורסמת במרכז מנהטן. בחרתי שלושה לילות בחודש יולי, באופן רנדומלי, חיפשתי את התעריף הגמיש הזול ביותר (זמין לחברי מועדון בלבד, הרשמה בחינם) וזה מה שמצאתי:

cpts-random-rate

כן, מנהטן יקרה בשיא העונה. המחיר כאן למעלה, כמובן, לא כולל מסים. המחיר הסופי להזמנה של שלושת הלילות הוא 1323$.

cpts-random-rate-2

ומה אם יש דרך פשוטה לרכוש את שלושת הלילות האלו בדיוק ב-810$ בלבד? זה כמעט 40% הנחה. וזה לא מקרי – בפוסט הזה הצגתי עוד כמה דוגמאות להנחות של עשרות אחוזים תוך שימוש בנקודות מועדון.

רכישת נקודות מועדון

באופן שיגרתי מועדון IHG Rewards מוכר נקודות במחיר הבא:

  • 13.5$ לכל 1,000 נקודות ברכישת 1,000 עד 10,000 נקודות
  • 12.5$ לכל 1,000 נקודות ברכישת 11,000 עד 25,000 נקודות
  • 11.5$ לכל 1,000 נקודות ברכישת 26,000 עד 60,000 נקודות

מן הסתם במחירים האלו לא כדאי לרכוש נקודות אלא אם חסרות לכם כמה אלפי נקודות למימוש מיידי ואין לכם סבלנות לחכות למבצע.

מבצעים מגיעים מספר פעמים בשנה ומציעים בונוס נקודות ברכישה או פשוט הנחה ישירה. המבצעים הטובים ביותר, שמגיעים לרוב שלוש-ארבע פעמים בשנה, מציעים בונוס של 100$ על היתרה הנרכשת. בונוס כזה מוריד את מחיר הנקודות עד 5.75$ לכל 1,000 אבל כדי להשיג את המחיר הזה עליכם לרכוש לפחות 26,000 נקודות במחיר כולל של 299$. מבצע כזה מתקיים עד מחר, ה-2 לדצמבר.

כתבתי בעבר על ׳טריק׳ בעזרתו ניתן לרכוש נקודות החל מ-6$ ל-1,000 באופן קבוע. הטריק הזה דורש יתרה ראשונית של 10,000 מיילים בחשבון וזו סיבה טובה אחת למה כדאי תמיד לשמור יתרה מסויימת זמינה בחשבון. מי שאין לו את היתרה הנ״ל יאלץ לרכוש אותה באופן ישיר במחירים הרגילים.

באוגוסט האחרון הייתה הזדמנות נדירה לרכוש נקודות ב-5.3$ ל-1,000 בלבד אבל היא הייתה זמינה רק לחברי מועדון בעלי סטטוס גבוה.

עד מחר: 10% הנחה נוספת

במסגרת ׳שבוע המבצעים׳ מוצעות הנחות רבות. אחת מהן היא הנחה של 10% למרכיב הכספי בתעריף כסף+נקודות. כלומר, הנחה של 10% על הטריק׳ שציינתי קודם – וזה אומר מחיר מינימום של 5.4$ לכל 1,000 נקודות. המחיר הזה זמין לכלל חברי המועדון אבל, כאמור, דורש יתרה מינימלית של 10,000 נקודות בחשבון.

מה צריך לעשות כדי לרכוש את הנקודות?

  • היכנסו לקישור הזה.
    – – –
  • בחרו את שיקגו בתור יעד עם תאריך אקראי בעתיד ועד ה-31 לינואר. אני בחרתי ב-10 לינואר.
    – – –
  • ברשימת התוצאות חפשו את המלון Holiday Inn Chicago O’Hare Area. אמור להופיע תעריף כסף+נקודות של 10,000 נקודות ו-54$ בלבד.hi-ohare-aren-cp-discounted-rate
  • ביחרו בתעריף זה והתקדמו למסך ההזמנה. שימו לב לתנאי ההזמנה: זהו תעריף גמיש הניתן לביטול ללא קנס עד יום לפני השהייה ואין מסים על המרכיב הכספי בתעריף.hi-ohare-aren-cp-rate-details
  • חשוב לזכור: בתעריף זה אתם למעשה רוכשים בעת ההזמנה 10,000 נקודות תמורת 54$. המרכיב הכספי הזה לא יוחזר אליכם בביטול ההזמנה – וזה בעצם מה שאנחנו מנסים להשיג כאן.– – –
  • עשו את עצמכם מתלבטים לכמה דקות ואז בטלו את ההזמנה.– – –
  • החשבון שלכם יציג מימוש של 10,000 נקודות והחזר של 20,000 נקודות. כלומר, רכשתם 10,000 נקודות תמורת 54$ בלבד.

אני ממליץ שלא להשתמש בטריק הזה באופן שיגרתי מדי. אתם לא עוברים בדרך זו על תנאי התוכנית, כך שאין פה משהו ׳לא חוקי׳, אבל אני מניח שחשבון עם עשרות הזמנות וביטולים בהפרשי זמן קטנים עלול להדליק כמה נורות אדומות.

אלו בעבר גם טענות שהטריק הזה כאילו נוגד את תנאי התוכנית גם אם לא פורמלית. כאילו מדובר בפירצה בגדר. אבל זו טענה חלשה בעיניי כי האפשרות הזאת קיימת כבר שנים והיא לחלוטין מותרת ע״פ תנאי המועדון. או, במילים אחרות, המועדון מודע לקיומה ומבחינתו זה כנראה בסדר גמור שיש חברי מועדון שבוחרים לרכוש נקודות בדרך זו. והרי זה לא מופרך – הרי אם המועדון מוכר נקודות במבצעים שיגרתיים החל מ-5.75$ ל-1,000 הוא כנראה מוכן למכור אותן גם ב-5.4$ ל-1,000.

לסיכום

זו הזדמנות מעניינת לרכוש נקודות במחיר מוזל במיוחד. 6% הנחה נוספת על המחיר הזול ביותר שמוצע במסגרת מבצעים, אם תרצו. למי שרוכש עשרות אלפי נקודות בשנה זה משמעותי במיוחד.

חלק מחברי המועדון גם נהנים מהחזר של 10% על מימוש נקודות כך שעבורם ערך הנקודות אפילו גבוה יותר ומכאן שרכישת הנקודות משתלמת יותר.

זיכרו גם שרכישת נקודות, בכל דרך (קל וחומר עם הטריק הנ״ל), נחשבת לפעולה בחשבון ומאריכה את תוקף המיילים ב-12 חודשים נוספים.

תגובה אחת

השאר תגובה