חברת התעופה החלה בפיילוט עם חברת BidFlyer במסגרתו מוצעים כרטיסים למגוון יעדים באמצעות מכירות פומביות ׳שקופות׳ שמתנהלות באתר תחת השם BID2FLY. איך זה עובד? האם המחירים נמוכים? והאם תוכלו לצבור נקודות מהטיסות האלו?


אלעל היא לא חברת התעופה המתקדמת בעולם. היא מציעה מוצרים מיושנים מאוד ברוב מטוסיה, מערכת הבידור שלה בינונית לכל היותר (שלא נדבר על המסכים עצמם), עד לאחרונה האתר סבל מאינספור תקלות IT, היא לא טורחת להציע בנתב״ג תמיכה בכרטיסי טיסה במכשירים סלולריים ועוד.

אבל, וזה אולי יפתיע אתכם, אלעל דווקא מנסה לאמץ רעיונות חדשים ולתמוך בחברות סטארטאפ. בין השאר היא הקימה בשנה שעברה חממה לסטארטאפים, החלה בפיילוט על מנת לספק אינטנט אלחוטי בטיסותיה לאירופה (בשלב ראשון), מוכרת ביטוח ביטול טיסה ייחודי של חברת TripGauranty ועוד. היוזמה החדשה של אלעל מערבת את חברת הסטארטאפ BidFlyer שהחלה בפיילוט למכירת כרטיסים לטיסות החברה באמצעות מכירות פומביות.

bid-to-fly

איך זה עובד?

את המכירות הפומביות, תחת השם BID2FLY, תוכלו למצוא באתר אלעל (לחצו כאן).

כל מכירה פומבית מתחילה עם מחיר מינימום שיכול להיות נמוך בעשרות אחוזים לעומת מחיר השוק של אותו הכרטיס. כל מכירה פתוחה לשמונה שעות בלבד (ע״פ התנאים, בפועל שתיים-עשרה שעות) ומתנהלת בצורה ׳שקופה׳ כך שניתן בכל עת לדעת מהי ההצעה המובילה ומי הציע אותה. יש להזין פרטי כרטיס אשראי כדי להגיש הצעות אך החיוב יתבצע רק במידה וההצעה תזכה (אחרת – אין חיוב כלל).

אלו המאיפיינים העיקריים של המכירות הפומביות:

  • ניתן לרכוש כרטיסי הלוך/חזור בלבד למגוון רחב של יעדי אלעל.
  • ניתן לבחור בתאריכי יציאה וחזרה ע״פ ההיצע במסגרת המכירה.
  • ניתן לרכוש עד שלושה מושבים יחד. אין הנחות לאוכלוסיות זכאיות.
  • מרגע שהצעה זכתה והוזמן הכרטיס – לא ניתן לשנות את ההזמנה כלל.

el-al-bid2fly-process

האם המחירים נמוכים?

בקצרה – כן, כל הכרטיסים המוצעים מתחילים ממחיר נמוך משמעותית מהמחיר המוצע להזמנה ישירה באתר החברה. כמה נמוך? לרוב סביב 20%, אם כי האתר מבטיח חיסכון של עד 50%. מכיוון שהרבה מהמכירות, לפחות בשלב זה, מסתיימות ללא כל הצעה – נראה שיש כרגע הזדמנות מצוינת לרכוש טיסות במחיר מופחת באמצעות מנגנון די פשוט ונטול סיכון (אין חיוב ללא זכייה).

כך, למשל, אלעל מציעה באפיק זה כרטיסים לשלושה יעדים רחוקים: הונג-קונג, בנגקוק ובוסטון. מהמכירות אחריהן עקבתי נראה שכרטיס הלוך/חזור להונג-קונג מוצע במחיר התחלתי של 700$ בלבד בעוד כרטיס הלוך/חזור לבנגקוק או לבוסטון מתחיל ממחיר של 600$ בלבד. מחירים אלו נמוכים ב-200$ ממחירי השוק של אותם כרטיסים (לטענת האתר, לא בדקתי).

bid2fly-starting-bids-for-hkg-and-bkk

bid2fly-starting-bids-for-bos

מחירים ליעדים באירופה מתחילים מ-198$ בלבד. כאמור, מכירות רבות מסתיימות ללא הצעות כלל. מכירה אחת אחריה עקבתי, לכרטיס הלוך/חזור לציריך (ZRH), הסתיימה עם הצעה זוכה בסך 243$. הזוכה קיבל בפועל הנחה של בערך 45$ לעומת המחיר הרגיל של הכרטיס (~ 15%).

tlv-zrh-winning-bid

tlv-zrh-matrix-lowest-ly-tickets

האם אפשר לצבור נקודות מהכרטיסים האלו?

אומנם לא מניסיון אישי אבל נראה שהתשובה היא חיובית. הכרטיסים המונפקים דרך המכירות הפומביות הם במחלקת כרטוס W. זו מחלקת הכרטוס בה אלעל משתמשת למבצעים מיוחדים והיא מזכה בצבירת נקודות במועדון הנוסע המתמיד.

כך, למשל, תצברו את סך הנקודות הבא מטיסה ליעדים הנ״ל:

  • יעדי מערב אירופה (פריס, פרנקפורט, אמסטרדם, רומא…) – 20 נקודות לכיוון
  • הונג-קונג, בנגקוק, בוסטון – 40 נקודות לכיוון

החל מה-1 לספטמבר 2017 מחלקת הכרטוס W לא תצבור נקודות כלל.

חברי מועדון הנוסע המתמיד בסטטוס גבוה יהנו כמובן מכל ההטבות להן הם זכאים ע״פ הסטטוס שלהם לרבות מושבים מועדפים, כניסה לטרקלינים, בונוס לצבירת נקודות וכיוצ״ב.

לסיכום

המכירות הפומביות של אלעל מתאימות למי שנהנה מגמישות מסוימת בתאריכי הנסיעה שלו ומבחינתו המחיר מהווה את השיקול העיקרי. ריאלית אין כמעט סיכוי לרכוש בדרך זו כרטיס טיסה בעשרות אחוזי הנחה אבל בהחלט שניתן להנות ממחיר טוב יותר ממחיר השוק. כמובן, תמורת ההנחה הזאת מתקבל כרטיס עם תנאים נמוכים יותר ובפרט ללא אפשרות לכל שינוי או לביטול.

החדשות הטובות הן שרובם המוחלט של נוסעי אלעל לא מודעים לקיומן של המכירות הפומביות או שאין להם עניין במכירות האלו (נוסעים עסקיים, תרמילאים שרוצים גמישות לשינוי הכרטיס, משפחות עם ילדים, נוסעים מתמידים שרוצים לצבור יותר נקודות לסטטוס ועוד ועוד). כלומר, התחרות על הכרטיסים במסגרת המכירות הפומביות – לפחות בעתיד הקרוב – תהיה, להערכתי, די נמוכה.

11 תגובות

    • Lior @ FlyingOut

      למה שתהיה אפשרות כזאת? זה קצת מטרפד את הרעיון של מכרז…

      כל משתתף צריך להציע אך ורק מחיר שהוא מוכן לשלם. הוא בעצם מתחייב לשלם.

      הגב
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האם המחיר כולל מזוודות ואוכל או שזה כמו צ'ארטר

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אלו כמובן לא טיסות שכר (צ׳רטר). אבל כן, בטיסות ליעדים שאליהם אלעל משווקת תעריפי לייט – הכרטיסים במסגרת המכירה יהיו כאלו. תעריפי לייט לא מאפשרים בחירת מושב מראש ולא כוללים מזוודה – אבל ארוחה בטיסה תקבל בכל מקרה וכך גם נקודות במועדון הנוסע המתמיד. אלעל משווקת כיום תעריפי לייט לכל השווקים למעט צפון-אמריקה.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        רשום באתר של אל על שזה טיסות סדירות כולל ארוחה (אם יש) ומזוודה

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        אשמח לדעת איך יודעים שזו טיסת לייט. לא ראיתי בשום מקום פרסום על כך. רק כאשר מתקבלת ההצעה מיידעים אותך שזו טיסה ללא מזוודה ואז עליך להוסיף כסף כדי לרכוש מזוודה.

      • Lior@FlyingOut

        נראה שעודכנו פרטים באתר אלעל, לפחות בנוגע למכרזים בשיטה החדשה (בה מקבלים תשובה תוך שעות). במכרזים האלו הכרטיס כן כולל כבודה והוא לא בתעריף לייט.

  2. רונית מינץ

    אני מחפשת כרטיס הלוך ושוב למיאמי בטיסה ישירה. כולל אוכל מזוודה לבטן המטוס וטרולי צמוד אלי. מה 9.919 ועד 16.9.19 1. לא רואה באף מקום במכרז שזה טיסה ישירה, לא כתוב לגבי כבודה, וגם לא לגבי אוכל כשר. איך אפשר לקבל את הפרטים האלו כשניגשים למכרז?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      חלק מהפרטים אולי נחשבים טריוויאלים מדי בעיניי אלעל כדי להדגיש אותם. הכל כתוב בתנאים.

      הטיסות אכן ישירות, כולל מזוודה אחת לבטן המטוס, היתר כבודת-היד הרגיל של אלעל וכמובן אוכל כשר כי כל האוכל שאלעל מגישה הוא כשר.

      הגב
      • רונית מינץ

        תודה רבה, מקוה לזכות בטיסה למיאמי אם יהיה במכרז,אם לא אקנה כרטיס ראיתי גם ב921$

  3. רונית מינץ

    שלום,
    כתוב כאן שכל מכרז עד 12 שעות מה שממש לא נכון.המכרז למיאמי שמפורסם כרגע נמצא כבר יומיים. לעומת זה לבנגקוק יש מספר רב של תאריכים. בסופו של דבר אם לא ניתנת אפשרות של תאריכים נוספים,הרי זמני הטיסות ידועים, חבל רציתי לטוס אלעל ,אלך לSWISS יש מחיר טוב ואפשר לסגור עכשו.

    הגב

השאר תגובה