במסגרת סדרת הפוסטים הזאת אני סוקר ׳סטטוס מטרה׳ אחד בכל מועדון לקוחות ומפרט את ההטבות שלו, איך להשיג אותו בקלות ולמה. והפעם: סטטוס-הביניים במועדון  התעופה של בריטיש, אחד הפופולריים ביותר בקרב נוסעים ישראלים, ולמה הוא כ״כ כדאי.


פוסטים קודמים בסדרה:

גולד של Club Carlson

גולד של FlyingBlue

גולד של SPG

גולד של Miles&Bonus

גולד של HHonors

–  –  –  –  –

בריטיש היא אחת מחברות התעופה הפעילות ביותר בנתב״ג עם 14 טיסות שבועיות בחודשי החורף ו-19 טיסות שבועיות בחודשי הקיץ. רוב הטיסות מבוצעות במטוסים רחבי-גוף, בניגוד למטוסים צרי-גוף בהן משתמשות רוב החברות האירופיות וגם אלעל לטיסות בין ת״א לאירופה, וזה אומר שבריטיש מציעה סה״כ מספר גבוה מאוד של מושבים ליציאה מנתב״ג.

בטיסות מת״א אפשר למצוא ארבעה מחלקות שירות: תיירים (World Traveller), תיירים-פרימיום (World Traveller Plus), עסקים (Club World) וראשונה (First).

בריטיש היא אחת החברות המובילות בברית OneWorld.

british-boeing-787-800

מועדון התעופה של בריטיש נקרא Executive Club, או בקיצור BAEC, והוא אחד הפופולריים בעולם. למועדון שני מועדונים-אחים: IberiaPlus (איבריה) ו-AerClub (אייר לינגוס). שלושת החברות שייכות לתאגיד אחד – IAG. המועדונים דומים מאוד, ומאפשרים אפילו העברת נקודות ביניהם (Avios), אבל יש ביניהם שוני. BAEC הוא המומלץ ביותר מבין השלושה.

למועדון יש מספר יתרונות בולטים לנוסעים מזדמנים ותכופים:

  • לכלל הנוסעים: אוויוס נמחקים רק לאחר 36 חודשים ללא פעילות בחשבון. כלומר, צבירה או מימוש של אוויוס אחד ומעלה יאפסו את השעון – ואין צורך באמת לקרדט טיסה כדי להשאיר את החשבון פעיל.
    – – –
  • לכלל הנוסעים: המועדון מאפשר לפתוח ׳חשבון משפחתי׳. יתרון משמעותי למשפחות שנוסעות פעם או פעמיים בשנה לטיול ביחד. במסגרת חשבון משפחתי יכולים לצבור עד שבע נוסעים הרשומים תחת כתובת אחת אוויוס לחשבון משותף שעליו חלות מספר הגבלות (כל הפרטים כאן).
    – – –
  • לכלל הנוסעים: אינספור שותפים. בתור אחד המועדונים הבכירים בשוק BAEC נהנה מרשת שותפים ענפה שמאפשר לחברי המועדון לצבור אוויוס כמעט מכל פעילות שאפשר להעלות על הדעת.
    – – –
  • לנוסעים מזדמנים: כרטיסי בונוס של המועדון מתומחרים ע״פ מרחק טיסה ולא ע״פ אזורים. הם מתחילים ממחיר נמוך יחסית (4000 אוויוס לטיסות של פחות מ-650 מייל) כך שהדרך למימוש יכולה להיות קצרה. יחד עם זאת, כדאי לדעת שהמועדון גובה היטל-דלק על רוב כרטיסי הבונוס שלו ולכן התוספת הכספית יכולה להיות גבוהה.
    – – –
  • לנוסעים תכופים: צבירת נקודות סטטוס מהירה פוטנציאלית. עם קצת יצירתיות ניתן להגיע בקלות לסטטוס גבוה במועדון תוך שימוש בתעריפים אטרקטיביים במחלקות הפרימיום.

Executive Club Logo

המועדון מציע שלושה סטטוסים גבוהים עם דרישות הסף הבאות:

  1. ברונזה – – – 300 נקודות סטטוס ולכל הפחות שתי טיסות של בריטיש – או – 25 טיסות של בריטיש.
    – – –
  2. סילבר – – – 600 נקודות סטטוס ולכל הפחות ארבע טיסות של בריטיש – או – 50 טיסות של בריטיש.
    – – –
  3. גולד – – – 1500 נקודות סטטוס ולכל הפחות ארבע טיסות של בריטיש.

שימו לב: לכל חבר מועדון יש ׳שנת חברות׳ שמתחילה ומסתיימת בתאריך שבו הוא הצטרף למועדון. צבירת הנקודות לסטטוס מתאפסת בתאריך זה. ברגע שחבר מועדון מגיע לדרישת הסף לסטטוס מסוים הוא יקבל את הסטטוס לכל אותה שנת חברות ולכל שנת החברות שאחריה.

baec-membership-cards-2

סטטוס המטרה במועדון: סילבר

כמה מסובך לצבור 600 נקודות סטטוס? לא מסובך בכלל אם אתם מוכנים לטוס במחלקות הפרימיום אבל מסובך יותר אם אתם מעדיפים לטוס בכרטיסים מוזלים במחלקת התיירים. כדאי לזכור שחברות רבות מציעות כיום מחלקות תיירים-פרימיום והן מתכון נהדר לצבירת נקודות רבות לסטטוס תוך שמירה על הוצאה סבירה.

ניקח דוגמה קצרה. כמה נקודות סטטוס תצברו מכרטיס הלוך/חזור קלאסי בין ת״א לניו-יורק עם בריטיש:

  • כרטיס מוזל במחלקת התיירים יצבור 20 נקודות סטטוס לכל קטע טיסה (מעל 2000 מייל). כלומר, מינימום 80 נקודות סטטוס לכרטיס הלוך/חזור בהנחה שבחרתם קונקשיין אחד. כרטיס כזה עולה החל מ-470$ בחודשי החורף, אז, בערך 6$ לכל נקודת סטטוס.
    – – –
  • כרטיס מוזל במחלקת תיירים-פרימיום יצבור 90 נקודות סטטוס לכל קטע טיסה (מעל 2000 מייל). כלומר, מינימום 360 נקודות סטטוס לכרטיס הלוך/חזור בהנחה שבחרתם קונקשיין אחד. כרטיס כזה עולה החל מ-1330$ בחודשי החורף, אז, בערך 4$ לכל נקודת סטטוס.
    – – –
  • כרטיס מוזל במחלקת התיירים יצבור 140 נקודות סטטוס לכל קטע טיסה (מעל 2000 מייל). כלומר, מינימום 560 נקודות סטטוס לכרטיס הלוך/חזור בהנחה שבחרתם קונקשיין אחד. כרטיס כזה עולה החל מ-2900$ בכל חודשי השנה (ללא מבצע), אז, בערך 5.5$ לכל נקודת סטטוס.

כפי שניתן לראות אספני נקודות, אלו שמחפשים להגיע לסטטוס גבוה, צריכים להעדיף כרטיסים במחלקת תיירים-פרימיום. שניים כאלו יספיקו לסטטוס סילבר.

british-boeing-787-wtp

זה המקום לטיפ חשוב מאוד:

במועדון של בריטיש כל קטע טיסה צובר נקודות סטטוס ואוויוס כתלות באורך הטיסה ע״פ מדרגות. כדי לבדוק כמה נקודות סטטוס תצברו מטיסה מסוימת, לפי מחלקת כרטוס, השתמשו במחשבון באתר של בריטיש (לחצו כאן).

תעריפים רבים יאפשרו לכם לבחור במספר קונקשיינים גדול יותר בין המוצא ליעד, כלומר להוסיף קטעי טיסה, מבלי להעלות את מחיר הכרטיס ולפעמים אפילו להוריד אותו. כך, לדוגמה, במקום לטוס מת״א ללוס-אנג׳לס עם קונקשיין יחיד בלונדון תוכלו לטוס מת״א ללוס-אנג׳לס דרך מדריד, לונדון, ניו-יורק, שיקגו וסן-פרנסיסקו. כלומר, שישה קטעי טיסה בכל כיוון במקום שניים – וצבירת נקודות הסטטוס שלכם תהיה גבוהה פי כמה. קל וחומר אם הטיסות הן במחלקת העסקים.

בדוגמה אחרת, ישנו תעריף מפורסם של אמריקן במחלקת העסקים מוונקובר (YVR) לפנמה סיטי (PTY). ניתן להשלים את המסלול בשלושה קטעי טיסה בכל כיוון בלבד אבל בפורומים שונים דיווח כמה נוסעים תכופים שהם הצליחו לדחוף לא פחות משמונה קטעי טיסה בכל כיוון כדי למקסם את צבירת האוויוס שלהם. בדרך זו הם יכלו להגיע לסטטוס סילבר בפחות מ-1000$ הוצאה כללית. הנה כרטיס כזה אבל בגרסה קצת פחות מסובכת:

aa-ticket-yvr-pty

אבל מה אם לא מתחשק לכם לרכוש כרטיס במחלקות הפרימיום או להוסיף יותר מדי קונקשיינים לכל נסיעה?

אין בעיה. בהוספת קונקשיין ׳חכם׳ אחד למסלול ארוך – לא בדיוק טירחה אינסופית – והימנעות משלושת מחלקות הכרטוס הנמוכות ביותר של בריטיש – O/Q/G – תוכלו לצבור לא מעט נקודות סטטוס. הכרטיס הבא, שמחירו לא גבוה כפי שתראו, יצבור לא פחות מ-210 נקודות לסטטוס תוך שמירה על מחיר נמוך במחלקת התיירים:

ba-ticket-tlv-lax

בתכנון נכון גם נוסע מזדמן שטס פעמיים-שלוש בשנה בלבד, אבל מוכן לשלם קצת יותר כדי להימנע מהכרטיס הכי-הכי זול, יוכל להגיע לסטטוס סילבר. בגלל שיטת צבירת הנקודות יש הרבה מאוד להתחכמות.

למען הסר ספק: ניתן לצבור נקודות לסטטוס, כמו גם אוויוס, מטיסות עם כל השותפות בברית OneWorld אבל יחס הצבירה יהיה שונה בין החברות. הכרטיסים שהצגתי כאן היו לדוגמה בלבד ואין הכוונה כי רק טיסות בריטיש מאפשרות צבירת נקודות לסטטוס או אוויוס. פעילות שונה עם השותפים של המועדון, כמו מלונות וחברות השכרת רכב, מאפשרת צבירת אוויוס בלבד.

מהן ההטבות של סטטוס סילבר?

סטטוס סילבר של בריטיש מתורגם לסטטוס ספיר בברית OneWorld. כלומר, הסטטוס מבטיח שלל הטבות בטיסות עם כל השותפות בברית לרבות:

  • צ׳ק-אין בדלפקי מחלקת העסקים.
  • מסלולים מהירים בשדות תעופה היכן שקיימים.
  • עלייה מוקדמת למטוס.
  • מושבים מועדפים.
  • כניסה לטרקליני מחלקת העסקים לפני כל טיסה.
  • מינימום שתי מזוודות במשקל 32 ק״ג כל אחת.
American Admirals Club CDG

Admirals Club Paris CDG – Available for OneWorld Sapphire Status customers

אלו הטבות משמעותיות מאוד בעיניי. במיוחד המושבים המועדפים והכניסה לטרקלינים. אבל הסטטוס מציע אפילו הטבות נוספות שגם להן יש משקל אמיתי:

  • בונוס של 50% לצבירת האוויוס.
  • שירות לקוחות מועדף במוקד ייעודי.
  • בחירת מושבים בזמן ההזמנה בטיסות בריטיש.
  • קדימות לשדרוגים תפעוליים ורשימות המתנה.

ולחשוב שניתן להשיג את כל רשימת ההטבות הזאת בפחות מ-1000$ עם כרטיס טיסה אחד שמתוכנן היטב.

מימוש אוויוס

באופן כללי 1,000 אוויוס שווים בין 10$ ל-15$ כתלות בגמישות המימוש. נוסעים תכופים שמשתמשים באוויוס שלהם בצורה מושכלת מאוד יכולים לחלץ מהם ערך גבוה בהרבה – מעל 30$ לכל 1000 אוויוס – אבל זה בעיקר תיאורתי עבור הנוסע הממוצע.

באופן אירוני לא כדאי לנצל אוויוס לטיסות עם בריטיש עצמה כי לכרטיסים אלו יהיה היטל-דלק גבוה מאוד שיהפוך את העסקה לפחות כדאית. על כרטיס בונוס הלוך/חזור מת״א ללונדון במחלקת התיירים תצטרכו לשלם, מלבד 22,500 אוויוס, לא פחות מ-441$ במסים והיטל-דלק. זה שערורייתי אפילו במונחי אלעל.

ba-award-ticket-tlv-lhr

לעומת זאת, על כרטיס הכולל טיסות מעט ארוכות יותר – בין ניו-יורק ללוס-אנג׳לס במחלקת התיירים של אמריקן – תצטרכו לשלם כמעט אותה יתרת אוויוס אבל רק… 11$ במסים והיטל-דלק. מבינים את הרעיון?

ba-award-ticket-jfk-lax

השימוש הטוב ביותר של אוויוס הוא לטיסות קצרות ובינוניות עם השותפות של בריטיש. ׳סגירת פערים׳, נקרא לזה. כך, למשל, בטיול המשפחתי הבא בארה״ב תוכלו לרכוש את טיסות הפנים באמצעות אוויוס. או להשתמש באוויוס כדי לטוס עם רויאל ג׳ורדניאן לעמאן ולהתחיל משם טיסות מזרחה (כי זה זול יותר לעומת התחלה בת״א). או לטוס ממיאמי ליעדים בקריביים. או טיסות פנים ביפן כהשלמה לכרטיס הלוך/חזור קלאסי מת״א לטוקיו. ואני יכול להמשיך בדוגמאות.

החריג לכלל האמור הוא ״Reward Flight Savers״. אלו כרטיסי בונוס שבריטיש מציעה בטיסותיה שלה בלבד ליעדים קרובים (לונדון לאמסטרדם, לדוגמה). כרטיסים אלו עולים 4,000 או 4,500 אוויוס לכל כיוון בתוספת מסים והיטל-דלק בסכום מצטבר של 27.5$ בלבד לכל כיוון. כעקרון הזכאות לכרטיסים האלו היא רק למי שצבר לחשבונו לפחות אוויוס אחד בשנה האחרונה – וזו הרי דרישת סף מאוד נמוכה (כי ניתן לצבור אוויוס באינספור דרכים ולא בהכרח בטיסה).

לסיכום

המועדון של בריטיש הוא אחד המועדונים המומלצים ביותר בברית OneWorld (כנראה המומלץ ביותר) ובפרט לנוסעים מזדמנים. האפשרות לחשבון משפחתי היא יתרון עצום לרבים, אבל ראוי לציין שהמועדון הבריטי הוא לא היחיד שמציע אפשרות כזאת.

סטטוס סילבר במועדון, בעיניי, מציע תמורה גבוהה מאוד והדרך אליו יכולה להיות קצרה בצורה מפתיעה אם תשימו לב למחלקות הכרטוס ואולי תסכימו לעוד קונקשיין או שניים בנסיעה הבאה שלכם. בשנה שאח״כ הקונקשיינים יהיו נוחים יותר עם הגישה החופשית לטרקלינים, המסלולים המהירים בשדות והעלייה המוקדמת למטוס.

23 תגובות

  1. חן

    מבקש הבהרה במידה ומקבלים סטטוס סילבר נגיד ב1/2/2017, האם מקבלים גם לשנה הבאה כלומר כל 2018? (שנה שאחריה) ?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      השיטה של בריטיש היא לא קלנדרית. זה תלוי בשנת החברות שלך שנקבעת לפי התאריך בו נרשמת למועדון. תוכל לראות את התאריך הזה כשתתחבר לחשבון שלך באתר המועדון.

      ברגע שאתה משיג את הסטטוס הוא נשאר בתוקף לכל אותה שנת חברות ולכל שנת החברות שאחריה.

      לדוגמה: נניח ששנת החברות שלך מתחילה ב-15 לאוקטובר. נניח ותגיע ל-600 נקודות סטטוס ב-10 ליוני 2017. אז אתה תחזיק בסטטוס הזה עד ה-14 לאוקטובר 2018.

      הגב
  2. אופיר

    ליתר דיוק הסטטוס נשאר בתוקף עד סוף החודש שאחרי סוף השנה הקלנדרית של איסוף נקודות הסטטוס (שהיא תמיד ב-8 לחודש, אגב). זאת אומרת אם תאריך סיום שנת איסוף נקודות הסטטוס הוא 8 באוקטובר, הסטטוס נשאר בתוקף עד סוף החודש שלאחר מכן, במקרה הזה 30 בנובמבר.

    עוד יתרון – אם כי הוא לא הטבה רשמית – שבריטיש מציעים safe landing אז אם לא מצליחים לשמר את הסטטוס בשנה הבאה יורדים מדרגה אחת בסטטוס ולא מאבדים את הכל. זה אולי יותר חשוב למי שהוא בסטטוס גולד אבל גם סטטוס ברונז נותן הטבות לא מעטות.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      תודה על התיקון! אפשר להבין שאני לא מחזיק סטטוס גבוה במועדון של בריטיש. (:

      אכן, נחיתה רכה בדרגות הסטטוס זה יתרון. כולי תקווה שאלעל תציע לי את זה ברגע שתסתיים שנת ה-TPL שלי בסוף חודש ינואר.

      הגב
      • מוריס

        יש סיכוי. אני מכיר עובד אינטל שקיבל מעמד פלטינה 'ע"ח הבית' ולא טס אף טיסה אחת עם אל על במהלך שנת הזכאות. בתום השנה, קיבל עדכון שבכל אופן החליטו להעניק לו מעמד זהב – לשנה נוספת.

        אם זה לא קורה אוטומטי אולי שווה שיחת טלפון…

      • Lior @ FlyingOut

        ככלל אלעל כן מציעה נחיתה רכה כאמור, כברירת המחדל, אבל כמו הבחור שתיארת מאינטל גם אני קיבלתי את הסטטוס במתנה ועל כן לא ברור לי אם אותה מדיניות חלה. שמח לכל עדות אופטימית בעניין. תודה.

  3. אסף

    האם יש חברות שמשוות סטטוסים של גולד באל-על גם לגולד אצלם?
    אם יש כאלה אשמח אם באחת ההזדמנויות תפרט מהן החברות וכיצד ניתן להשיגם.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      לאורך השנים היו דיווחים של כאלו שקיבלו סטטוס או מסלול מהיר, בעיקר משלושת המועדונים האמריקנים הגדולים, אבל ככלל אף אחד לא משווה גולד ומטה של אלעל. אם אתה פלטינום או טופ-פלטינום, כפי שאופיר כתב למטה, ואתה יכול להציג למועדון מתחרה דו״ח פעילות מספק שמוכיח שאתה טס בתכיפות גבוהה ובמחלקות פרימיום בקוים שרלוונטים לאותו מועדון – יש סיכוי טוב שיסכימו להשוות לך סטטוס גם אם הדבר אינו נהוג. אוטומטי זה לא יהיה.

      באותה מידה, אגב, אלעל לא נוטה להשוות אוטומטית סטטוס ממועדון מתחרה. היא כן משווה, כמובן, וגם אני קיבלתי את שלי בדרך זו, אבל כל מקרה נבחן לגופו ואין מדיניות פורמלית.

      הגב
  4. אופיר

    טורקיש די נדיבה בתחום אבל נדמה לי שהם משווים רק פלטינה / טופ פלטינה של אל על. שווה ניסיון לדעתי מה גם שישראל הוא שוק חשוב מאוד שלהם.

    הגב
  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תודה ליאור – סקירה מעולה

    אני אצרף גם ש BA מידי פעם עושים מבצעים מעניינים של Double or Triple Avios אז הצבירה יכולה להיות ממש מעניינת למי שחבר מועדון וכדאי לעקוב באתר (בדיוק נגמר אחד כזה לפני כמה שבועות).

    אחרי כל ההמלצות החמות על BAEC, אם אני זוכר נכון, אתה מעדיף לקרדט בברית טיסות ל AA. אתה יכול קצת לשתף במחשבות שלך על איפה אתה רואה את היתרון ל AA על פני BA (מכיר את הנושא שאחת עם מדיניות שדרוגים אירופאית והשניה עם אמריקאית וזה לגמרי שיקול, אבל יש עוד דברים גורמים לך להעדיף את המועדון של AA)?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      האמת היא שהיתרונות שהיו בעיניי ל-AAdvantage, על פני BAEC הולכים ונעלמים. בשבוע הבא אעלה פוסט לגבי ההתלבטויות שלי לבחירת מועדוני תעופה ל-2017. אני עוד לא החלטתי אם להישאר עם אמריקן או לערוק, וזה קצת עצוב לכתוב את זה אחרי שנים בתור EXP.

      היתרונות שהיו ונעלמו בחלקם:

      (1) בעבר המועדון האמריקני היה נדיב יותר עם קרדיט לטיסות במחלקת התיירים כי צבירת המיילים הייתה מבוססת מרחק. כיום צבירת המיילים לכרטיסים של אמריקן (בלבד) היא מבוססת הוצאה, וזה פוגע דרמטית בקצב הצבירה, ואני סה״כ טס עשרות טיסות בשנה עם אמריקן עצמה מסיבות טובות אחרות. מנגד, הבונוס של EXP לטיסות עם שותפות גדל מ-100% ל-120%. כלומר, אם נגיד 90% מהנסיעות שלי היו עם השותפות ולא עם אמריקן עצמה אז הייתי יוצא מרווח מהסיפור הזה.

      (2) עבור מי שרוכש בעיקר כרטיסים מוזלים ובמחלקת התיירים – כמוני – קל יותר להשיג סטטוס גבוה עם אמריקן. המועדון הבריטי, כמו רוב המועדונים, נותן קרדיט מינימלי מאוד לכרטיסים האלו. לעומת זאת כשאני טס עם אמריקן אני מקבל מינימום 100% ממרחק הטיסה בכל מחלקות הכרטוס.

      (3) מדיניות שדרוגים אחרת לגמרי. ראשית, בטיסות פנים בארה״ב הסיכוי שאסיים עם מושב במחלקת התיירים הוא פשוט אפסי. זה קרה פעם אחת מאז שאני מחזיק בסטטוס וגם זה היה בנסיבות מיוחדות. שנית, בטיסות בינ״ל אני יכול להשתמש בשוברי שדרוג (SWU) אבל היתרון הזה הולך ונעלם כי אמריקן סגרה את הברז לשדרוגים מראש. כלומר, פעם היה קל למדי למצוא זמינות שדרוגים חודשים מראש והיית יכול להבטיח את השדרוג עוד לפני ששילמת על הכרטיס – וזה מדהים, כי אתה משלם על אקונומי וקונה ביזנס – אבל כיום קשה מאוד עד בלתי אפשרי למצוא זמינות מראש, אפילו עשרה חודשים מראש, ואתה צריך לקוות שהטיסה שלך תישאר ריקה יחסית והשדרוג יתקבל בימים האחרונים. זה מתסכל ממש, אם כי ראוי לציין שבפועל רוב השדרוגים אכן מתקבלים בסוף (אז, פלוס ומינוס). אגב, פעם היינו מקבלים שמונה כאלו בשנה והיום רק ארבעה.

      (4) אמריקן הוסיפה דרישת EQD (מינימום הוצאה) להשגת סטטוס גבוה והיא לא פוטרת אזרחים זרים מהדרישה הזאת כמו שעושות יונייטד ודלתא. זה אומר שבשביל לחדש EXP ב-2017 אצטרך לאסוף איכשהו 12,000$ בהוצאה כוללת. חסר סיכוי בכרטיסים של אמריקן, אני לא מגיע לחצי מזה אפילו, אבל זו משימה אפשרית אם אטוס במחלקות הפרימיום של השותפות. אז חיסרון במובן שנוצר לי כאב ראש חדש.

      יצאה תשובה ארוכה וקצת מפורטת מדי. אגע בנושאים האלו גם בפוסט כי זו באמת התלבטות גדולה עבורי. אפשר לומר שאני שוקל ברצינות גם לערוק לטובת BAEC, כי להגיע במועדון הזה לסילבר זה משחק ילדים, אבל, אני לא בטוח שזה יקרה בסוף. טוב לי עם אמריקן סה״כ.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        תודה על התשובה 🙂

        אני מסכים שיש הרבה שינויים במדיניות של חברות התעופה לאחרונה, וכמעט כולן אם לא כולן הרעו את התוכניות (לא רושם כולן רק בשביל להיות זהיר למרות שלא ראיתי איזה שיפור באיזה מועדון שגורם לי לחשוב לעבור).

        אני מניח שזה קשור למצב המשתפר ברוויחיות של חברות התעופה והשיפור בכלכלת העולם – שגורם לגידול בתנועת הנוסעים ולכן יש צורך פחות לחזר אחרי נוסעים תכופים.

        אני אחכה לפוסט שציינת, צריך להיות מעניין (גילוי נאות אני מחזיק בסטטוס ב BAEC)

  6. אופיר

    וגם כדאי לציין שבישראל רשת ישראכרט מאפשרת המרת זכויות לאוויוס; יחס ההמרה משתנה בין סוגי הכרטיסים השונים.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      נכון מאוד, תודה על ההערה. יחס ההמרה לא גבוה במיוחד אבל עדיין אפשרות נוחה להכניס לחשבון עוד אוויוס באופן קבוע.

      הגב
  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ליאור שאלה בנוגע לטיסות עם BA בשביל סטטוס (לדוגמה ברוזנה 2 טיסות, סילבר 4….)

    האם אתה מבין מה נחשב טיסה של BA לצורך סטטוס? , לדוגמה:
    1. האם טיסה עם מתכת של BA אבל עם מספר טיסה של AA נספרת?
    2. האם טיסה עם מתכת של AA אבל עם מספר טיסה של BA נספרת (המצב ההפוך)?
    3. האם קודשייר נספר ואיך

    תודה 🙂

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      לפי תקנון הפעילות חבר מועדון צריך לטוס לפחות שתי טיסות המשווקות ומופעלות ע״י בריטיש כדי להשיג או לשמור על סטטוס ברונזה. חבר מועדון צריך לטוס לפחות ארבע טיסות המופעלות ע״י בריטיש (ויכולות להיות משווקות ע״י חברה אחרת) כדי להשיג או לשמור על סטטוס סילבר ו/או גולד. אף פעם לא הבנתי את חוסר התאימות בדרישה ולדעתי המועדון מבקש בפועל שהטיסות יהיו מופעלות ע״י בריטיש אפילו אם הן משווקות תחת קוד של חברה אחרת.

      הנה הציטוט המדויק מהתקנון:

      In order to achieve or retain Bronze status Members must ensure they take at least 2 flights operated and marketed by British Airways during each Tier Point Collection Year in addition to obtaining either the required number of Tier Points or completing the required number of eligible flights. In order to achieve or retain Silver or Gold status Members must ensure they take at least four flights operated by British Airways during each Tier Point Collection Year in addition to obtaining the required number of Tier Points.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        תודה על התגובה, אכן מוזר.

        אם אני מבין את מה שכתוב אז בעצם טיסה עם אמריקן תחת מספר BA לא יספר לצורך חידוש / שימור סטטוס – התעניינתי כי שקלתי לנסות את אמריקן, במידה וטיסה מסויימת תצא לפועל, אחרי כל ההמלצות שלך על מחלקת העסקים ב 77W.
        4 מקטעי טיסה מביאים כמעט לסטטוס סילבר (אם איכשהו דוחפים עוד קונשקיין אפשר להגיע לסילבר בטיסה אחת למרות שנראה שזה יוצא מאוד לא פשוט מבחינת התכנות)

        אם כבר אנחנו בנושא – אתה יכול לחדד איפה אתה רואה את סוג המטוס שבדרכ נמצא במסלול בין שני יעדים (אני זוכר שהיה איזה אתר כזה פעם לפי מספר טיסה שמראה את כל הטיסות ההסטוריות בקו ואיזה מטוס – האם אתה מסתכל שם או שיש לך דרך יותר אלגנטית)

        שוב תודה

      • Lior @ FlyingOut

        אכן, טיסה שמופעלת ע״י אמריקן לא תחשב לדרישת הסף אפילו אם היא בקוד BA. אתה צריך לפחות ארבע טיסות שמופעלות ע״י בריטיש (בקוד BA או אחר, להבנתי זה לא ישנה).

        לשאלתך השניה – SeatGuru. זה הפתרון הקל ביותר. אתה יכול לחפש באתר טיסה מסוימת, ע״פ מספר הטיסה או ע״פ הקו, בתאריך מסוים, ולראות איזה מטוס צפוי להפעיל את הטיסה. גם המטריקס יודע לתת מידע כזה וכמובן אתר החברה. זכור שתמיד יכולים להיות שינויים של הרגע האחרון. אני משתמש ב-SG די הרבה אבל סה״כ זוכר בע״פ אילו מטוסים פועלים באילו קוים כך שאין לי צורך לבדוק כל פעם מחדש. מן הסתם זה נכון לחברות הגדולות, למטוסים הפופולריים ביותר ובאזורים הרלוונטיים בעולם. אני לא יודע להגיד בע״פ אילו מטוסים מפעילות חברות סיניות בתוך סין, לדוגמה.

  8. חן

    ליאור אני רוצה לחדד, לפני כמה ימים הזמנתי טיסה למדריד מהאתר של ברטייש דרך איבירה.
    בנתונים הוא רושם לי שאקבל נקודות בונוס ונקודות סטטוס בבריטייש. אולי בגלל שאיבירה זו בעצם חברה BA ?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אני לא בטוח שהבנתי את השאלה.

      בריטיש ואיבריה הן חברות-אחיות השייכות לחברה-האם IAG (יחד עם מספר חברות נוספות). מסיבה זו שיתוף הפעולה ביניהן גבוה ומועדוני התעופה שלהן דומים ואפילו מאפשרים העברת נקודות ביניהם. מכיוון ששתי החברות בברית OW אתה כמובן יכול לצבור קרדיט במועדון של אחת מהן בטיסות עם השניה. הקרדיט היה מתקבל ללא קשר למקור ההזמנה של הכרטיס ובין אם הטיסות יהיו בקוד BA או בקוד IB.

      הגב
  9. ריו ראן: סיפור על כרטיס טיסה, פרק ג׳ – FlyingOut

    […] מהכרטיס שלי אוכל לצבור 320 נקודות לסטטוס וקצת יותר מ-14,500 אוויוס (אין לי סטטוס במועדון). זה החזר די נמוך, מבחינת אוויוס, אבל די אטרקטיבי מבחינת ההתקדמות לסטטוס. למעשה, הכרטיס הזה לבדו יבטיח לי את הסטטוס הנמוך במועדון, ברונזה, שדורש 300 נקודות סטטוס ושתי טיסות עם בריטיש (או איבריה) ויביא אותי לחצי הדרך לסטטוס סילבר שהוא בגדר סטטוס המטרה במועדון.  […]

    הגב

השאר תגובה