החל מה-1 למאי תפעיל אלאיטליה טיסות בין ת״א לאתונה

טיסת חופש שביעי ליציאה מישראל. במאי תחל החברה האיטלקית להפעיל טיסה יומית בקו, כשהטיסה מת״א תמריא בשעה 19:45 ותחנת באתונה בשעה 21:55 והטיסה מאתונה תמריא בשעה 7:30 ותנחת בשעה 9:25. בקו ישרתו מטוסי איירבאס A320. כרטיסי הלוך/חזור מתחילים ממחיר של 250$ אבל זול יותר לרכוש כל טיסה בנפרד (החל מ-125$ לכיוון אתונה ו-110$ לכיוון ת״א).

בונוס הצטרפות מוגדל לכרטיס פלייקארד: 120 נקודות מתנה

מועדון הנוסע המתמיד ממשיך בשיווק אגרסיבי של כרטיס האשראי הממותג שלו ׳פלייקארד׳. בונוס ההצטרפות הסטנדרטי של הכרטיס הוא 50 נקודות מועדון אך בחודשים האחרונים הוצע בונוס מוגדל של 100 נקודות. ובכן, נראה שהרף עלה וכעת הבונוס עומד על 120 נקודות. אם אין לכם עדיין כרטיס פלייקארד ואתם טסים עם אלעל מדי פעם – זו הזדמנות מצוינת להוציא את הכרטיס ולהתחיל לצבור נקודות בקצב גבוה יותר מחיובי האשראי. סה״כ מדובר בכרטיס משתלם מאוד לנוסעים מזדמנים.

טרמינל 1 בנתב״ג ייסגר למשך ארבעה חודשים החל מיום ראשון

נכון להיום טרמינל 1 משרת את הטיסות לאילת ומספק חלק משירותי הקרקע עבור מרבית טיסות הלואוקוסט (בידוק ביטחוני, צ׳ק-אין וביקורת דרכונים). לאחר המעבר בטרמינל 1 מועברים הנוסעים בטיסות בינ״ל חזרה לטרמינל 3 באוטובוסים. רשות שדות התעופה מבטיחה כבר תקופה ארוכה לשדרג את המתקנים בטרמינל 1 ולהפוך אותו לטרמינל עצמאי עבור חברות הלואוקוסט שיכלול גם מערכת בידוק כבודה, עמדות לדרכונים ביומטריים, מתחם דיוטי-פרי מלא ושערי מטוסים. לטובת השדרוג כאמור טרמינל 1 ייסגר לנוסעים בינ״ל בין ה-8 לינואר ועד ה-13 למאי וכל הטיפול בהם יתבצע בטרמינל 3. טרמינל 1 ימשיך לשרת את טיסות הפנים כרגיל במהלך תקופה זו.

2 תגובות

  1. Dror

    חופש שביעי? מה לאליטליה ולאתונה? תנועת הנוסעים בין ישראל ויוון בכלל מצדיקה את זה?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      החופש השביעי של התעופה מאפשר לחברת תעופה להפעיל טיסות בין שתי מדינות שאינן מדינות הבית שלה. אם הטיסה הייתה ממשיכה למדינת הבית שלה – נגיד, טיסה מאתונה לרומא שמבצעת עצירה בת״א – הרי שזו הייתה טיסת חופש חמישי ולא שביעי. מכיוון שאליטליה תפעיל את הקו ת״א-אתונה באופן עצמאי, במנותק מהטיסות בקו ת״א-רומא, הרי שזהו חופש שביעי.

      ככל הנראה הבחירה באתונה הייתה מקרית והיא תוצאה של שתי נסיבות:

      (1) ניצול נכון יותר של פעילות המטוס (aircraft utilization). עושה רושם שאחד ממטוסי אליטליה יגיע מרומא לת״א אחה״צ, ימשיך מת״א לאתונה בערב, יחנה בלילה באתונה (במקום בת״א), יחזור בבוקר מאתונה לת״א ואח״כ יפעיל טיסה נוספת מת״א לרומא. כך גם מנוצל הזמן של המטוס טוב יותר וגם החנייה באתונה ככל הנראה זולה יותר מהחנייה בנתב״ג.

      (2) אליטליה הודיעה לאחרונה על הקטנת התדירות בקו רומא-ת״א מ-33 טיסות שבועיות ל-21 טיסות שבועיות בלבד. זה הותיר את החברה עם ׳סלוטים׳ פנויים בנתב״ג. הנה דרך יצירתית לנצל אותם בלי למכור אותם.

      הגב

השאר תגובה