לשבת במושב 1A

אני לא יודע בדיוק למה אבל יש משהו מאוד משמח במושב 1A. משהו יוקרתי כזה, כמו לזכות בתחרות קטנה. כאילו אתה הנוסע הכי חשוב בטיסה.

הכוונה, כמובן, היא למושב 1A במטוס שיש לו מחלקת פרימיום – או, טוב יותר, מספר מחלקות פרימיום – ולא למושב 1A באיזו טיסת לואוקוסט מזדמנת שבה מושבים מועדפים בשורה הראשונה נמכרים תמורת מספר דולרים נוספים.

American 77W First Class Seat 1A

באופן טבעי מושב 1A הוא מושב מבוקש מאוד. לפעמים חברת התעופה חוסמת אותו להזמנה מראש או שומרת אותו לבעלי סטטוס גבוה במועדון התעופה שלה, ולפעמים הוא פשוט מוזמן חודשים רבים מראש ע״י נוסע מבין-עניין.

seat-1a-klm

מלבד ההילה הפסיכולוגית מושב 1A מציע בדר״כ גם חוויית טיסה טובה יותר. קודם כל – בתור מושב בשורה הראשונה הוא מבטיח שלא ישבו נוסעים אחרים לפניכם ובהיותו מושב הצמוד לחלון הוא מבטיח פרטיות גבוהה יותר. במטוסים רבים מדגם 747 של בואינג מושב 1A הוא אחיו התאום של מושב 1K ושניהם נמצאים בחרטום המטוס, בקידמת המחלקה הראשונה שבקומה התחתונה, והם נחשבים לרוב למושבים הטובים ביותר כי הם מציעים ממש סוויטות פרטיות מאוד.

לטוס מסביב לעולם

די בסיסי: כל חובב תעופה אמיתי חייב להקיף את העולם לפחות פעם אחת בחייו, ורצוי במחלקות פרימיום של חברות מובילות כדי שהחוויה תהיה נעימה במיוחד.

בסוף השנה שעברה פרסמתי את הפוסט ״מסביב לעולם עם שישה כרטיסי בונוס״ בו תיארתי את המסע של חבר קרוב שבחר להקיף את העולם כחלק מביקור משותף של שנינו בהוואי (אני הגעתי לשם וחזרתי משם בטיסות אחרות). אתם מוזמנים לעיין בפוסט הנ״ל כדי להתרשם מהחוויות שלו, והעובדה היא שהנסיעה הזאת הייתה עבורו זיכרון חשוב כחובב תעופה. לפני מספר חודשים פרסמתי את הפוסט ״מסביב לעולם עם ארבעה כרטיסי בונוס״ שבו הדגמתי איך ניתן להקיף את העולם עם כרטיסי בונוס יחסית פשוטים ולא יקרים במיוחד.

map-of-the-world

כמובן שהנסיעה מסביב לעולם לא צריכה להיות לשם הנסיעה בלבד. זו הזדמנות נהדרת לעצור בכמה יעדים מעניינים לאורך הדרך – ורצוי כאלו שלא ביקרתם בהם קודם לכן. בנוסף, כל מי שיקח את הזמן כדי לתכנן לעצמו טיול מסביב לעולם לבטח יגלה שיש המון כיף גם בתכנון עצמו.

לטוס בקומה העליונה של מלכת השמיים

׳מלכת השמיים׳ (Queen of the Skies) הוא הכינוי הידוע למטוסי בואינג מדגם 747. מטוסים מדגם זה נכנסו לשימוש ראשון בתחילת שנות ה-70 בארה״ב והפכו פופולריים מאוד, והם למעשה פופולריים עד היום. ה-747 היה המטוס הדו-קומתי הראשון והיה גם היחיד עד הופעתו של ה-A380 ב-2005.

Korean Air Boeing 747-8

באופן מסורתי הקומה השניה של ה-747 שמורה למחלקת העסקים אם כי זה לא מחוייב המציאות. אם יש במטוס מחלקה ראשונה היא לרוב תהיה בחלק הקידמי של הקומה התחתונה – משום שהגישה נוחה יותר (אין צורך לטפס לקומה השניה) והאזור הזה של המטוס שקט יותר במהלך הטיסה. כמו כן, הקומה העליונה צרה יותר ומרגישה מעט קלסטרופובית לחלק מהנוסעים.

Cathay Pacific Boeing 747 Upper Deck Business Class

על כל פנים, יש משהו סופר-מרגש בפעם הראשונה שבה נכנסים ל-747 ומטפסים במעלה המדרגות אל הקומה העליונה. זה טקס חניכה שכזה שכל חובב תעופה חייב לעצמו, ובפרט שמדובר במלכת השמיים. זו באמת אחת ההרגשות הכי ייחודיות שיצא לי לחוות בעולם התעופה.

לטוס ב-A380

ה-747 של בואינג שינה את עולם התעופה. ׳סופר-ג׳מבו׳, כפי שכינו אותו, היה לענק בעולם של ענקים. עד שיום אחד הגיע ענק שגימד אפילו אותו.

ה-A380 הוא מפלץ בקנה מידה שגורם לכל אחד לתהות איך חתיכת מתכת כ״כ גדולה יכולה בכלל לעוף באוויר. המטוס הזה, בתצורה קיצונית של מחלקת תיירים בלבד, יכול להכיל מעל 850 מושבים עם שטח פנים של קרוב ל-600 מ״ר. ה-A380, אם כן, גדול מה-747 בערך ב-50% ברוב המידות שלו – לרבות שטח כנף, משקל, שטח פנים, גובה ועוד.

Airbus A380 on the Runway

על אף גודלו ה-A380 הוא מטוס עם ביצועים מפתיעים מאוד. הוא שקט – גם בשמיים וגם לנוסעים בתוכו, הוא יציב, הוא ממריא במהירות נמוכה יחסית ודורש מסלול המראה לא ארוך במיוחד.

Lufthansa Airbus A380

ישנם הרבה מטוסים מעניינים בשמיים אבל אין ספק שהמיוחד ביותר ביניהם הוא ה-A380.

מקלחת בשמיים

אוקיי, זה אולי לא בגדר ׳Must׳, אז נתייחס לזה כבונוס.

בימינו חובב תעופה יכול להנות מהרבה מאוד פינוקים בזמן טיסה בגובה רב. הוא יכול להנות ממושב ההופך למיטה-שטוחה, יכול לשתות שמפניה, יכול להשתמש באינטרנט אלחוטי, יכול לראות סרטים במסך טלויזיה רחב במיוחד, יכול לשבת בבר עם חברים במחלקת העסקים ואפילו יכול לשתות בירה לאגר איכותית של הייניקן מחבית שהותאמה במיוחד לגובה שיוט של מטוסי נוסעים.

emirates-a380-shower

אבל רק שתי חברות תעופה – אתיהאד איירוויס ואמירטס – מציעות מקלחות במטוסי נוסעים מסחריים (מדגם A380, אלא מה…). המקלחות האלו הן לשימוש נוסעי המחלקה הראשונה בלבד בשתי החברות.

יש משהו יותר קיצוני, יותר לא-נחוץ ויותר ׳וואו׳ מלהתקלח ב-35,000 רגל? מה שהיה פעם חלום יכול להיות שלכם עם כרטיס הבונוס הנכון, וזה אפילו לא צריך להיות יקר להחריד.

7 תגובות

  1. נמרוד

    קורא הדוק של הבלוג שלך. לפי הסיפורים ניכר שלא מעט מהטיסות הן לצורכי עבודה. נורא מסקרן אותי במה אתה עוסק? לאו דווקא מקום העבודה הספציפי אלא יותר המקצוע/העיסוק שמצריך ממך נסיעות רבוץ ותכופות כ"כ.
    אגב, איך זה מסתדר לך עם ניוהל חיי משפחה או זוגיות או גם וגם בארץ?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אני טס כ״כ הרבה קודם כל בשביל לחוות, ללמוד ולנסות מוצרים חדשים. אני כיום יועץ בתחום, גם ללקוחות פרטיים וגם לחברות, והניסיון האישי שלי הוא כרטיס הביקור הטוב ביותר. חוץ מזה, זה הכיף שלי.

      וכמובן שלהיות חצי מהשנה בחו״ל זה קצת בעייתי כשאתה צריך לנהל חיי משפחה. ילדים עדיין אין לי, ואני מניח שאפסיק לטוב בתכיפות כ״כ גבוהה כשיהיו.

      הגב
  2. יוסי

    פעם, עוד לפני שהכרתי אותך ואת הבלוג הנפלא שלך, לאחר רחצה + ארוחת ערב, Feedly היה חברי הטוב ביותר!
    היום? שלא יהיה לך ספק .. מרפרש את הבלוג במיידי כדי להתעדכן ולהנות בכל פעם מחדש!
    החכמתי ונהנתי ! תודה 🙂

    הגב

השאר תגובה