אייר אינדיה הגישה בקשה לפתיחת קו חדש בין ת״א לדלהי

החברה הלאומית של הודו, שנמצאת בקשיים כלכליים חמורים ונשקלת הפרטתה המיידית, הגישה רשמית בקשה לפתיחת קו חדש לת״א מדלהי (DEL) עם שלוש טיסות שבועיות החל מחודש מאי הקרוב. הזכרתי את האפשרות הזאת במספר פוסטים לאחרונה ואני שמח לגלות שאכן ההחלטה נפלה על פתיחת קו חדש, לדלהי, ולא על תחרות ישירה עם אלעל בקו למומביי. ראוי לציין שאייר אינדיה הפעילה בעבר קו ממומביי לת״א בסוף שנות ה-90 לתקופה קצרה אך סגרה אותו לאחר שהגיעה להסכם אי-תחרות עם אלעל (שנפסל אח״כ בבית משפט ישראלי). אייר אינדיה צפויה לקבל מענק חד פעמי של 750,000$ לטובת מאמצעי שיווק הקו.

מבצע חדש ומעניין לצבירת מיילים של יונייטד מהשכרת רכב עם הרץ

במסגרת המבצע החדש, שיהיה בתוקף עד ה-31 למאי, כל השכרת רכב מקטגוריית הרכבים הסטנדרטיים (Mid-Size) ומעלה – אפילו ליום אחד בלבד – תזכה בבונוס של 1,500 מיילים מעבר לצבירת המיילים הרגילה שהיא בין 500 מיילים (חבר מועדון ללא סטטוס) ועד 1,250 מיילים (חבר מועדון בסטטוס הגבוה ביותר). כלומר, חברי מועדון יכולים לצבור בין 2,000 מיילים ל-2,750 מיילים אפילו על השכרה קצרה וזולה. בנוסף, כרגיל במבצעים האלו, חברי המועדון של יונייטד יהנו גם ממחיר מוזל של ההשכרה עצמה – לכאורה עד 40% הנחה. הבונוס יינתן רק עבור הזמנות שיבוצעו באתר יונייטד עם תאריך איסוף רכב של ה-31 למאי או קודם.

הלוך/חזור מת״א לוורשה, בטיסות ישירות של לוט, החל מ-149$ בלבד

חברת התעופה הפולנית לוט מציעה כעת תעריפים מוזלים, ׳רזים יותר׳, שנקראים בפשטות ״Saver״. התעריפים האלו אינם כוללים משלוח כבודה לבטן המטוס או בחירת מושב במטוס עד מועד הצ׳ק-אין, וכמו כן הם אינם מאפשרים ביצוע שינויים כלל. בקו לת״א התעריף המוזל זול ב-20$ לכיוון מול התעריף הרגיל של החברה. במקביל הורידה החברה את המחירים לטיסותיה בקו וורשה-ת״א וכעת ניתן למצוא כרטיסי הלוך/חזור החל מ-149$ בלבד בתעריף הבסיסי החדש והחל מ-189$ בתעריף הרגיל (שכולל משלוח כבודה, כאמור). כרגע יש זמינות לכרטיסים במחירים האלו גם לסוף עונת הקיץ ועונת החגים שאחריה. הכרטיסים המוזלים של החברה מכורטסים במחלקת כרטוס O ומאפשרים לצבור מיילים/נקודות לפי 25% ממרחק הטיסה בלא מעט ממועדוני התעופה של ברית סטאר.

שינויים משמעותיים למועדון התעופה KrisFlyer (סינגפור איירליינס)

ב-23 למרץ ייכנסו לתוקף שלושה שינויים בתנאי המועדון: (1) לא תינתן יותר הנחה של 15% במימוש מיילים לכרטיסי בונוס שיוזמנו ישירות באתר המועדון לטיסות סינגפור איירליינס וסילק-אייר. וחבל, זו הייתה הטבה ידועה ופופולרית של המועדון. (2) יהיו שינויים לטבלאות המימוש של המועדון כשבעצם חלק לא מבוטל מכרטיסי הבונוס יהפכו יקרים יותר. (3) המועדון לא יגבה יותר הטל-דלק כחלק מעלות כרטיסי בונוס בהתאם להחלטה של החברה העצמה להסיר את היטל-הדלק כשורת עלות נפרדת בתמחור כרטיסי הטיסה הרגילים שלה והטמעת העלות לתוך תעריף הבסיס. כלומר, עלות כרטיסי הבונוס הופכת יקרה יותר במיילים אבל זולה יותר בתוספת הכספית שלצידם. מועדון KrisFlyer היה ונשאר אחד ממועדוני התעופה הפופולריים ביותר בברית סטאר.

טיסות אלעל מאחרות פחות מבעבר, מסתבר…

ע״פ נתוני חודש פברואר של אתר FlightStats, שהוא אחד האתרים המובילים בעולם לניתוח נתוני תעופה ונחשב לסמכות בתחום, אלעל עלתה למקום ה-37 מתוך 42 החברות הבינ״ל שנבחנו על דיוק הפעילות שלהן. זו בשורה חיובית מאוד כי אלעל החזיקה במקום האחרון בדירוג זה לאורך כמעט כל החודשים בשנתיים האחרונות. ע״פ הנתונים אחת מכל שלוש טיסות אלעל לא נוחתת ביעדה בזמן (הגדרה: באיחור של רבע שעה ומעלה מהזמן המתוכנן) והאיחור הממוצע הוא של 41 דקות. 

נתב״ג יהיה היעד השני אליו תשלח יונייטד את מטוסיה החדשים

יונייטד מפעילה כיום טיסות ישירות לת״א מניוארק (EWR) וסן-פרנסיסקו (SFO). לאחרונה עדכנה החברה את הלו״ז שלה והודיעה שהחל מחודש מאי אחת הטיסות היומיות שלה מניוארק לת״א תופעל ע״י המטוס החדש ביותר בצי שלה הבואינג 777-300ER שנקרא בקיצור 77W. המטוס הזה כולל מחלקת עסקים משופרת, פולאריס שמה, ומצד שני הוא צפוף הרבה יותר במחלקת התיירים עם עשרה מושבים בכל שורה במקום תשעה במטוסים אחרים. זה לא מקרי שיונייטד בוחרת לשלוח את המטוס לת״א, לעומת יעדים יוקרתיים אחרים שלה בעולם, משום שהטיסות לת״א נהנות מאחוזי תפוסה גבוהים בצורה חריגה ולכן תוספת המושבים בקו היא כמעט הכרחית מבחינת החברה.

האתר הנהדר WhereToCredit עבר שדרוג קל

מדובר בכלי מצוין שאני משתמש בו לעיתים תכופות כדי להבין כמה מיילים ונקודות אוכל לצבור מכל כרטיס פוטנציאלי ע״פ מחלקות הכרטוס וחברות התעופה. האתר ידידותי מאוד למשתמש, לא דורש לימוד כלשהו, מהיר ובעיצוב פשוט. שימרו במועדפים, זו המלצתי. לאחרונה עבר האתר חידוש עיצובי קל והוא יודע להציג כמה מיילים/נקודות למימוש (RDM, בעגה המקובלת) תוכלו לצבור בכל מועדון תעופה לפי הסטטוס שלכם בו. כלומר, האתר יודע לשקלל פנימה את הבונוס הצפוי לסטטוס. שיפור נחמד.

עד 30% הנחה ברכישת נקודות של מועדון SPG

במסגרת מבצע חדש, שיתקיים עד ה-30 לאפריל, ניתנת הנחה של עד 30% ברכישת נקודות בצורה מדורגת כתלות במספר הנקודות הנרכשות. כדי להנות מההנחה המקסימלית יש לרכוש לפחות 20,000 נקודות במחיר כולל של 490$. המועדון מוכר נקודות בשיגרה תמורת 35$ לכל 1,000 כך שתחת ההנחה המקסימלית המחיר יורד ל-24.5$ לכל 1,000. כדאי לזכור שניתן להמיר נקודות של SPG גם לנקודות של מאריוט ביחס של 3:1 וגם למיילים או נקודות של מועדוני תעופה רבים ביחס של 1:1 ברוב המקרים. זאת ועוד, בהמרה למיילים או נקודות ניתן בונוס של 20% בהמרה של 20,000 נקודות (שהופכות, אם כן, ל-25,000 מיילים לדוגמה). בדרך זו תוכלו למעשה לרכוש 25,000 מיילים במועדון תעופה נבחר במחיר של 19.6$ לכל 1,000. 

בקרוב אולי יהיה ניתן לרכוש קפה בנתב״ג ב-10 ש״ח בלבד

רשות שדות התעופה, גוף שנאמר עליו שהוא מושחת ברמות הגבוהות ביותר, יצא במכרז חדש להפעלת בתי קפה בטרמינל 3 בנתב״ג. במסגרת המכרז נקבע שיהיו ארבעה מוצרים עם מחיר מטרה מפוקח: 7 ש״ח לאספרסו או בקבוק מים ו-10 ש״ח לקפוצ׳ינו או קוראסון חמאה. כדי לעודד חברות להיכנס למכרז הורידה רש״ת את דרישת הסף לשכר דירה בשדה ל-5 מיליון ש״ח בשנה בלבד – זאת לעומת 9 מיליון ש״ח לשנה שרשת ארקפה שילמה לה במהלך עשור של פעילות. לטענת מי שהפעיל את הסניף בנתב״ג מדובר בשכ״ד גבוה פי עשרים מזה הנהוג במרכז ת״א ולכן המחירים בנתב״ג גבוהים כ״כ. כלומר, האשמה נופלת על רש״ת שמתנהגת בחמדנות ומאלצת את המחירים בשדה להישאר בשמיים. נחיה ונראה מה ייצא מהמכרז הזה, אל בינתיים רוב הדיירים בנתב״ג מאוד לא מרוצים מרש״ת.

השאר תגובה