מטוסי הדרימליינר החדשים, תשעה מדגם 787-9 ושבעה מדגם 787-8, צפויים לשנות בשנים הקרובות את צי המטוסים של אלעל בצורה משמעותית. הצי כיום מיושן מאוד, חבוט ממש, ומורכב ברובו (לא כולו) ממטוסים ישנים מדגמי בואינג 747, 777 ו-767. המטוסים החדשים יצעירו את הצי כולו ויוציאו משירות חלק מאותם מטוסים מבוגרים מדי שהחברה עדיין מפעילה.

המטוס הראשון צפוי להגיע כבר בחודשים הקרובים.

מאז הודיעה אלעל על רכישת המטוסים החדשים, בסוף אוקטובר 2015, לא נמסרו פרטים רשמיים מצידה על העיצוב הפנימי הצפוי. הרי מדובר במטוסים חדשים מהיצרן ולאלעל יש אפשרות מלאה לבחור כמה ואיזה מושבים יהיו במטוס, כמה מחלקות שירות וכיוצ״ב. התקווה הייתה שאלעל תנצל את ההזדמנות כדי להציג מחלקות שירות חדשות לגמרי ואולי מחלקת תיירים-פרימיום ׳אמיתית׳ כפי שמציעות חברות רבות במטוסים מדגם זה (ואחרים).

ובכן, מידע ראשוני על המטוסים החדשים ניתן למצוא בסרטון שהעלתה החודש אלעל לחשבון היוטיוב שלה.

בסרטון, שהוא שיווקי בצורה אגרסיבית ומציג מעט מאוד תוכן אמיתי, ניתן לראות שאלעל בחרה בעיצוב מודרני ובמחלקת עסקים מתקדמת בקונפיגרציה של 1X2X1. כלומר, גישה ישירה למעבר מכל מושב.

מידע נוסף מגיע מהאתר DansDeals. למי שלא מכיר מדובר באתר אמריקני אומנם אך עם זיקה לישראל שמציג, בין השאר, טיפים, דילים ומבצעים שנוגעים בעיקר לקהל היהודי בארה״ב. ע״פ המידע שפורסם באתר נראה שמטוסי ה-789 החדשים יכללו 32 מושבים במחלקת העסקים, 28 מושבים במחלקת תיירים-פרימיום (חדשה) ו-222 מושבים במחלקת התיירים בתצורת 3X3X3 סטנדרטית. אלעל לא תציע מחלקה ראשונה במטוסיה החדשים וזו בעיניי בשורה טובה (לפחות לחברה, כי אני בספק שזו מחלקה רווחית כיום).

המטוסים החדשים צפויים להתחיל לפעול בקו מת״א ללוס-אנג׳לס כבר השנה, ככל הנראה בספטמבר, אבל קודם לכן יטוסו ליעדים קרובים באירופה לצורך אימון צוותים. טרם נמסר מידע מדויק על הלו״ז.

לסיכום

חדשות מעודדות בקשר למוצרים שאלעל צפויה להציע בקרוב ללקוחותיה. אני מאמין שבשנים הקרובות יחזרו לאלעל נוסעים רבים שעזבו אותה עם השנים לטובת חברות מתחרות שמציעות מוצרים טובים פי כמה. גם אני אשמח לחזור להיות לקוח קבוע של אלעל – אבל השיפור יצטרך להיות מעבר למוצר הקשה במטוסים, מה גם שיעברו כמה שנים עד שיכנסו לצי של החברה כל המטוסים שהזמינה (אם לא תבטל חלק מההזמנות האלו…).

4 תגובות

  1. מוריס

    ובזכות Fly Card Premium, אני מצפה לצבור מספיק נקודות לטיסה במחלקת עסקים לרוב היעדים באירופה בדיוק בזמן לטיסות האימון! 🙂

    כמובן, בהתחשב בזה שלא ישנו את הטבלאות בצורה משמעותית ויזרימו זמינות לכרטיסי בונוס בטיסות הללו…

    הגב

השאר תגובה