לאחרונה כתבתי מספר פוסטים הנוגעים לאוויסהמטבע שבו משתמשים המועדונים של קבוצת IAG. כעת אתר צרפתי מציע ׳חבילות׳ של אוויוס במחירים נוחים של החל מ-10.5 אירו לכל 1,000 אוויוס.


אתר מכירות צרפתי בשם Vente Privee (בתרגום חופשי: ׳מכירה פרטית׳) מציע לחבריו לרכוש אוויוס בצורה של חבילות במחירים אטרקטיביים מאוד. זה כביכול אתר סגור לחברים בלבד אבל ההרשמה היא חינמית.

החבילות שמציע האתר:

Vente Privee Buy Avios Packages

ניתן לרכוש בדרך זו עד 100,000 אוויוס סה״כ. ניתן לקרדט את האוויוס למועדונים של בריטיש, איבריה או למועדון הצרכנות אוויוס (והרי ניתן להעביר אוויוס באופן די חופשי בין המועדונים האלו).

במועדון של בריטיש, אקזקיוטיב קלאב, לאוויוס אין תוקף אבל הנקודות כן נמחקות לאחר 36 חודשים של חוסר פעילות בחשבון. כל הכנסה או הוצאה של נקודה אחת נחשבות לפעילות בחשבון כך שקל מאוד להשאיר חשבון פעיל – ואין צורך בפעילות תעופתית עם בריטיש או עם אחת השותפות שלה. בכל מקרה זו המלצה טובה לבדוק את מצב החשבון במועדוני לקוחות שונים אחת לכמה חודשים לפחות כדי לראות שנקודות לא עומדות להימחק.

כיצד לרכוש את האוויוס 

  • הירשמו לאתר הצרפתי – כאן. זו הרשמה פשוטה ואין צורך להזין פרטי אשראי בשלב זה. ייתכן שתתבקשו למסור מיקוד צרפתי, כי האתר מיועד לתושבי צרפת, אז פשוט הזינו מיקוד של מלון כלשהו בצרפת. למשל המיקוד של מלון וולדורף אסטוריה בוורסאי הוא 78000. 

    (במידה ונתקלתם בבעיה להתחבר לחשבון או לסיים את תהליך ההרשמה לאתר – נסו לגלוש מחלון גלישה בסתר).
    – – – 

  • בעמוד הראשי של האתר, אותו יכולים לראות רק משתמשים רשומים, חפשו את המבצע למכירת אוויוס. או פשוט כיתבו ״Avios״ בשורת החיפוש.
    – – – 
  • בעמוד המכירה ביחרו את החבילה הרצויה לכם. החבילה המשתלמת ביותר מבחינת מחיר/נקודה היא החבילה הקטנה ביותר של 2,000 אוויוס בלבד. ניתן לרכוש עד שלוש יחידות מכל חבילה, ועד למקסימום כולל של 100,000 אוויוס כפי שציינתי קודם.Vente Privee Buy Avios Sale 
  • בתהליך הרכישה ייתכן שתתבקשו שוב להזין פרטים כמו רחוב, עיר ומיקוד כחלק מפרטי כתובת החיוב. ביחרו שוב במיקוד צרפתי (בלית ברירה) וזה לא אמור להפריע לחיוב הכרטיס.
    – – – 
  • לאחר סיום הרכישה תקבלו אישור תשלום במייל.
    – – –
  • התחברו מחדש לחשבון ותפריט בפינה השמאלית העליונה ביחרו את ״Mes Commandes״ (ההזמנות שלי). כשתבחרו את ההזמנה המסוימת תועברו למשך בו תמצאו את רשימת החבילות שרכשתם ולכל חבילה יהיה מספר קוד משלה.
    – – –
  • היכנסו לקישור הזה, הזינו את מספר חבר המועדון שלהם – למשל במועדון של בריטיש – ואח״כ את מספרי הקודים שקיבלתם (עד חמישה ביחד). האוויוס יועברו לחשבונכם בתוך מספר ימים.

לסיכום

אוויוס הוא מטבע שימושי מאוד, גם לנוסעים ישראלים וגם בכלל, משום שהמועדונים המשתמשים בו מתמחרים כרטיסי בונוס ע״פ מרחק ולא ע״פ שיטת האזורים. זה הופך את האוויוס ל׳מטבע משני׳ אידיאלי לנוסעים תכופים שיכולים להשתמש בו לטיסות קצרות (שעלולות להיות יקרות מאוד). כך, לדוגמה, טיסה פנימית קצרה בארה״ב, שיכולה לעלות מעל 150$ בקלות, תעלה רק 4,500 אוויוס ובערך 5$ במסים.

אבל אפשר להשתמש באוויוס גם לטיסות ארוכות. לפעמים גם זה משתלם. כך, לדוגמה, כרטיס בכיוון אחד מת״א להונג-קונג בטיסת קתאי עולה 25,000 אוויוס ו-56$ במסים.

רכישת אוויוס בפחות מ-12$ ל-1,000 יכולה להשתלם בגדול אפילו לנוסעים מזדמנים. אני אישית ניצלתי את המבצע בינתיים לרכישת שלוש חבילות קטנות אבל כנראה אוסיף כמה חבילות גדולות יותר בקרוב. הזדמנות נהדרת לרכוש בזול בנק גדול למדי של נקודות.

16 תגובות

  1. יי

    ובתור הגורו שתמיד אמר לי שהוא לא מאמין ברכישה ספוקלטיבית ללא מטרות מימוש עתידיות. יש לך מטרות מימוש עתידיות כשאתה רוכש ככה אוויוס? D:

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אתה צודק – רכישה של יתרה גדולה בצורה ספקולטיבית, של כל מטבע, היא בדר״כ רעיון רע.

      אני רכשתי בינתיים רק שלוש יחידות מהחבילה הקטנה. כלומר סה״כ 6,000 אוויוס. אני שוקל ברצינות לרכוש עוד 20,000 או 30,000 כי החשבון שלי די ריק כרגע. וכן, יש לי כמה תוכניות למימוש בהמשך השנה.

      הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כמה אוויוס דורשים על טיסה מתל-אביב לעמאן??

    הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        והמימוש יכול להיות דרך שימוש באתר בריטיש או דרך האתר של רויאל ג'ורנדיאן?

      • Lior @ FlyingOut

        מדובר בכרטיס בונוס של בריטיש. כלומר, כרטיס בונוס שמונפק מחשבון במועדון של בריטיש – בטיסות של רויאל. אז תהליך ההזמנה מתבצע באתר של בריטיש או מול שירות הלקוחות של המועדון.

  3. אסף

    אמנם אני כותב את זה לא במקום הנכון אבל בשל "חוסר הזמן" שנותר
    לכל מי שמתכנן להיות במזרח הרחוק עד אוגוסט – אפשר לנצל עד מחר בלבד 35% הנחה ברשת הילטון – וכמו שהציע ליאור בפוסט קודם אפשר לקבל עוד 8% הנחה דרך הקאשבק. אחלה מחיר יוצר בסופו של דבר.

    הגב
  4. אייל

    לאחר הרכישה הראשונה באתר הצרפתי מקבלים שובר של 10 יורו לקניה הבאה, שניתן לנצל לקניה נוספת של נקודות. סה"כ 6000 נקודות ב-53 יורו, לא רע בכלל 🙂

    הגב

השאר תגובה