המימוש הקלאסי לנקודות של מועדון מלונות לעולם יהיה עבור לילותבונוס. אבל יש אפשרויות מימוש נוספות ולפעמים הן יהיו כדאיות מאוד. רוב המועדונים, למשל, יאפשרו לכם להשתמש בנקודות כדי לשדרג את החוויה – למשל עם שדרוג לסוויטה. לפעמים בזיל הזול.


שדרוגים, למעט כאלו שכוללים כניסה לטרקלין וגוררים עלויות נוספות, עולים למלון מעט מאוד. הרי כבר הגעתם, כבר שילמתם על הלילה וסטטיסטית יהיו לכם גם הוצאות נוספות בתוך המלון (ארוחות, שירותי כביסה, קבלת חבילות וכו׳). המלון יודע שאת הרווח שלו מכם הוא כבר עשה. אם תקבלו חדר גדול יותר, שאחרת היה עומד ריק ממילא, זה מבחינתו עלות אפסית אם בכלל.

אבל מלון לא ישדרג כל אורח בכל הזדמנות. הוא ישדרג אורח עם סטטוס גבוה (אורח קבוע במלונות של הקבוצה או הרשת), ישדרג אורח חוזר, ישדרג אורח כפיצוי על עוגמת נפש כלשהי וכיוצ״ב סיבות טובות. האורח המזדמן, במיוחד אם הזמין את הלילה באתר הזמנות, לא צריך לצפות לקבל שדרוג כלשהו במלון.

לפעמים השדרוג אינו הכרחי בשום צורה ולפעמים השדרוג רצוי במיוחד. אם אני מבלה לילה במלון ליד שדה תעופה לא כ״כ משנה לי איזה חדר אקבל כל עוד הכל תקין בו והוא לא רועש מדי. יותר מזה, אפילו אעדיף שלא לקבל סוויטה כי לא ארצה להתרוצץ בשטח של 80 מ״ר בפרק זמן כ״כ קצר. לעומת זאת, אם אני מגיע לעיר כדי לבקר חברים ויש סיכוי שארצה לארח אותם אז כנראה שאעשה כל מאמץ להבטיח לעצמי חדר גדול ומשודרג.

Hyatt Regency Danang Resort Suite

אחת הדרכים הנוחות ביותר להבטיח שדרוג מראש היא באמצעות נקודות מועדון. כמעט כל המועדונים הגדולים מציעים את האפשרות הזאת והשאלות האמיתיות הן: האם זה באמת כדאי? האם בדרך זו ניתן לקבל ערך גבוה מספיק לנקודות כדי שיהיה עדיף לשלם על השדרוג בנקודות ולא פשוט להזמין מראש את החדר המשודרג? וכמה עולים השדרוגים האלו?

לשדרג את החדר עם נקודות

כל מועדון קובע את תנאיו ועל כן אפשרויות השדרוג באמצעות נקודות שונות בין מועדון אחד לאחר. אז קבלו סקירה של האפשרויות הקיימות במועדוני המלונות הגדולים:

קבוצת הילטון: Hilton Honors

למועדון אין טבלת שדרוגים מסודרת ועלות השדרוג תהיה תלויה במחירי החדרים במלון המסוים באותו לילה. בכלל, המועדון של הילטון עבר למודל תמחור דינמי של לילותבונוס כך שגם מחירו של לילהבונוס אינו קבוע (אבל יש לו תקרת מקסימום בכל מלון). היתרון אמיתי הוא שניתן לשדרג באמצעות נקודות כל חדר לכמעט כל חדר/סוויטה אחרים שעדיין זמינים באתר המלון. כדי לדעת כמה יעלה השדרוג תאלצו להיכנס להזמנה באתר המועדון ולבדוק. ברוב המקרים מדובר בעלות כדאית מאוד.

לפרטים נוספים לחצו כאן.

קבוצת מאריוט: Marriott Rewards

המועדון מציע את מה שנקרא ״Upgrade Reward״, מעין שובר וירטואלי, שעלותו 5,000 נקודות. בדר״כ יספיק שובר אחד כדי לשדרג חדר ללילה אחד אך מלונות מסוימים ידרשו שניים או שלושה שוברים לכל לילה. זאת ועוד, כל מלון קובע לעצמו לאיזו קטגוריה ייכנס השדרוג והדרך היחידה לדעת היא לשאול.

לפרטים נוספים לחצו כאן.

קבוצת אינרקונטיננטל: IHG Rewards

המועדון לא מציע את האפשרות.

קבוצת הייאט: World of Hyatt

שדרוג לחדר בקומת הקלאב עולה 3,000 נקודות ללילה ושדרוג לסוויטה עולה 6,000 נקודות ללילהאבל יש לא מעט תנאים מגבילים לשדרוגים האלו. התנאי הראשון הוא שתעריף הבסיס לא יהיה מוזל. כלומר, לכל הפחות התעריף הגמיש רגיל (Standard Rate). במידה ומדובר במלון נופש (ריזורט) הרי שיש להזמין חדר לפחות מקטגוריית דלוקס כדי לשדרגו. התנאי השני הוא שתהיה זמינות לשדרוג בלילה הרצוי ומלון לא מחוייב לאפשר שדרוג לכל החדרים או הסוויטות שלו (מלאי מוגבל, ע״פ שיקול דעת המלון).

לפרטים נוספים לחצו כאן.

קבוצת סטארווד: SPG

שדרוג לחדר מקטגוריה גבוהה יותר עולה בין 1,000 ל-2,750 נקודות ללילה כתלות בקטגוריית המלון במועדון (יש שבע קטגוריות). במלון מסוימים עלות השדרוג תהיה גבוהה יותר גם בתאריכים מבוקשים. שדרוג לסוויטה עולה בין 3,000 ל-35,000 נקודות (זו לא טעות) כתלות בקטגוריית המלון במועדון. עלות השדרוג במלונות מקטגוריה 1 עד 4 היא קבועהבהתאמה: 3,000 נקודות, 4,000 נקודות, 7,000 נקודות ו-10,000 נקודותבעוד עלות שדרוג במלונות משלושת הקטגוריות הגבוהות יותר נגזרת גם מהזמן בשנה.

לפרטים נוספים לחצו כאן.

קבוצת קרלסוןרזידור: Club Carlson

שדרוגים במועדון הם חלק מתוכנית ״Express Awards״ ומתחילים מ-7,500 נקודות ללילה. כל מלון קובע לעצמו אילו שדרוגים להציע ומה יהיה מחירם והדרך היחידה לגלות היא לפנות ישירות למלון.

לפרטים נוספים לחצו כאן.

לסיכום

במקרים רבים שדרוג באמצעות נקודות לא יהיה כדאי במיוחד או לא יהיה זמין כלל. לכן, אם אתם רוצים חדר משודרג בדר״כ זה יהיה רעיון טוב פשוט להזמין אותו. אבלכדאי תמיד לבדוק גם את האפשרות של שימוש בנקודות כי בחלק מהמקרים זה משתלם בענק. זה אולי נכון במיוחד למועדון של הילטון ולמועדון של סטארווד.

משזה נאמר, אני דווקא אוהב את ההצעה של הייאטכי עלות השדרוג נמוכה יחסית, במיוחד לשדרוגים במלונות היוקרה של הקבוצהאבל חשוב לשים לב למגבלת התעריף. בדר״כ יהיה זמין תעריף נמוך יותר מהתעריף הגמיש הרגיל (ראו כאן) ולכן העלות האמיתית של השדרוג היא לא רק תוספת הנקודות אלא גם ההפרש שבין התעריף המוזל הזמין לתעריף הגמיש הרגיל שבו נאלץ להשתמש.

4 תגובות

  1. מאיר

    פרקטית – איך זה עובד? צריך להוציא מראש שובר או שפשוט אפשר לבקש בצ'ק אין ולראות כמה יעלה בנקודות?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      דרך המלך היא לשדרוג מראש באמצעות שירות הלקוחות של המועדון. אתה לא באמת מוציא שובר כלשהו אלא הנקודות נלקחות מהחשבון בזמן שההזמנה מעודכנת לחדר משודרג. לפעמים אפשר לבצע את התהליך גם במועד הצ׳ק-אין, למשל במקרה של קלאב קרלסון, אבל ככלל מלונות לא מסוגלים להוציא נקודות מחשבון של אורח ועל כן אם תרצה להשתמש בנקודות כשאתה כבר במלון כנראה שהמלון יצטרך לפנות בזמן אמת לשירות הלקוחות של המועדון כדי להשלים את התהליך – וזה עניין יקר של זמן וכאב ראש.

      הגב

השאר תגובה