לעמוד המבצע לחצו כאן.

הקופון הראשון מסוג זה, למיטב ידיעתי, ראה אור בסוף נובמבר 2016. כתבתי על המבצע בזמנו ואפילו קראתי לו ״אחד המבצעים הטובים של השנה״.

אליטליה רחוקה מלהיות חברת מופת. המטוסים שלה לא חדשים, השירות בטיסות שלה לא טוב במיוחד ושדה הבית שלה מבולגן בצורה מדאיגה. החברה גם נמצאת בקשיים כלכליים אדירים ויש הטוענים כי היא בסכנת פשיטתרגל ממשית. באופן אישי אני בספק שממשלת איטליה או המשקיעים האחרים של החברה (בעיקר אתיהאד איירוויס) יאפשרו לנושאת הדגל לקרוס. משזה נאמר, בהחלט לא מדובר באיזו חברה גרועה שצריך להיזהר ממנה. אליטליה מציעה מוצר ושירות דומים לאלו המוצעים ע״י מרבית החברות באירופה כמו לופטהנזה, איבריה, אייר פראנס ואחרות.

הנחה לכל הטיסות בחודשי הקיץ

הקופון החדש, המקנה 20% הנחה על המחיר הכולל של כרטיס הטיסה, תקף לכל מחלקות השירות של החברה: תיירים, תייריםפרימיום ועסקים. בעיניי מחלקת תייריםפרימיום היא המציאה האמיתית ובה מתקבל היחס הגבוה ביותר של תמורה למחיר. שימו לב שברוב המקרים בהם תזמינו טיסות ארוכות במחלקה זו, למגוון יעדי החברה, מחלקת השירות בטיסות הקצרות (ת״ארומאת״א) תשודרג למחלקת העסקים.

Alitalia 20off - April 2017 (2)

ניתן להנות מהקופון יותר מפעם אחת אך הוא תקף רק לטיסות אליטליה, רק במסגרת הזמן שציינתי לעיל ורק להזמנה של נוסע יחיד בכרטיס. מספר נוסעים שטסים יחד יאלצו לרכוש כל כרטיס בנפרד על מנת להנות מההנחה.

הקופון לא תקף לכרטיסים ליעדים אתונה, סאו פאולו וריו דה ג׳נרו.

כרטיסים במחיר אטרקטיבי

לא חסרים כאלו אבל הנה לכם כמה דוגמאות:

  • הלוך/חזור ללוסאנג׳לס במחלקת תיירים ב-650$ לאחר הנחה.
  • הלוך/חזור לניויורק במחלקת תייריםפרימיום ב-800$ לאחר הנחה.
  • הלוך/חזור לסנטיאגו במחלקת תייריםפרימיום ב-1150$ לאחר הנחה.
  • הלוך/חזור לבייג׳ינג במחלקת עסקים ב-1450$ לאחר הנחה.

צבירת מיילים

שלושה מועדונים שבהם כדאי לצבור מיילים מטיסות אליטליה: FlyingBlue (אייר פראנס וק.ל.מ), Etihad Guest (אתיהאד) או MilleMiglia (אליטליה).

אני צובר מיילים במועדון של אתיהאד. הוא לא מועדון מצוין באופן כללי ולא מתאים לרוב הנוסעיםאבל הוא נדיב מאוד בקרדיט שהוא מעניק לטיסות אליטליה ובפרט במחלקות הפרימיום. כל טיסה במחלקת תייריםפרימיום תצבור מיילים למימוש לפי 200% ממרחק הטיסה וכל טיסה במחלקת העסקים תצבור לפי 300% ממרחק הטיסה. מיילים לסטטוס לפי 125% ו-150% בהתאמה. כך, לדוגמה, כרטיס הלוך/חזור לניויורק במחלקת תייריםפרימיום יצבור קרוב ל-15,000 מיילים לסטטוס וקצת מעל 25,000 מיילים למימוש.

גם מועדון FlyingBlue נדיב יחסית. הקרדיט שהוא נותן: 200% מיילים לסטטוס ולמימוש במחלקת העסקים ו-150% מיילים לסטטוס ולמימוש במחלקת תייריםפרימיום. במחלקת התיירים הקרדיט נע בין 0% ל-100% ממרחק הטיסה כתלות במחלקת הכרטוס. לדוגמה, כרטיס הלוך/חזור לניויורק במחלקת תייריםפרימיום יצבור קרוב ל-18,000 מיילים לסטטוס ולמימוש. כמעט מספיק לסטטוס סילבר במועדון.

המועדון של אליטליה עצמה הוא גם אפשרות, אבל, לטעמי הוא מועדון חלש עם אפשרויות מימוש די מוגבלות. הוא מתאים במיוחד למי שמרבה לטוס עם אליטליה ומעוניין להשתמש במיילים שלו בעיקר לטובת שדרוגים בטיסות עתידיות.

לסיכום

אליטליה מציעה כרטיסים במחירים אטרקטיביים למדי באופן כללי, בכל מחלקות הכרטוס, והקופון לרוב מוריד את המחירים הלאה לרמה נמוכה במיוחד. בפרט מחלקת תייריםפרימיום. המוצר של אליטליה במחלקה זו הוא תחרותי ואיכותי. ניסיתי אותו בעצמי לפני כמה שבועות והייתי מרוצה.

אני גם רוצה לציין את העובדה הפשוטה, והתמימה לכאורה, שהקופון מציע 20% הנחה על המחיר הסופי ולא על מחיר הבסיס בלבד. זה לא טריוויאלי משום שבמחיר הסופי כלולים גם מסים שאינם בשליטת חברת התעופה ואינם נגזרים ממחיר הבסיס. כלומר, בפועל, אליטליה נותנת כאן יותר מ-20% על המחיר שהיא מקבלת מכל נוסע.

2 תגובות

  1. סיכום חדשות ומבצעים מהשבוע האחרון – FlyingOut

    […] המבצע להזמנה עד ה-26 לאפריל (כולל) ולטיסות בין ה-3 למאי וה-9 לספטמבר (למעט מספר תאריכים). המבצע תקף לכל מחלקות השירות ולכל יעדי החברה למעט אתונה, סאו פאולו וריו דה ג׳נרו. ההנחה היא על המחיר הסופי של הכרטיס כולל המסים וניתן להנות ממנה רק בהזמנה של נוסע יחיד באתר החברה. לפרטים נוספים לחצו כאן. […]

    הגב
  2. סיכום חדשות ומבצעים מהשבוע האחרון - FlyingOut

    […] המבצע להזמנה עד ה-26 לאפריל (כולל) ולטיסות בין ה-3 למאי וה-9 לספטמבר (למעט מספר תאריכים). המבצע תקף לכל מחלקות השירות ולכל יעדי החברה למעט אתונה, סאו פאולו וריו דה ג׳נרו. ההנחה היא על המחיר הסופי של הכרטיס כולל המסים וניתן להנות ממנה רק בהזמנה של נוסע יחיד באתר החברה. לפרטים נוספים לחצו כאן. […]

    הגב

השאר תגובה