ביום חמישי הצעתי לכם, קוראי הבלוג, הזדמנות לזכות בשני שוברים המאפשרים כניסה לטרקלינים של יונייטד ברחבי העולם. כדי לזכות בשוברים ביקשתי תשובה לשאלה פשוטה. עשרות הגיבוכבר מצוין – ומגוון התשובות היה מפתיע ומרענן.


בתור התחלה אני מעוניין להבהיר שני דברים:

  • אין תשובות נכונות יותר מאחרות.
    אותו סיכוי למי שבחר בניויורק ובהונולולו.
    – – –
  • לא אני בוחר את הזוכה במתנה.
    הוא או היא ייבחרו בסוף היום ויקבלו על כך הודעה מחר.

העיר שזכתה להכי הרבה קולות בינתיים: ניואורלינס

בעיניי זו הפתעה. הימרתי שהרוב ירצו להגיע לאחת הערים הגדולות וה׳נוצצות׳ יותר כמו לאס וגאס, ניויורק או מיאמי. מצד שני, ביקשתי שתבחרו עיר שלא ביקרתם בה מעולם – וייתכן שרבים מקוראי הבלוג פשוט ביקרו כבר בערים האלו. אני בעווני לא ביקרתי מעולם בניואורלינס והעיר בהחלט נמצאת ברשימה העתידית שלי!

New Orleans 2

ניואורלינס, למי שלא מכיר, היא העיר הגדולה ביותר במדינת לואיזיאנה שנמצאת בדרום ארה״ב על גדות מפרץ מקסיקו. בשנה הבאה תחגוג העיר 300 שנה להיווסדהשזה נצח במובני ארה״ב (לוס אנג׳לס, לדוגמה, היא בת 135 שנה ׳בלבד׳). ניואורלינס הייתה נקודת התיישבות חשובה מאוד מאז היווסדה משום שהיא חולשת על שפך נהר המיסיסיפי וחיבורו על מפרץ מקסיקו. כלומר, על הנתיב הימי החשוב ביותר בין אזור קנדה והאגמים הגדולים לכל הים הקריבי.

כמו רוב לואיזיאינה גם בניואורלינס הייתה השפעה צרפתית משמעותית מאוד. כיום זה מתבטא בעיקר ברובע הצרפתי בעיר שנחשב צבעוני מאוד, בעל עיצוב אירופיאמריקני ייחודי ומלא חיים. ניואורלינס הייתה ונשארה מרכז תרבותי חשוב ובפרט למוזיקה. היא נחשבת למקום הולדתו של הג׳אז.

New Orleans 1

ניואורלינס מפורסמת גם בזכות חגיגות המרדי גרא המתקיימות בה בכל שנה במאתיים חמישים השנים האחרונות פחות או יותר. המרדי גרא היה בעברו חג דתי אך כיום הוא אירוע תרבותיחברתי שכמעט ואין לו מאפיינים דתיים. המרדי גרא אינו ייחודי לניואורלינס, או לארה״ב, אבל החגיגות של ניואורלינס הן המפורסמות ביותר בעולם כנראה. האירוע מתקיים בכל שנה סביב סוף חודש פברואר.

ערים נוספות שרבים מכם רוצים לבקר בהן

את המקום השני (לא שזו תחרות) חולקות הערים לאס וגאס, סיאטל ושיקגו.

קוראי הבלוג הקבועים יודעים על אהבתי הרבה לשיקגו, עיר שאני חוזר אליה לפחות פעם בשנה, אז שמחתי לראות שרבים אחרים רוצים לבקר בה. פרסמתי פוסט מקיף על בחירת מלונות בשיקגו וכתבתי גם ביקורת על מלונות שונים בעיר כמו אינטרקונטיננטל מגניפיסנט מייל ופארק הייאט שיקגו. לצערנו אין כיום טיסות נוןסטופ מת״א לשיקגו אבל בתקווה שזה הולך להשתנות בשנים הקרובות לאור הביקוש. ישראלים רבים כבר זכו להכיר את שיקגו הנהדרת והיא נחשבת ליעד מועדף גם למשפחות.

חובבי תעופה כנראה ישמחו להגיע לסיאטל או לפחות לשדה התעופה הבינ״ל שלה שבסמוך אליו נמצא המפעל הראשי של יצרנית המטוסים בואינג. ניתן לסייר במפעל הזה או לקפוץ לביקור במוזיאון התעופה של סיאטל. שני אוצרות אמיתיים של המוזיאון: מטוס הקונקורד בצבעי בריטיש ומטוס ׳הציפור השחורה׳ (SR-71). שני המטוסים האלו לא נמצאים בשירות מבצעי כבר שנים רבות ועדיין מחזיקים, כל אחד, בשיאים שונים.

SR-71 Blackbird

השאר תגובה