שינויים משמעותיים בתנאי כרטיסי האשראי של לאומיקארד (PDF)

השבוע שלחה חברת האשראי ללקוחותיה מסמך המציג מספר שינויים מרכזיים בתנאי כרטיסי האשראי לרבים מלקוחות החברה. אני מעדכן כעת בעניין בכותרת בלבד ואולי בעתיד הקרוב אעלה פוסט מסודר בנושא. השינויים נוגעים בין השאר לביטוח הנסיעות (כתוצאה משינויים רגולטוריים), צבירת נקודות תעופה, פינוקים ועוד. באופן כללי אלו שינויים שליליים מאוד שהופכים את הכרטיסים הטובים ביותר של החברה, כרטיסי מולטי, לפחות אטרקטיביים.

אין קץ למגלומניה הטורקית: החזון לשדה הבא של איסטנבול

את איסטנבול משרתים כיום שני שדות תעופה בינ״ל: אטאטורק (IST) וסביהה (SAW). טורקיש, נושאת הדגל של טורקיה, פועלת בשניהם אך בעיקר בראשון. שני השדות נחשבים לעמוסים בצורה מחרידה ובהתאם טורקיה בונה כעת שדה שלישי בעיר שאמור להיות עצום בגודלו. למעשה, טורקיה טוענת שלאחר פתיחתו ב-2023 הוא יהיה מסוגל לטפל ב-200 מיליון נוסעים בשנה (כמעט כפול מהשדה הגדול בעולם כיום) ויצאו ממנו טיסות לכ-350 יעדים ברחבי העולם.

סט מזוודות של סמסונייט ברכישת מנוי לידיעות אחרונות

אני מניח שהמבצע הזה אטרקטיבי רק במידה וממילא חשבתם לעשות מנוי לעיתון היומי ובמקרה אתם מחפשים סט מזוודות חדש. סה״כ מדובר במוצר איכותי של חברה מובילה בתמורה למנוי בעיתון מוביל – רק שימו לב לתנאי המבצע המלאים שלא כ״כ מאפשרים לבטל את המנוי אח״כ (בלי לשלם קנס גדול שיהפוך הכל ללא-כדאי).

נהגי תחנת המוניות הדר בוכים על מר גורלם

משחר ההיסטוריה המקומית החזיקה התחנה בבלעדיות לאיסוף נוסעים מנתב״ג – עד לאחרונה, כשהתפוצץ ההסכם בינה לבין Gett לאחר הזכייה במכרז האחרון של רש״ת. תחנת מוניות הדר, אל תטעו, הייתה מונופול חזק מאוד ומאחוריו סכומי כסף אדירים. זה איפשר, בין השאר, לנהגי מוניות רבים לרמות תיירים על ימין ועל שמאל – אחת הבעיות שתוארו ע״י תיירים בכל סקר שיצא בתחום. אני כמובן לא אומר שכל נהגי המוניות של התחנה רמאים אבל פרנסתם הייתה מוגנת. את המצב החדש, של תחרות, הם כנראה מתקשים לעכל ובתגובה מפזרים ציטוטים טרגיים על מהות החיים.

שדה התעופה שנחשב לטוב בעולם הולך להשתפר משמעותית

צ׳אנגי, שדה התעופה הבינ״ל של סינגפור, זוכה לאינספור פרסים. את דירוג סקייטרקס הוא מוביל כבר חצי עשור ברצף. מי שעבר בו יודע שיש אמת מאחורי כל זה. אבל הסינגפורים לא נחים לרגע וכבר שנים שהם עסוקים בפרוייקט שאפתני ומרתק שיוסיף לביצור השדה במקום הראשון. ובכן, מתחם חדש בשם ״Canopy Park״ צפוי להיפתח ב-2019 בצמוד לטרמינל 1 והוא יכלול גן ענק בן חמש קומות (עם עצים ופרחים, כן), מבוך שיחים, מפל בגובה 40 מטר, פינות ישיבה רבות ועוד. הכל תחת כיפת זכוכית ענקית ובחיבור לקניון ענק עם עשרות חנויות.

קבוצת לופטהנזה תגבה עמלה נוספת מסוכני הנסיעות

בסוף 2015 עשתה קבוצת לופטהנזה צעד חריג שגרם להרבה מאוד סוכני נסיעות בעולם לכעוס עליה: היא החלה לגבות עמלה בסך 16 אירו מכל הזמנה שמבוצעת דרך מערכות ה-GDS (מערכות ההפצה הגלובליות לכרטיסי טיסה). כלומר, הזמנה של כרטיס מסוים דרך סוכן הפכה ליקרה יותר ב-16 אירו מול הזמנת אותו כרטיס בדיוק ישירות מהחברה. חברות אחרות בינתיים לא גובות עמלה דומה למעט בריטיש שהודיעה כי תחל לגבות עמלה על הזמנה לא-ישירה בעתיד הקרוב. כעת מייקרת קבוצת לופטהנזה את העלויות למשלוח כבודה בטיסות פנים-אירופיות ותגבה עמלה נוספת של 5 אירו להוספות כבודה בכרטיס שלא נרכש בצורה ישירה. אם תזמינו כרטיס דרך סוכן לטיסה פנים-אירופית ותרצו לשלוח מזוודה – זה יעלה לכם כמעט 30 אירו לכל כיוון.

מנכ״ל קבוצת מאריוט (וסטארווד) מספק תשובות לגבי עתיד הקבוצה

לאחר המיזוג המתוקשר קבוצת מאריוט מנהלת מעל 5,000 מלונות ברחבי העולם תחת שלושים מותגים שונים וסה״כ מציעה מעל מיליון חדרים. זוהי קבוצת המלונות הגדולה בעולם המחזיקה בנתח שוק עולמי מרשים של בערך 7%. בראיון לפורבס מסביר מנכ״ל הקבוצה מהם האתגרים לעתיד, מדוע שלושים מותגים זה אפילו לא מספיק ומתי צפוי לקרות האיחוד במועדוני הלקוחות של מאריוט וסטארווד.

להשתמש בנקודות של אלעל לארוחות במסעדות גורמה

נראה שזה הטרנד במועדון הנוסע המתמיד בחודשים האחרונים כי המועדון לא אלעל לא מפסיקה לשווק באגרסיביות הזדמנויות שונות עבור חברי המועדון שלה ומחזיקי כרטיסי האשראי של פלייקארד להנות מהנחות משמעותיות במסעדות יוקרה ברחבי הארץ ואף בחו״ל. זאת ועוד, חברי המועדון יכולים להשתמש בנקודות שלהם כדי להוסיף הנחות או לשלם את החשבון. במסגרת ההצעה האחרונה תוכלו להנות מארוחות גורמה בשתי מסעדות בארץ – אחת בת״א ואחת בירושלים – בתמורה לנקודות.

בואינג תחל בקרוב בניסויי טיסה למטוסי נוסעים ללא טייס

זו עובדה ידועה שמטוסי הנוסעים החדשים הם עמוסי טכנולוגיה מתקדמת, מתוחכמים לאין שיעור ומסוגלים לבצע כמעט את כל פעולות הטיסה בצורה אוטונומית ואוטומטית. להמריא, לשייט, לשנות מסלול וגם לנחות – גם אם זה נשמע קצת מפחיד. טייסים עדיין יושבים בקוקפיט, עדיין מוודאים שהכל כשורה ועדיין לוקחים פיקוד על המטוס כשצריך. עכשיו נראה שהעתיד הולך לייתר טייסים בחלק מהטיסות והעובדה הגדולה ביותר לכך היא שיצרנית מטוסי הנוסעים המובילה בעולם, בואינג, עומדת להתחיל במבחני ניסוי של טיסות לא-מאויישות. זה כמובן ייקח שנים רבות אבל אנחנו בתחילתה של דרך מעניינת.

איחוד האמירויות (UAE) מחמיר את הנהלים במרחב האווירי שלו

השבוע בחרו מספר מדינות במזרח התיכון – סעודיה, מצרים, איחוד האמירויות, בחריין ותימן – לסגור את המרחב האווירי שלהן לטיסות של קטאר איירוויס (חברת התעופה היחידה של קטאר). כמובן שבוטלו מיד כל הקוים בין שדות במדינות האלו לבין השדה של דוחא. זאת ועוד, אותן מדינות לא מתירות לקטאר איירוויס לטוס דרך המרחב האווירי שלהן מה שמהווה מכה קשה לחברת התעופה שנאלצה לשנות מסלולי טיסות רבים ששיבשו את לו״ז הפעילות הרגיל שלה. כעת נודע שאיחוד האמירויות מחריף עוד יותר את הצעדים נגד קטאר, במטרה לבודד הלאה את הנסיכות הקטנה, ואוסר על כל טיסה שיעדה דוחא (גם של חברות אחרות) להיכנס למרחב האווירי של האיחוד. המשמעות היא שכל חברה שמעוניינת לטוס לדוחא תאלץ לעבור דרך המרחב האווירי האיראני שהופך להיות עמוס מאוד לאחרונה.

השאר תגובה