אלעל מתחילה להיפטר ממטוסיה הישנים

נשלח לגריטה מטוס ראשון, מדגם 747-400 של בואינג, כחלק מתוכנית ארוכת-טווח של אלעל להצעיר ולשדרג את הצי שלה ע״י הוספת מטוסי בואינג מתקדמים במקום הישנים. בשנים הבאות אמורים לעזוב את הצי של החברה כל מטוסי ה-747 וכל מטוסי ה-767 והם יוחלפו במטוסים מהדגמים השונים של סדרת הדרימליינר (787).

וויזאייר, מסתבר, שווה כבר 1.7 מליארד דולר

חברת אחזקות פרטית (Indigo Partners) מכרה לאחרונה חלק גדול ממניותיה בחברת הלואוקוסט ההונגרית המצליחה שהתחילה את דרכה ב-2004. חברת האחזקות מכרה 18.7% מחברת הלואוקוסט, בעצם, תמורת סכום של 249 מליון פאונד. העסקה הזו נותנת לוויזאייר שווי שוק של מעל 1.7 מליארד דולר.

מבצע מעניין בשיתוף הרץ ומועדון התעופה אסייה מיילס (קתאי)

במסגרת המבצע יכולים חברי המועדון לצבור עד 10,000 מיילים מכל השכרה של שלושה ימים ומעלה. זאת בנוסף להנחה של 10% או 15% בעלות ההשכרה (תלוי ביעד). החלק המעניין באמת הוא שכמות המיילים שיצברו חברי המועדון נגזרת מהמרחק שינהגו במהלך ההשכרה – עם מינימום של 2,000 מיילים ומקסימום של 10,000 מיילים. בפועל המבצע נראה מעט נדיב יותר ממה שהוא משום שעל מנת לצבור 10,000 מיילים צריך גם לנהוג מעל 10,000 מייל – וזה לא בדיוק משהו שהשוכר הממוצע יצליח לעשות אפילו אם ישכור את הרכב למספר שבועות. מעניין, בכל מקרה.

מינימום 5,000 מיילים בהזמנת שהייה במלון באתר לופטהנזה 

מועדון התעופה Miles&More מציע לחבריו את האפשרות להזמין לילות במלונות ברחבי העולם ישירות באתר המועדון ולקבל מיילים עבור כל הזמנה. היצע המלונות גדול מאוד, המחירים תחרותיים אבל שימו לב לתנאי ההזמנה שלרוב דורשים תשלום מלא מראש (אם כי התעריפים לרוב גמישים ומאפשרים ביטול ללא קנס). במסגרת מבצע שיתקיים עד סוף החודש ניתן בונוס נדיב של 4,000 מיילים להזמנה ראשונה – וזאת בנוסף למינימום המובטח של 1,000 מיילים ללילה. בשביל לקבל את הבונוס יש לבצע הזמנה בסכום של 100 אירו לכל הפחות (לפני מסים). כדאי בהחלט!

מותגי הלואוקוסט של סינגפור איירליינס מתאחדים למותג אחד

חברת התעופה המובילה מסינגפור מפעילה כיום שתי חברות-בנות הפועלות במתכונת לואוקוסט: Scoot שמפעילה בעיקר קוים ארוכי-טווח ו-Tigerair שמפעילה בעיקר קוים אזוריים בתוך אסיה. כעת הוחלט כי שני המותגים יתאחדו לחברה אחת – וזו כנראה החלטה מצוינת גם מבחינת המיתוג בשוק וגם מבחינת יעילות מבצעית. החברה המאוחדת, שתשמור על השם Scoot, תפעיל צי של בערך 35 מטוסים ותשרת כ-60 יעדים שונים ב-17 מדינות.

הטבות וירטואוזו חדשות במלון אינטרקונטיננטל הונג-קונג המצוין

במידה וטרם הכרתם: וירטואוזו (Virtuoso) הוא מעין תעריף ייחודי שנולד מהסכם פרטני עם מלונות יוקרה ברחבי העולם. כל מלון מציע סל הטבות ע״פ רצונו במטרה למשוך את קהל הלקוחות והתעריף הייחודי משווק רק דרך סוכני נסיעות ויועצי נסיעות מורשים כך שהוא אינו זמין באתרי הזמנות רגילים. להמשך 2017 כל הזמנה בתעריף וירטואוזו (כמעט תמיד זהה לתעריף הגמיש הרגיל במלון) תזכה את האורח בשדרוג, ארוחת בוקר בחינם ויתרה של 100$ לשימוש במלון במהלך השהייה. לשהיות עד ה-15 לספטמבר יהנו האורחים גם מכניסה חינמית לטרקלין של המלון. מדובר בסל הטבות נדיב במיוחד בשווי ריאלי של מאות דולרים. לקריאת ביקורת שלי על המלון – לחצו כאן. לחיפוש והזמנה של תעריף וירטואוזו בסוכנות המקוונת היחידה שמציעה אותו למיטב ידיעתי – לחצו כאן.

כתבה על אגרותיה ורווחיה של רשות שדות התעופה

השבוע פורסמה בכלכליסט עוד כתבה על מעלליה של רש״ת – גוף ציבורי שאינו פועל למטרות רווח אבל מרוויח מאות מליוני דולרים בכל שנה אבל מסרב להחזיר את הכסף למדינה כשהוא נדרש לכך. הכתבה הזאת דווקא פחות נוקדת ופחות חושפת את הרשות כגוף לא יעיל במקרה הטוב ומושחת במקרה הרע – אבל היא כן עושה סדר בכל האגרות השונות שגובה רש״ת מחברות תעופה, נוסעים, עסקים ועוד. תוכלו לגלות בדיוק כמה משלמת חברת תעופה על נחיתה בנתב״ג, האם מטוס יכול לחנות בחינם, כמה עולה לפרוק כל מזוודה ועוד שאלות מעניינות אחרות.

אלעל הציגה רשמית את מטוסיה החדשים

באירוע מתוקשר וראוותני שהתקיים בתחילת השבוע בת״א הציגה אלעל את המטוסים החדשים, מסדרת ה-787 של בואינג, שייכנסו לשירות בהמשך השנה. במטוסיה תהיה מחלקת עסקים מתקדמת ומחלקת תיירים–פרימיום חדשה לגמרי. נגמרו הספקולציות.

השאר תגובה