אובר מעולם לא נחשבה לחברה ׳ידידותית׳ מדי. גם בזכות המייסד והמנכ״ל שלה, טרוויס קלניק, שהוא אולי יזם מבריק אבל גם מנהל עם ערכי ניהול לא מקובלים במיוחד. הפופולריות שלו דעכה עד כדי כך שאחרי שמונה שנים בניהול החברה הוא קיבל מכתב זועם מהמשקיעים שביקשו ממנואפקטיבית דרשו ממנולהתפטר מיידית. וזה בדיוק מה שקרה מוקדם יותר החודש.

טרוויס קלניק באמת אחראי לאיך שאובר נראית ופועלת כיום אבל הוצאתו מהמערכת לא תשפר באורך פלא את מצב החברה. בשנה האחרונה אובר סובלת מצונאמי של כותרות שליליות לרבות תביעות בערים מסוימות, איהיתרים לפעול באחרות, שערוריות בתוך החברה שבין השאר גרמו לפיטוריהם של עשרים עובדים בהזדמנות אחת, אובדן לקוחות עצום בעקבות קמפיין נגד החברה (DeleteUber#) ועוד ועוד. המצב הפיננסי של החברה מרתק: היא מרווחיה מכל נסיעה, מפסידה הון עתק בכל רבעון, ועדיין נהנית מהערכת שווי של מעל 70 מליארד דולר.

החברה, אגב, פועלת בת״א כבר שנים אבל במתכונת מצומצת מאוד. אובר פועלת כיום במעל 600 שווקים שונים ברחבי העולם.

Uber in Tel-Aviv June2017

180 ימים של שינוי

מנהלי אובר הקשיבו ללקוחות, לנהגים, לשותפים העסקיים וכמובן גם לעובדים. מיד לאחר התפטרותו של המנכ״ל הוציאה החברה מסמך מקיף עם 47 המלצות לשינויים חיוביים בחברה. רוב השינויים הם פנימיים ולא רלוונטיים ללקוחות אבל הם אמורים להפוך את החברה ל׳בריאה׳ יותר מבחינה ארגונית, ידידותית יותר, מודרנית יותר ושיוויונית יותר. כל אלו, בתורם, אולי יובילו ליחס טוב יותר גם ללקוחות ולשיפור השירות.

אתם יכולים למצוא מידע נוסף, ומכתב שפונה לנהגים, באתר החברה. לחצו כאן.

Uber Random Info

השינוי העיקרי שנכנס לתוקף, ובעיניי הוא טוב לנוסעים כמו שהוא טוב לנהגים, מאפשר לנוסעים לתת טיפ לנהג בסוף הנסיעהכמובן בתוך האפליקציה. באפליקציות מתחרות, כמו זו של ליפט, האפשרות הזו קיימת כבר מזמן. נכון לכרגע אובר מאפשרת לתת טיפ רק בערים מסוימות בארה״ב אבל השירות צפוי להיות זמין בקרוב בכל ארה״ב ואולי אח״כ לעבור לשווקים אחרים ברחבי העולם. ככל הנראה האפליקציה תאפשר לנוסע לבחור בין סכומים קבועים מראש – 1$ / 2$ / 5$ – או לבחור סכום בעצמו באופן ידני.

קוריוז: אובר מפרסמת את האפשרות לתת טיפים לנהגים אבל האתר שלה עדיין לא מציג את המידע. הנה מה שקרה כשחיפשתי את האפשרות בגוגל (ולחצתי על התוצאה השניה, בתחתית צילום המסך) ואז נכנסתי לאתר החברה כדי למצוא את המידע:

UberTips on Google

UberTips on Uber Website

מספר שינויים נוספים שנכנסו לתוקף מטיבים עם הנהגים, על חשבון הנוסעים, אבל בעיניי אלו שינויים ׳הוגנים׳ ובתקווה שהם ישפרו את איכות השירות מצד הנהגים (ואז זה משתלם גם לנוסעים). בין השאר יקוצר הזמן המותר לביטול נסיעה תמורת קנס מינימלי (מחמש דקות לשתי דקות) ויתחיל חיוב לאחר שתי דקות המתנה.

שינויים חיוביים נוספים אמורים להגיע בחודשים הקרובים במסגרת הקמפיין הנרחב של אובר לשיפור תדמית החברה והאופי הארגוני שלה. אובר רוצה להיות חברה טובה לעובדיה וללקוחותיה.

לצבור נקודות מכל נסיעה

מכיוון שהפוסט הזה הוא חדשותי יותר מכל דבר אחר רציתי רק להוסיף תזכורת שניתן לצבור נקודות של מועדון SPG (קבוצת סטארווד) מכל נסיעה של אובר. את הנקודות האלו אפשר אח״כ להמיר למיילים או נקודות של מועדוני תעופה רביםעובדה שאני מזכיר כאן בבלוג לעיתים תכופות.

SPG and Uber

יש שני תנאי סף עיקריים לצבירת הנקודות:

  • עליכם להשלים שהייה אחת במלונות קבוצת סטארווד. זהו תנאי שנתי, אבל נסיעות במהלך חודש ינואר בכל שנה ימשיכו לצבור נקודות אם הושלמה שהייה אחת בשנה הקלנדרית הקודמת.
    – – –
  • עליכם לקשר חשבונות מראשלחצו כאן. שימו לב שהקישור יצליח רק במידה ובשני החשבונות, זה של מועדון SPG וזה של אובר, תהיה זהות בכתובת המגורים וכתובת המייל.

לקריאת התנאים המלאים לשת״פ לחצו כאן.

כמה נקודות תוכלו לצבור?

ב-1 לפברואר נחתכה צבירת הנקודות וכעת ניתן לצבור נקודה אחת לכל 2$ בחיוב באופן שיגרתי או שתי נקודות לכל 1$ (פי ארבע) לנסיעות במהלך שהיות במלונות קבוצת סטארווד.

נקודה של מועדון SPG שווה מעל 2 סנט, ואפילו 2.5 סנט, כך שפוטנציאלית מדובר בהחזר של בין 1% ל-5% מכל נסיעה. זה אולי לא הרבה אבל זה מצטבר לאורך זמןוזו דרך מצוינת לקבל החזר כלשהו על הוצאה שרבים מאיתנו מוציאים גם ככה.

השאר תגובה