בואינג

כבר זמן רב שבואינג מפתחת את הדגם השלישי בסדרת הדרימליינר שלה: 787-10. שני הדגמים הראשונים כבר נמצאים בשירות בצי של חברות רבות בעולםובקרוב גם בצי של אלעל. הדגם השלישי, הגדול והמתקדם מבין השלושה, המריא לטיסת הניסוי הראשונה שלו רק לאחרונה. למטה וידאו של שלוש דקות על המטוס שהוצג לראשונה בסלון האווירי של פריס לפני ארבע שנים:

(אם תרצו גירסה קצרה יותר, דקה אחת בלבד, לחצו כאן).

מידע נוסף על המטוס החדש תוכלו למצוא באתר בואינגכאן.

סדרת מטוסים חדשה נוספת של בואינג היא 737MAX. בסדרה זו שלושה דגמים שכבר נכנסו לשירות. אלו מטוסים צריגוף, דור חדש, והם התגובה של בואינג לסדרת A320neo של איירבאס.

כמה טוב שבואינג הכינה לנו סרטון של שתי דקות המציג את שני המטוסים החדשים:

אחת הכותרות הגדולות של הסלון האווירי בפריס, אגב, היא ההתקדמות בתכנון הסדרה הבאה של בואינגסדרת ה-797. הסדרה עדיין בתכנון מוקדם ולא סביר שנראה את המטוס הראשון ממריא לפני 2025 אבל עדיין מדובר בצעד מעניין מצד בואינג. ה-797 מתוכנן להיות מטוס רחבגוף עם שני מעברים אבל עם מאפיינים רבים של מטוס צרגוף. בכך בואינג מקווה לשווק אותו כמטוס האידיאלי לחברה שמעוניינת במטוס מעט גדול יותר מהמטוס צרהגוף הגדול ביותר (737MAX-9) אבל לא מעוניינת במטוס גדול כמו ה-788 או ה-777X. נחיה ונראה מה ייצא מה-797.

איירבאס

רוצים לראות מה יש ליצרנית האירופית להציע? קבלו סרטון של דקה וחצי בו משתתפים ארבעת הדגמים הפופולריים ביותר של היצירנית כיום: A380-800, A350-900, A330neo ו-A320neo.

ההודעה הגדולה ביותר של איירבאס בסלון האווירי של פריס הייתה לגבי הדגם הבא של מטוס הענק ה-A380. אומנם עשרות רבות של מטוסים מדגם זה יוצרו, ורובם נרכשו ע״י אמירטס, אך נראה שחברות תעופה ברחבי העולם לא באמת מעוניינת במטוס כ״כ גדול ויקר. בשנה האחרונה, לדוגמה, איירבאס לא קיבלה אפילו הזמנה אחת למטוס. אבל נראה שהיצירנית לא מוכנה לוותר בקלות על המטוס הגדול ביותר בשמיים והיא מעוניינת לשווק דגם חדש שלו – A380Plus – שיכלול שינויים עיצוביים, מבנה אווירודינמי משופר שיחסוך בדלק וסך מושבים גדול יותר (עד 11 בשורה וסה״כ כ-80 מושבים יותר מהדגם הנוכחי). הנה, תראו:

5 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני זוכר שלפני שנים איירבאס טענה שהעתיד במטוסי ענק (380) שיטוסו בין מרכזים גדולים, ובואינג הימרה על מטוסים בינוניים (787) שיטוסו בין כל שדה לפי הביקוש.
    ברור מי ניצחה בהימור….

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      כן, בהחלט, ה-A380 הוא אומנם מטוס אייקוני וגם נעים מאוד לטוס בו אבל מבחינה כלכלית הוא הימור כושל למדי מצד איירבאס.

      אני חושב שאיירבאס הושפעה יותר מדי מהביקוש של אמירטס למטוס והניחה, משום מה, שחברות גדולות אחרות יאמינו במודל הקיצוני של אמירטס. אבל אמירטס, אומנם רווחית, היא חברה שנמצאת בבעלות מדינה עם כיסים עמוקים בצורה בלתי רגילה כך שהיא לא יכולה לייצג את קהל חברות התעופה הגדולות והתחרותיות.

      ואגב, לחיזוק הטענה שלך, אפשר לראות איזה מטעמים עושות חברות הלואוקוסט השונות עם דגמי ה-787. כל יום נפתחים קוים שלפני עשור אף אחד לא היה מנחש שייפתחו.

      הגב
  2. אריק

    לופטהנזה מפעילה בהצלחה 380ים לאמריקה הדרומית והצפונית. טסתי איתם למקסיקו, ריו, מיאמי. המטוס מלא ונראה שמצליח להם בקווים האלה

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      ה-A380 מתאים לקוים מסוימים ובהחלט שהוא ממריא לפעמים בתפוסה מלאה. אף אחד לא טוען אחרת. העניין הוא שאין המון קוים כאלו בעולם ובכל מקרה שימוש במטוס הזה נותן לחברת התעופה גמישות נמוכה מאוד. לאמירטס לא מפריע להפעיל את המטוס גם בקוים חלשים יותר, ולטוס בתפוסה חלקית באופן קבוע, אבל חברות אחרות לא יכולות להרשות לעצמן מודל פעילות כזה.

      אגב, ללופטי יש אומנם מספר מרשים של 14 מטוסים מדגם זה בצי אבל היא החליטה כבר מזמן שלא לרכוש נוספים. האחרון הגיע ב-2015. בינתיים עברה לופטי לרכוש מבואינג את המטוס הגדול ביותר שלה – ה-747-800.

      הגב

השאר תגובה