בפוסט הזה אתן סקירה קצרה, תמציתית וטכנית על האפשרויות הבסיסיות לצבירה ומימוש של נקודות בשישה מועדוני מלונות מובילים. בלי להתייחס לסטטוס גבוה, בלי טריקים, בלי מבצעים מיוחדים שצריך להירשם אליהם מראש ובלי הפרעות אחרות.

אז נשאלת השאלה: כמה כסף תצטרכו לבזבז כדי לצבור מספיק נקודות שיאפשרו לכם להתארח לילה אחד במלון בחינם לגמרי?

בניגוד לכרטיסיבונוס, אגב, בלילותבונוס כמעט תמיד אין תשלום נוסף כלשהו.

זהו, נתחיל.

IHG Rewards Club Brands

מועדון IHG Rewards (בקיצור: IHGR)

שם הקבוצה: InterContinental Hotel Group.

רשתות מוכרות: אינטרקונטיננטל, קראון פלאזה, הולידיי אין, אינדיגו.

צבירת נקודות: 10 נקודות לכל 1$ בחיוב לפני מסים.

המועדון נדיב יחסית במבצעים שלו ומעדיף מבצעיםממוקדים בהם כל חבר מועדון מקבל הצעה ייחודית שמאפשרת לו לצבור עשרות אלפי נקודות לאחר השלמת מספר הצעות/משימות. חבר מועדון ללא סטטוס גבוה שמוכן להתגמש קצת כדי להנות מהמבצעים הטובים ביותר יצליח לצבור בממוצע כמה אלפי נקודות בונוס מכל לילה.

מינימום נקודות ללילהבונוס: 5,000 (במסגרת מבצע קבוע).

במימוש רגיל לילהבונוס עולה בין 10,000 נקודות (מלונות מקטגוריה 1) ועד 60,000 נקודות (מלונות מקטגוריה 11) בקפיצות של 5,000 נקודות בין קטגוריה לקטגוריה. אבל המועדון מקיים מבצע קבוע בשם ״PointBreaks״ במסגרתו מוצעים חדרים במלונות מקטגוריות שונות במחיר של 5,000 נקודות בלבד לתקופה של שנייםשלושה חודשים. לאור העובדה שהמבצע הזה קבוע ולאור העובדה שבכל פעם נכללים בו מעל מאה מלונות בעולם בחרתי להתייחס לעלות הזאת כעלות המינימום.

פוטנציאל: לילהחינם לאחר הוצאה של 500$.

החזר ריאלי לפי שווי הנקודות: 5%.

spg-random-view

Starwood Preferred Guest (בקיצור: SPG)

שם הקבוצה: Starwood Hotels and Resorts.

רשתות מוכרות: שרתון, סנט רג׳יס, ווסטאין, לה מרידיאן.

צבירת נקודות: 2 נקודות לכל 1$ בחיוב לפני מסים.

אל תתנו ליחס צבירת הנקודות הנמוך להטעות אתכם כי נקודות של SPG הן בעלות ערך גבוה הרבה יותר מנקודות של מועדוני מלונות אחרים. איפשהו בין 20$ ל-25$ לכל 1,000 נקודות, אם לדייק. במסגרת מבצעים לפעמים ניתן להנות מכפל נקודות או בונוסים קטנים של מאות נקודות לכל לילה.

מינימום נקודות ללילהבונוס: 2,000.

זו העלות ללילה בכל מלון מקטגוריה 1 במהלך הסופ״ש. במהלך השבוע לילה באותו מלון יעלה 3,000 נקודות. המועדון מציע הטבה של ׳לילה חמישי בחינם׳ במימוש נקודות לכל חברי המועדון.

פוטנציאל: לילהחינם לאחר הוצאה של 1,000$.

החזר ריאלי לפי שווי הנקודות: 4.2%.

hilton-honors-logo

Hilton Honors (בקיצור: HH)

שם הקבוצה: Hilton Worldwide.

רשתות מוכרות: הילטון, וולדורף אסטוריה, דאבלטרי, גארדן אין.

צבירת נקודות: 15 נקודות לכל 1$ בחיוב לפני מסים.

זהו יחס צבירת הנקודות לכל חבר מועדון שבוחר באפשרות ׳Points&Points׳ שמאפשרת לצבור 5 נקודות בונוס לכל 1$ בנוסף לצבירת הבסיס של 10 נקודות לכל 1$. לחילופין חברי המועדון יכולים גם לבחור באפשרות ׳Points&Miles׳ אבל היא, בעיניי, פחות עדיפה כברירת מחדל. המועדון נדיב יחסית במבצעים שלו ושכיח לראות מבצעים שמציעים 2,000 נקודות ומעלהל כבונוס לכל לילה או שהייה.

מינימום נקודות ללילהבונוס: 5,000.

ב-1 למרץ שינתה קבוצת הילטון את תנאי המועדון שלה ולילותבונוס הפכו להיות בתעריף ׳גמיש׳. כלומר, העלות הדרושה ללילהבונוס נגזרת ממחירי השוק באותו מלון באותם לילות אבל נתחמת במינימום ומקסימום קבועים מראש. לילותבונוס עדיין מתחילים מ-5,000 נקודות. המועדון מציע הטבה של ׳לילה חמישי בחינם׳ במימוש נקודות אבל רק לבעלי סטטוס גבוה.

פוטנציאל: לילהחינם לאחר הוצאה של 333$.

החזר ריאלי לפי שווי הנקודות: 5.25%.

carlson-brands

Club Carlson (בקיצור: CC)

שם הקבוצה: Carlson Rezidor Hotel Group.

רשתות מוכרות: רדיסון בלו, פארק פלאזה, פארק אין, קאנטרי אין אנד סוויטס.

צבירת נקודות: 20 נקודות לכל 1$ בחיוב לפני מסים.

יחס הצבירה הגבוה ביותר מבין כל המועדונים המובילים אם כי הנקודות של קלאב קרלסון שוות מעט יחסית. נחשב למועדון הנדיב ביותר מבחינת המבצעים שהוא מציע ולפעמים ניתן לצבור מעל 10,000 בונוס מכל שהייה במסגרת מבצעים מיוחדים.

מינימום נקודות ללילהבונוס: 9,000.

מלונות הקבוצה נחלקים לשבע קטגוריות בלבד כשחדר במלונות היקרים והיוקרתיים ביותר עולה 70,000 נקודות ׳בלבד׳. כשקצב הצבירה כ״כ גבוה זה די משמעותי. אין מבצעים שמוזילים לילותבונוס.

פוטנציאל: לילהחינם לאחר הוצאה של 450$.

החזר ריאלי לפי שווי הנקודות: 8%.

world-of-hyatt-logo

World of Hyatt (בקיצור: WoH)

שם הקבוצה: Hyatt Hotels Corporation.

רשתות מוכרות: הייאט רג׳נסי, פארק הייאט, גראנד הייאט, אנדז.

צבירת נקודות: 5 נקודות לכל 1$ בחיוב לפני מסים.

המועדון מציע לא מעט מבצעים שמאפשרים צבירת נקודות מהירה יותר אבל הטובים שבהם מציעים בונוס מדורג כך שרק אלו שמבלים עשרות לילות במלונות הקבוצה במסגרת תקופת המבצע (לרוב שלושה חודשים), כלומר נוסעים תכופים מאוד, יהנו מבונוס משמעותי.

מינימום נקודות ללילהבונוס: 5,000.

ברמת הבסיסצבירת נקודות ללא בונוסים ומימוש במינימום האפשריהמועדון של הייאט מציע הצעה דומה לזו של המועדון של סטארווד. אבל הפער ביניהם גדל, לטובת הייאט, ככל שעולים למלונות מקטגוריות מימוש גבוהות יותר. המועדון של סטארווד נותן 2 נקודות לכל 1$ בחיוב וגובה עד 35,000 נקודות ללילה במלונות היקרים ביותר בעוד המועדון של הייאט נותן 5 נקודות לכל 1$ בחיוב וגובה עד 30,000 נקודות ללילה במלונות היקרים ביותר.

פוטנציאל: לילהחינם לאחר הוצאה של 1000$.

החזר ריאלי לפי שווי הנקודות: 7.5%.

Marriott Rewards Logo

Marriott Rewards (בקיצור: MR)

שם הקבוצה: Marriott International.

רשתות מוכרות: ריץקרלטון, מאריוט, רנסאנס, ספרינג היל סוויטס.

צבירת נקודות: 10 נקודות לכל 1$ בחיוב לפני מסים.

המועדון לא נדיב במיוחד במבצעים שלו ונוהג להציע בונוס של כמה אלפי נקודות לאחר מספר שהיות במהלך תקופת המבצע.

מינימום נקודות ללילהבונוס: 6,000.

ככלל לילותבונוס במועדון מתחילים מ-7,500 נקודות ללילה במלון מקטגוריה 1 ומטפסים עד 45,000 נקודות ללילה במלון מקטגוריה 9. בפועל כל מלון מציע מחיר מוזל ללילותבונוס בתאריכים פחות מבוקשים ולכן המינימום הנדרש הוא למעשה 6,000 נקודות. המועדון מציע הטבה של ׳לילה חמישי בחינם׳ במימוש נקודות לכל חברי המועדון.

פוטנציאל: לילהחינם לאחר הוצאה של 600$.

החזר ריאלי לפי שווי הנקודות: 7%.

לסיכום

בעיניי שני הנתונים החשובים ביותר לסיכום הטכני הזה הם: ההחזר הריאלי ואופי המבצעים. הראשון מלמד אותנו ׳באמת׳ כמה אנחנו מקבלים בחזרה והשני מרמז לנו כמה באמת נוכל לצבור מעבר לצבירת הבסיס שהיא במקרים רבים שולית. לשם הדוגמה ראו את המבצע הנוכחי של קלאב קרלסוןמבצע די שיגרתי למועדון זהשמאפשר לקבל 10,000 נקודות בונוס לאחר כל שתי שהיות. נניח שהזמנתם שתי שהיות כשכל אחת כוללת לילה אחד שעלותו 100$. צבירת הבסיס במקרה הזה תהיה 2,000 נקודות ללילה אבל צבירת הבונוס, בשל המבצע התקופתי, תהיה 5,000 נקודות ללילה. לכאן חשוב להסתכל מעבר לצבירת הבסיס.

בעיניי עבור נוסעים מזדמנים התחרות צמודה בין המועדונים של הקבוצות הילטון, אינטרקונטיננטל וקרלסוןרדיזור. הבחירה צריכה להיות ע״פ העדפות אישיות לגבי הרשתות הרלוונטיות בכל קבוצה, ע״פ זמינות המלונות של כל קבוצה ביעדים הרצויים לנוסע ועוד פרמטרים שהם סובייקטיביים בעיקר מטבעם. עבור נוסעים תכופים המאבק הקשה הוא בין המועדון של הייאט למועדון של סטארווד. הראשון עדיף בהחלט לנוסעים אולטרהתכופים (מעל 60 לילות בשנה).

4 תגובות

    • Lior @ FlyingOut

      לא, די ההפך. ציינתי בסיכום הפוסט שלדעתי IHGR הוא אחד המועדונים הטובים ביותר לנוסעים מזדמנים. לנוסעים תכופים הוא באמת לא משהו.

      הגב

השאר תגובה