טיסת בכורה לדרימליינר של אלעל

המטוס החדש של אלעל עוד לא נצבע במפעל של בואינג בסיאטל אבל כבר יצא לטיסת הניסוי הראשונה שלו. המטוס צפוי להימסר לידי החברה בחודש הבא ולהיכנס לשירות מבצעי באמצע חודש ספטמבר (באופן זמני בקו ללונדון-הית׳רו). שני היעדים הראשונים שיקבלו באופן סדיר את מטוסי הדימליינרים החדשים יהיו ניוארק (EWR) והונג-קונג (HKG). השבוע נודע שהיעד השלישי יהיה ניו-יורק קנדי (JFK) אבל מטוסי הדרימליינר  צפויים להתחיל לפעול בקו זה רק ביוני 2018.

חשש שרוסיה העלימה עדים בפרשת יירוט המטוס המלזי מעל אוקראינה

ביולי 2014 הופלה טיסה MH17 של מלזיה איירליינס שעשתה את דרכה מאמסטרדם לקואלה לומפור. באסון נספו 298 נוסעים ואנשי צוות – רובם הולנדיים. מספר צוותי חקירה שונים הגיעו לאותה מסקנה: המטוס ייורט באמצעות טיל אוויר-קרקע מתוצרת רוסיה שנורה ע״י כוחות לוחמים פרו-רוסיים שהוצבו בתמיכת רוסיה בשטח אוקראינה. זאת ועוד, מדובר בטיל מתקדם שהפעלתו דורשת מיומנות גבוהה וציוד מתאים ועל כן אין ספק שהוא לא הופעל ע״י מיליציה עצמאית קטנה שמנותקת מכל סיוע צבאי. רוסיה, אגב, היא המרוויחה הגדולה מהפלת המטוס משום שהמרחב האווירי האוקראיני נסגר בעקבות האירוע ורוב חברות התעופה הזרות נאלצו לטוס מעל המרחב הרוסי כחלופה ולשלם עמלות גבוהות לרוסיה בשל כך. רוסיה כמובן הכחישה מעורבות כלשהי בהפלת המטוס – אבל רוסיה מכחישה את מעורבותה בכל דבר. בחיפוש אחר האשמים צפוי להיפתח בקרוב משפט בהולנד ודווקא עכשיו עצרו והעלימו שירותי הביטחון הרוסיים גנרל בשם וסילי גרנין שנחשב לעד מפתח בפרשה ואולי מי שנתן את הפקודה ליירוט המטוס.

בונוס של עד 40% ברכישת נקודות של הייאט

המבצע של מועדון World of Hyatt בתוקף עד בוקר יום רביעי, ה-10 לאוגוסט, וניתן לרכוש במסגרתו מקסימום של 55,000 נקודות (ולקבל 22,000 נקודות נוספות כבונוס). הבונוס מדורג: ברכישת 5,000 עד 9,000 נקודות יינתן בונוס של 30% ורכישת 10,000 נקודות ומעלה יינתן בונוס של 40%. תחת הבונוס המקסימלי מחיר הנקודות הוא 17.1$ לכל 1,000.

נתב״ג דורג כאחת משדות התעופה הבינ״ל הטובים בעולם

פורסם דירוג חדש של מגזין הנסיעות הנחשב ׳Travel+Leisure׳ ובו אלעל הגיעה למקום השמיני בעולם. למקום העשירי הגיע השדה של אמסטרדם שמתמודד באופן קבוע על תואר השדה הטוב באירופה. את המקום הראשון קיבל, כמו תמיד, שדה התעופה צ׳אנגי בסינגפור (SIN) שמנצח בכל תחרות ובכל דירוג בשנים האחרונות. בעיניי לא מדובר בהפתעה גדולה מדי כי נתב״ג, לדעתי, הוא באמת שדה תעופה מצוין. לא נקי מחסרונות, כמובן, אבל סה״כ הוא קל להתמצאות, מעוצב, מאובטח בצורה בלתי רגילה ומתקדם. הבעיות האמיתיות של נתב״ג הן היעדר שירותי קרקע, עומסים מיותרים בשעות השיא ופעילות בגבול הקיבולת של טרמינל 3. רש״ת אמורה לפתור את הבעיות האלו אבל את רש״ת מעניינים יותר כל מיני דברים אחרים.

לוט תפעיל טיסות נון-סטופ בין בודפשט לניו-יורק ושיקגו

בצעד מפתיע הודיעה החברה הפולנית שתפעיל טיסות נון-סטופ מבירת הונגריה. הטיסה הראשונה, לניו-יורק, מתוכננת ל-3 למאי 2018 והטיסות לשיקגו כנראה יחלו במהלך הקיץ הבא. בשני הקוים ישרתו מטוסי בואינג 787-8.

שני יעדים חדשים לאיזיג׳ט מנתב״ג: ונציה (VCE) ונאפולי (NAP)

חברת הלואוקוסט מפעילה כיום טיסות מישראל ל-11 יעדים ברחבי אירופה וכעת היא מוסיפה שניים נוספים באיטליה. בקו לונציה יהיו שלוש טיסות שבועיות, בימים שלישי, חמישי ושבת, והוא יחל לפעול ב-31 לאוקטובר השנה. בקו לנאפולי יהיו שתי טיסות שבועיות, בימים רביעי ושבת, והוא יחל לפעול ב-4 לנובמבר השנה. בשני הקוים תתחרה איזיג׳ט עם אלעל שמפעילה טיסות סדירות לונציה וטיסות עונתיות לנאפולי תחת המותג סאנדור. חברת הלואוקוסט מבטיחה שמחירי הכרטיסים יתחילו מ-25 אירו בלבד לכיוון.

25% הנחה ללילות במלונות קבוצת קרלסון-רזידור באסיה

מבצע מצוין של מועדון קלאב קרלסון. להזמנות עד ה-16 לאוגוסט, לשהיות עד ה-4 לספטמבר. במסגרת המבצע, ׳Twenty Twenty Double Joy׳, נהנים מחברי מועדון להנחה של 25% מהתעריף הגמיש הרגיל במגוון רחב של מלונות באסיה ובנוסף ל-20% הנחה במסעדות של המלונות במהלך השהייה. החדשות הטובות: ברוב המלונות התעריף המוזל גמיש גם כן ואפילו אינו דורש תשלום מראש – כך שמדובר בהנחה ׳אמיתית׳ לגמרי שכדאי בהחלט לנצל.

השאר תגובה