במרבית הנסיעות שלי לארה״ב אני עובר בהית׳רו. המסלול המועדף עלי כולל טיסה של בריטיש מת״א או יעד אירופי כלשהו להית׳רו ומשם בטיסת המשך של אמריקן לארה״ב. למה? משום שאמריקן מציעה מחלקת עסקים טובה מאוד במרבית המטוסים (לפחות מבחינת המוצר עצמו) בעוד מחלקת העסקים של בריטיש היא בדיחה לא מצחיקה. אגב, הנה לכם עובדה משעשעת: בארבע השנים האחרונות עברתי יותר פעמים בהית׳רו מאשר בנתב״גבהפרש ניכר.

׳הבעיה׳ היא שבריטיש מפעילה את מרבית הטיסות שלה מטרמינל 5, הבית שלה בשדה, בעוד אמריקן פועלת אקסקלוסיבית בטרמינל 3. קונקשיין בין הטרמינלים האלו הוא לא מסובך אבל כן כולל נסיעת אוטובוס בצד האווירי של השדה והתהליך יכול לקחת לפחות שעה וחצי. אין ספק שקונקשיין בתוך אחד הטרמינלים הוא נוח הרבה יותר ודורש פחות זמן.

טרמינל 5 בהית׳רו

הבית של בריטיש כולל מבנה ראשי (A) ושני מבני שדה (B ו-C). באופן כללי טיסות ליעדים רחוקים, אשר מופעלות ע״י מטוסים רחביגוף, יוצאות ממבני השדה בעוד טיסות ליעדים קרובים יוצאות מהמבנה הראשי.

LHR T5

בעלי סטטוס אמרלד בברית OneWorld יכולים להשתמש במסלול המהיר לבידוק הביטחוני. המסלול משמש נוסעים נכנסים ונוסעים במעבר ביחד ולכן הוא כמעט תמיד עמוס. במקרים רבים התור המהיר לא באמת מהיר יותר מהתורים הרגילים שלצידואז תמיד כדאי להסתכל מסביב ולא לגשת ישר המסלול המהיר רק בגלל שאפשר. ראוי לציין שבריטיש פתחה לאחרונה מסלול מהיר חדש שמאפשר לנוסעים להגיע ישר לטרקלין המחלקה הראשונה מבלי שיצטרכו לעבור את כל הדיוטיפרי של הטרמינלאבל טרם ניסיתי אותו אז לא יודע אם הוא מהווה שיפור למצב הקיים.

לאחר הבידוק הביטחוני בעלי סטטוס אמרלד בברית יכולים להמשיך לטרקלין המחלקה הראשונה של בריטיש שממוקם בצד השני של הטרמינל (מספר דקות הליכה). ממש כמו מחלקות הפרימיום של בריטיש גם הטרקלין הזה הוא עלבון לטרקליני מחלקה ראשונה. הוא לא גרוע, שלא תבינו לא נכון, אבל הוא לא מפנק במיוחד, לא מפואר במיוחד, לא כולל מסעדה ועמוס להחריד ברוב שעות היום. חבל.

טרמינל 3 בהית׳רו

הוא לא מודרני כמו טרמינל 5, לא מפואר, לא פחות צפוף ולא קל לניווט. הכל נכון. הנוסע הממוצע כנראה יעדיף לעבור בטרמינל 5 מאשר בטרמינל 3 – וזה מובן לגמרי.

משזה נאמר, טרמינל 3 הוא נוח לשימוש ברגע שמבינים איפה הכל נמצא. זאת ועוד, לטרמינל 3 יש מבחינתי שני יתרונות משמעותיים על טרמינל 5:

  • התור בבידוק הביטחוני כמעט תמיד קצר יותר. כשעברתי שם לפני מספר ימים התור המהיר לבידוק הביטחוני היה ריק לגמרימחזה שאין כמוהו בטרמינל 5. יתרון קל אבל חוסך כמה דקות בכל פעם.
    – – –
  • טרקלין המחלקה הראשונה של קתאי פסיפיק. לאלופת העולם בהפעלת טרקלינים, קתאי פסיפיק, יש טרקלין נהדר בטרמינל 3 שנפתח מחדש רק בשנה שעברה לאחר שיפוץ מקיף. אם לדייק: יש לה שני טרקלינים: טרקלין עסקים (גודל סטנדרטי, מצוין כרגיל) וטרקלין מחלקה ראשונה (שכולל גם מסעדה, כמיטב המסורת). כבעל סטטוס אמרלד בברית אני יכול להיכנס לכל אחד מהם והבחירה ברורה. הטרקלין הזה של קתאי הוא מקום משמעותית נעים יותר לבלות בו לעומת טרקלין המחלקה הראשונה של בריטיש בטרמינל 5.

Cathay Pacific Lounge Heathrow Airport T3

בנוסף, טרמינל 3 עמוס בחנויות שימושיות, מסעדות מצוינות ובתי קפה נעימים. גם בטרמינל 5 אפשר למצוא איפה לשבת כשרוצים אבל המבחר אחר לגמרי ונחות משמעותית (לדעתי האישית). אומנם יש לי גישה לטרקלינים אבל יצא לי לשבת במסעדות ובתי קפה ברחבי טרמינל 3.

ולא נשכח שטרמינל 3 הוא קטן יותר ואין לו מבנישדה או רכבת פנימיתכך שהכל פשוט יותר.

Heathrow Map

6 תגובות

  1. אופיר

    שתי הערות על ה׳בית שני שלי׳, AKA הית׳רו:

    1. ה-First Wing שאתה מזכיר נפתח לפני מספר חודשים ומהווה שיפור עצום מבחינת הנוחות, המהירות והסטייל; יצא לי להשתמש בו כבר מספר פעמים. צריך רק להבהיר שמלכתחילה הוא מיועד לנוסעים שמתחילים את טיסתם בהית׳רו ובעקרון לא לנוסעים במעבר בטרמינל 5, אבל למי שמחזיק בדרכון אירופי/בריטי/שוויצרי ויכול להשתמש בשערי הדרכונים האוטומטיים עדיף לו לצאת דרך ההגירה והמכס ולהכנס שוב דרך האגף החדש – זה הרבה יותר מהר ונוח. כשיש לי מספיק זמן אני נוהג לעבור במצב כזה גם דרך טרקלין הנוסעים המגיעים של בריטיש (Arrivals Lounge) שאין בו בעקרון דבר מיוחד שאין בטרקלינים שנמצאים באזור האווירי אבל על פי רוב הוא הרבה יותר נעים וידידותי. אני רק מזכיר שהגישה לטרקלין הזה מחייבת הגעה במחלקת עסקים בטיסות ארוכות (כולל תל-אביב) או סטטוס גולד של בריטיש. כניסה ל-First Wing מחייבת סטטוס גולד או סטטוס אמרלד של oneworld או טיסה במחלקה הראשונה.

    2. אני ממש לא חושב שטרקלין המחלקה הראשונה של בריטיש בטרמינל 5 הוא עלבון; נכון יש טובים ממנו בעולם אבל ביחס לההיצע באירופה ובארה״ב אני ממקם אותו גבוה מאוד (הרבה מעל טרקליני ה-flagship של אמריקן למשל). ויש בו אגב שירות הסעדה לשולחן אם כי התפריט לא מאוד נרחב.
    חשוב גם להזכיר שלמרות שמו, טרקלין זה לא מיועד לנוסעי מחלקה ראשונה אלא לבעלי סטטוס גולד של בריטיש או אמרלד של oneworld. מי שטסים במחלקה ראשונה משתמשים ב-Concorde Room שגם הוא לא פאר היצירה אבל נמצא רמה מעל טרקלין המחלקה הראשונה האמור. משזה נאמר (כפי שאוהב ליאור לכתוב), אין בכלל ספק שטרקלין המחלקה הראשונה של קתאי פסיפיק בטרמינל 3 מכניס לכיס הקטן את טרקלין המחלקה הראשונה של בריטיש בטרמינל 5.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אוי תגובה מצוינת, תודה רבה! הרבה מידע רלוונטי ומדויק שאני לא ציינתי בפוסט הקצר.

      את המסלול המהיר החדש אנסה בפעם הראשונה בחודש הבא ואני מחכה לזה בקוצר רוח. אני עובר בהית׳רו המון אבל בדר״כ לא נכנס לאנגליה (ואז יוצא ממנה).

      אולי השימוש במילה ״עלבון״ היה קיצוני מדי אבל בהתאם להערה העוקבת – לא התכוונתי לטעון שהוא באמת טרקלין גרוע. הוא לא גרוע. אם משווים אותו לטרקלינים אמריקאים הוא לא פחות ממדהים, כי טרקלינים אמריקאים הם בתחתית הסולם, אבל הטרקלין הבריטי נופל באיכותו, בצורה ברורה, מול טרקליני המחלקה ראשונה של חברות מובילות כמו קתאי, קוונטס, אתיהאד, סינגפור איירליינס, לופטהנזה, סוויס, אייר פראנס, ג׳אל, אול ניפון, קטאר איירוויס ואפילו תאי. לבריטיש יש קטע כזה שהיא תופסת מעצמה חברה שמתחרה על הפודיום של היוקרה בעולם – כאילו שבריטניה היא עדיין האימפריה שמובילה את העולם – בעוד המציאות היא שהמוצרים של בריטיש, על הקרקע ובמטוס, לא מתקרבים אפילו לעשיריה המובילה בעולם בשום מבחן.

      הגב
  2. הצצה לטרקלין החדש של קוונטס בטרמינל 3 של הית׳רו (LHR) – FlyingOut

    […] בנסיעה האחרונה, לביקור בשווקי חג–המולד באירופה, טסתי עם בריטיש מלונדון לוינה. רובן המוחלט של הטיסות של בריטיש מהית׳רו ממריאות מטרמינל 5 (׳הבית של בריטיש׳) אבל חלקן הקטן, ליעדים שונים באירופה, ממריאות דווקא מטרמינל 3. אני אוהב את טרמינל 5 אבל מעדיף את טרמינל 3. […]

    הגב
  3. הצצה לטרקלין החדש של קוונטס בטרמינל 3 של הית׳רו (LHR) - FlyingOut

    […] בנסיעה האחרונה, לביקור בשווקי חג–המולד באירופה, טסתי עם בריטיש מלונדון לוינה. רובן המוחלט של הטיסות של בריטיש מהית׳רו ממריאות מטרמינל 5 (׳הבית של בריטיש׳) אבל חלקן הקטן, ליעדים שונים באירופה, ממריאות דווקא מטרמינל 3. אני אוהב את טרמינל 5 אבל מעדיף את טרמינל 3. […]

    הגב

השאר תגובה