התעריף הזה של בריטיש, בעיניי, מציע יחס גבוה של תמורה למחיר.

קודם כלהתמחור מצוין. באופן שיגרתי כרטיסים במחלקת התיירים של בריטיש מתחילים ממחיר של 500$ וכרטיסים במחלקת העסקים של בריטיש מתחילים ממחיר של 1300$. הייתם מצפים, אם כן, שכרטיסים במחלקת פרימיוםאקונומי (World Traveller Plus) יתחילו ממחיר של בערך 900$ שהוא אי שם באמצע. אלא שבפועל בריטיש מוכרת במהלך החורף את מחלקת השירות הפופולרית שלה בפרמיה של פחות מ-50% על מחיר הכרטיסים המוזלים במחלקת התיירים.

לתעריף תנאים נוחים מאוד: 100$ לביטול, 50$ לשינוי.

BA Ticket on Expedia

שלושה מטוסים שונים

בריטיש שולחת לת״א שלושה דגמי מטוסים: בואינג 787-9, בואינג 777-300 ואיירבאס A321 (לשעבר של חברת BMI, בקונפיגרציה בינ״ל). בחודשי החורף, החל מה-1 לנובמבר, כמעט כל הטיסות מופעלות ע״י מטוסי בואינג 777-300. בריטיש מפעילה עד ארבע טיסות יומיות מלונדון לת״א.

מחלקת הפרימיוםאקונומי במטוסי ה-789 מעט מתקדמת יותר מזו שבמטוסי ה-777 אבל שתיהן טובות מאוד בעיניי. במטוסי ה-A321 לא קיימת כלל מחלקת פרימיוםאקונומי.

ההבדל העיקרי הוא שבמטוסי ה-777 ישנם שמונה מושבים בשורה במחלקה זו (2X4X2) בעוד במטוסי ה-789 ישנם רק שבעה מושבים בשורה במחלקה זו (2X3X2).

british-wtp-2

צבירת נקודות ומיילים

התעריף המוזל, החל מ-770$, הוא במחלקת כרטוס T.

חברי מועדון Executive Club (בריטיש) יצברו 180 נקודות סטטוס ובערך 4,400 אוויוס מכל כרטיס הלוך/חזור לפני בונוס לסטטוס. זה אומר סטטוס ברונזה לאחר שתי נסיעות בלבד.

חברי מועדון AAdvantage (אמריקן) יצברו בערך 6,600 מיילים לסטטוס, בערך 4,400 מיילים למימוש לפני בונוס לסטטוס ובערך 880$ לסך ההוצאות.

חברי מועדון MileagePlan (אלסקה) יצברו בערך 4,400 מיילים לסטטוס ולמימוש לפני בונוס לסטטוס.

קרדיט במועדון אחרים אפשר למצוא כאן.

שדרוג למחלקת העסקים

המועדון של בריטיש מאפשר לשדרג את מחלקת השירות באמצעות אוויוס – וזה אחד השימושים הטובים ביותר לאוויוס. עלות השדרוג הוא ההפרש בין מחירי כרטיסי הבונוס במחלקות השונות.

בתאריכים ׳מחוץ לעונה׳רוב התאריכים בחודשי החורףכרטיס בונוס בכיווןאחד מת״א ללונדון במחלקת פרימיוםאקונומי עולה 20,000 אוויוס ואותו כרטיס במחלקת העסקים עולה 31,250 אוויוס. כלומר, ההפרש הוא 11,250 אוויוס בלבדוזו עלות השדרוג ממחלקת פרימיוםאקונומי למחלקת העסקים. כלומר, תמורת 770$ ו-22,250 אוויוס תוכלו לטוס הלוך/חזור במחלקת העסקים. ההנחה שתהיה זמינות מושבים לשדרוג בתאריכים הרצויים לכם.

אתם יכולים לבדוק בקלות את זמינות מושבי הבונוס לטיסות בריטיש באמצעות האתר הזה עליו כתבתי בבלוג בעבר.

כמובן שרכישת כרטיס בכסף ושדרוגו עם אוויוס זה עדיף משמעותית על רכישת כרטיס בונוס. זה גם כלכלי יותר במובן שמימוש האוויוס נעשה ע״פ שווי גבוה יותר (בשקלול המסים והיטלהדלק הכלולים בכרטיס בונוס) וגם מאפשר לצבור קרדיט לסטטוס מהטיסות.

לסיכום

אני לא יודע אם בריטיש החליטה להוזיל את התעריף במחלקת פרימיוםאקונומי כהכנה לכניסת מטוסי הדרימליינר של אלעל לקו ללונדוןואם כן, אז סחטיין על היוזמהאבל בכל מקרה בעיניי זוהי בשורה קטנה לנוסעים התכופים ללונדון שיכולים תמורת מחיר הוגן לקבל גם מוצר מצוין וגם קרדיט נדיב של נקודות לסטטוס מכל נסיעה.

האפשרות לשדרוג הכרטיסים עם אוויוס גם היא כדאית מאוד אבל ברוב התאריכים אין זמינות למושבים לשדרוג במחלקת העסקים. זאת ועוד, מחלקת העסקים של בריטיש היא לא בדיוק פאר היצירה.

8 תגובות

  1. מאיר

    אוהב את האנדרסטייטמנט הבריטי שלך. הביזנס של בריטיש זה סוג של מחנה שבויים. אוקי, ניתן לך מיטה שטוחה אבל מהרגע הזה נדחוס את כולכם כמו במקררי גופות של המכון לרפואה משפטית.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אני חייב להסכים. אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש שמונה מושבים בשורה, ולא משנה איך מסדרים אותם. הם לכאורה מספרים שיש גישה ישירה למעבר מכל מושב אבל זה נכון רק במידה ואף אחד מהנוסעים לא הולך לישון.

      הגב
    • Lior @ FlyingOut

      זה תלוי עונה ותלוי יום. החברה מפעילה בין שתיים לארבע טיסות יומיות. התכוונתי לכתוב ״עד ארבע טיסות יומיות…״ (הפוסט תוקן).

      הגב
  2. רוני

    היי ליאור, תודה על הפוסט.
    יש לי שתי שאלות בהקשר זה:
    1. איך מחלקת הפרמיום אקונומי לאנשים גבוהים? האם המרווח בין המושבים מספק לדעתך?
    2. לגבי שדרוג באוויוס בטיסות עם קונקשן – איך אני מחשב למשל כמה אוויוס אני צריך להוסיף כדי לשדרג טיסה בין תל אביב לאדינבורו?
    תודה רבה!

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אני חושב שהמרווח מספק, כן. אבל אולי מוטב לך לקבל תשובה לשאלה הזאת ממישהו בגובה 1.90 מ׳ ומעלה.

      שדרוג באוויוס הוא לכל טיסה בנפרד.

      הגב
  3. דאבל דאבל אוויוס - FlyingOut

    […] פרימיום–אקונומי בהמשך השנה. מוקדם יותר החודש פרסמתי פוסט על תעריף אטרקטיבי במחלקה זו עם מחיר של 770$. כרטיס הלוך/חזור יצבור לנוסע זה 4,400 אוויוס כצבירת […]

    הגב

השאר תגובה