אין ערך אובייקטיבי לסטטוס גבוה. לא יכול להיות. ׳סטטוס גבוה׳ הוא בעצם סל של הטבות ושוויין של הטבות לעולם נגזר מהשימוש בהן. אז לא רק שערכו של סטטוס גבוה הוא בהכרח סובייקטיבי אלא גם שהוא בגדר ניחוש מושכל עד הרגע שפג תוקפו.

בפוסט הזה אנסה לנחש בצורה מושכלת מהו ערכו הסובייקטיבי של סטטוס גלובליסט עבורי. כדי לעשות את זה אצטרך לפרוט את ההטבות של הסטטוס, להעריך את השימוש שלי בהן בשנה הבאה ולנסות לתת שווי כספי לכל זה.

רק אחרי שהעשן המתמטי הזה ייעלם אוכל לדעת האם כדאי לי לעשות מאמץ מיוחד בשביל לשמר את הסטטוס וכמה כסף יהיה מוצדק להשקיע.

מקווה שלא איבדתי אתכם בהקדמה. זה הולך להיות פוסט טכני – אתכם הסליחה.

השנה הבאה עם הייאט

תנאי המועדון קובעים שבעלי סטטוס גלובליסט שהשיגו אותו פעם אחת בדרך הרגילה (רישום 60 לילות בשנה קלנדרית) יוכלו לחדש את הסטטוס עם רף נמוך יותר (רישום 55 לילות בשנה קלנדרית). בהנחה שגם בשנה הבאה יעמדו לרשותי לפחות שני שוברי לילהחינםאחד מהם יושג אם וכאשר אגיע לרישום של 60 לילות השנההרי שאני צופה לבלות לכל הפחות 57 לילות במלונות הקבוצה ב-2018. לצורך הנוחות נעגל ל-60.

לנחש בדיוק איך תראה השנה הבאה אני לא יכול. מה שאני כן יכול לעשות זה להסתכל על ה-60 לילות האחרונים שלי במלונות הקבוצה ולהניח, כאודמן, שה-60 לילות הבאים יהיו פחות או יותר דומים. סה״כ מדובר במספר לילות גבוה מספיק כדי להכיל מגוון רחב של מלונות, שהיות וכו׳. סטיית התקן אמורה להיות די נמוכה.

כמה נוח שהאתר של הייאט מאפשר לצפות בכל הפעילות בחשבון, לרבות כל ההזמנות, עד שנתיים אחורה.

למספרים המדויקים אתייחס בהמשך.

הטבות, הטבות, הטבות

כדי לנסות להעריך את שוויין הכספי של הטבות אצטרך לסקור כל הטבה בנפרד ולקבוע באיזה אחוז מכל הלילות שלי היא באה לידיי ביטוי ומה הערך הכספי שלה כשהיא באה ליידי ביטוי.

לדוגמה: בשנה שעברה, תחת תנאי המועדון הקודמים, בעלי הסטטוס הגבוה ביותר (אז נקרא דיימונד) יכלו לבחור במתנת הגעה של 500 או 1,000 נקודות, תלוי במלון, שתינתן להם במעמד הצ׳קאין. נניח, לצורך הדוגמה, שכל חברי המועדון בחרו לקבל נקודות כמתנת הגעה תוך ויתור על כל חלופה אחרת. נניח עוד, לצורך הדוגמה, שב-80% מהמקרים הבונוס היה 1,000 נקודות ולא 500 נקודות, שלחבר המועדון היו עשרים שהיות בשנה ושהערך הריאלי של הנקודות הוא 15$ לכל 1,000. בחישוב פשוט נגיע לסכום כולל של 270$ וזהו שווי ההטבה.

אז הנה

(1) בונוס של 30% בצבירת נקודות

הסטטיסטיקה מראה שאני צובר קרוב ל-500 נקודות בסיס מכל לילה בממוצע. או, במילים אחרות, אני משאיר במלונות הקבוצה בערך 100$ לכל לילה. הנתון הזה הוא תוצאה של שימוש אסטרטגי בנקודות במסגרת תעריף כסף ונקודותכך שבשקלול ערך הנקודות ההוצאה שלי לכל לילה גבוהה הרבה יותר.

60 לילות פרושם כ-30,000 נקודות בסיס. בונוס של 30% בצבירת הנקודות, אם כן, יניב כ-9,000 נקודות נוספות עם שווי ריאלי של 145$.

world-of-hyatt-compare-benefits-1

(2) צ׳קאאוט בשעה 16:00

זו הטבה מובטחת לבעלי סטטוס גלובליסט ונדירים המקרים בהם מלון לא יכבד אותה (עוד לא קרה לי).

במסגרת 60 הלילות האחרונים השתמשתי בהטבה הזאת כ-14 פעמים. אני מעריך שללא ההטבה הייתי מוכן לשלם על צ׳קאאוט מאוחר לפחות בחצי מהמקרים האלו ולפחות 20$ בכל מקרה. אז נניח, בזהירות, שההטבה הזאת שווה עבורי לפחות 140$.

(3) שדרוג לחדר עד לסוויטה

הטבה שקשה מאוד לכמת לכסף כי במרבית המקרים שדרוג הוא לא דבר נחוץ. כלומר, כנראה שלא הייתי משלם יותר מדי על השדרוג אם הייתה לי האפשרות ובטח שלא משלם את המחיר המלא של השדרוג.

מתוך 60 הלילות האחרונים: ב-14 מהם לא קיבלתי שדרוג שהייתי מוכן לשלם עליו (או שלא קיבלתי שדרוג בכלל), ב-38 קיבלתי שדרוג עד לסוויטה והייתי מוכן לשלם עליו לפחות 30$ ללילה בממוצע וב-8 לילות קיבלתי שדרוג אטרקטיבי במיוחד שהייתי מוכן לשלם עליו לפחות 80$ ללילה בממוצע. כמובן שזה מבוסס על הערכה סופרסובייקטיבית שלי. ההטבה הזאת, אם כן, שווה לי בערך 1780$.

Hyatt Regency Etoile Paris Suite

Hyatt Regency Etoile Paris – Ambassador Suite

(4) שוברי שדרוג

סטטוס גלובליסט מגיע עם ארבעה שוברים שמבטיחים שדרוג מראש לסוויטה. כל שובר תקף למקסימום של שבעה לילות רצופים.

במסגרת 60 הלילות האחרונים השתמשתי ב-4 שוברים כאלו כדי לשדרג סה״כ 17 לילות. מכיוון שהתייחסתי קודם לשווי השדרוגים, ובכללם שדרוגים באמצעות שוברים, הרי שצריך להתייחס לאפשרות להבטיח את השדרוג מראש. ההטבה הזאת, בעיניי, שווה לכל הפחות 20$ ללילה ומכאן לפחות 340$.

(5) כניסה חופשית לטרקלינים

ב-44 מתוך ה-60 לילות האחרונים הייתי במלונות שבהם קיים טרקלין. לפעמים כניסה לטרקלין חוסכת המון באופן ריאליארוחות שאחרת הייתי משלם עליהן, שתייה במהלך היום ועודאך בפעמים אחרות החיסכון הוא מינימלי אם בכלל קיים.

מרבית הטרקלינים היו מהסוג הטוב יותר, ומחוץ לארה״ב, ואני מעריך כניסה לטרקלין לפי שווי ריאלי של 25$ ליום לכל הפחות. אם נניח שהייתי משלם את הסכום הזה ב-3 מכל 4 לילות, במלונות אשר מציעים טרקלין איכותי מספיק, הרי שההטבה הזאת שווה כ-825$.

BELGR_P176 Regency Club Lounge

Hyatt Regency Belgrade – Regency Club Lounge

(6) שני שוברים לטרקלינים של יונייטד

הטבה שולית מאוד שעדיין קיימת. הייתי מוכן לשלם כ-10$ לכל שובר, בהנחה שאני קונה רק שניים בשנה, אז ההטבה שווה בעיניי 20$.

United Club Lounge Passes WoH

(7) שירות מועדף במלונות ומחוץ להם

סטטוס גלובליסט מקנה לי גישה לקו שירות לקוחות ייעודי בטלפון, לדלפקי צ׳קאין ייעודיים במלונות ובאופן כללי שירות טוב יותר כלקוח. כמה היחס המועדף הזה שווה לאורך שנה? כמה הייתם מוכנים לשלם רק על הזכות לקבל שירות מועדף מדי פעם?

אני מניח שעבורי, כמי שמתארח עשרות לילות בשנה במלונות הקבוצה, ההטבה הזאת שווה לפחות 50$.

(8) הטבות נוספות

קשה לי לכמת לכסף כמה שווה עבורי הגישה לתוכנית GoH (תוכנית שממנה לא אני נהנה באופן ישיר), השימוש החופשי באינטרנט מהיר (לא יודע אם היתי משלם על זה), הפטור מהיטלנופש (אני כמעט ולא מבלה בריזורטים שבהם יש היטלנופש), הפטור מדמי חנייה במלונות (כמעט ולא שוכר רכב) ועוד. אני לא רוצה סתם לנקוב בסכום כדי לצאת ידיי חובה אז נניח שאלו הטבות שבאמת לא הייתי משלם עליהן כך או כך.

Hyatt Gold Passport Guest-of-Honor Brief

השווי הכולל של ההטבות

החישוב הפשוט של כל ההטבות שציינתי לעיל מגיע לסכום כולל של 3300$. זה, בהערכה גסה, השווי הסובייקטיבי של סטטוס גלובליסט עבורי בהתבסס על ה-60 לילות האחרונים.

זה נראה כמו סכום אסטרונומי, אני יודע. מי היה מאמין שסטטוס גבוה יכול להיות שווה מעל 10,000 ש״ח. אתם יכולים לטעון שההערכות שלי היו מוגזמותלמרות שזו טענה בעייתית כי מלכתחילה הצגתי אותן כהערכות סובייקטיביות לגמריומצד שני צריך לזכור בכמה לילות מדובר. אם קבוצת הייאט נותנת לי הטבות בשווי של 3300$ ש׳מתפזרות׳ על 60 לילות בשנה קלנדרית הרי שאני בעצם מקבל הטבות בשווי של קצת יותר מ-50$ ללילה ׳בלבד׳. זה בהחלט לא אסטרונומי, קל וחומר לאור העובדה שעלות הלילה הממוצע היא בין פי שתיים לפי שלוש משווי ההטבות.

אני חושב שהייתי סה״כ זהיר בהערכות שלי לעיל. אני מרגיש שאני מקבל מהייאט הרבה יותר.

כדאי גם להדגיש שלא הכנסתי לחישוב הרבה מאוד הטבות ׳קטנות׳ כמו בקבוקי מים בחינם, הנחות שונות, סטטוס גבוה במתנה במועדון M-Life, אפשרות להשוות סטטוס למועדונים מתחרים, מבצעים מקריים שמוצעים רק לבעלי הסטטוס הגבוה ביותר ועוד. אני לא יודע להצמיד שווי כספי לכל אחד מאלו אבל הם בהחלט חלק ממערך ההטבות השלם שמשדרג את חוויית האירוח במלונות הקבוצה.

לסיכום

אם נניח שסטטוס גלובליסט באמת שווה עבורי מעל 3,300$ בשנה קלנדרית הרי שריאלית מוצדק עבורי להוציא לפחות מחצית הסכום הזה כדי לשמר את הסטטוס. הגיוני, כן?

כנראה שלא הייתי מוכן לשלם עכשיו 3200$ כדי לשמר את הסטטוס אבל מה לגבי 1200$? או, 2200$? כמה אתם הייתם מוכנים לשלם כדי ׳להגן על ההשקעה׳?

אני כרגע שוקל ברצינות לטוס בשבועיים האחרונים של השנה ל׳חופשה׳ כשהמטרה העיקרית היא לבלות לפחות שמונה לילות במלון של הקבוצה. בעלות מינימלית, כמובן. קצת מעצבן שזה המצב שאליו הגעתי אבל זו התוצאה של הרמת הרף לסטטוס הגבוה ביותר (עד השנה שעברה נדרשו 50 לילות, שזה קריטריון שהייתי עומד בו גם השנה).

# בעיות עולם ראשון.

9 תגובות

  1. זיו

    היי ליאור,

    ברצוני לעזור לחדד איזשהי נקודה.
    דיברת על כך ש60 לילות פרושם כ30,000 נקודות בסוס עם בונוס של 30% מדובר על 9000 נקודות נוספות עם שווי ריאלי של 145$.
    אך יש לציין שלפי מה שאתה מתאר, אני מניח שאתה כבר במעמד אקספלורר שמקנה 20% תוספת של נקודות.
    מה שאומר שאם לא תגיע לדרגת גלובליסט, אתה תזכה ב6000 נקודות, כך שלמעשה החישוב הנכון הוא הדלתא בין 2 המעמדות.
    כלומר 3000 נקודות שמתורגמים ל49$ (ולא 145$).

    כך גם לגבי כניסות ללאונג' עד כמות מסויימת(כי מקבלים 4 כניסות חינם במעמד אקספלורר).
    בכל אופן, החישוב תמיד כמובן צריך להיות עבור הדלתא (ההפרש בין המעמדות) ולא על המעמד עצמו אל מול לא מעמד כלל.

    אך כמובן שבמקרה הזה הכל זניח…

    בנוגע לסכום שעליו את המדבר – צריך להוסיף בחשבון גם עלות כרטיסי טיסה והוצאות מסביב בהנחה והמטרה הבלעדית של הטיסה היא להגיע לסטטוס הנחשק.
    בכל אופן, בעייני זה שווה רק בשביל לסמן וי ביומן, מה זה 3300$ בשביל געת בפסגה (;

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      האמת היא שאני מסכים מאוד עם ההערה שלך לגבי הדלתא. תהיתי איך להתייחס לזה בפוסט. כשהתעלמתי מהדלתא, במכוון, התמקדתי בעצם בחיפוש הערך של סטטוס גלובליסט כמשהו שעומד לבדו ולא בערך היחסי שלו לסטטוס הבא בתור. זה בהתאם לאמירה שלי שבמועדון של הייאט לא שווה לרדוף אחרי אף סטטוס אחר וכביכול התחשיב בפוסט אמור לשרת את מי ששוקל האם לרדוף אחרי סטטוס גלובליסט אם לא לרדוף אחרי סטטוס במועדון של הייאט כלל. שוב, הצדק איתך משום שכבר עמדתי בקריטריון לסטטוס אקספלוריסט ולכאורה זו ׳ברירת המחדל׳.

      אתה כמובן צודק גם לגבי עלות הנסיעה הנוספת שאינה מסתיימת בעלות של שמונה לילות בלבד. לחלק הזה בכלל לא התייחסתי בפוסט. עוד לא החלטתי אם להשאיר את הנסיעה כנסיעה טכנית לגמרי – שבה המטרה היא להשלים שמונה לילות במינימום עלות – או לנצל את ההזדמנות כדי לבקר במקום חדש.

      הגב
    • יי

      רציתי לכתוב בדיוק את אותו הדבר. אבל ליאור הגיב יפה. אגב, אני הייתי נותן לכניסה לטרקלינים ערך גבוה יותר. ואם תשאל אותי, לך על זה, צא לחופשה של שמונה לילות, תעשה את זה אפילו ביעד זול יחסית, יש כל כך הרבה מקומות יפים בעולם גם לא במדינות מפותחות, וזה לגמרי שווה את זה

      הגב
      • Lior @ FlyingOut

        תודה.

        התכנון המקורי היה לקפוץ לסין אבל החלטתי שלא מתחשק לי להתעסק עם VPNים במשך שבוע ומשהו בגלל שהסינים חוסמים כל שירות אינטרנטי מערבי שימושי. ואז הם הודיעו שהם החלו לחסום את ווטסאפ וזה היה הקש ששבר את גב הגמל מבחינתי. לסין אסע כשלא תהיה ברירה.

        כעת האפשרות המובילה היא הודו. מבחר גדול של מלונות מקבוצת הייאט, מחירים נמוכים יחסית ולהגיע לשם בכרטיסי בונוס זה לא סיפור גדול.

      • זיו

        חזרתי עכשיו מטיול בהונג קונג וסין.
        אני יכול להגיד שVPNExpress עושה עבודה מעולה.
        רק צריך לקנות סים מקומי (75 שקל בערך בשדה התעופה) כדי שיהיה לך אינטרנט ויחד עם VPN EXPRESS אתה מסודר.
        השירות עולה 12.5$ לחודש אם נרשמים לשנה, אפשר לבטל בכל רגע ויש להם התחייבות להחזרת הכסף בתוך 30 יום אם אתה לא מרוצה.
        הVPN מחזיר לך כמובן לחיים את הוואטסאפ, פייסבוק, יוטיוב וכו…

        החסרון היחידי (שאני לא מזלזל בו כמובן כי עלי זה העיק) – הוא שאתה לא יכול לנווט בLIVE היות והVPN מציג שאתה במקום אחר מאיפה שאתה באמת(בסין) ואז כדי לנווט אתה צריך להזין כתבות מוצא ויעד ולהתפלל שאתה לא טועה בדרך…

        א-ב-ל
        אם יש לך iPhone אז יש לך את המפות של אפל והן עובדות… (ואז אתה צריך לבטל את הVPN).

        יש התעסקות אבל סך הכל זה לא היסטרי.

      • Lior @ FlyingOut

        תודה על הטיפ. שמח לשמוע ש-12.5$ לחודש, מחיר הוגן לכל הדעות, פתרו לך את הבעיה. אני מסכים שלא על זה צריך לקום או ליפול טיול לסין.

        העניין הוא שזה מפריע לי מבחינה רעיונית. אם הייתי *צריך* לטוס לסין אז לא הייתי נלחם בצורך, לא אגזים, אבל במצב של אדישות מוחלטת ליעד הנסיעה (במקרה חריג זה) העניין העקרוני המטופש הזה יכול להיות בעל משקל.

  2. להתראות סטטוס גלובליסט ותודה על כל השדרוגים – FlyingOut

    […] בתחילת אוקטובר חלקתי אתכם את הדילמה שהייתה לי באותה עת. ידעתי ברמת וודאות גבוהה אילו נסיעות עוד יהיו לי בהמשך השנה והבנתי שיהיו חסרים לי שמונה לילות על מנת לשמר את סטטוס גלובליסט. תהיתי אם ואיזה מאמץ כדאי לי לעשות כדי להשלים את הפער. במילים אחרות: תהיתי כמה אני מוכן לשלם בשביל לנסוע לשבוע וקצת במלון של הייאט שאין לי שום צורך להיות בו וכל תכלית הביקור היא רישום לילות נוספים לסטטוס (כלומר, Mattress Run). […]

    הגב

השאר תגובה