פנחס עידן, יו״ר וועד עובדי רש״ת, מאיים להשבית את נתב״ג

מדוע? משום ששר הפנים החליט להקים וועדה שתבחן האם ראוי שנתב״ג ישלם ארנונה לרשויות המקומיות שבהן הוא גובל. כיום נתב״ג א משלם ארנונה בכלל. אז לא מדובר בניסיון להיכנס לכיס הפרטי של עובדי הרשות בשום צורה, והוועדה בכלל לא תדון בתנאי עבודה, אבל פנחס עידן כנראה רואה בקופת הרשות כקופתם הפרטית של עובדיה ועל כן להוט למאבק. ראוי לציין שרשויות אחרות במדינה משלמות ארנונה לרשויות המקומיות שבשטחן הן פועלות (עיריית חיפה אפילו דרשה ארנונה ממתקני קידוח הגז שנמצאים בלב ים) ושדה התעופה הבינ״ל החדש רמון, שנמצא בשטח עיריית אילת וצפוי להתחיל פעילות בשנה הקרובה, כן ישלם ארנונה לעירייה.

אליטליה מציעה ״כרטיס לייט״

התעריף החדש נועד לאפשר לאליטליה להתחרות טוב יותר עם חברות הלואוקוסט. רוכשי כרטיסי לייט לא יוכלו למסור פריט כבודה אחד בחינם, כמקובל בכרטיס ׳רגיל׳ של כל חברת שירות-מלא, ולא יוכלו לבחור את המושב במטוס עד מועד הצ׳ק-אין. התעריף כן מאפשר צבירת מיילים (נמוכה אומנם) וקבלת הטבות מלאות לבעלי סטטוס גבוה של ברית סקיי או של אתיהאד. מבדיקה קצרה לא הצלחתי לראות ירידת מחירים לכרטיסים של אליטליה לאירופה ועל כן, להערכתי, התעריף החדש מייצג למעשה הרעת תנאים.

שיתוף הפעולה בין סטארווד לאובר יסתיים ב-17 לדצמבר

במסגרת השת״פ יכולים חברי מועדון SPG (סטארווד) לצבור נקודות מנסיעות עם אובר לרבות צבירה מואצת כשהנסיעה היא במהלך שהייה במלונות הקבוצה. זו הייתה בערך הדרך היחידה לצבור מיילים מנסיעות של אובר. לצערנו השת״פ יסתיים בעוד כחודש וחצי.

סינגפור איירליינס בעסקת ענק עם בואינג לרכישת 39 מטוסים

חברת התעופה המובילה, שמקפידה לאורך השנים לרענן ולהצעיר את הצי שלה לעיתים תכופות, חתמה החודש על עסקה במסגרתה תרכוש עשרים מטוסים מדגם 777-9 ובנוסף תשעה-עשר מטוסים מדגם 787-10. מדובר בדגמים המתקדמים ביותר של בואינג שטרם נכנסו לשירות והמסירות הראשונות, של דגם הדרימליינר החדש, צפויות להתחיל במקרה הטוב רק בשנת 2020. העסקה מוערכת בשווי של קרוב ל-14 מליארד דולר אם כי בפועל סביר להניח שסינגפור איירלינס תשלם בערך חצי מהסכום הזה.

נוסעת תפצה את אוקראינה איירליינס לאחר שאיחרה לטיסתה

הנוסעת היא זו שתבעה את חברת התעופה, בסכום של 21,000 ש״ח, לאחר שלטענתה חברת התעופה סירבה להעלות אותה לטיסה בטענה של אובר-בוקינג וכתוצאה מכך היא סבלה מהתקפי חרדה, לחץ נפשי וכו׳. היא חזרה לישראל כעבור תשעה ימים. מנגד טענה חברת התעופה שהנוסעת בכלל איחרה לטיסה ואפילו אז הוצעו לה טיסות חלופיות שהיא סירבה לקבל. בית המשפט מצא את עדותה של הנוסעת לא מהימה, במיוחד לאור העובדה שהיא בחרה להישאר באוקראינה לתשעה ימים נוספים מסיבותיה הפרטיות. השופט חייב את הנוסעת לשלם לחברת התעופה ולסוכנות הנסיעות פיצויים בסך 4,000 ש״ח – ככל הנראה בגין הוצאות משפט שכללו הטסת עד מטעם חברת התעופה מאוקראינה לישראל.

אקספדיה ביטלה את תוכנית ה-BPG שלה כמעט לחלוטין

תוכנית ה-BPG של אקספדיה הייתה, לפני שנים, אחת הטובות ביותר בשוק. הרעיון היה פשוט: מצא מחיר נמוך יותר למוצר שאקספדיה מוכרת, בתנאים זהים, ואקספדיה תשווה את המחיר הנמוך ותוסיף קופון בסך 50$ לשימוש עתידי. התוכנית הייתה טובה כ״כ שלא מעט לקוחות ניצלו אותה בצורה אגרסיבית. עם השנים נוספו לה עוד ועוד תנאים מגבילים שהפכו את התוכנית לפחות אטרקטיבית. החודש החליטה אקספדיה לחסל את התוכנית לגמרי והשאירה ערוץ אחד להשוואת מחיר לחברי מועדון הלקוחות שלה, בדומה להצעה של אתר בוקינג.קום, אבל הערוץ הזה לא כולל יותר קופון בסך 50$.

מועדון קלאב קרלסון מציע 2,500 מיילים של יונייטד מכל שהייה

בונוס נדיב מאוד. חובה להירשם למבצע מראש, להזמנות ושהיות עד ה-13 לדצמבר. ניתן להנות מהבונוס פעמיים עד למקסימום של 5,000 מיילים. צבירת המיילים היא בנוסף לצבירת הנקודות הרגילה במועדון קלאב קרלסון. כדאי!

10,000 נקודות של מאריוט לשהיות של שני לילות ומעלה בפריס

מבצע לחודשי החורף – לשהיות מה-1 לדצמבר ועד ה-23 לפברואר. חשוב להשתמש בקוד המבצע, M41, בעת ביצוע ההזמנה. שהייה של שני לילות ומעלה תזכה בונוס של 10,000 נקודות במועדון Marriott Rewards וככל הנראה אין הגבלה על מספר הפעמים שניתן להנות מהבונוס. ישנם חמישה מלונות של קבוצת מאריוט בפריס.

מבצע לכרטיסים של רויאל ג׳ורדניאן למגוון יעדים באירופה

במסגרת המבצע החדש, שלא ברור עד מתי תוקפו, מוצעים כרטיסי הלוך/חזור במחלקת התיירים החל מ-300$ ובמחלקת העסקים החל מ-770$ (חפשו בעזרת גוגל-פלייטס). ליציאות עד ה-25 ליוני 2018 (להוציא תקופת פסח). בבחירה נכונה של טיסות ניתן לבצע קונקשיין קצר בעמאן ולהנות בזמן הזה מהטרקלין הבית של החברה. שלוש סיבות שבגללן בחרתי להזכיר את המבצע הלכאורה-סתמי הזה: (1) רויאל ג׳ורדניאן מציעה ברוב מטוסיה מחלקת עסקים אזורית לא רעה בכלל בשונה ממה שמציעות רוב חברות התעופה האירופיות. (2) מדי פעם החברה שולחת לת״א מטוסי דרימליינר 787-8 וזה די משעשע לטוס במטוס כזה, עם מחלקת עסקים בינ״ל, בטיסה כ״כ קצרה. (3) חברי מועדון אקזקיוטיב קלאב של בריטיש שיבחרו לטוס ליעדים רחוקים יחסית, כמו אמסטרדם, יוכלו לצבור 360 נקודות לסטטוס מנסיעה אחת – 40 נקודות לטיסה בקו עמאן-ת״א ו-140 נקודות לטיסה בקו עמאן-אמסטרדם. זה המון נקודות בשביל 770$.

3 תגובות

השאר תגובה