שיפור דרמטי ל-TSA האמריקני: נכשל רק ב-80% מהמבדקים

ע״פ דו״ח חדש המחלקה לביטחון המולדת (DHS), שאחראית בין היתר גם על הרשות לביטחון בתחבורה (TSA), עמדות הבידוק הביטחוני בשדות תעופה אמריקניות אינן יעילות ונכשלות בערך ב-80% מהמבדקים. במסגרת המבדקים האלו סוכנים של ה-DHS מנסים להעביר דרך עמדות הבידוק מוצרים אסורים כמו סמים, סכינים, חומרים כימיים שיכולים לשמש לפצצות, נשק ועוד. עמדות הבידוק של ה-TSA, אם כן, נראות אולי מקצועיות אבל בפועל הן בדיחה רצינית בתעשייה. האירוניה היא שהדו״ח החדש באמת מהווה שיפור על תוצאות קודמות. ב-2015, לדוגמה, ה-TSA נכשל ב-67 מתוך 70 בדיקות (95%).

5,000 מיילים של מועדון FlyingBlue בהשכרת רכב עם אוויס

המבצע החדש תקף להשכרות של ארבעה ימים ומעלה. להזמנות עד ה-30 לנובמבר ולאיסוף הרכב בין ה-1 לדצמבר וה-30 ליוני. מבצע אטרקטיבי למדי משום שהוא תקף להכשרות בכל רחבי העולם במשך תקופה של שבעה חודשים. זאת ועוד, כל מי שיזמין במסגרת המבצע ייכנס להגרלה במסגרתה יוכל לזכות בהשכרות נוספות.

קטאר איירוויס רכשה 9.6% ממניותיה של קתאי פסיפיק

ללא הודעתה מוקדמת ובאופן בכלל לא צפוי רכשה חברת התעופה מהמזרח התיכון, שלה אחזקות בחברות תעופה רבות אחרות, כמעט עשירית ממניותיה של חברת התעופה המובילה מהונג-קונג. ההגיון מאחורי ההשקעה החדשה לא ברור לגמרי ובפרט משום שקתאי פסיפיק נמצאת בתקופה של קשיים כלכליים. שתי המשקיעות הגדולות ביותר בחברה הן אייר צ׳יינה וחברת האחזקות סווייר שיחדיו מחזיקות במעל 75% מהמניות.

פורסם דירוג מאה הערים המתויירות ביותר בעולם

במסגרת יריד התיירות המוביל WTM, שהתקיים השבוע בלונדון, פרסמה חברת המחקר יורומוניטור אינטרנשיונל את הדירוג החדש שמבוסס על נתוני כניסות תיירים מ-2017 (מי שמבקר במדינה מעל 24 שעות, לא כולל תיירות פנים). את המקום הראשון קיבלה הונג-קונג עם צפי ל-25.6 מיליון תיירים עד סוף השנה. שאר העשירייה הראשונה: בנגקוק (23.3 מיליון), לונדון (19.8 מיליון), סינגפור (17.6 מיליון), מקאו (15.3 מיליון), דובאי (14.9 מיליון), פריס (14.2 מיליון), ניו-יורק (13.1 מיליון), שנזן (12.9 מיליון) וקואלה לומפור (12.8 מיליון).

אמירטס סיימה חצי שנה עם רווח נקי של מעל 600 מיליון דולר

החברה הגישה את הדו״ח המסכם את פעילותה בחודשים אפריל עד ספטמבר 2017. במסגרת התקופה עלו הכנסות החברה ובמקביל התקדם תהליך ייעול שכלל פיטוריהם של 3,000 עובדים. הרווח עלה ב-77% לעומת התקופה המקבילה ב-2016 והסתכם ב-2.3 מיליארד דירהאם (626 מיליון דולר נכון להיום). אמירטס, בניגוד למתחרותיה הגדולות אתיהאד וקטאר איירוויס, נוהגת בשמרנות יחסית ולא ממהרת להשקיע בחברות תעופה שסובלות מקשיים כלכליים, במטוסים מיותרים, בשדות תעופה זרים וכיוצ״ב.

מועדון התעופה FlyingBlue הופך להיות מבוסס-הוצאה

חדשות רעות לנוסעים מזדמנים. המועדון של אייר פראנס וק.ל.מ מעתיק את השיטה שבה בחרו מועדוני תעופה אמריקנים ויתחיל, ב-1 לאפריל 2018, לחלק לחברי המועדון מיילים ע״פ עלות הכרטיס שלהם ולא ע״פ מכפלת מרחק הטיסה במחלקת הכרטוס. עבור רוב חברי המועדון המשמעות תהיה צבירה נמוכה יותר של מיילים ורק עבור חלק קטן מחברי המועדון, אלו שרוכשים כרטיסים יקרים במיוחד, יהיה זה צעד חיובי. בעלי סטטוס גבוה ימשיכו כמובן להנות מצבירת מיילים מואצת עם בונוס של עד 100% (שמונה מיילים לכל אירו בעלות הכרטיס לעומת ארבעה מיילים לכל אירו בעלות הכרטיס).

עד 9,000 אוויוס בהשכרת רכב עם אוויס

מבצע סופר-אטרקטיבי של מועדון התעופה IberiaPlus (איבריה) אבל הוא חל לתקופה קצרה מאוד (עד ה-14 לדצמבר 2017) ורק להשכרות במדינות נבחרות באירופה: ספרד (לרבות האיים הקנריים), פורטוגל, בלגיה, שוויץ, גרמניה, צרפת, איטליה, הולנד ובריטניה. במסגרת המבצע כל הזמנה חדשה תזכה ב-2,000 אוויוס והזמנות במהלך הסופ״ש יזכו ב-9,000 אוויוס. אני מזכיר שניתן להעביר בחופשיות ובחינם אוויוס בין חשבון של אותו אדם במועדונים של איבריה ובריטיש. פרטים נוספים בעמוד המבצע.

חברת הלואוקוסט הונג-קונג אקספרס נענשה ע״י הרשויות

החברה ביטלה עשרות טיסות בחודשים ספטמבר ואוקטובר, בעיקר במהלך תקופת החג של סין (Golden Week), וכעת היא מקבלת את העונש מרשות התעופה של הונג-קונג: עד להודעה חדשה לא תוכל החברה לקבל מטוסים חדשים או לפתוח קוים חדשים. כך נוהגת רשות תעופה רצינית שמעוניינת להגן על הצרכנים ולהעמיד חברות תעופה במקומן כשהן פועלות בחוסר אחריות בתכנון הלו״ז שלהן. מנגד, חברת הלואוקוסט האירופית ראינאייר ביטלה אלפי טיסות בגלל תכנון לקוי – גם השנה וגם לשנה הבאה – ורשויות התעופה האירופיות לא עושות דבר כנגדה. להפך, במקביל לביטולי הטיסות ממשיכה החברה להכריז על קוים חדשים ולהוסיף תדירות לקוים קיימים.

9 תגובות

  1. יי

    אמירייטס הראתה רווח השנה? מדהים. הייתי בטוח ששלושת המפרציות הגדולות בהפסדי עתק. זו שנה ראשונה שהיא ברווח? מה ידוע על המצב הכלכלי שלה?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      כן, היא בדר״כ רווחית. כאמור החברה מנהלת כבר שנים מדיניות כלכלית שמרנית למדי וזאת על אף שהיא מפעילה במקרים רבים מטוסים גדולים מדי בקוים שלא מצדיקים את הקיבולת.

      יש לה יתרונות של שדה בית אובר-ידידותי (שכל העלויות הן על המדינה), מסים נמוכים מאוד, איסור התאגדות לעובדים שמבטל את החשש משביתות וכו׳, הנחות גדולות ברכישת מטוסים בגלל כוח כלכלי, שימוש מושכל במעט דגמים בצי כדי להוזיל עלויות אחזקה ועוד.

      הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ובהמשך לכך – מדהים שהיא מצליחה לנצל את כל ה-100 מטוסי A380 שלה ועדיין להיות רווחית.

    הגב
  3. איילת

    אם כבר מדברים על אמירטס אז הנה שאלה.
    רוצה לנסות את מוצר המחלקה הראשונה שלהם והאופציה של הקו אתונה ניו יורק מסתדרת לי. באתר שלהם המחיר לצד אחד הוא 85000 נקודות ובערך 500 דולר. האם ישנה אופציה זולה יותר דרך אחד מהשותפים שלהם (אני מדבר על צד אחד)? אלסקה רוצים 180 לצד…

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      בקו המסוים הזה המועדון של אמירטס עצמה כנראה גובה הכי מעט נקודות.

      הדרך הכי זולה להיכנס למחלקה הראשונה של אמירטס זה באמצעות מיילים של ג׳אל (Mileage Bank). המועדון היפני מתמחר כרטיסי בונוס ע״פ מרחק טיסה וישנם קוים קצרים בעולם בהם אמירטס מפעילה מטוסי איירבאס A380. הבעיה בטיסות קצרות הן שההנאה מהמוצר פחותה כי אי אפשר לנסות אותו עד תום, אז אליה וקוץ בה.

      הגב
  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני לא יתפלא אם חלק מהגידול ברווח של אמירייטס בא על חשבון קטאר שלפחות בתקופה הראשונה של החרם על קטאר עברו לטוס בחברות אחרות כי הם לא היו בטוחים כמה יציבה החברה

    הגב
  5. סוכן

    בפועל השינוי בFB לא נראה כל כך משמעותי.
    הרי הם ממילא לא נתנו לצבור על רוב הכרטיסים את מלוא המרחק.
    כך שלפחות לטיסות רחוקות יותר מסתמן שזה לא שינוי מאוד משמעותי.

    הגב
  6. איילת

    סליחה על הניג'וז ליאור.

    רואה משהו מעניין. 85000 למחלקה הראשונה בהזמנת כרטיס לצד אחד. RT המחיר יורד ל-67500.

    האם אמירטס גובים יותר על הזמנה של OW או שאני מפספסת כאן משהו?

    ראיתי את המאמר הזה של לאקי אבל הוא לא הצביע על הנקודה הזאת.

    http://onemileatatime.boardingarea.com/2017/09/14/redeeming-miles-for-emirates-flights-to-milan-athens/

    תודה על העזרה!

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      עברו כמה רגעים עד שהבנתי את השאלה.

      כן, נראה שבהזמנת כרטיס הלוך/חזור המחיר הממוצע לכל מקטע יורד. כנראה משום שבהזמנת כרטיס הלוך/חזור יש גישה לתעריף בונוס נמוך יותר לפי המחשבון של אמירטס. אז נכון יותר לומר שבהזמנת כרטיס הלוך ניתן להזמין כרטיס חזור בהנחה משמעותית (50,000 מיילים במקום 85,000 מיילים).

      המועדון של אמירטס למעשה משתמש בארבע דרגות של תמחור לכרטיס בונוס בכל מחלקת שירות. הוא לא המועדון היחיד שנוהג בשיטה הזאת אם כי ארבעה דרגות זה יחסית חריג (לרוב יש שתיים או שלוש).

      הגב

השאר תגובה