בפרק הראשון סיפרתי על כרטיס הטיסה שרכשתי מוקדם יותר השנה לנסיעה שתוכננה להתקיים החודש ולמה ביטלתי אותו בסופו של דבר. בפרק השני הסברתי עוד על כל הנושא של שינוי כרטיסים ואיך שיניתי את הכרטיס שלי. היום אתייחס לשאלה אחרת לגמרי: לאיזה מועדון תעופה כדאי לי לקרדט את הכרטיס החדש?

הטיסות ומחלקות הכרטוס

הכרטיס, לאחר ששונה, כולל את הטיסות הבאות בקוד של אמריקן (AA) ובמחלקות הכרטוס הבאות:

  • ציריך (ZRH) ללונדון (LHR) במחלקת כרטוס  Y (מרחק: 490 מייל)
  • לונדון (LHR) למיאמי (MIA) במחלקת כרטוס P (מרחק: 4420 מייל)
  • מיאמי (MIA) לריו דה ג׳נרו (GIG) במחלקת כרטוס P (מרחק: 4160 מייל)
  • ניויורק (JFK) למיאמי (MIA) במחלקת כרטוס V (מרחק: 1090 מייל)
  • מיאמי (MIA) ללונדון (LHR) במחלקת כרטוס P (מרחק: 4420 מייל)
  • לונדון (LHR) לציריך (ZRH) במחלקת כרטוס Y (מרחק: 490 מייל)

את הכרטיס אני יכול לקרדט לכל מועדון תעופה שאמריקן שותפה שלו. כלומר, לכל מועדוני התעופה של חברות בברית OneWorld, שכולן שותפות של המועדון בצורה מחייבת, ולמועדונים נוספים כמו אלו של אלסקה ואתיהאד שבשניהם אני צובר מיילים באופן שיגרתי.

אין לי כוונה לקרדט את הכרטיס למועדון של אמריקן. במועדון זה בו אצבור בערך 9,000 מיילים למימוש (כולל בונוס לסטטוס) ובערך 22,000 מיילים לסטטוס (22% מהדרך לסטטוס הגבוה ביותר). כמו כן, אין לי כוונה לקרדט את הכרטיס למועדון של אתיהאד משום שהטיסות לא ייספרו לטובת סטטוס גבוה אלא רק יצברו לי מיילים למימוש.

ההתלבטות, אם כן, היא בין שני מועדוני תעופה בלבד: Executive Club (בריטיש) ו-MileagePlan (אלסקה).

קרדיט במועדון של בריטיש

באתר המועדון ישנו מחשבון נוח מאוד לשימוש. זו הדרך הנוחה ביותר לגלות כמה אוויוס ונקודות סטטוס תוכלו לקבל מכל טיסה. שימו לב שניתן להזמין במחשבון גם סטטוס גבוה במועדון, אם יש, ואז הבונוס לסטטוס ישקולל לתוך התוצאות.

מהכרטיס שלי אוכל לצבור 320 נקודות לסטטוס וקצת יותר מ-14,500 אוויוס (אין לי סטטוס במועדון). זה החזר די נמוך, מבחינת אוויוס, אבל די אטרקטיבי מבחינת ההתקדמות לסטטוס. למעשה, הכרטיס הזה לבדו יבטיח לי את הסטטוס הנמוך במועדון, ברונזה, שדורש 300 נקודות סטטוס ושתי טיסות עם בריטיש (או איבריה) ויביא אותי לחצי הדרך לסטטוס סילבר שהוא בגדר סטטוס המטרה במועדון

BAEC Credit for LHR-MIA

קרדיט במועדון של אלסקה

באתר המועדון אין מחשבון ידידותי לשימוש ולכן על מנת לגלות כמה מיילים תוכלו לקבל מכל טיסה תאלצו להיעזר באתר Great Circle Mapper ובטבלאות הצבירה כפי שהן מופיעות באתר המועדון. כל טיסה תצבור קרדיט ע״פ הקוד שלה. כלומר, החברה המשווקת היא שקובעת את הקרדיט ולא החברה המפעילהובתנאי ששתי החברות הן שותפות של אלסקה. כך, לדוגמה, לא ניתן לצבור קרדיט במועדון מטיסה בקוד של אמריקן (שותפה של אלסקה) שמופעלת ע״י אלעל (לא שותפה של אלסקה).

במקרה שלי הייתי צריך להיעזר בטבלת צבירת המיילים מטיסות של אמריקן משום שכל הטיסות בכרטיס הן בקוד AA (על אף ששתיים מהן מופעלות ע״י בריטישהקרדיט, כאמור, הוא ע״פ הטבלה של אמריקן).

מהכרטיס שלי אוכל לצבור בערך 14,000 מיילים לסטטוס (15% מהדרך לסטטוס הגבוה ביותר) ובערך 31,500 מיילים למימוש (כולל בונוס לסטטוס). אם ניתן למיילים של אלסקה שווי ריאלי של 2 סנט/מייל זה אומר החזר בשווי ריאלי של מעל 600$ – פחות או יותר חצי ממחירו של הכרטיס.

חשוב לציין שהחל מה-1 לינואר חברי המועדון לא יכולים לצבור קרדיט על טיסות פנים של אמריקן אם הן לא בקוד של אלסקה (AS). זה שינוי לרעה שחל במועדון לאחרונה. המשמעות במקרה הזה היא שלא אוכל לצבור קרדיט במועדון על הטיסה מניויורק (JFK) למיאמי (MIA).

MileagePlan Credit for AA flights

באיזה משני המועדונים לבחור?

הסיבה שאני משתף אתכם בכל הסאגה הבכלללאדרמטית הזאת היא שמדובר בסיטואציה די שכיחה שאני נתקבל בה לעיתים תכופות במסגרת הייעוץ שלי לנוסעים אחרים. אני מתכוון למקרים שבהם ניתן להנות מקרדיט גבוה למועדון חלש או מקרדיט נמוך למועדון חזק. האם, לדוגמה, תעדיפו קרדיט של 100% ממרחק הטיסה במועדון של אתיופיאן או 50% ממרחק הטיסה במועדון של יונייטד? הדילמה הזאת מאתגרת הרבה יותר אם יש לכם סיכוי להגיע לסטטוס גבוה באחד המועדונים.

העצה הכללית שלי במקרים כאלו היא תמיד להעדיף את המועדון החזק. אולי מהכרטיס המסוים הזה תצברו קרדיט נמוך יותר אבל בסה״כ, לטווח ארוך, הבחירה במועדון החזק יותר תשתלם.

אבל מה קורה אם מדובר בשני מועדונים חזקים מספיק? מה קורה אם יש לי סיכוי ריאלי להגיע לסטטוס גבוה בשניהם? איך אפשר לבחור?

ההתלבטות שלי אפילו מסובכת יותר כי יש מידע נוסף שטרם הכנסתי למשוואה.

לטובת אחת הנסיעות הבאות רכשתי כרטיס שכולל טיסות במחלקות העסקים של רויאל ג׳ורדניאן וסרילנקן איירליינס. שתי החברות שותפות בברית OneWorld אבל אינן שותפות של אלסקה. כלומר, בכל מקרה בכוונתי לקרדט את הטיסות האלו למועדון של בריטיש בהעדר חלופה ריאלית אחרת. כל הטיסות יחד יאפשרו לי לצבור 220 נקודות סטטוס ובערך 7,500 אוויוס. הקרדיט הזה כבר ׳בכיס׳, אם תרצו, ולמעשה יהיו דרושות לי רק 380 נקודות סטטוס ב-2018 כדי להשיג סטטוס סילבר (שנת החברות שלי במועדון מסתיימת בנובמבר).

אז

האם לוותר על 14,000 מיילים לסטטוס במועדון של אלסקה, בתוספת בערך 31,500 מיילים למימוש (בשווי ריאלי של 630$), כדי להגיע למרחק נגיעה מסטטוס סילבר של בריטיש?

לסיכום

אני חושש ממקרה קלאסי של ׳תפסת מרובה לא תפסת׳. אני רוצה לקרדט את הכרטיס של אמריקן למועדון של בריטיש, ובהמשך להשיג סטטוס סילבר כתוצאה מכך, אבל זה יהיה אכזרי להגיע לסוף 2018 ולגלות שחסרים לי קצת יותר מ-10,000 מיילים כדי להשיג את הסטטוס הגבוה במועדון. אין ספק שאני מעדיף את הסטטוס הגבוה ביותר של אלסקה על פני סטטוס סילבר של בריטיש.

מבחינת הקרדיט היבש, כלומר הנקודות והמיילים למימוש, ההתלבטות קלה ביותר. השווי הריאלי של 31,500 מיילים של אלסקה (630$) עולה משמעותית על השווי הריאלי של 14,500 אוויוס (175$).

החלטות, החלטות.

7 תגובות

  1. דייוויד

    כרגע נמצא בדילמה די דומה.
    מצד אחד, טיסה הלוך ושוב לסינגפור דרך קהיר וקונקשיון בדובאי ב A קלאס (הקטע לסינגפור הוא חוויה בפני עצמה). מצד שני, יש אפשרות דרך מילאנו ועצירה בפריס במחלקות J ו Z בהתאמה. מחירי הכרטיסים הם בערך אותו הדבר. השאלה בכלל, האם עדיפה החוויה או התכנון לטווח ארוך למי שצובר מיילים ?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      טיסות של אלו חברות? מה המסלול המלא של שני הכרטיסים? לאילו מועדוני תעופה אתה מתכוון לקרדט את הטיסות?

      הגב
      • דייוויד

        הטיסות דרך קהיר עם אמירטס שבחלקן הן במחלקה עם המקלחת 😉
        אם לקרדיט אז חושב לפתוח חשבון באלסקה.
        הקטע השני הוא בעסקים עם אייר פראנס. הבנתי שהתכנית שלהם די נדיבה כל עוד הטיסות במחלקות/קטגוריות כרטיסים הגבוהים.

      • Lior @ FlyingOut

        אם המחיר דומה אז לדעתי ההחלטה קלה.

        לטוס ביזנס/פירסט של אמירטס דרך דובאי זה משמעותית מפנק יותר מלטוס בביזנס של אייר פראנס וזאת למרות שאייר פראנס מפעילה 77W בקו לסינגפור עם מחלקת עסקים מצוינת. מבחינת קרדיט במועדון של אלסקה הכרטיס של אמירטס, קל וחומר במחלקת כרטוס A, ייתן לך קרדיט משמעותית טוב יותר (בהערכה גסה: פי שתיים).

השאר תגובה