עד מחר בבוקר: ריכשו נקודות של סטארווד ב-35% הנחה

לנקודות של סטארווד יש ערך גבוה מאוד בשל הגמישות שלהן. ניתן להמיר אותן גם לנקודות של מאריוט וגם למיילים ונקודות של עשרות מועדוני תעופה שונים. הנחה בגובה 35% היא ההנחה המקסימלית שמציע המועדון בצורה פומבית ולכן כדאי בהחלט לנצל את ההזמנות. לפרטים נוספים ראו את הפוסט שכתבתי על המבצע.

איירבאס מאיימת לסגור את פס הייצור של ה-A380

מטוס הענק של איירבאס פותח בעלות של מעל 10 מיליארד אירו. סה״כ מסרה החברה 221 מטוסים מדגם זה לחברות תעופה ברחבי העולם כש-100 מתוכם נמסרו לאמירטס. כלומר, אמירטס מפעילה כיום כ-45% מכלל המטוסים מדגם זה. במקום השני נמצאת סינגפור איירליינס שמפעילה 19 מטוסים ׳בלבד׳, רק למען האומדן. ביריד התעופה של דובאי, שהסתיים לאחרונה, ניסתה איירבאס לסגור עסקה גדולה נוספת עם אמירטס כדי לפתח דגם מעט מתקדם יותר של המטוס ולשמור על פס הייצור בחיים – אך ככל הנראה הדרישות של אמירטס היו כה גבוהות שהצדדים לא הגיעו להסכמה. כעת מאיימת איירבאס שאם העסקה עם אמירטס לא תצא לפעול היא תאלץ לסגור את פס הייצור בקרוב ויהיו לכך משמעויות שליליות לכל החברות שמפעילות את המטוס.

קבוצת הייאט משנה את מדיניות ביטול ההזמנות שלה

עד השנתיים האחרונות מדיניות הביטול הסטנדרטית לתעריפים גמישים בהזמנה ישירה איפשרה ללקוח לבטל את ההזמנה ממש עד יום הצ׳ק-אין בשעה 16:00 או אפילו 18:00. אח״כ החילו הקבוצות הגדולות מדיניות נוקשה יותר שדורשת ביטול עד 24 שעות לפני הצ׳ק-אין. לאורך הדרך גם יכלו מלונות באופן עצמאי לבחור מדיניות ביטול נוקשה יותר או מקלה יותר, כרצונם וע״פ נסיבות מיוחדות, אך התקבעה הנורמה שהביטול הוא חינמי עד 24 שעות לפני הצ׳ק-אין. בשנה האחרונה שינו הקבוצות הילטון ומאריוט של המדיניות לרעה, פעם נוספת, והחלו לדרוש ביטול עד 48 שעות לפני הצ׳ק-אין. זאת על אף שהלקוח מוכן לשלם את התעריף הגמיש שיקר משמעותית מהתעריפים המוזלים השונים. ובכן, החל מה-1 לינואר מצטרפת קבוצת הייאט לחגיגה ומעתה ברירת המחדל למדיניות הביטול במלונות הקבוצה תהיה עד 48 שעות לפני הצ׳ק-אין. בצעד מעניין בחרה הייאט לתת הטבה לחברי המועדון שלה בעלי סטטוס אקספלוריסט וגלובליסט ולפטור אותם מהמדיניות החדשה כך שהם יוכלו לבטל כל הזמנה עד 24 שעות לפני הצ׳ק-אין.

מכירה מיוחדת של קטאר איירוויס ובפרט במחלקות הפרימיום

קטאר איירוויס היא חלקת תעופה מצוינת שידועה, בין השאר, במבצעים האגרסיביים שלה שבמסגרתם ניתן לרכוש כרטיסים מוזלים במיוחד. בפרט במחלקת העסקים שלה שנחשבת לאחת הטובות בעולם. ככה זה כשלחברה יש חשבון בנק בלי תחתית ומנכ״ל עם שגעון גדלות. במסגרת המבצעים הנוכחיים, שחלקם יסתיימו ב-3 לינואר וחלקם ב-5 לינואר, ניתן לרכוש כרטיסים במחירים מעולים בעיקר ליציאה מאירופה ולטיסות לאסיה והפסיפיק. הקישור לעיל הוא לאתר הסרבי של החברה שבו מוצעים כרטיסים מעניינים מאוד ליציאה מבלגרד (החל מ-980 אירו לנוסע, במחלקת העסקים, לשנגחאי). אפשרות נוספת היא להמריא מצפון-אירופה, ובפרט משטוקהולם, ולטוס לאוסטרליה במחירים שמתחילים מ-1650$ בלבד. פשוט פנטסטי. שימו לב שחלק מהתעריפים תקפים לשני נוסעים ביחד בלבד ועליכם להזמין את הקוד ״PCSPECIAL״ בחיפוש.

מס חדש (יחסית) במלונות ליד טיימס סקוור בניו-יורק

״אורחים שביקרו לאחרונה במלונות בקרבת טיימס סקוור בניו יורק, הועמדו בפני עובדה בעת ההגעה למלון כי לחשבונם ייתוסף מס של 25 דולר לכל אורח ששמו "מס יעד עירוני" (“Urban Destination Charge”). תשלום מפוקפק זה מיושם על ידי המותגים הגדולים המפעילים מלונות באזור, כלומר, הילטון, ווסטין ומריוט. החיוב אינו מופיע בפלטפורמות הזמנות כמו בוקינג בעת ביצוע ההזמנה ובמקום זאת האורחים מחויבים בעת ההגעה למלון״.

תזכורת: בונוס של עד 100% ברכישת מיילים של יונייטד

המבצע הנוכחי מסתיים ב-31 לדצמבר והבונוס המקסימלי במסגרת המבצע, 100%, מגיע ברכישת מינימום של 70,000 מיילים (לא כולל הבונוס). המחיר, בשקלול הבונוס, הוא 18.8$ לכל 1,000 מיילים. זה מחיר מעט גבוה כדי לרכוש מיילים בצורה ספקולטיבית אבל אם יש לכם מימוש רצוי, או אם אתם צריכים להשלים מעט מיילים לטובת כרטיס בונוס (אם כי אלו יעלו יותר), זה יכול להיות כדאי.

רש״ת תעביר עוד 1.2 מיליארד דולר לקופת המדינה

כך סוכם השבוע בפגישה שבה נכחו מנכ״ל משרד האוצר, יו״ר ההסתדרות ויו״ר וועד עובדי רשות שדות התעופה הקיסר פנסח עידן. לפגישה לא הגיע מנכ״ל רש״ת יעקב גנות שמתנגד למהלך. אבל כולם יודעים שאת רש״ת מנהל בעצם פנסח עידן והוא כן היה שם. התמלוגים שאותם תעביר רש״ת מתווספים לתמלוגים שהיא התחייבה להעביר בשנה שעברה, כ-2.5 מליארד ש״ח בשנים 2017 ו-2018, וזה רק מוכיח איזה הון עצום מצטבר לו בקופת רש״ת באופן שיגרתי על בסיס העמלות הפרועות שרש״ת גובה גם מהנוסעים, גם מחברות התעופה וגם מהעסקים השונים בנתב״ג ובשדות האחרים.

מטוס שני מדגם 747-400 של אלעל יוצא משירות. מזל טוב!

אלעל מפעילה עדיין צי קטן של מטוסי בואינג 747-400 מיושנים וחבוטים, עמוסי תקלות וידועים לשימצה בקרב נוסעי החברה. אפילו הוגשה תביעה ייצוגית כנגד אלעל בטענה שהיא בוחרת שלא לתקן או לשדרג את המטוסים האלו ונותנת להם, במכוון, להמשיך לטוס עם מוצרים פגומים שפוגעים משמעותית באיכות הטיסה. המטוס שיצא השבוע משירות, שסימן הזנב שלו ELE-4X, המריא לראשונה לפני 23 שנים.

2 תגובות

השאר תגובה