עולים ראשונים ויורדים ראשונים

חברות התעופה מעוניינות לדאוג לרווחתם של הנוסעים ששילמו הכי הרבה עבור כרטיסם. בין השאר הן מאפשרות לאותם נוסעים לעלות ראשונים למטוס כדי שיהיה להם מספיק זמן להתרווח ולהתארגן לפני ההמראה ומציעה להם לרדת ראשונים מהמטוס כדי לקצר למינימום את זמן היציאה שלהם מהשדה.

priority-lane-sign

אנשים ישנים – לשמור על השקט

במטוסי הנוסעים המודרניים המנועים ממוקמים על הכנפיים, לקראת מרכז המטוס, ובאופן טבעי רועש יותר להיות מאחוריהם מאשר לפניהם. או במילים אחרות: ככל שהמושב קידמי יותר במטוס כך רעש המנועים יהיה חלש יותר. בחלק מהמטוסים הישנים היה רועש יותר לשבת מקדימה, בשל הקירבה למנוע שהיה בקידמת המטוס, ובהתאם במטוסים אלו המחלקה הראשונה הייתה בחלקו האחורי של המטוס (ומשם גם עלו וירדו הנוסעים מהמטוס).

Cathay Pacific First Class Seat

לא רואים אתכם ממטר

מבחינה פסיכולוגית אנשים ששילמו יותר מעדיפים לשבת בשורות הראשונות. או בקומה העליונה, אם קיימת אחת במטוס. כך, למשל, הקומה העליונה של מטוסי הבואינג 747 האגדיים שמורה מסורתית למחלקות העסקים (ובמקרים חריגים יחסית למחלקה הראשונה). בנוסף, נוסעים במחלקות הפרימיום מעדיפים שלא לראות חלקים נוספים של המטוס מעבר למחלקה שבה הם יושבים.

Cathay Pacific Boeing 747 Upper Deck Business Class

חשוב להישאר רגועים

מטוסים מודרניים בנויים מחומרים גמישים יחסית כדי שיהיו בטוחים יותר, עמידים יותר לתנאי מזג האוויר ונעימים יותר עבור הנוסעים והצוות. כשהמטוס רועד, וזה סה״כ מצבו הטבעי האוויר, האף הוא הנקודה היציבה ביותר והרעידות מחריפות ככל שמתקרבים לזנב. הטייס, אם כן, סובל פחות.

Cathay Pacific First Class - Wide Seat

זה הכל תעלול שיווקי

בהעלאת כל הנוסעים דרך הדלתות הקידמיות וניתובם דרך מחלקות הפרימיום חברת התעופה מבטיחה שכל הנוסעים יזכו לראות את הפינוקים והנוחות שמציעות מחלקות הפרימיום. ואז, אולי, הם יתפתו לשדרג את כרטיסם בטיסה הבאה לאחת המחלקות הקידמיות.

9 תגובות

  1. עידו

    שאלה: אין אני אשלח תלונה לאל על על טיסה (שהייתה גרועה מאוד) האם אני יכול לקבל פיצוי ממשי?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      תלוי מה הייתה הבעיה.

      אם האוכל לא היה לטעמך, המושב לא היה נוח ועוד כאלו חוויות סובייקטיביות – סביר להניח שתקבל התנצלות גנרית ולא יותר. אם לא ניתן לך משהו שהובטח לך – כמו מושב מועדף עליו שילמת מראש, מערכת בידור לא תקינה או שלא קיבלת ארוחה שהזמנת במיוחד – ייתכן שתקבל פיצוי משמעותי יחסית.

      פיצוי סימלי יהיה משהו כמו 50 נקודות. פיצוי משמעותי יהיה משהו כמו 500 נקודות. במקרים מיוחדים – כמו נוסעים שהורדו מטיסה, שונמכו במחלקת השירות או בוטלה טיסתם – אלעל לפעמים נותנת כפיצוי שובר לכרטיס טיסה חינם לכל יעד של החברה בעולם.

      הגב
      • עידו

        תודה רבה!
        רשימת הדברים שקרו לי בטיסה להונג קונג:

        -המשענת של המושב הייתה שבורה
        -השולחן היה שבור
        -מערכת המולטימדיה לא עבדה

      • Lior @ FlyingOut

        אלו תקלות חמורות למדי שיש להן השפעה דרמטית על חוויית הטיסה בטיסה ארוכה כ״כ. אפילו עד כדי טענה חוזית של כשל-תמורה.

        אני ממליץ שתפנה לאלעל ותכתוב בפירוט על החווייה שלך באותה טיסה. תכתוב שהלכה למעשה ניתן לך מוצר לא תקין, לא סטנדרטי ולא בהתאם למובטח באתר החברה. יש טענה כגד אלעל לפיה החברה מודעת לתקלות טכניות רבות במטוסיה – ובפרט במחלקת התיירים – והיא בוחרת שלא לתקן אותן במכוון (שיטת המצליח, וסכום הפיצוי קטן מסכום התיקון). תבקש פיצוי של 1,000 נקודות – מספיק לכרטיס בונוס בכיוון-אחד מת״א להונג-קונג (לא כולל מסים והיטל-דלק, כמובן). לדעתי זה הוגן.

      • עידו

        תודה רבה על העצה המקצועית ליאור! שלחתי לפני כשבועיים דוח מפורט לאל על אבל עדיין לא ענו לי. אני חושב שכתיבה בעמוד הפייסבוק שלהם יביא תוצאות מהירות יותר..

      • חנצי

        על תקלה של מערכת מולטימדיה שלא עבדה (כולל תאורת קריאה אישית) קיבלתי פיצוי של 150 נקודות (גם טיסה מהונג קונג) אבל עיקר התלונה שלי הייתה לגבי היחס המזלזל של הצוות: מנהל השירות הציע להעביר אותי מהמושב בתיירים+ למושב אמצע רגיל במקום אחר במטוס או לתת לי פנס כדי שאוכל לקרוא.. היו מושבים פנויים בביזנס והוא ידע שיש לי סטטוס גבוה אבל לא הסכים להעביר אותי ("בשל תקלה כזו אני לא משדרג").
        מה חברות אחרות היו עושות?

      • Lior @ FlyingOut

        אני חושב שרוב מנהלי הצוותים היו מסרבים לשדרג נוסע בגלל מערכת בידור תקולה. כמובן שלנוסע עם סטטוס יש סיכוי גבוה יותר. בכל מקרה, מהציטוט שלך אני מבין שאותו מנהל צוות לא התנהג בצורה הנאותה ביותר וזאת פאשלה רצינית לא פחות ממערכת הבידור התקולה.

        150 נקודות של אלעל שקופות, לכל היותר, ל-5,000 מיילים של מועדון תעופה מוביל. זה פיצוי נמוך למדי ובעיניי לא ראוי במקרה כזה. הייתי דורש לכל הפחות כפול ובפרט בגלל היחס הפחות-מקצועי ופחות-מנומס שקיבלת כנוסע בעל סטטוס גבוה. אישית, במצבך, הייתי כותב להם שאני מסרב לקבל 150 נקודות כי זה פיצוי לא מקובל ולא מידתי ואם זה מה שהם מציעים אז הם יכולים לשמור את הנקודות אצלם ואתה תשמור את הביזנס שלך במקום אחר (לפחות בטיעון בתלונה – לא בהכרח מציע לך לוותר על אלעל במקרה תקלה אחת זאת).

      • חנצי

        תודה, זה כבר מלפני כמה חודשים אז לא נראה לי שאפתח שוב את הסיפור..

  2. תום

    בהחלט סיבות מעניינות למיקום מחלקות הפרימיום בקדמת המטוס. ובכל זאת, למרות שמטוסים הינם בטוחים למדי, החלק הבטוח ביותר נמצא דווקא בחלק האחורי של המטוס.

    הגב

השאר תגובה