המטוס האחרון של בואינג מדגם 747 פורש משירות בארה״ב

סופו של עידן. אחרי כמעט חמישים שנים של שירות בצי של חברות תעופה אמריקניות המטוס הענק מסיים את חייו. בחודשים האחרונים הוציאו החברות יונייטד ודלתא את המטוס מהצי שלהן בשל גילו ובשל צריכת הדלק שלו. הטיסה האחרונה של המטוס, של דלתא, המריאה ביום רביעי ה-3 לינואר.

משכורות עתק ברשות שדות התעופה

יו״ר וועד עובדי רש״ת, הוד קיסרותו פנחס עידן שלא בוחל באמצעים כדי להגדיל את שכרו ואת שכר מקורביו, סגר דיל עם האוצר במסגרתו יקבלו העובדים בונוס חד פעמי שיכול להגיע עד כמעט 30,000 ש״ח לעובד. אבל לרבים מעובדי הרשות הבונוס לא ישנה יותר מדי כי הם מרוויחים משכורות פראיות. ברשות עובדים 1600 עובדים קבועים ו-2200 עובדים ארעיים. השכר הממוצע לכל 3600 העובדים הוא 26,000 ש״ח בחודש ברוטו – בערך פי 2.5 מהשכר ההממוצע במשק, ואנחנו מדברים על עובדי מדינה. יותר מ-230 מעובדי הרשות, בערך 15% מכלל העובדים הקבועים, נהנים ממשכורת של מעל 50,000 ש״ח ברוטו בחודש. מוביל את טבלת השכר: ראש משמרת שקיבל בשנת 2015 שכר ממוצע של 81,000 ש״ח (ואפשר להניח שהשכר עלה משמעותית בשנתיים האחרונות). הייטקיסטים בהלם.

תוכנית ה-BRG של קבוצת אינטרקונטיננטל נזרקה לפח

במשך שנים הייתה תוכנית ה-BRG של קבוצת אינטרקונטיננטל לנושא שיחה חם עבור נוסעים תכופים ושחקנים בעולם הנקודות. מדוע? כי התגמול שבבסיס התוכנית היה כ״כ אטרקטיבי: לילה ראשון חינם (גם אם ההזמנה כללה רק לילה אחד…). בשנים האחרונות גם אני התארחתי במלונות מצוינים בלילות חינמיים בזכות התוכנית. אבל החגיגה נגמרה. התוכנית החדשה, והלא-אטרקטיבית בעליל, קובעת שאם יימצא האורח תעריף מוזל יותר באתר מתחרה הוא יקבל השוואה ישירה לאותו תעריף ויצבור פי חמש נקודות על אותה שהייה (עד לבונוס מקסימלי של 40,000 נקודות מכל שהייה). צבירת הבסיס במועדון של הקבוצה היא 10 נקודות לכל 1$ בחיוב ומכאן שתוכנית ה-BRG תעניק 40 נקודות נוספות לכל 1$ בחיוב. אם נניח שלנקודה של המועדון יש שווי ריאלי של 0.5 סנט הרי המשמעות היא החזר של 20% מההוצאה בצורת נקודות. זאת בזמן שקבוצות מתחרות פשוט נותנות הנחה של 20% מהתשלום.

כתבה מקיפה על הקופסה השחורה במטוסי נוסעים

״כיצד מסוגלת הקופסה לשרוד התרסקות שתפרק לגורמים כל מטוס? מה הקשר בין שמה לצבעה, מיהו הגאון המפתיע שהמציא אותה ומדוע התנגדה תעשיית התעופה להכנסת קופסאות שחורות לשימוש?״. קראו את הכתבה של ניצן סדן שפורסמה היום בכלכליסט.

שני שינויים חיוביים במועדון של הייאט

השינוי הראשון: לילות בונוס כעת נספרים לטובת סטטוס גבוה במועדון World of Hyatt. לילות בונוס לא נספרים לטובת מבצעים תקופתיים, או לפחות כך נראה. מדובר בשינוי משמעותי שסה״כ מיישר קו עם מה שמקובל במועדונים מתחרים. השינוי השני: שוברים ללילה-חינם, אלו שנצברים בהגעה ל-30 ו-60 לילות, יהיו תקפים ל-180 ימים ולא ל-90 ימים כפי שהיה קודם לכן.

טיסה נוראית של אלעל מהונג-קונג לת״א

לפני מספר ימים נחתו כ-300 נוסעי אלעל בישראל עם אכזבה גדולה אחרי חוויה גרועה. ראשית – הם המריאו באיחור של כארבע וחצי שעות בשל תקלה טכנית במטוס. שנית – הקברניט החליט שלא לטעון לבטן המטוס את מזוודות הנוסעים בשל רצון להפחית את משקל ההמראה של המטוס ולנוסעים שסירבו להשאיר את מזוודתם מאחור נותרה רק האפשרות להמתין יממה לטיסה הבאה. שלישית – במהלך הטיסה נגמרו מי השתייה במטוס. רביעית – לאחר הנחיתה בארץ היו כל הנוסעים במטוס צריכים להגיש דו״ח על אי-הגעה של המזוודה אבל אלעל לא טרחה לאייש את הדלפקים באנשי צוות נוספים ולכן מאות נוסעים עמדו בתור אינסופי מול שלושה סוכני קרקע בלבד.

מבצע למלונות קבוצת אינטרקונטיננטל בבריטניה, אירלנד וגרמניה

להזמנות עד ה-14 לינואר (כולל) ולשהיות עד ה-15 לאפריל (תאריך צ׳ק-אאוט). במסגרת המבצע האטרקטיבי ניתנת הנחה של 35% מהתעריף הגמיש הרגיל ובנוסף ארוחת בוקר בחינם. כמובן שהתעריף המוזל אינו נגמיש ולכן כדאי לנצל את המבצע רק במידה ותוכניות הנסיעה סופיות. שימו לב שבתנאי המבצע מופיעה רשימה של 27 מלונות שאינם משתתפים במבצע.

3 תגובות

  1. yosi

    לגבי הטיסה מהונג-קונג ..
    לא הצלחתי להבין משהו. תקלה טכנית? קורה, אבל מה עם המשקל העודף, איך זה קורה בדיוק ומי אשם בכך? האם אלה הנוסעים אשמים בכך שהגיעו עם מטען עודף? האם חברה לא לוקחת בחשבון ונערכת לכך בהתאם? האם מדובר בפתרון הטוב ביותר של הקברניט או שמא הייתה אפשרות נניח להמריא עם פחות דלק, כי תמיד נשאר ומרוקנים מעל הים, לא? ובנוסף, אני רואה שבמרץ אמור להיכנס הדרימליינר לקו להונג קונג. אם יש לאל על תחרות על הקו הזה בדמות קת׳אי בטיסה ישירה או את האינאן בקונקשן מהיר יחסית בבייג׳ין או שנחאי, לא עדיף להם לשלוח את אחד הטריפלים מאשר את ה 767 הזקן?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אי אפשר לדעת מה היו שיקולי הקברניט בבחירה שעשה. יש המון משתנים שנכנסים לשיקול כאן ואלעל בטח לא תהיה מוכנה לחשוף את כולם. לרוקן דלק ממטוס, על הקרקע או באוויר, זה לא עניין פשוט. אני מנחש שהתקלה במטוס הייתה כזאת שהקברניט העדיף להיות עם מינימום משקל למקרה שהתקלה תחזור באוויר – ולכן הורה להוריד מהמטוס כל מה שאינו חיובי (כלומר הכל למעט דלק ונוסעים). אם כי ייתכן בהחלט שיש מקום לבקר את החלטת הקברניט ובטוח שיש מקום לבקר את ההיערכות של אלעל.

      אלעל שולחת להונג-קונג את ה-772 שהיה המטוס החדיש ביותר בצי שלה עד הגעת הדרימליינרים. הקו להונג-קונג נחשב קו פרימיום של אלעל והיא עושה כמיטב יכולתה להילחם מול קתאי שכבר גנבה לה אינספור לקוחות קבועים. היינאן מהווה איום קטן יותר כי נוסעים עסקיים מעדיפים את הטיסות הישירות ולא ירצו קונקשיין בסין (והקו הזה עמוס בנוסעים עסקיים). אכן הדרימליינרים אמורים להיכנס לשירות בקו הזה בעתיד הקרוב. ה-767 לא טס להונג-קונג.

      הגב
  2. yosi

    תודה על התשובה המעולה והמפורטת. טעות שלי לגבי ה 767, סורי.

    הגב

השאר תגובה