כבר שנים רבות שאני חבר במועדון IHG Rewards (בסטטוס פלטינום) וכבר שנים רבות שאני מחדש את החברות שלי בתוכנית אמבסדור של רשת מלונות אינטרקונטיננטל. דפוסי הנסיעות שלי מאפשרים לי לנצל את ההטבות השונות כך שהחברות בתוכנית משתלמתאבל התוכנית באמת לא מתאימה לכל הנוסעים.

למידע נוסף על קבוצת אינטרקונטיננטל, על תוכנית אמבסדור ועל יחסה למועדון הלקוחות של הקבוצה IHG Rewards – קראו את הפוסט הזה.

ירידת ערך הנקודות

עד כה יכלו מצטרפים חדשים לבחור אם לשלם 200$ או 32,000 נקודות. בערכת ההצטרפות לחברים חדשים כלול קוד המזכה ב-5,000 נקודות. כלומר, על פניו, ניתן לנקודות שווי של 0.625 סנט לנקודה (או, בתרגום: 6.25$ לכל 1,000 נקודות).

שווי של 0.625 סנט לנקודה היה סביר במציאות שבה המלונות היקרים ביותר של הקבוצה דרשו ׳רק׳ 50,000 נקודות ללילה. כך תמורת נקודות בשווי של קצת יותר מ-300$ ניתן היה לרכוש לילה במלונות יוקרתיים במרכזי ערים כמו פריס, לונדון, ניויורק, טוקיו וסידני. חלק מאותם מלונות גובים לעיתים מעל 500$/לילה עבור החדר הזול ביותר כך ששימוש בנקודות היה יכול להיות כדאי.

המחיר השתנה. מצטרפים חדשים יכולים לבחור אם לשלם 200$ או 40,000 נקודות.

Join AMB with Points

כלומר, המועדון נותן לנקודות שווי נמוך יותר כעתבדיוק 0.5 סנט לנקודה. ירידת ערך משמעותית של 20%.

למה זה מעניין?

מוקדם יותר החודש הודיע המועדון של קטגוריות מימוש חדשות. שבועיים אח״כ כמה מאות מלונות של הקבוצה העלו את המחיר ללילה בנקודות. בפרט שלושהעשר מלונות של רשת אינטרקונטיננטל, בגדול היקרים ביותר של הרשת בעולם, עלו לקטגוריה 12 החדשה שנוצרה ודורשים כעת 70,000 נקודות לכל לילה (במקום 60,000 נקודות לכל לילההמקסימום שהיה קודם לכן). גם כאן מדובר בעלייה בסדר גודל של 20%.

בשני השינויים האלו המועדון הלכה למעשה מוריד את שווי הנקודות. מעתה צריך יותר נקודות למימוש במלונות וצריך יותר נקודות כדי להצטרף למועדון אמבסדור.סביר להניח שנראה בקרוב שינויים דומים באפיקים אחרים למימוש נקודות.

לסיכום

גם לפני השינוי אני לא מצאתי הגיון אמיתי בשימוש בנקודות כדי להצטרף לתוכנית אמבסדור. מימוש נקודות בתמורה לחיסכון של 6.25$ לכל 1,000 נקודות זה מימוש די פושר. המחיר החדש מוציא כל רוח מהמפרשים בעניין הזה ושימוש ב-40,000 נקודות כדי להצטרף לתוכנית אמבסדור זה בעיניי מהלך הגיוני רק עבור מי שנהנה מיתרה של יותר מדי נקודות בחשבון (שבע ספרות, הכוונה).

בכל מקרה זו אינדיקציה מעניינת לערך הריאלי הנוכחי של נקודות במועדון IHG Rewards. הערך הזה ממשיך לרדת עם השנים אבל המועדון ממשיך להיות נדיב יחסית בהנפקת נקודות (בעיקר דרך מבצעים ׳ממוקדים׳) והוא ממשיך להיות מועדון כדאי עבור נוסעים מזדמנים ותכופים כאחד.

השאר תגובה