חברת התעופה ניקי חוזרת לתחייה ולבעלות ישנה

ניקי הייתה חברה-בת אוסטרית של אייר ברלין ובסיס הפעילות הראשי שלה בשדה התעופה הבינ״ל של וינה (VIE). אייר ברלין פשטה רגל לאחרונה וכחלק מכינוס הנכסים הציעה קבוצת IAG (בין השאר החברה-האם של בריטיש ואיבריה) הצעה לרכוש את ניקי על מרבית נכסיה (מטוסים, עובדים, סלוטים…). בעקבות מחלוקת משפטית המכירה נדחתה ובינתיים הגיעו הצעות נוספות. ואיזו הצעה זכתה? ההצעה של נהג המירוצים לשעבר ניקי לאודה שגם הקים את חברת התעופה בזמנו. כמה סימלי שהאדם שהקים את החברה הוא גם האדם שהציל אותה מפירוק.

בונוס של 30% ברכישת נקודות של הייאט

המבצע בתוקף עד ה-23 לפברואר וברכישת מינימום של 5,000 נקודות. כל חבר במועדון World of Hyatt (קבוצת הייאט) יכול לרכוש עד 55,000 נקודות בשנה קלנדרית (לא כולל נקודות הבונוס). מחיר הנקודות בשקלול הבונוס הוא 18.5$ לכל 1,000 מיילים. זה מחיר גבוה מכדי לרכוש בו נקודות בצורה ספקולטיבית אבל עדיין יכול להשתלם בניצול נכון של הנקודות ובפרט עבור לילות בונוס במלונות מקטגוריות נמוכות. כך, לדוגמה, לילה במלון הייאט רג׳נסי בקטמנדו עולה 5,000 נקודות (כ-92$ בלבד ברכישת הנקודות) לעומת מחיר מלא שנע בין 150$ ל-250$ ללילה. החל מהשנה לילות-בונוס נספרים גם לסטטוס במועדון של הייאט.

מניית אלעל ממשיכה לצנוח ואיתה ערכה של החברה

מתחילת החודש ירדה מניית אלעל בכמעט 9% והיא עומדת כרגע על שער של 135.7 אג׳. כתוצאה מכך ירד שווי השוק של אלעל ל-672 מיליון ש״ח בלבד (פחות או יותר מחיר המדף של מטוס דרימליינר אחד). במילים אחרות: אפשר כיום לרכוש 1% בעלות על חברת התעופה הלאומית במחיר של פנטהאוז ממוצע.

תעריפים מוזלים במחלקת העסקים של אייר פראנס

להזמנות עד ה-7 למרץ, לטיסות עד ה-10 לאוקטובר (לא כולל בחודשים יולי ואוגוסט). התעריפים המוזלים מת״א הם ליעדים בדרום-אמריקה והקריביים. הנה כמה מציאות: 2000$ להוואנה או פואנטה קאנה, 2250$ לסאו פאולו, 2400$ לבואנוס איירס ועוד.

בואינג קיבלה אישור מה-FAA להפעלת מטוסי 787-10

הדגם החדש למשפחת הדרימליינר, השלישי במספר, עשה השבוע צעד משמעותי לקראת מסירה ושירות מבצעי אצל הלקוחה הראשונה (סינגפור איירליינס). המטוס קיבל את האישור הרלוונטי מה-FAA, הרשות האמריקנית שהלכה למעשה מהווה סמכות בינ״ל, לאחר עשרה חודשים של ניסויי טיסה במהלכם רשמו מטוסי הניסוי מעל 900 שעות טיסה. המטוס הראשון מפס הייצור צפוי להימסר לסינגפור איירליינס בחודש מרץ.

כתבה בכלכליסט על מהירות הטיסה של מטוסי נוסעים

״למרות כל פריצות הדרך הטכנולוגיות, בשנות השבעים והשמונים מטוסי הנוסעים טסו הרבה יותר מהר מאשר כיום; הטיסות התארכו בשעות – ולא בגלל הצפיפות באוויר או סידורי האבטחה. למה זה קורה, מי מרוויח מכך ומה הקשר לחתול של שרודינגר?״.

הלואוקוסט סאות׳ווסט סיימה את 2017 עם רווח של 2.1 מיליארד דולר

זו השנה ה-45 ברציפות (!) שחברת הלואוקוסט האמריקנית המובילה רושמת רווחים. זה נתון פיננסי מדהים באופן כללי ובפרט בשוק התעופה. סאות׳ווסט אפילו עקפה את אמריקן, חברת התעופה הגדולה בעולם, שרשמה רווח נקי של 1.9 מיליארד דולר ב-2017. חברת הלואוקוסט אף חילקה מעל 270 מיליון דולר בדיבידנדים במהלך השנה.

חברות תעופה אמריקניות יוצאות נגד המזוודות החכמות

בשנים האחרונות נכנסות לשוק המזוודות עוד ועוד יצרנית של ׳מזוודות חכמות׳ שכוללות בתוכן, בין השאר, סוללות ליתיום מובנות. המזוודות החכמות, לרוב בגודל מזוודת טרולי ממוצעת, מציעות שקעי טעינה למכשירים ניידים, פנסים מובנים, רכיבי GPS ואפילו מנועים קטנים שיכולים להזיז את גלגלי המזוודה. לכאורה מדובר בדור הבא של המזוודות. אלא שכעת החליטו חברות התעופה המובילות בארה״ב לאסור על העלאת המזוודות האלו לבטן המטוס מחשש שסוללות הליתיום ייתלקחו. נוסעים עדיין יוכלו להעלות את המזוודות איתם לתא הנוסעים, לכאורה מתוך הנחה שמדובר בסיכון נמוך יותר בסביבת אנשים שיוכלו להבחין בסכנה, וכמו כן יוכלו למסור את המזוודה ככבודה בתנאי שניתן לנתק את הסוללה מהמזוודה (מה שלא אפשרי בכל הדגמים). אמריקן הייתה הראשונה להוציא הנחייה בעניין ואחריה המשיכו דלתא ואלסקה. ככל הנראה יונייטד וסאות׳ווסט יישרו קו גם כן.

השאר תגובה