מבוא

מטרתן של תוכניות Best Rate Guarantee, ובשמן הגנרי והמקוצר ״BRG״, היא לעודד הזמנת חדרים במלונות בערוצים ישירים ולא דרך מתווכחים כמו סוכני נסיעות (מקוונים או פיסיים). כשההזמנה מבוצעת בערוץ ישיר המלון לא נדרש לשלם עמלה שיכולה להגיע במקרים מסוימים לעשרות אחוזים ממחיר החדר.

תוכנית BRG היא למעשה הבטחה שהמחיר הזול ביותר יוצע בערוצים הישירים. כשמדובר במלונות של רשתות בינ״ל מובילות אז אתרי ההזמנות הגדולים, דוגמת אקספדיה ובוקינג, מנועים חוזית מלהציע מחיר נמוך יותר מהמחיר הפומבי באתר המלוןאבל לפעמים הם כן מציעים מחיר נמוך יותר, בטעות או בכוונה. אגב, אתרי הזמנות מציעים בעצמם תוכניות BRG.

תוכניות ה-BRG, אם כן, הן בעיקר כלי שיווקי. מטרתן לתמרץ לקוחות לבצע הזמנות בערוצים ישירים והן חלק מארסנל שכולל כלים אחרים כמו תעריפים מוזלים לחברי מועדון (הרשמה בחינם, אז למה לא?), צבירת נקודות (שלא ניתנת בהזמנות דרך סוכן), אינטרנט חינם במהלך השהייה ועוד.

לכל תוכנית BRG תנאים משלה אך השלד דומה:

  1. ביצוע הזמנה באחד הערוצים הישירים (נגיד: באתר המלון).
  2. מציאת מחיר נמוך יותר (לרוב בתוך 24 שעותבהתאם לתנאי התוכנית.
  3. הגשת בקשה במסגרת תוכנית ה-BRG.
  4. אם התקבלה הבקשה – ההזמנה תעודכן למחיר הנמוך ו/או תתווסף הטבה.

עשר תוכניות מובילות

להלן תעודות הזהות של עשר תוכנית BRG מעניינות. ברובן השתמשתי בעצמי בעבר הלארחוק. זו סקירה שיטחית וקצרהלא מדריך מקיף לכל תוכנית ה-BRG ביחד

התוכניות הבאות לא מובאות כאן בדירוג כלשהו או בסדר איכות אלא בסדר מקרי לגמרי.

קבוצת מאריוט

marriott-brands

הצעת התוכנית: השוואת מחיר בתוספת 25% הנחה.

כדאיות התוכנית: 5/5

להגשת בקשה: לחצו כאן.

פרטים נוספים: אחת מתוכניות ה-BRG המומלצות ביותר לשחקנים מתחילים. התנאים לא דרקוניים ורוב הבקשות מאושרות מהר ובקלות. שימו לב שהתוכנית חלה גם על מלונות מרשת ריץקרלטון היוקרתית שהיא חלק מקבוצת מאריוט.

קבוצת הילטון

Hilton Brands

הצעת התוכניתהשוואת מחיר בתוספת 25% הנחה

כדאיות התוכנית: 3/5

להגשת בקשהלחצו כאן.

פרטים נוספים: בעבר הציעה התוכנית הנחה של 50$ על המחיר הנמוך. זאת הייתה הצעה אטרקטיבית יותר לשהיות קצרות וזולות, אבל ההצעה הנוכחית כדאית יותר בסה״כ. יחד עם זאת, כדאי לזכור שישנם תעריפים מוזלים שונים למלונות מקבוצת הילטון, יש מבצעים רבים ולפעמים פשוט משתלם לרכוש נקודות ואיתן את הלילות (בשל הגמישות שבעניין). כמו כן, התוכנית הפכה ׳קמצנית׳ יותר עם השנים.

קבוצת אקור

accorhotels-brands

הצעת התוכניתהשוואת מחיר בתוספת 10% הנחה

כדאיות התוכנית: 2/5

להגשת בקשהלחצו כאן.

פרטים נוספים: התוכנית של אקור חלשה למדי. גם ההנחה לא אטרקטיבית במיוחד (10% בלבד לעומת 20% או 25% ברוב התוכניות המתחרות) וגם אחוז האישורים נמוך יחסית. תנאי התוכנית די קשיחים ודורשים זהות מוחלטת בין התעריף של אקור לתעריף המתחרה. אם ממילא חשקה נפשכם להתארח במלונות של הקבוצה אז שווה לנסות בכל זאת.

קבוצת הייאט

Hyatt Brands

הצעת התוכנית: השוואת מחיר בתוספת 50$ לשימוש עתידי

כדאיות התוכנית2/5

להגשת בקשהלחצו כאן.

פרטים נוספים: התוכנית של הייאט ממשיכה בהתדרדרות פראית במשך השנתיים האחרונות. היא הייתה פעם תוכנית אטרקטיבית ונוחה מאוד לשימושובתקופה ההיא השתמשתי בה לעיתים תכופות. כיום התוכנית הפכה בעיניי רבים לתעלול שיווקי שאין מאחוריו כלום, כשהייאט מסרבת כמעט לכל בקשה מסיבות כשרות יותר ופחות. ׳התגמול׳ של התוכנית השתנה מהנחה של 20% על התעריף המתחרהכפי שמציעות מרבית תוכניות ה-BRG המתחרותלקרדיט לשימוש עתידי בסך 50$. המצב החדש, לכאורה, טוב יותר עבור מי שרגיל לשהיות קצרות וזולות.

קבוצת סטארווד

starwood-brands

הצעת התוכנית: השוואת מחיר בתוספת 25% הנחה או 2,000 נקודות

כדאיות התוכנית: 5/5

להגשת בקשה: לחצו כאן.

פרטים נוספים: בעיניי זוהי תוכנית ה-BRG הטובה ביותר בשוק מבין כל תוכניות ה-BRG המופיעות בפוסט הזה. התוכנית של סטארווד נוחה מאוד לשימוש, הסיכוי שבקשה תאושר הוא גבוה יחסית, התגמול מצוין (ובפרט היכולת לבחור בין הנחה לנקודות) והתוכנית אפילו ממשיכה להשתפר בזמן שכל מתחרותיה ממשיכות להוריד מערכן. 1,000 נקודות של סטארווד שוות לפחות 20$ כך שאפקטיבית התוכנית מציעה 25% הנחה נוספת או נקודות בשווי 40$ לכל הפחותאז עשו את החישוב הפשוט מתי עדיף לכם לבחור באיזו הטבה.

קבוצת אינטרקונטיננטל

IHG Brands

הצעת התוכניתהשוואת מחיר ובונוס של עד 40,000 נקודות

כדאיות התוכנית: 3/5

להגשת בקשה: לחצו כאן.

פרטים נוספים: מתמודדת מובילה על תואר ׳השינוי הרע ביותר לתוכנית BRG בשנת 2017׳. בעבר תוכנית ה-BRG של הקבוצה הייתה אייקונית כי היא הבטיחה ׳לילה ראשון בחינם׳ מה שאיפשר, הלכה למעשה, להשיג לילות חינמיים במלונות היוקרתיים ביותר של הקבוצה (שמתמחרים חדרים במאות דולרים ללילה). עם השנים התוכנית הפכה יותר ויותר אנמית כשכמעט כל הבקשות סורבו מסיבות נכונות יותר או פחות. בשנה שעברה שינתה התוכנית את ההצעה שלה ובמקום ׳לילה ראשון בחינם׳ היא מציעה בונוס נקודות בסך פי חמש מסכום נקודות הבסיס שייצבר בהזמנה עד למקסימום של 40,000 נקודות. אם ניתן לנקודות שווי ריאלי של 0.5 סנט הנקודה, ולאור העובדה שצבירת הבסיס במועדון היא 10 נקודות לכל 1$ בחיוב, הרי שהתוכנית מציעה נקודות בונוס בשווי 25% מעלות ההזמנה. אני אישית מעדיף תוכנית שפשוט נותנת 25% הנחה על המחיר או אפילו 20% הנחה ׳בלבד׳. תקרת המקסימום קובעת למעשה שאין תגמול נוסף להזמנות בסך 800$ ומעלה.

קבוצת צ׳וייס

choice-brands

הצעת התוכניתהשוואת מחיר וכרטיסמתנה בשווי 50$

כדאיות התוכנית: 2/5

להגשת בקשהלחצו כאן.

פרטים נוספים: התוכנית של קבוצת צ׳וייס הציעה בעבר את אותה הטבה שהציעה התוכנית של קבוצת אינטרקונטיננטללילה ראשון בחינםאבל סיכויי ההצלחה היו גבוהים יותר. אבל עידן הלילותהחינמיים נגמר וצ׳וייס יישרה קו עם הייאט והחלה להציע רק השוואת מחיר וקרדיט לשימוש עתידי. בניגוד לתוכנית של קבוצת הייאט הקרדיט העתידי אינו מוגבל לשימוש במלונות הקבוצה אלא מגיע בצורה של כרטיסמתנה שניתן להשתמש בו באופן חופשי (לרבות עבור תשלומים באינטרנט). הדגש בהגשת הבקשות צריך להיות על מדיניות הביטול של האתר המתחרה ופחות על האתר עצמו.

קבוצת רדיסון

Radisson Brands

הצעת התוכניתהשוואת מחיר בתוספת 25% הנחה

כדאיות התוכנית: 3/5

להגשת בקשהלחצו כאן.

פרטים נוספים: אם קבוצת רדיסון (עד לאחרונה: קבוצת קרלסוןרזידור) הייתה באמת מעוניינת למשוך יותר לקוחות היא הייתה הופכת את התוכנית שלה לנוחה יותר ומאשרת את רוב הבקשות. ככה צריכה לפעול קבוצה קטנה שמנסה לשחק במגרש של הגדולים. אבל תיאוריה לחוד ומציאות לחוד, ותוכנית ה-BRG של הקבוצה במצבה הנוכחי היא בינונית בלבד. לא מעט בקשות מסורבות מטעמים ׳קטנוניים׳ של איתאימות מלאה מול האתר המתחרה (אך לפעמים התעקשות מצד המזמין יכולה להביא לתוצאות חיוביותאז נסו את מזלכם!). שירות הלקוחות של הקבוצה לא רע סה״כ אבל אני ממליץ בחום להימנע מהגשת בקשות BRG על בסיס תעריף קשיח שלא ניתן לביטול.

קבוצת בסט ווסטרן

BW Brands

הצעת התוכנית: השוואת מחיר בתוספת קרדיט עתידי בסך 100$

כדאיות התוכנית: 4/5

להגשת בקשה: לחצו כאן.

פרטים נוספים: תוכנית ה-BRG של בסט ווסטרן אטרקטיבית למדי, הוגנת, נוחה לשימוש ואחת הלאמוערכות בתחום. מדוע? בעיקר כי מלונות הקבוצה הם לרוב מקטגוריות אירוח בינוניות ונמוכות ובנוסף כי כרטיס המתנה, הוא ההטבה לבקשה שאושרה, ניתן למימוש רק במלונות הקבוצה ובמגבלות זמן. משזה נאמר, עדיין מדובר בכרטיס בשווי אמיתי של 100$ אם אתם מתכננים שהייה נוספת במלונות הקבוצה. אני שם לב שכמעט תמיד אפשר למצוא מחיר נמוך יותר למלונות הקבוצה באתרים מתחרים.

קבוצת לנגהאם

langham-brands

הצעת התוכניתהשוואת מחיר בתוספת 25% הנחה

כדאיות התוכנית: 4/5

להגשת בקשהלחצו כאן.

פרטים נוספים: לסיום בחרתי להתייחס לתוכנית ה-BRG של קבוצה קטנה מאוד ביחס לכל האחרות שציינתי כאן. אבל אני אוהב את מלונות לנגהאם ויש לי ניסיון אישי מוצלח עם התוכנית של הקבוצה. אישור הבקשות נעשה ברמת המלון כך שלפעמים יעברו כמה ימים עד שתקבלו תשובהאבל בדר״כ בקשות מאושרות, בדיוק מהסיבה שהן נבחנות ע״י עובדים פחות מיומנים בתהליך שיש להם תמריץ להיות הוגנים ולהביא עוד לקוחות למלון. זאת בניגוד לתוכניות אחרות בהן כל הבקשות נבחנות ע״י צוות ייעודי שאינו ברמת המלון (או אפילו הרשת).

לסיכום

אני חוזר על האמירה: תוכניות ה-BRG, אפילו לאור השינויים השליליים שנעשו ברובן לאורך השנתיים האחרונות, הן עדיין בין הכלים השימושיים ביותר להוזלת עלויות לינה במלונות. קל וחומר למי שמעדיף מלונות מקטגוריות אירוח גבוהות ורוצה לשלם מחיר שפוי על הלילות.

רוב התנאים של התוכניות השונות הם פחות או יותר זהים כך שאם למדתם תוכנית אחת יהיה לכם קל מאוד ללמוד את האחרותאבל לכל תוכנית יש את הטריקים שלה, את הפלוסים והמינוסים, את כל אותן חוכמות קטנות שיגיעו לאחר כמה ניסיונות ראשונים. בעיניי ההשקעה בלימוד התחום כדאית ולאורך זמן תביא לחיסכון משמעותי בהוצאות.

8 תגובות

    • Lior @ FlyingOut

      קודם כל בגלל מבנה העמלות בשוק הזה. התחרות היא שונה וסוכנים מקבלים מחברות תעופה בדר״כ בין 2% ל-8% מעלות הכרטיסים, ויש כמה חברות שאפילו לא נותנות עמלות בכלל, בעוד בשוק המלונות העמלות שמקבלים אתרי ההזמנות הגדולים כמו בוקינג ואקספדיה יכולות להגיע לעשרות אחוזים (30% ומעלה, כן… אבל זה תלוי במשתנים רבים ובעקרון עמלת סוכן סטנדרטית מתחילה מ-10% ׳בלבד׳). כל מלון, כל רשת וכל קבוצה יודעים שהם יחסכו הון כשלקוחות יבצעו את ההזמנות באחד הערוצים הישירים ולכן משתלם להם לממן כלים שיווקיים שונים, כמו תוכניות BRG נדיבות, כדי לעודד את זה.

      זאת ועוד – בשוק התעופה יש שימוש מועט יחסית ב׳תעריפי מצוקה׳ – תעריפים לא-פומביים, מוזלים במיוחד ועם תנאים מיוחדים – בעוד פרקטיקה זו נפוצה מאוד בשוק המלונות התחרותי. הרי מלון שלא מצליח למכור מספיק חדרים ללילה מסוים עדיין ייפעל כרגיל באותו לילה, עם כל ההוצאות שבדבר, בעוד לחברת תעופה יש אפשרות לבטל טיסות, לאחד טיסות וכו׳ (כמובן לא ברגע האחרון אלא חודשים מראש כשיש אינדיקציה מתאימה). בשוק התעופה, אם כן, כולם שותים מאותה בריכת תעריפים ובעצם הרוב המוחלט של הסוכנים מסוגלים להציע בכל רגע נתון את אותו מחיר בדיוק לאותה טיסה (או בהבדלים זניחים יחסית בגלל הפרשי מט״ח, עמלות סליקה וכיוצ״ב). בשילוב עם גובה העמלות, כאמור לעיל, לחברת תעופה אין תמריץ משמעותי לעודד לקוחות להזמין ישירות באתר שלה והיא יודעת שלקוחות רבים מעדיפים ממילא הזמנות ישירות כי זה מרגיש בטוח יותר (ובצדק).

      אגב, יש דוגמאות לסוג-של תוכניות BRG שהציעו חברות תעופה אמריקניות לאורך השנים. שום דבר יוקרתי כמו ׳השוואת מחיר ו-25% הנחה נוספים׳ – אין חיות כאלו בשוק התעופה – אבל כן היה ניתן להשיג תגמול כלשהו על מציאת מחיר נמוך יותר או אפילו על ירידת מחיר של אותו כרטיס באתר חברת התעופה. למיטב ידיעתי התוכנית של דלתא הייתה המתקדמת ביותר. בעבר גם מספר אתרי הזמנות, כמו אקספדיה, החילו את תוכנית ה-BRG על כרטיסי טיסה גם כן (וניצלתי את זה כמה וכמה פעמים…).

      הגב
      • Lior @ FlyingOut

        זה אתר הזמנות צעיר, ויחסית קטן, אז תוכנית ה-BRG שלו ישירה מאוד, כמעט נטולת תנאים ומכאן אטרקטיבית מאוד. כמה מקוראיי הבלוג כבר התנסו בה וכתבו רשמים חיוביים מאוד במייל ובתגובות לפוסטים שונים. כדי בהחלט לשים לב אליה.

        התוכנית מתייחסת לדירוג המלונות ברמה של 3 עד 5 כוכבים. כאמור, תנאי התוכנית לא מורכבים אז פשוט נדרשת התאמה בתאריכים, בסוג החדר ובסוג התעריף (גמיש או קשיח). האתר מתמחה בתעריפים מוזלים במיוחד דרך אוסף של סוכנים ולכן הביטחון הגבוה שלא יוצעו תעריפים מוזלים יותר באתר מתחרה (אבל, כמובן, זה כן קורה לפעמים…). אם נמצא מחיר נמוך יותר C1H מתחייב להשוות אותו ולהוסיף עליו הנחה שנעה בין 10$ ללילה (במלון של 3 כוכבים) ועד 25$ ללילה (במלון של 5 כוכבים). מקסימום ההנחה להזמנה נע בין 40$ (4 לילות במלון 3 כוכבים) לבין 100$ (4 לילות במלון 5 כוכבים).

        סה״כ, בעיניי, זו תוכנית אטרקטיבית למדי. בפרט משום שהאתר מתמחה בתעריפים מוזלים למלונות יוקרה.

  1. מיטל

    מעדכנת שגם מריוט מאפשרים עכשיו לבחור בין נקודות לבין 25% הנחה (בדיוק כמו סטארווד). בדיוק הגשתי בקשה, נקווה שיאשרו לי (3 לילות בניו יורק ב-25% הנחה נשמע פנטסטי).

    הגב
  2. מוריס

    אני חושב ששווה גם להזכיר את התוכנית של Orbitz! רק החודש הצלחתי לקבל תשובה חיובית על 3 בקשות (המקסימום האפשרי לחודש נתון) = $150 לבזבוזים בOrbitz! בד"כ, מחירי הטיסות שלהם זהים למחיר בהזמנה ישירה מול חברת התעופה ויש לא מעט אתרים קטנים יותר שמציעים אותה הטיסה בקצת פחות. התוכנית שלהם למלונות גמיש במיוחד: ניתן להגיש בקשה עד יומיים לפני check-in ותקף גם לתעריפים גמישים… קצת גמישות מחשבתית/יצירתיות ואפשר להבין לאן אני חותר… 🙂

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      בכוונה לא התייחסתי בפוסט לתוכניות BRG של אתרי הזמנות. לא כאמירה שהן לא משמעותיות, או שאי אפשר לנצל אותן בתחכום, אלא סתם מבחירה קטגורית כזאת. אולי אקדיש פוסט נפרד בעתיד לתוכניות ה-BRG של אתרי ההזמנות.

      שמח שאתה מנצל היטב את התוכנית של אורביץ!

      הגב

השאר תגובה