קצת היסטוריה

באוקטובר 2016 הודיעה קתאי על כוונתה לפתוח קו חדש מהונגקונג לת״א. התוכנית הייתה להפעיל ארבע טיסות שבועיות בקו מה שנראה מעט יומרני במבט ראשון לאור העובדה שקתאי ביקשה להיכנס לתחרות ישירה מול אלעל שנהנתה ממונופול בקו ומקהל לא מבוטל של לקוחות שבויים. כנראה במטרה לעודד נוסעים לבחור בה קתאי בחרה להפעיל בקו את מטוסיה המתקדמים ביותר הכוללים מוצרים מצוינים בכל מחלקות השירות (תיירים, תיירים-פרימיום ומחלקת עסקים, ללא מחלקה ראשונה).

הביקוש היה גבוה הרבה יותר מהצפוי. עוד לפני פתיחת הקו מיהרו נציגי קתאי להודיע כי בספטמבר 2017 תתווסף טיסה שבועית חמישית. מאוחר יותר הם הודיעו כי בתקופת חגי תשרי, למשך כמעט שבוע, תתווסף אף טיסה שבועית שישית.

בנובמבר 2017 קיבלנו שלוש הודעות משמחות נוספות מקתאי:

  • החברה תקים נציגות עצמאית בישראל (כבר קרה).
  • החברה תפעיל טיסה יומית בקו לת״א (בהמשך השנה).
  • החברה תשלח לת״א גם מטוסי A350-1000 (באוקטובר 2018).

אין ספק שהקו לת״א הוא הצלחה מסחררת מבחינת קתאי וכמובן גם מבחינת הקהל הישראלי שנהנה מטיסה במטוסים מתקדמים של אחת מחברות התעופה הטובות בעולם. זאת ועוד, הונגקונג היא נקודת קישור מצוינת ליעדים רבים באסיה והאזור הפסיפי (אוסטרליה וניוזילנד) ואכן אחוז גדול מהנוסעים בקו ממשיכים ליעדים מעבר להונגקונג (על אף שהונגקונג עצמה היא עיר נהדרת שבהחלט כדאי לבקר בה…).

ראוי לציין שקתאי בשום שלב לא עשתה שימוש ב׳טקטיקה סינית׳ של הורדת המחירים לריצפה, ומתחת לריצפה, במטרה לפגוע בחברות מתחרות בקו (אלעל). בתחילת הדרך הציעה קתאי מחירים נמוכים יותר מאשר אלו המוצעים כיום, בוודאי, אבל סה״כ תמחור הכרטיסים תחרותי מאוד לזה של אלעל על אף שהחברה מציעה מוצר עדיף בכל מחלקות השירות (וזה יהיה נכון גם לאחר כניסתם של מטוסי הדרימליינר של אלעל לקו).

מושבי בונוס בטיסות קתאי

קתאי שותפה בברית OneWorld ולכן ניתן להשתמש במיילים או נקודות של כל מועדון בברית כדי להזמין מושבי בונוס בטיסותיה. בין השאר ניתן להשתמש במועדונים Executive Club (בריטיש), AAdvantage (אמריקן), IberiaPlus (איבריה), FinnairPlus (פינאיירואחרים. כמובן שגם לקתאי יש מועדון תעופה, Asia Miles, אבל הוא פחות מומלץ לנוסע הישראלי מכל מיני סיבות טובות. ניתן גם להשתמש במיילים של מועדון MileagePlan (אלסקה) שמציע את תעריפי המימוש הטובים ביותר מכל המועדונים לעיל.

אבל תיאוריה בצד ופרקטיקה בצד. מאז שהחל הקו לפעול זמינות מושבי הבונוס, בכל מחלקות השירות, הייתה נמוכה בצורה מדאיגה. בפרט במחלקת העסקים. במאי 2017 המצב עוד היה סביל, אם כי פחות סביר, וכתבתי פוסט בנושא כדי לתת מענה לתהיות שהיו לרבים מקוראיי הבלוג. השיא מבחינתי היה בנובמבר 2017 כשבבדיקה שערכתי לא הצלחתי למצוא מושב בונוס אחד במחלקת העסקים לאורך כל הלו״ז (בערך 11 חודשים וקרוב ל-250 טיסות שבכל אחת 38 מושבים במחלקת העסקים).

ובכן, דברים השתנו. הללויה!

בבדיקה שערכתי מצאתי זמינות גבוהה למושבי בונוס בקו בכל מחלקות השירות. גם בכיוון ת״א, גם בכיוון הונגקונג וגם בעונת הקיץ המבוקשת. בתאריכים מסוימים מצאתי אפילו שישה מושבים זמינים במחלקת העסקים (כלומר, באותה טיסה). אם אתם מעוניינים להזמין כרטיסי בונוסזה הזמן!

להלן דוגמאות לזמינות מושבי הבונוס שמצאתי בשישה תאריכים אקראיים ב-2018 לכל כיוון. התוצאות לקוחות מתוך אתר בריטיש.

ת״א להונג-קונג ב-16 למאי:

TLV-HKG Awards 16MAY18

ת״א להונג-קונג ב-12 ליוני:

TLV-HKG Awards 12JUN18

ת״א להונג-קונג ב-12 ליולי:

TLV-HKG Awards 12JUL18

ת״א להונג-קונג ב-9 לאוגוסט:

TLV-HKG Awards 09AUG18

ת״א להונג-קונג ב-18 לאוקטובר:

TLV-HKG Awards 18OCT18

ת״א להונג-קונג ב-10 לדצמבר:

TLV-HKG Awards 10DEC18

הונג-קונג לת״א ב-2 למאי:

HKG-TLV Awards 02MAY18

הונג-קונג לת״א ב-13 ליוני:

HKG-TLV Awards 13JUN18

הונג-קונג לת״א ב-23 ליולי:

HKG-TLV Awards 23JUL18

הונג-קונג לת״א ב-20 לאוגוסט:

HKG-TLV Awards 20AUG18

הונג-קונג לת״א ב-10 לאוקטובר:

HKG-TLV Awards 10OCT18

הונג-קונג לת״א ב-24 לדצמבר:

HKG-TLV Awards 24DEC18

מצאתי את אותה זמינות גם באתר של קוונטס כך שאני בספק רב שמדובר בטעות כלשהי. ייתכן שקתאי פתחה כאן סכר גדול ועם הזמן נראה את הזמינות נעלמתאבל לבינתיים נראה שישנם כמה אלפי מושבי בונוס זמינים בשנה הקרובה.

איך לחפש מושבי בונוס בטיסות של קתאי?

ראשיתאין טעם לחפש באתר של Asia Miles, מועדון התעופה של קתאי, משום שזמינות המושבים שקתאי מציעה לחברי המועדון שלה גבוהה מזו שהיא מציעה למועדוני תעופה זרים (וכך נהוג בתעשייהזו אינה פרקטיקה מיוחדת של קתאי).

דרך המלך היא להשתמש באתרים של מועדון Executive Club (בריטיש) ומועדון Frequent Flyer (קוונטס). בשניהם החיפוש אפשרי רק לחברי מועדון אבל ההרשמה היא חינמית וזריזה. באתר של קוונטס יש דרך נוחה יותר לעשות סינון תוצאות ולראות מחירים לשבועות שלמים במקום ימים בודדים אבל האתר של בריטיש פשוט יותר והתצוגה בו ברורה יותר כך שהוא המומלץ מבין השניים.

קתאי גם שותפה של מועדון MileagePlan (אלסקה) אבל האתר של המועדון לא מסוגל להציג זמינות מושבים בטיסותיה של קתאי ולכן חברי המועדון נאלצים לפנות לשירות הלקוחות בטלפון או במייל. ראוי לציין שלאורך השנים המועדון נהנה מזמינות מושבים מוגבלת בטיסות של קתאי, ביחס לזמינות המוצעת למועדוני תעופה מברית OneWorld, אך גם אם מצאת מושב פנוי באתר של בריטיש זה לא אומר שסוכן של אלסקה ייראה אותו דבר. קצת חבל שזה כך, אבל, זה מה יש ועם זה ננצח.

אין ספק שהמועדון של אלסקה מציע את אפשרויות המימוש האטרקטיביות ביותר לכרטיסי בונוס עם טיסות של קתאי. כך, לדוגמה, כרטיס הלוך/חזור במחלקת העסקים מישראל לארה״ב, עם עצירה אפשרית בהונגקונג בשני הכיוונים, עולה רק 125,000 מיילים וכמה עשרות דולרים במסים. זה ערך נותן ערך פנטסטי למיילים. כרטיס הלוך/חזור במחלקת העסקים מישראל להונגקונג בלבד עולה 60,000 מיילים וכמה עשרות דולרים במסים.

לסיכום

הגעתה של קתאי לישראל הייתה בשורה גדולה בשעתה. הגדלת מספר הטיסות השבועיות הייתה עוד בשורה חיובית במיוחד. וכעת, להשלמת החגיגה, אנחנו מקבלים זמינות גבוהה של מושבי בונוס בכל מחלקות השירות בקו למשך כל הלו״ז. תודה לך קתאי!

אני לא יודע אם המצב הזה יחזיק מעמד זמן רב אז אני ממליץ לנצל את ההזדמנות. האפשרות להזמין ארבעה, חמישה ואפילו שישה מושבי בונוס במחלקת העסקים בטיסה אחת בקו כ״כ מבוקש היא כמעט הזויה בעיניי.

6 תגובות

  1. דן

    ליאור הי,
    למה מועדון תעופה Asia Miles פחות מומלץ לנוסע הישראלי?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אני מניח שהוא קודם כל פחות מומלץ באופן כללי ולא רק לנוסע הישראלי.

      נתחיל מכך שקתאי בעצם מפעילה שני מועדוני לקוחות: (1) Asia Miles – הוא המועדון בו ניתן לצבור מיילים ולהשתמש בהם לרכישת כרטיסי בונוס, שדרוגים וכו׳. (2) Marco Polo Club – בקיצור MPC, והוא המועדון שבו נוסעים תכופים צוברים סטטוס ומקבלים הטבות מסוימות עבור הפעילות שלהם.

      הסידור לעיל הוא בעיקר כאב ראש גדול עבור מי שלא טס לעיתים תכופות עם קתאי. מועדון MPC מכוון לנוסעים עסקיים תכופים שטסים בעיקר במחלקות הפרימיום בתוך אסיה ולא לנוסעים שטסים עם קתאי באופן מזדמן יחסית במסגרת הטיסות שלהם עם הברית כולה.

      מועדון AM בפני עצמו אינו בעייתי אבל, כאמור, הוא לא מאפשר צבירת סטטוס בברית אלא רק צבירה ומימוש של מיילים. אפשרויות הצבירה שלו לא מרשימות באופן יחסי אבל אפשרויות המימוש שלו דווקא נוחות מאוד ובפרט לטיסות של קתאי (גם לכרטיסי בונוס וגם לשדרוגים). אם נסתכל על האמירה האחרונה לבדה, בנפרד, אז לכאורה מדובר במועדון טוב – אבל בשילוב העובדה שצבירת המיילים מטיסות הברית לא גבוהה ושסטטוס ניתן להשיג רק דרך MPC (שהוא, אגב, מועדון בתשלום בלבד) אז הבחירה ב-AM אינה כדאית.

      הגב
  2. סועד ראשים

    לפעמים אי אפשר לחכות עד "שלישי של שאלות". האם ליאור או מישהו אחר יודע מה קורה במצב שבו נרכש כרטיס הלוך-חזור (בבריטיש) ונקודות הטייר בטיסת ההלוך, די בהן כדי להעלות אותך סטטוס? האם טיסת החזור (שמתבצעת כעבור כשבוע) כבר מקבלת הכרה לפי הסטטוס הגבוה? ואם לא בזמן אמת אז האם בדיעבד? ומה לגבי כניסה ללאונג וכו? מספיק להראות שהחשבון כבר עומד בסטטוס או שכל עוד הוא לא קיבל את המעמד החדש אז אין מצב? תודה וסליחה על אכילת הראש

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      צריך שהסטטוס יתעדכן במערכת, ויוצג גם באפליקציה בין השאר, וזה לוקח בדר״כ שעות או ימים לאחר המעבר מעבר לרף. כלומר, במקרה שתיארת, הסטטוס כמעט בטוח יתעדכן במהלך השבוע בחו״ל וכל ההטבות יינתנו כבר בטיסת החזור.

      ראוי להבהיר שאתה יכול להנות מכל הטבות הסטטוס שהשגת גם ללא שיש בידך את הכרטיס הפיסי. מספיק שהסטטוס מעודכן במערכת.

      הגב
      • אודי

        מהנסיון שלי לוקח כיומיים עד שהמיילים נכנסים לחשבון + יומיים שהסטטוס מתעדכן – סה"כ עד 5 ימים הכל. כך שנראה לי שאתה בכיוון הנכון (:

השאר תגובה