מתוך אתר ׳אנשים ומחשבים׳:

קבוצת אנשים ומחשבים היא גוף המדיה הגדול ביותר בישראל לתחומי המיחשוב והטכנולוגיה. הקבוצה הוקמה בתל אביב ומלווה את תעשיית ההייטק המקומית מאז 1981.

קיים גם ׳מועדון אנשים ומחשבים׳. אין עמוד הרשמה למועדון, אין דמי חבר ואין קריטריונים פורמליים להצטרפות. כלומר, כל אחד חבר במועדון הזה מעצם העובדה שהוא אומר שהוא חבר במועדון הזה.

לקבוצה יש שת״פ הדוק עם אמקס שככל הנראה התחיל ב-2015. כחלק מאותו שת״פ מוצעים כרטיסי גולד ופלטינום של אמקס בתנאים מועדפים לחברי הקהילה.

למידע נוסף באתר ׳אנשים ומחשבים׳ לחצו כאן.

להורדת עלון מידע בקובץ PDF לחצו כאן.

אמקס ביזנס גולד

The People Amex Gold

מי זכאי לכרטיס?

כל מי שמסוגל לומר את צמד המילים ׳אנשים ומחשבים׳ באוזניי נציג של אמקס.

מהם דמי השימוש?

פטור מלא ללא התנייה וללא הגבלת זמן.

מהן ההטבות העיקריות?

  • כניסה חינם, אחת לחודש, לטרקלין דן בנתב״ג. ההטבה מותנית בסך חיובים של 2,000 ש״ח בחודש הקודם ובהורדת קופון באתר/באפליקציה.
    – – –
  • הטבות מועדון הצרכות ׳יחד׳.
    – – –
  • הנחות קבועות במעמד החיוב ביותר מ-3,000 בתי עסק בישראל.
    – – –
  • יחס המרה מועדף לנקודות של אלעל: נקודה אחת תמורת 13 נקודות אמקס (MR) במקום תמורת 29 נקודות אמקס (יחס ההמרה הרגיל בכרטיסי גולד).
    – – –
  • שירותי מוקד גולד טרוול.

למידע נוסף על הכרטיס באתר אמקס לחצו כאן.

סה״כ הצעה אטרקטיבית מאוד ובפרט משום שאין לכרטיס דמי שימוש חודשיים. כלומר, יש סל הטבות נדיב יחסית (גם אם לא חריג במיוחד) ואפשרות להיכנס בחינם לטרקליני דן בהנחה שהכרטיס בשימוש סביר. מתנת ההצטרפותשובר למשקפי שמשהיא גם בגדר בונוס נחמד.

אמקס פלטינום

אחד מכרטיסי האשראי הטובים ביותר בשוק הישראלי ובפרט לנוסעים תכופים. אני מחזיק בכרטיס כבר כמעט שנה ומרוצה מאוד (הוא הכרטיס העיקרי שלי כיום).

אבל מדובר בכרטיס עם דמי שימוש חודשיים גבוהים מאוד בסך 27.14$ (כ-94 ש״ח) ובהחלט לא כרטיס שהלקוח הממוצע ירצה לשלם עליו. למיטב ידיעתי אמקס לא מציעה פטור חלקי או מלא מדמי השימוש החודשיים גם ללקוחות עם חיוב חודשי גבוה מאוד.

במסגרת שיתוף הפעולה עם ׳אנשים ומחשבים׳ מציעה אמקסבאופן חריג מאודהנחה של 50% בדמי השימוש החודשיים של כרטיס הפלטינום למשך שנה אחת. זאת ועוד, ניתן להנפיק כרטיס נוסף עבור בן/בתזוג או עבור שותף עסקי (ובתנאי ששני הכרטיסים משוייכים לאותו חשבון בנקפרטי או עסקי). כלומר, פוטנציאלית ניתן להנות משני כרטיסי פלטינום תמורת כ-47 ש״ח לחודש בלבד למשך שנהוזאת כבר עסקה טובה מאוד.

Amex Platinum

מי זכאי לכרטיס?

כל מי שמסוגל לומר את צמד המילים ׳אנשים ומחשבים׳ באוזניי נציג של אמקס.

מהם דמי השימוש?

כ-13.5$ לחודש למשך שנה ואח״כ כ-27$ לחודש.

מהן ההטבות העיקריות?

  • כניסה חופשית וללא הגבלה לטרקליני דן בנתב״ג.
    – – –
  • כניסה חופשית לטרקליני אמקס ברחבי העולם ולטרקליני דלתא בארה״ב (לפני טיסה של דלתא בלבד).
    – – –
  • כרטיס פריוריטי פאס ושלוש כניסות ראשונות בחינם.
    – – –
  • גישה לתוכנית המלונות היוקרתית Fine Hotels & Resorts.
    – – –
  • סטטוס גולד של הילטון וסטטוס גולד של רדיסון ריוורדס בחינם.
    – – –
  • שירות מוקד פלטינום טרוול.

מידע נוסף תוכלו למצוא בפוסט שכתבתי על הכרטיס בשנה שעברה (לחצו כאן) ובחוברת המידע שניתן למצוא באתר אמקס ישראל כקובץ PDF (לחצו כאן).

לסיכום

בעיניי כדאי בהחלט לנצל את ההצעות האלו של אמקס כל עוד הן תקפות.

נוסעים תכופים כנראה יעדיפו את כרטיס הפלטינום. סל ההטבות המשמעותי שלו יכול להצדיק בקלות את דמי השימוש החודשיים הגבוהים (ובפרט עם 50% הנחה בשנה הראשונה). מכיוון שמדובר בכרטיס של אמקס, שלא מקובל בבתי עסק ברחבי העולם כמו ויזה ומאסטרכארד, עדיף שהוא לא יהיה הכרטיס היחיד בארנק.

41 תגובות

    • Lior @ FlyingOut

      כרטיסי אמקס צוברים נקודות של אמקס (Membership Rewards, ובקיצור MR). יחס הצבירה הוא: 1 נקודה לכל 60 ש״ח בחיוב. כרטיסי פלטינום וסנטוריון צוברים נקודות מהש״ח הראשון בחיוב בעוד שאר הכרטיסים לא צוברים נקודות על 240 ש״ח הראשונים בכל חיוב.

      את הנקודות של אמקס אפשר להמיר לנקודות ומיילים של מגוון מועדוני מלונות ומועדוני תעופה. בהמרה לנקודות אלעל: כרטיסי פלטינום וסנטוריון 6:1 (כלומר, נקודת אלעל לכל 360 ש״ח), כרטיס גולד של ׳אנשים ומחשבים׳ 13:1 ושאר הכרטיסים 29:1.

      מבחינת צבירת נקודות כרטיסי אמקס אינם כרטיסים מובילים. חד משמעית. אבל יש הטבות חשובות יותר מצבירת נקודות.

      https://rewards.americanexpress.co.il/rewards/international-partners/

      הגב
      • מגהץ קיטור

        נשמע שלמי שמעוניין למקסם צבירת נק׳ הנוסע המתמיד באל-על מבלי לשלם דמי כרטיס כדאי להנפיק כרטיס American Express Business זהב אנשים ומחשבים. יחס צבירה של 360 ₪ הוא מאוד נאה בשביל כרטיס פטור מדמי-כרטיס (נדמה לי שב-Diners Club Platinum היחס הוא 330 ₪, אבל הכרטיס לא פטור אפריורית מדמי-כרטיס, וגם מכובד, במיוחד בעולם, הרבה פחות).

      • Lior @ FlyingOut

        זה טיעון טוב, בהחלט. רק חשוב לזכור שככל שהחיוב החודשי גבוה יותר, וצבירת הנקודות גבוהה יותר בזכות יחס עדיף (נגיד אם משווים ליחס הצבירה של הפלייקארד הרגיל), אז דמי השימוש של הכרטיס מתחילים להחזיר את עצמם עד ׳קו פרשת מים׳ שבו הכרטיס שכן דורש דמי שימוש חודשיים כבר משתלם יותר.

      • מגהץ קיטור

        זה כמובן נכון חשבונאית, אבל אני חושב שזה לא נכון צרכנית – לא במובן הזה שזה לא משתלם, אלא יותר כמו מתכון שמסייע לאבד שליטה על ההוצאות או לרדוף סביב הזנב של עצמך כדי להגיע לקו פרשת המים בו מחזור החיוב החודשי בכרטיס מניב תועלת הגבוהה מדמי הכרטיס שלו.

        זה נכון שאם היקף ההוצאה החודשי הדרוש הוא משהו של מה בכך מבחינת מחזיק הכרטיס הפוטנציאלי לעמוד בו, אז אין בכך בעיה והוא ממקסם את התועלת, אני פשוט חושב שההבטחה השיווקית קוסמת (במקסם שווא) לשכבה לא קטנה של עשירונים שעבורם זה לא כך וצרכנית צריך וראוי לחתור למוצר פשוט יותר מבחינת יכולת חילוץ, הבנה ומימוש הצעת הערך שלו.

        אם תרצה, זה קצת דומה לתוכניות התעריפים של חברות הסלולר טרום רפורמות כחלון: מודל חיוב-זיכוי על רכישת ציוד קשה שמאוד מקשה על המנוי הממוצע לחלץ את עלות זמן האוויר שלו. אז נכון שתמיד יהיה מי ש"יכול לדפוק את המערכת" (לא במובן רע, אלא כזה ששיטת התמחור פועלת לטובתו), אבל בגדול זה לא המצב הרווח והחברות אינן משתיתות את התוכניות האלה על היותן משתלמות למאסה גדולה של לקוחות (והדבר נכון במיוחד בעולם תוכניות הנאמנות של חברות התעופה).

        נאמן לגישתי שכרטיס אשראי הוא קודם כל כרטיס… אשראי, אני חושב שאני יכול להדגים את זה בדוגמה הבאה: אני זוכר ששקלתי את העניין כשדיינרס השיקה לראשונה (בעולם!) אי-שם בתחילת המילניום Diners Platinum. אז הכרטיס הזה הוצע בחינם כנגד היקף שימושים חודשי של 2,500 ש"ח, ומנגד, יתרונו העיקרי של דיינרס בעולם מוצרי האשראי שהוא מציע (בישראל) היה תוכנית האשראי האוטומטית Diners Large (פריסה אוטומטית של סכום החיוב החודשי למס' תשלומים [3-12] קבוע וידוע מראש במתכונת Credit ובריבית נמוכה [דאז] מזו שבעסקאות Credit, במיוחד כשמדובר בריבית קבועה במציאות בה ריבית הפריים אז הכפילה עצמה בתוך חצי שנה). עבורי משמעות הדבר היה שלצורך הגעה לקו פרשת המים במונחי הכרטיס כמכשיר אשראי אזדקק לתקרת אשראי של 30,000 ש"ח (מכפלת 2,500 ש"ח במס' התשלומים החודשיים המרבי לפריסה), וזה כבר משהו שהיה פחות נגיש לי.

  1. ישראל

    היי

    אני בידיוק מתלבט אם להוציא פליי קארד פרימיום נוסף כי מעצבן שלא מקבלים את הדיינרס בהרבה מקומות או את האמריקן פלטינום.

    מה היחס המרה בפועל של הפלטינום מול הפרימיום של הפליי קארד ?
    ובהנחה שהפרימיום עדיף, יש איזה שהם הטבות משמעותיות מעבר לכניסה לטרקלינים ?

    תודה רבה!

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אם אתה מתכוון לצבירת נקודות של אלעל אז כרטיס פלייקארד פרימיום מציע צבירה פחות או יותר כפולה לעומת האמקס פלטינום. אף כרטיס בשוק הישראלי לא מתקרב לקצב צבירת הנקודות שמציעים כרטיסי פלייקארד ופרט כרטיס הפרימיום.

      ועדיין בעיניי כרטיס הפלטינום של אמקס טוב יותר לנוסעים תכופים ובפרט לאלו שלא מחפשים לצבור נקודות של אלעל.

      הגב
      • מגהץ קיטור

        זה לא מדויק. כרטיס ויזה כא״ל פלטינום זהב לפלח בנקאות UBank (לשעבר) בבנק הבינ״ל מציע מפתח צבירת נק׳ מועדון הנובע המתמיד של 1:250 ₪, שהוא זהה למפתח הצבירה של Fly Card הרגיל – ואותו קל יותר להוציא בפטור מדמי כרטיס.
        זה גם לא המקרה היחיד – אם אני לא טועה, בכרטיסי הטופ פרמיום של לאומי קארד או של ישראכרט (MasterCard World Elite בשניהם, בלאומי קארד VISA First/Society נדמה לי שאפשר להגיע גם למפתח הצבירה של Fly Card Premium (1:190 ₪).

    • אורי

      אם אתה נוסע הרבה תיירים אז הכרטיס הוא בשבילך. במיוחד אם אתה נוסע לארהב וטיסות פנים שם אז תוכל להכנס לטרקלין
      לגבי סטטוס זהב בהילטון- אם אתה ישן רק בהילטון זה מעניק לך ארוחת ביקר זוגית וכניסה ללאונג- תלוי באיזה בתי מלון לגבי הלאונג.
      סך הכל אם מחשבים הכל, אם אתה 5 פעמים בארהב בטיסות פנים וישן בהילטונים יחסית הרבה אז זה די שווה בסוף

      הגב
    • מגהץ קיטור

      Diners Club ו-American Express הם שני כרטיסים שפועלים על אותה נישה: הם נוטים להיות ממותגים ככרטיסי פרמיום המעניקים ערך מוסך בתחומי התיירות והבידור (T&A). האסטרטגיה השיווקית והתמחורית שלהם אף היא דומה:
      1. לרוב ניתן רישיון לשווקם לגוף פיננסי יחיד בכל מדינה (בישראל – חברה בת של בנק הפועלים וחברה אחות לישראכרט, המקבלת ממנה שירותי תפעול). כך, אותה חברה גורפת את כל עמלת הסליקה מבלי לחלוק אותה פוטנציאלית עם חברה אחרת, מנפיקת הכרטיס (כמו שהמצב קיים בויזה ובמסטרקארד).
      2. כיוון שהכרטיסים נוטים להיות משווקים ככרטיסים יוקרתיים, שכיחותם של כרטיסים שנושאים דמי-כרטיס (ויקרים יותר מהממוצע או כאלה בהם הם קשיחים יותר) גבוהה יותר.
      3. עוד פועל יוצא שהולך בד-בבד עם שני המאפיינים הקודמים הוא קטגוריה משנית של כרטיסי אשראי שאינה קיימת בארץ – כרטיסי תשלום בהקפה (Charge Cards). כרטיסים שאינם מאפשרים אשראי מתגלגל ומכאן שאינם מאפשרים לצבור ריבית. את הח-ן החודשי יש לשלם במלואו. עם זאת, בניגוד למוכר בארץ, פירעונו הוא ביוזמת מחזיק הכרטיס ולא בחיוב אוטומטי של ח-ן העו״ש (בדומה לשובר תשלום של ח-ן חשמל/מים/בזק/ארנונה תקופתי).
      4. עמלות הסליקה מבתי עסק גבוהות יותר (ראו ב׳ 1 לסיבה למה) ולכן המותגים האלה מכובדים פחות מויזה וממסטרקארד.
      דיינרס הוא מותג בגסיסה בערך מתחילת המילניום. הוא מכובד הרבה פחות מאמריקן אקספרס – גם בארץ ובעיקר בעולם. הסיבה היחידה שהוא בכלל עדיין קיים זה כי הוא מאפשר לכרטיסי Discover, מותג כרטיסים מקומיים אמריקאי (בדומה ל״ישראכרט״ כמותג) מכובדות בעולם (Discover היא בעלת השליטה בדיינרס העולמית). בצפון אמריקה הוא בכלל לא מטופח כמותג עצמאי אלא מונפק למעשה כמועדון ע״ג מסטרקארד.
      בישראל, גם אם המכובדות שלו בעייתית, המצב שלו טוב לאין ערוך ממצבו בעולם בגלל שהיסטורית כא״ל תמיד הצטיינה בשיווקו (בקנה מידה עולמי) ובוודאי לאור Fly Card. אבל שוב, גם בארץ, ופי כמה בעולם, הוא מכובד פחות מאמריקן אקספרס.

      הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ליאור, חיכיתי שתכתוב על זה…
    אני מחזיק כבר כחמש שנים בכרטיס הגולד של אנשים,
    עוד בזמן שהיית צריך לעבור דרך אנשים על מנת להנפיק אותו. לא שבאמת היית צריך להיות מנוי שלהם

    אחת ההטבות המעולות שהיו, היה כניסה חינם ללא הגבלה לטרקלין!
    אני וקבוצה מחברי נהגנו להחזיק את הכרטיס אך ורק כדי להיכנס לטרקלין:)
    עד שב8/15 נשבר להם מאנשים כמונו שלא מגהצים חוץ מבטרקלין והתחילו להתנות את הכניסות…

    אחת ההטבות הטובות שהיו!

    הגב
  3. Ron

    לגבי סטטוס גולד של הילטון, היה נדמה לי שכתבת בעבר שזה ניתן רק עבור הכרטיס האמריקאי, האם אכן הכרטיס בהוצאה ישראלית נותן סטטוס זה? אם כן, מדוע כתבת לפני מס' חודשים שאתה רוצה להשיג סטטוס גולד בהילטון, הרי אם יש לך את הכרטיס, אין צורך ללון 40 לילות במלונות הילטון על מנת לקבל סטטוס זה?
    כמו כן כדאי לציין את ההטבה של הרץ – 20% הנחה על שכירת רכב.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אתה צודק. בעבר ההטבה לא הופיעה כחלק מסל ההטבות של הכרטיס הישראלי (אבל תמיד הייתה חלק מסל ההטבות של הכרטיס האמריקני). בעלון מידע חדש שהופץ ע״י אמקס ישראל, ואותו כללתי בפוסט, ההטבה פתאום כן מופיעה כחלק מסל ההטבות. ככל הנראה היא הוספה השנה. ייתכן בהחלט שאשתמש בה בהמשך ע״פ הצורך.

      בשוק השכרות הרכב יש המון ׳הנחות מדומות׳ ולכן אני נוטה להתעלם מהטבות כאלו. במקרים רבים מוצעת הנחה גבוהה אבל תוך ניפוח תעריף הבסיס בצורה כזאת שלהנחה אין משמעות. כדאי להיזהר.

      הגב
  4. noamfiruz

    לי יש דילמה עכשיו.
    יש לי כרטיס Platinum M&M של lufthansa (זה מאסטרקארד), לפני מספר חודשים התחלתי איתו שימוש, לאחר התייעצות איתך ובדיקות נוספות.
    כל ההוצאות שלי ושל העסק שלי הם על הכרטיס הזה זה יוצא סכום לא קטן.
    הקטע שעכשיו אני שוקל אולי להחליף לכרטיס הזה או לפחות להוסיף אותו. ואז לחלק את ההוצאות כדי שתהייה צבירה נחמדה בשניהם.

    אז השאלה זה אם כדי ואם אתה ממליץ שיהיה לי את שניהם??
    תודה, והגעת עם זה בזמן כי אני כבר שבוע בודק על אמריקן אקספרס.

    הגב
    • noamfiruz

      בנוסף, למצטרפים חדשים לכרטיסי אמריקן אקספרס בחו"ל תמיד יש הטבה של נקודות בהצטרפות, מה לישראל אין כזה דבר?

      ואם לא, האם יש דרך לדעתך להצטרף לכרטיס דרך האתר של הרשמי שלהם ולקבל הטבה כזו?

      הגב
      • Lior @ FlyingOut

        אין מתנת הצטרפות נוספת. זה לא נהוג בשוק הישראלי.

        שני כרטיסים בלבד מציעים מתנת הצטרפות בנקודות: כרטיס M&M שמציע בין 1,000 ל-10,000 מיילים של לופטהנזה וכרטיסי הפלייקארד שמציעים 50 עד 100 נקודות של אלעל.

    • Lior @ FlyingOut

      כרטיסי האמקס לא מציעים צבירת נקודות מהירה. אפילו כרטיס הפלטינום. זו לא הסיבה לבחור בהם. שים לב שגם לא עסקתי בפוסט בכלל בנושא צבירת הנקודות מלבד הערה אחת לגבי כרטיס הגולד (כדי לציין שיש לו הטבה שלכרטיסי גולד אחרים אין…).

      הגב
      • noamfiruz

        אז לגבי השאלה הראשונה ששאלתי.
        מה דעתך כדי?
        """""""""""""""""""""""""""""""""""""
        יש לי כרטיס Platinum M&M של lufthansa (זה מאסטרקארד), לפני מספר חודשים התחלתי איתו שימוש, לאחר התייעצות איתך ובדיקות נוספות.
        כל ההוצאות שלי ושל העסק שלי הם על הכרטיס הזה זה יוצא סכום לא קטן.
        הקטע שעכשיו אני שוקל אולי להחליף לכרטיס הזה או לפחות להוסיף אותו. ואז לחלק את ההוצאות כדי שתהייה צבירה נחמדה בשניהם.

        אז השאלה זה אם כדי ואם אתה ממליץ שיהיה לי את שניהם??
        תודה, והגעת עם זה בזמן כי אני כבר שבוע בודק על אמריקן אקספרס.

      • Lior @ FlyingOut

        אני לא חושב שכרטיסי האמקס הם חלופה לכרטיס ה-M&M כבור מי שמטרתו היא לצבור כמה שיותר נקודות לאור חיובים גבוהים. עדיף לך להישאר עם הכרטיס הנוכחי.

        החלופה האמיתית היחידה לכרטיס ה-M&M הוא כרטיס הפלייקארד אבל אז כמובן תצבור נקודות של אלעל שאולי לא מעניין אותך לצבור.

      • noamfiruz

        כן צודק. אל על לא שהם לא מעניינים אותי, יש לי גם פלייקארד פשוט אני לא משתמש בו כל כך חוץ מתדלוקים לרכב שלי.
        לגבי הM&M לא חושב שהייתי מחליף אבל מה לגבי להוסיף גם את הפלטינום של Amex?

  5. roni

    האם קיימת אפשרות ביטול בלי קנס? ואז המ קורה עםסטטוס גולד של הילטון וסטטוס גולד של רדיסון ריוורדס כשמבטלים כרטיס אמקס?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אפשר לבטל את הכרטיס ללא קנס. לגבי הסטטוסים לעיל – זו שאלה טובה ואני לא יודע את התשובה. ייתכן שהם מותנים בהחזקת הכרטיס ועם ביטול הכרטיס אמקס תפנה להילטון/רדיסון כדי לעדכן שאותו לקוח אינו מחזיק יותר בכרטיס מתאים. אך ייתכן, וזו הערכתי, שהסטטוסים יישארו בתוקף בכל זאת עד פקיעתם. כלומר, תיאורתית, ייתכן שזו דרך זולה מאוד לרכוש סטטוסים גבוהים לשנה אחת.

      הגב
  6. משה

    תודה רבה ליאור על ההמלצה!
    זו פעם ראשונה שאני מגיב פה אז בבקשה תתייחס בעדינות 😉
    יש לי 2 שאלות
    1. יש לי כרטיס אמקס ביזנס זהב דרך מועדון הגולד של הדיוטי פרי, ויש משהו שאני מאוד לא אוהב בו. שכל החיובים שבוצעו בחו"ל לא יורדים מיידית בסוף החודש אלא רק אחרי כחודשיים.
    אולי זה נחשב ליתרון.. אבל אני לא נהנה לשלם אחרי חודשיים דברים שכבר שכחתי שהוצאתי…
    האם זה כך גם בכרטיסים האלה?
    2. כתבת פה שניתן להנפיק כרטיס נוסף לבן זוג או שותף עסקי שיחוייב מאותו חשבון.
    ובפוסט הקודם שכתבת כשקיבלת את הכרטיס פלטינה שלך (צירפת קישור בסוף פה) כתבת שמעשית ניתן גם להזמין כרטיס נוסף לאדם שלא קשור ושיחוייב מחשבון שונה.
    זה עדיין נכון?

    הגב
    • יהב

      ליאור הי,
      בעלון מידע מצורף וגם בקישור אין אזכור לאמקס פלטינום. יכול להיות שההטבה כבר לא בתוקף?

      הגב
      • יהב

        הכוונה לאמקס פלטינום (לא גולד). אין עלון על פלטינום

    • Lior @ FlyingOut

      אהלן משה,

      שמח שעשית את המעבר מקורא בלבד למשתתף פעיל! אני מאחל לכל קוראיי להשלים את המעבר הזה. לשאלותיך,

      (1) אתה מתכוון להטבה שהיא דווקא מבוקשת מאוד ומוצעת בדר״כ רק בכרטיסי קורפורייט. אני מניח שפנייה לאמקס תפתור את העניין ויאפשרו שהחיוב על עסקאות מט״ח ייכנס לחיוב הקרוב למועד העסקה. מכיוון שלא ראיתי הערה אחרת אני מניח שזה המצב גם עם כרטיסי האמקס שהם נושא הפוסט.

      (2) בעבר נציגה של אמקס אמרה לי שהכרטיס השני יכול להיות על שם כל אדם. להערכתי זו הייתה טעות שלה. נציגים אחרים טענו שהכרטיס השני בהכרח חייב לצאת מאותו חשבון בנק. פורמלית זו הטבה שמיועדת לבן/בן-זוג או לשותף עסקי – שהרי באופן טבעי הם אלו שחולקים חשבון בנק – אך בפועל אני מניח שהתשובה הנכונה היא שילוב של כל התשובות וניתן להנפיק כרטיס שני לכל אדם, בתיאוריה, כל עוד הוא שותף בחשבון הבנק פורמלית (כלומר, כל אדם שנוח מספיק לצרף לחשבון הבנק כמו הורה, אח/ות, חבר קרוב וכו׳).

      הגב
      • מגהץ קיטור

        אני מחזק את שנכתב פה מעליי. חיוב חו״ל בתנאי שוטף + 30 הוא מאוד לא שכיח. באמריקן אקספרס נהוג (החל מכרטיס זהב ומעלה) לחייב בתנאי שוטף בלבד (דחוי למועד החיוב החודשי הקרוב, להבדיל מהעוקב). ״חיוב חו״ל״ מתייחס גם למשיכות מזומן בחו״ל.
        כיוון שאני רואה בכרטיס אשראי לא רק אמצעי תשלום אלא גם מכשיר אשראי, בעיניי שוטף + 30 היא הטבה עם ערך ממשי בצידה. לא ידעתי שהמועדון של ג׳יימס ריצ׳רדסון מקנה אותה. הכרטיס כרוך בדמי כרטיס?

      • מגהץ קיטור

        הטבת כרטיס אשראי נוסף זה בעיקר הטבה שפועלים אקספרס מחויבת להציע כחלק ממפרט המוצר אמריקן אקספרס פלטינום ברמה העולמית והיא מאוד מנסה להימנע ממימוש ההבטחה השיווקית הזו בפועל. אני יודע בוודאות על מחזיקי הכרטיס שלא התאפשר להם להנפיק כרטיס לבעל קרבה ראשונה – ולרוב נדרש ח-ו משותף, וגם זה אני לא יודע עד כמה ההטבה ממומשת בפועל בכרטיסים חוץ-בנקאיים

      • Lior @ FlyingOut

        הערה מעניינת מאוד לגבי היחס של פועלים אקספרס להטבה הזאת.

        אני עצמי מחזיק בכרטיס הפלטינום של אמקס ולא הוצאתי כרטיס שני בינתיים.

    • hemedr

      למשה, כן לצערי זו הטבה שאי אפשר לבטל וכל החיוביי מט"ח או בדולרים בלבד, אני לא זוכר, הם רק חודש אחרי,. התקשרתי מספר פעמים לבטל את ההטבה אבל אי אפשר

      הגב
      • מגהץ קיטור

        אם אתה מדבר על חיוב דולרי בח-ן העו״ש, הרי שחיוב במט״ח (אפשר גם ב-€ וגם שניהם במקביל) ניתן לביצוע רק בכרטיס אשראי בנקאי (וזה נכון לגבי כל כרטיס אשראי בינ״ל ישראלי). לפחות בחברות אחרות ניתן בוודאות לבטל את תנאי החיוב המועדפים בחו״ל, אם כי שים לב כי ברירת המחדל היא חיוב מידי ולא חודשי.

    • Lior @ FlyingOut

      מצוין, תהנה!

      באמת שיש המון הטבות לכרטיס הזה אז קרא היטב את החוברת שתקבל עם הכרטיס ונצל היטב את ההטבות. לא תתאכזב.

      הגב
  7. אושר

    היי ליאור,
    בזמנו כתבת על ביטוח נסיעות במסגרת פוליסת כרטיסי אשראי.
    האם הפוליסה של גולד או של פלטינום פה הינה מספיק טובה בשביל להעלים מבחינתי צורך בפוליסה אחרת?
    תודה,

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      לרוב כרטיסי גולד מציעים ביטוח שונה בתכלית מכרטיסי פלטינום ומעלה (אבל זה כמובן תלוי בכרטיס המסוים ובחברה המנפיקה). כאמירה כללית הביטוחים של כרטיסי הפלטינום דומים מאוד מבחינת הכיסוי שלהם לביטוחים הסטנדרטיים שאפשר לרכוש בסביבות 2$/יום מכל חברת ביטוח מובילה (מה שעושים מרבית הנוסעים שאין להם צרכים מיוחדים…). אני לא מכיר לעומק את הכיסוי של הכרטיסים ׳הרגילים׳, ובכלל זה כרטיסי גולד, ולהבנתי הוא לא מקיף כמו ביטוחי ה-2$/יום למיניהם.

      אני אישית משתמש לרוב בביטוח שמוצע לי דרך כרטיס הפלטינום של אמקס. הוא תקף רק לחמישה ימים ראשונים ואני מוסיף ימים כנדרש בעלות של בין 2$ ל-3$ לכל יום ללא כיסויים מיוחדים נוספים. מבחינתי זה טוב מספיק.

      הגב
  8. רוב

    מישהו יודע מה היחס החדש להמרה בין AMEX PLAT ל SPG? מקבלים עכשיו 9 MARRIOTT ל MR אחד?

    הגב
    • מגהץ קיטור

      לפי אתר האינטרנט של פועלים Express, יחס ההמרה בכרטיס American Express Platinum ישראלי הוא 3.5 נק׳ SPG לכל נק׳ Membership Rewards אחת.
      כיוון שעמ׳ האינטרנט הרלוונטי מתייחס בעקיפין לשינוי במועדון באחרונה (מתריע בפני חוסר יכולת להמיר נק׳ בתקופת שדרוג המערכות), אני מניח שהמידע עדכני.

      הגב
  9. עשרה טיפים לנוסעים תכופים ומזדמנים - FlyingOut

    […] בישראל משווקים כרטיסים חינמיים. בדר״כ אלו כרטיסים פחות יוקרתיים, ובהתאם כוללים הטבות מוגבלות למדי, או כרטיסים עסקיים שהם תוצר של מו״מ בין ארגונים גדולים במשק לבין חברות האשראי. לכאורה יש לשלם, ולפעמים הרבה, כדי להחזיק כרטיס אשראי יוקרתי. כך, לדוגמה, כרטיס הפלטינום של אמקס עולה 27$ לחודש – סכום לא מבוטל ללקוח הממוצע – אם כי ניתן לקבל הנחה של 50% לשנה הראשונה. […]

    הגב

השאר תגובה