בשנים האחרונות הספקתי לטוס במחלקות הפרימיום של עשרות חברות תעופה. בין השאר טסתי במחלקות הראשונות של בריטיש, קוונטס, אתיהאד, קטאר איירוויס, יונייטד, לופטהנזה, אמריקן, קתאי פסיפיק ועוד. אבל לא משנה כמה אטוסתמיד יהיו מחלקות שירות חדשות שארצה לנסות, חוויות מיוחדות שארצה לחוות, מטוסים חדשים שארצה לטוס בהם וכו׳. אני חושב שכל חובב תעופה אמיתי יכול להזדהות עם התחושה הזאת.

לטובת ההשכלה האישית שלי ולטובת הבלוג אני עושה מאמץ מיוחד לנסות חברות תעופה חדשות, לנסות מחלקות שירות שונות, להכיר שדות תעופה נוספים ועוד. הרי על בסיס הניסיון האישי הזה אני מרגיש בנוח לכתוב, להשוות ולהעביר ביקורת (חיובית או שלילית).

היום אני רוצה לשתף אתכם, בקצרה, בעשר מחלקות שירות שמסקרן אותי במיוחד לנסות והן כולן בגדר ׳מטרה ריאלית׳ בעולם הנקודות. כלומר, לא בחרתי מחלקות שירות אולטרהיוקרתיות כמו המחלקה הראשונה של אייר פראנס או המחלקה הראשונה של סוויס שיש קושי אמיתי להגיע אליהן עם כרטיסי בונוס. בחרתי עשר מחלקות שירות שאפשר, ובמקרים מסוימים די בקלות ובזול, להגיע אליהן תוך שימוש בנקודות או במחיר לא גבוה במיוחד בכסף.

סדר הרשימה הוא מקרי לחלוטין. הנה:

(1) סינגפור איירליינסמחלקת העסקים במטוסי ה-A380 החדשים

העיצוב החדשני הזה, שהופך כל מושב למעין ׳פוד׳ פרטי, כ״כ יפה בעיניי.

SQ A380 Business Class.png

(2) דלתאמחלקת העסקים החדשה

מחלקת עסקים חדשנית, מעוצבת ועם רמת פרטיות גבוהה במיוחד.

Delta 2017 Business Class 2

(3) מלזיה איירליינסהמחלקה הראשונה במטוסי ה-A350

גם מחלקת העסקים במטוסי ה-A350 נראית נהדר אבל הביקורות מהללות את המחלקה הראשונה החדשה והשירות של החברה תמיד היה טוב.

MF A350 First Class

(4) וירג׳ן אוסטרליהמחלקת העסקים

בגרסאות שונות של המוצר הזה משתמשות חברות תעופה רבות בעולם, אז אין כאן חדשנות פורצת גבולות, אבל תראו איזה יופי

Virgin Australia New Business Class

(5) סאות׳ אפריקןמחלקת העסקים החדשה ב-A330

אני אוהב את דרוםאפריקה כמדינה, אני מת לנסות את חברות התעופה סאות׳ אפריקן ובעיניי העיצוב והצבעים של המושבים האלו זה פשוט תענוג אמיתי.

SA A330 Business Class

(6) קטאר איירוויסמחלקת העסקים החדשה

יצא לי לראות ו׳לנסות׳ את המושבים בתערוכת ה-ITB האחרונה בברלין, שם הם הוצגו, אבל אני כ״כ רוצה לנסות אותם בטיסה ארוכה

Qsuites 2

(7) אייר פראנסמחלקת העסקים במטוסי ה-77W

אפס חדשותסטייל מטורף! יותר צרפתי מזה אי אפשר.

AF B77W Business Class

(8) ג׳ט בלומחלקה ראשונה ׳מינט׳

המושבים האלו אולי נראים פחות מרשימים ממושבים אחרים שמופיעים בפוסט הזה, ובצדק, אבל חשוב לזכור שהמוצר הזה של ג׳טבלו זמין בטיסותפנים בארה״ב. כלומר, במובנים של השוק האמריקני מדובר במוצר פורץדרך שנמצא דור קדימה לכל מוצר אחר בשוק.

JetBlue Mint First Class

(9) סינגפור איירליינסהמחלקה הראשונה במטוסי ה-A380 החדשים

התמונה שווה אלף מילים.

SQ New Suite 1

(10) קוריאן איירהמחלקה הראשונה, ׳קוסמו 2׳, במטוסי ה-748

בין המחלקות הראשונות היוקרתיות ביותר בשמיים ומשום מה אחת שזוכה לחשיפה מוגבלתמשהו. להגיע אליה כנראה לא יהיה זול אז תידרש יצירתיות מסוימת.

KE B748 First Class

לסיכום

איזו מחלקת שירות מבין אלו לעיל הכי הרשימה אתכם?

באילו מחלקות שירות אתם הכי הייתם רוצים לטוס?

שתפו בתגובות!

11 תגובות

  1. יוסי

    מבחינתי, ולאור החוויה הקצרה יחסית אך נהדרת שהייתה לי עם סינגפור מצ׳נגי להונג-קונג על ה A350-900, אני פשוט מאוהב בהם! כמובן שבוחר ב פירסט של סונגפור על ה A380.

    הגב
  2. IDAN

    כל המחלקות מדהימות אבל הכי הייתי רוצה בסינגפור איירליינס בביזנס או בפירסט .

    הגב
  3. אלנה

    אמנם לא קשור באופן ישיר לפוסט, אבל יש לי שאלה על מחלקות יוקרה ואין לי סבלנות לחכות עד יום שלישי הבא 🙂

    אני עומדת להזמין (בפעם הראשונה בחיי) כרטיס למחלקת עסקים, מתל אביב לברלין, בתחילת אוגוסט. אני עוד לא בטוחה לחלוטין לגבי היום שבו אצטרך לטוס, אבל יש לי ניחוש טוב- אז אם הזמנה מוקדמת (מעכשיו) תוכל לחסוך במחיר הכרטיס אשמח לעשות זאת.

    הבעיה היא שייתכן ואצטרך, כאמור, להזיז את תאריך הטיסה, ובסבירות נמוכה (אך לא בטלה) אף לבטלה כליל. מה הנוהל הסטנדרטי כשזה נוגע למחלקות עסקים? האם בתעריף הסטנדרטי (או אולי בתוספת מחיר קטנה) אפשר להזיז תאריכים בחינם או אפילו (עדיף) לקבל החזר כספי בהתראה מראש? או שזה ממש כמו מה שאני כבר מכירה ממחלקת תיירים?

    תודה 🙂

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      כמעט לכל הכרטיסים יש עמלת שינוי ובמקרים רבים שינוי תאריך מחייב תמחור מחדש. כלומר, לפעמים שינוי תאריך יגרור תוספת הפרש כספי מעבר לעמלת השינוי.

      כרטיסים בתעריפים של מחלקת העסקים אינם פטורים מעמלות כאלו. למעשה, כרטיסים מוזלים במחלקת העסקים לרוב גמישים פחות מהכרטיסים היקרים יותר במחלקת התיירים. כדי להנות מגמישות מלאה (שינוי/ביטול ללא קנס) צריך לרכוש את הכרטיסים היקרים ביותר שלפעמים עולים פי 3-2 מהכרטיסים המוזלים (באותה מחלקת שירות).

      הגב
  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לפי דעתי השירות הוא שקובע!
    וירגין אוסטרליה מצויינים, וזה בעיקר בגלל ה easy going האוסטרלי. גם בסינגפור השירות שווה הכל גם במחיר של כיסא מצוקמק (כל מי שמעל 1.7 מטר יצטרך להתכווץ בכיסא).
    מה רמת הבטיחות היום של מלזיה איירליינס? האם ידוע לך אם ההפסדים שלהם משפיעים על זה?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      באתר AirlineRating, שהוא סה״כ סמכות קטנה בתחום, מלזיה איירליינס מחזיקה בדירוג של 7/8. זה דירוג גבוה. חברות רבות – ובפועל כמעט כל חברות התעופה הגדולות – מחזיקות בדירוג 8/8, כך שבהחלט יש לאן להתקדם, אבל עדיין מדובר בדירוג גבוה כי חברות תעופה רבות מחזיקות בדירוג 5/8 ומטה.

      אני לא חושב שההפסדים הכספיים של החברה – שנבעו בעיקרם מהפלת/התרסקות שני מטוסיה – השפיעו בצורה כלשהי על דירוג הבטיחות שלה. אבל זו אמירה שמבוססת על שום דבר.

      הגב
  5. מאיר

    יצא לי לשדרג במיילים לפני שבוע למחלקת העסקים החדשה של דלתא בקו AMS-DTW. בסה"כ היה מאוד נחמד ושדרוג מסויים לעומת מחלקת העסקים ה"ישנה" (למשל TLV-JFK). יש מין תא שאפשר לסגור אותו, מסך גדול, מספיק מקום לאחסן חפצים. המינוסים – לא כל הגאד'טים הכי ברורים לתפעול (עד כדי כך שיש מדריך הפעלה שמסביר על כל דבר). ובגלל שכל מחלקת העסקים הזו יחסית חדשה אז היו להם כל מיני באגים: המסך נכבה כל כמה דקות והיה צריך לגעת בו כדי שיחזור לעבוד (אפילו במהלך סרט, לא רק ב-idle). זה באג שהם אמרו שהם מודעים אליו והתחיל לאחרונה… ובאחד מתאי השירותים נעילת התא לא הפעילה את התאורה. השדרוג עצמו עלה 80K מייל (!) – לא יודע להגיד אם שווה את זה לעומת שדרוג במחלקות הישנות (נדמה לי שזה 45K) אבל יש לי הרבה מיילים ורציתי לנסות.

    הגב
  6. אריק

    ה"פוד" הפרטי, כמו שמופיע בכמה מחלקות עסקים (סינגפור, דלתא, וירג'ין), זמין לישראלים גם ביונייטד כ"פולאריס ביזנס" בטיסת לילה בלבד (הלוך חזור ) ת"א-נוארק ב777-300
    טיסת היום שלהם בקו הזה ב777-200 היא בקונפיגורציה הישנה והפשוטה יותר
    טסתי כמה פעמים בפולאריס ב777-300 וזה נוח מאוד, רמת פרטיות גבוהה עם מעט הרגשת "קלאסטרופוביה" כי זה אמנם יותר פרטי, אבל בשטח קטן.
    והמסך טאץ' מעט רחוק מדי לתפעול כשהכסא מוטה אחורה, צריך להזיז הכל למצב ישיבה כדי לתפעל
    מומלץ

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      המוצר של יונייטד דומה מאוד למוצר החדש של אלעל בדרימליינר (עם שוני ברמת השירות והתוספות – הכוונה היא למוצר היבש). בכל מקרה אלו אינן סוויטות סגורות כמו של דלתא וקטאר איירוויס.

      יצא לי לנסות את המושב של קטאר איירוויס בתערוכה בברלין והוא מעוצב, נוח מאוד וכאמור עם דלת.

      עוד לא יצא לי לטוס עם יונייטד בקו TLV-EWR עם מושבי פולאריס. בהזדמנות אנסה.

      תודה על הפידבק, כרגיל!

      הגב

השאר תגובה