קבוצת מאריוט החדשה, הכוללת לא פחות מ-29 רשתות בינ״ל עם פורטפוליו מצטרפי של מעל ל-6,500 מלונות, תפסה את קידמת הבמה בשוק העולמי. תחתיה פועלות כמה מרשתות המלונות המוכרות ביותר בעולם (ריץ קרלטון, שרתון, להמרידיאן, רנסאנס…), יש לה נוכחות משמעותית כמעט בכל מדינה עם מלונות בדרגת אירוח שונות ומועדון הלקוחות שלה נחשב לאחד המובילים בשוק.

קבוצת סטארווד, שבשיאה הייתה בקושי שליש מגודלה של קבוצת מאריוט, מפעילה את מועדון המלונות SPG שנחשב ע״י רבים למועדון המלונות המתקדם ביותר בשוק. הוא חדשני, הוא עמוס שיתופי פעולה, הוא מציע הטבות מצוינות לנוסעים תכופים, הנקודות שלו הן בעלות ערך רב, תוכנית ה-BRG שלו מאז ומעולם הייתה בשורה הראשונה ואפשר להוסיף עוד שלל מחמאות מוצדקות. לאחר שנודע על המיזוג בין הקבוצות תהו כל חסידי מועדון SPG מה יעלה בגורלו של המועדון. האם במיזוג יימחקו כל יתרונותיו של מועדון SPG? כיצד תתבצע המרת הנקודות בין המועדונים? מה יעלה בגורלם של בעלי הסטטוס הגבוה?

החדשות הטובות הן שקבוצת מאריוט הבינה שהיא מחזיקה בידה מכרה זהב, עם קהילת מעריצים לא מבוטלת, ובחרה למנף את המועדון שלה, Marriott Rewards, בעזרת המועדון החדש שרכשה. המועדון החדש של מאריוט, אם כן, עתיד להיות הכלאה של שני המועדונים הנוכחיים ולא מחיקה של אחד מהם לטובת השני. מנהלים בכירים ממועדון SPG הם שמנהלים את ההצגה, למעשה, אז אפילו נכון יותר לומר שהטון הגבוה במיזוג שייך למועדון SPG.

המיזוג בין המועדונים ייקרה בחודש אוגוסט. בתחילת 2019 המועדון החדש צפוי לקבל שם חדש וכמו כן צפויים להיכנס לתוקף מספר שינויים נוספים שרק חלקם פורסמו עד כה.

עד כאן ההקדמה. כדי לקצר את המגילה אשתדל שהמשך הפוסט יהיה תמציתי ככל הניתן ובשלב זה ללא ניתוחים מעמיקים מדי לכל שינוי ושינוי (על המשמעותיים שבהם אולי אכתוב בהמשך בפוסטים אחרים).

לפוסט יהיו שישה פרקים:

  1. איחוד של שלושה מועדונים
  2. צבירת נקודות החל מאוגוסט
  3. מימוש נקודות החל מאוגוסט
  4. דרישות סטטוס והשוואת סטטוס
  5. הטבות סטטוס
  6. המרת נקודות למועדוני תעופה

לעמוד מידע בנושא המיזוג לחצו כאן.

איחוד של שלושה מועדונים

כבר שנים שמתעקשת קבוצת מאריוט להפריד את רשת ריץקרלטון משאר רשתות הקבוצה ולהפעיל את מועדון המלונות Ritz-Carlton Rewards שהוא העתקהדבק של מועדון Marriott Rewards עם מספר שינויים קוסמטיים. למה כך? אין לי מושג.

המועדון של ריץקרלטון מתקיים במקביל למועדון של הקבוצה לה שייכת הרשת אבל עם הפרדה מלאה לגבי צבירת נקודות, קרדיט לסטטוס וכו׳.

באוגוסט, אם כן, ממזגת קבוצת מאריוט שלושה מועדונים שונים אל תוך מועדון Marriott Rewards.

Link MR, SPG and RCR

בעת המיזוג כל הפעילות של אדם אחד, בשלושת המועדונים האלו יחד, תירשם תחת המועדון החדש. בהתאם יתרת הנקודות מחשבונות במועדונים השונים תיכנס לחשבון אחד (של אותו אדם, לא ניתן לנצל את ההזדמנות כדי להעביר נקודות בין חשבונות של אנשים שונים).

צבירת נקודות

  • נכון להיום חברי מועדון SPG צוברים בין 2 ל-4 נקודות לכל 1$ בחיוב במלונות קבוצת סטארווד (כתלות בסטטוס). נקודות של סטארווד ניתן להמיר לנקודות של מאריוט ביחס של 3:1 ומכאן שחברי מועדון SPG צוברים בין 6 ל-12 נקודות של מאריוט לכל 1$ בחיוב. מדובר בצבירת בסיס נמוכה יחסית למה שמציעים מועדוני מלונות אחרים אבל יש לזכור את השווי הגבוה שיש לנקודות של סטארווד.
    – – –
  • נכון להיום חברי מועדון MR צוברים בין 10 ל-15 נקודות לכל 1$ בחיוב ברוב הרשתות של קבוצת מאריוט (כתלות בסטטוס).

צבירת הבסיס במועדון החדש תהיה דומה או גבוהה יותר עבור רוב חברי המועדון. חברי מועדון ללא סטטוס יצברו 10 נקודות לכל 1$ בחיוב (ללא שינוי לחברי מועדון MR, שינוי חיובי לחברי מועדון SPG) בעוד שהבונוס לסטטוס ייגדל עד צבירת בסיס מקסימלית של 17.5 נקודות לכל 1$ בחיוב לחברי מועדון בסטטוס פלטינום (שיפור של כמעט 20% לעומת המצב הנוכחי).

Marriott Compare Earning Points

הנקודות של מאריוט גם יהיו בעלת שווי גבוה יותר החל מאוגוסט לאור אפשרויות המימוש המגוונות ולאור פורטפוליו המלונות העולמי של הקבוצה. קבוצת סטארווד כוללת מספר רשתות יוקרה שמהוות חיזוק חיובי משמעותי להיצע של קבוצת מאריוטמה שמהווה יתרון גדול לחברי מועדון MR שמחזיקים ביתרת נקודות בריאהבעוד חברי מועדון SPG שעד כה יכלו להשתמש בנקודות שלהן כדי לרכוש לילותבונוס בקצת יותר מ-1500 מלונות ברחבי העולם בלבד יוכלו להשתמש בנקודות החדשות כדי לרכוש לילותבונוס ביותר מ-6,500 מלונות ברחבי העולם.

מימוש נקודות

בואו נניח, לצורך המשך הדיון ובלי להתעכב על הסנטים, שנקודה של מאריוט (או ריץקרלטון) שווה 0.8 סנט (כלומר: 8$ ל-1,000 נקודות) ונקודה של סטארווד שווה בהתאם 2.4 סנט (כלומר: 24$ ל-1,000 נקודות). אלו ערכים שתואמים את המציאות אך המטרה כרגע אינה לתת הערכת שווי חדשה לנקודות אלא ליצור חישוב נוח יותר לעלותם של לילותבונוס.

כמה עולים כיום לילותבונוס בשלושת המועדונים?

  • לילהבונוס במועדון של סטארווד עולה בין 2,000 ל-35,000 נקודות. מלונות קבוצת סטארווד מחולקים במועדון ל-7 קטגוריות כשלשתי הקטגוריות הנמוכות ולשלושת הקטגוריות הגבוהות יש מנעד מחירים מסוים בהתאם ליום בשבוע ולעונת השנה. בתרגום לכסף: לילהבונוס עולה בין 48$ ל-840$.
    – – –
  • לילהבונוס במועדון של מאריוט עולה בין 7,500 ל-45,000 נקודות. מלונות קבוצת מאריוט, למעט אלו של רשת ריץקרלטון, מחולקים במועדון ל-9 קטגוריות. למועדון אין תמחור עונתי. בתרגום לכסף: לילהבונוס עולה בין 60$ ל-360$.
    – – –
  • לילהבונוס במועדון של ריץקרלטון עולה בין 30,000 ל-70,000 נקודות. מלונות הרשת מחולקים במועדון ל-5 קטגוריות. למועדון אין תמחור עונתי. בתרגום לכסף: לילהבונוס עולה בין 240$ ל-560$.

ומה יהיה החל מאוגוסט?

טבלת המימוש החדשה היא נדיבה מאוד באופן יחסי ובפרט לפני כניסת השינויים שמתוכננים לתחילת שנת 2019. כלומר, במחצית השנייה של שנת 2018 תהיה חגיגה.

הטבלה החדשה כוללת 8 קטגוריות מימוש כשהקטגוריה הגבוהה ביותר תיכנס לשימוש רק בשנה הבאה ובינתיים כל מלונות הקבוצה יחולקו על פני 7 קטגוריות בלבד. מלונות שעתידים להיות בקטגוריה 8 יקוטלגו לבינתיים, אפשר להניח, בקטגוריה 7.

לילהבונוס יעלה בין 7,500 נקודות (60$) ל-60,000 נקודות בלבד (480$, קטגוריה 7) ובהמשך עד 85,000 נקודות (680$, קטגוריה 8). שתי משמעותיות שקל לזהות: (א) חברי מועדון SPG הולכים להרוויח בגדול כי כיום הם נאלצים להיפרד מנקודות בשווי 840$ כדי להזמין לילה באחד המלונות היוקרתיים והיקרים ביותר של קבוצת סטארווד בעוד שהחל מאוגוסט הם ייצטרכו להיפרד מיתרת נקודות משמעותית נמוכה יותר (כ-43% הנחה בחודשים הראשונים) ובנוסף יהיה להם מבחר גדול יותר של מלונות לבחור מהם. (ב) חברי מועדון MR לכאורה נפגעים מהתמחור החדש, כי כיום לילהבונוס במלון היוקרתי והיקר ביותר של קבוצת מאריוט עולה להם רק 360$ בשווי ריאלי של נקודות, אך יש לזכור שחישוב זה לא כולל את מלונות רשת ריץקרלטון.

החל מ-2019 יהיה גם תמחור עונתי לכל המלונות.

Marriott Award Nights

בהסתכלות אחרת: במהלך החצי השני של שנת 2018 ניתן יהיה להזמין לילה במלונות היוקרתיים והיקרים ביותר של הקבוצה החדשהלרבות במלונות הרשתות היוקרתיות ביותר כמו ריץקרלטון, סנט רג׳יס ואוסף מלונות היוקרה של סטארוודבמחיר מקסימלי של 60,000 נקודות ללילה (עם שווי ריאלי של 480$).

דרישות סטטוס והשוואת סטטוס

המועדון החדש יציע לא פחות מחמישה סטטוסים גבוהים. מועדון MR בעצם מאמץ בעניין הזה חלוקת הטבות של מועדון SPG עם הוספה של סטטוסביניים אחד שקיים במועדון MR. כלומר, מיזוג קלאסי.

הסטטוסים החדשים והדרישות שלהם:

  1. סילברבצבירת 10 לילות בשנה קלנדרית
  2. גולדבצבירת 25 לילות בשנה קלנדרית
  3. פלטינוםבצבירת 50 לילות בשנה קלנדרית
  4. פלטינום פרמירבצבירת 75 לילות בשנה קלנדרית
  5. פלטינום פרמיר עם אמבסדורבצבירת 100 לילות בשנה קלנדרית

הלכה למעשה אין הבדל דרמטי בין שלושת הסטטוסים העליונים למעט העובדה שהסטטוס הגבוה ביותר כולל שירות אמבסדור (נציג שירות אישי) ושימוש בתוכנית Your24 (בכפוף לאישור המלון מראש, התוכנית מאפשרת לקבל חדר ל-24 שעות ללא קשר למועדוני צ׳קאין וצ׳קאאוט מקובלים). הסטטוס הגבוה ביותר גם מחייב הוצאה כללית של יותר מ-20,000$ בשנה במלונות הקבוצהאבל זו בדר״כ מגבלה די נמוכה, אפשר לומר שולית, לנוסעים שמבלים מעל מאה לילות בשנה בקבוצת מלונות אחת.

עד אוגוסט יכול כל אדם לקשר את החשבונות הקיימים שלו בשלושת המועדונים וגם להעביר נקודות אך לבינתיים צבירת הקרדיט לסטטוס היא נפרדת. כלומר, יכול להיות אדם שצבר מספר לילות לסטטוס בכל מועדון ולא הגיע לסטטוס גבוה באף אחד מהשלושה. באוגוסט הקרדיט הזה לסטטוס יאוחד ובאותו זמן יעודכן בעצם הסטטוס במועדון ע״פ הקרדיט המאוחד. כך, לדוגמה, אדם שרשם לזכותו 9 לילות לסטטוס בכל אחד משלושת המועדונים בנפרד יירשמו בחשבונו החדש 27 לילות לסטטוס והוא ייקבל באופן מיידי סטטוס גולד.

מחזיקים בסטטוס גבוה של SPG? תוכלו כבר עכשיו לקבל השוואה ישירה לסטטוס במועדון של מאריוט שיישמר גם באוגוסט. בעלי סטטוס פרפרד פלוס (המוצע ללקוחות עסקיים בלבד) יקבלו סטטוס סילבר של מאריוט.

Status Match RCR, MR and SPG

הטבות סטטוס

סה״כ אין רעידות אדמה.

שתי הטבות שנוצר מעט בילבול סביבן הן: הטבת ארוחת הבוקר והטבת הכניסה לטרקלין. כיום ההטבות האלו לא ניתנות לסטטוס גולד של SPG (רף: 25 לילות בשנה), כן ניתנות לסטטוס פלטינום של SPG (רף: 50 לילות בשנה) וכן ניתנות לסטטוס גולד ומעלה של MR (רף: 50 לילות בשנה). לבינתיים מוצעת השוואת סטטוס ישירה בין גולד של SPG לגולד של MR ומן הסתם היא אטרקטיבית יותר לחברי מועדון SPG מאשר ההפך. במועדון החדש סטטוס גולד לא יציע את שתי ההטבות האלו וזה במבט ראשון נראה כמו פגיעה משמעותית בסטטוסכי כרגע אלו הטבות של גולד והחל מאוגוסט הן לא יהיואבל יש לזכור שהחל מאוגוסט הדרישות לסטטוס גולד משתנות ולמעשה סטטוס גולד של היום יהיה סטטוס פלטינום מאוגוסט והלאה.

בתמצית, אלו הטבות הסטטוסים השונים:

סילבר

  • בונוס של 10% בצבירת נקודות
  • צ׳קאאוט מאוחר על בסיס זמינות ושיקול דעת המלון
  • מוקד שירות לקוחות ייעודי

גולד

  • בונוס של 25% בצבירת נקודות
  • צ׳קאאוט מאוחר בשעה 14:00 על בסיס זמינות
  • נקודות בונוס כמתנתהגעה
  • שדרוג לחדר על בסיס זמינות בצ׳קאין למעט סוויטות

פלטינום

  • בונוס של 50% בצבירת נקודות
  • צ׳קאאוט מאוחר בשעה 16:00 מובטח מראש (לא כולל ריזורטים)
  • מתנתהגעה לבחירה בין נקודות, ארוחת בוקר או מתנה של המלון
  • שדרוג לחדר על בסיס זמינות בצ׳קאין כולל סוויטות
  • כניסה לטרקלין של המלון
  • מתנת סטטוס אחת לשנה (5 שוברי שדרוג לסוויטה או מתנה אחרת)

פלטינום פרמיר

  • בונוס של 75% בצבירת נקודות
  • שתי מתנות סטטוס לשנה (5 שוברי שדרוג לסוויטה או מתנה אחרת)

פלטינום פרמיר עם אמבסדור

  • שירות אמבסדור אשר מקנה נציג שירות אישי
  • תוכנית Your24 שמגמישה את זמני הצ׳קאין והצ׳קאאוט

לעמוד ההטבות המלא באתר קבוצת מאריוט לחצו כאן.

מועדון MR שינה גם את תנאי תוכנית ׳סטטוס לכל החיים׳ אך לא אפרט על כך כעת.

המרת נקודות למועדוני תעופה

אחד המאפיינים הבולטים והמוערכים ביותר של מועדון SPG הוא באפשרות להמיר נקודות למיילים של מועדוני תעופה. גם מועדוני מלונות אחרים מאפשרים המרת נקודות למועדוני תעופה אך למועדון SPG ישנם בעצם שלושה יתרונות:

  • רשימה ארוכה של מועדוני תעופה אליהם ניתן להמיר
  • יחס ההמרה הוא 1:1 כמעט לכל המועדונים
  • בהמרה של 20,000 נקודות מתקבל בונוס של 5,000 נקודות

כלומר, בפועל, 20,000 נקודות של סטארווד שוות 25,000 מיילים במגוון רחב של מועדוני תעופה וניתן להנות מהבונוס הזה מספר בלתי מוגבל של פעמים.

SPG Transfer Points to FFPs

מועדון MR, מנגד, מאפשר המרת נקודות אבל רשימת מועדוני התעופה השותפים קצרה יותר, יחס ההמרה אינו קבוע בין המועדונים ואין בונוס בהמרה של יתרת נקודות כלשהי.

החדשות הטובות הן שמועדון MR מאמץ את המודל של מועדון SPG באופן מלא! החל מאוגוסט, אם כן, ניתן יהיה להמיר נקודות של מאריוט למיילים של מגוון מועדוני תעופה ביחס של 1:3 (היחס של המרת נקודות סטארווד לנקודות מאריוט, אז אין שינוי) כשבהמרת 60,000 נקודות יינתן בונוס של 15,000 נקודות.

השינוי השלילי היחיד, ככל הנראה, נוגע לרשימת מועדוני התעופה השותפים שהולכת להתקצר לאור העובדה שהרשימה הנוכחית של מועדון MR היא ככל הנראה זו שתישאר בתוקף.

נכון לעכשיו לא צפוי שינוי כלשהו ב׳חבילות הנופש׳ האטרקטיביות של מועדון MR, אם כי נודע שמחירן של חלק מהחבילות עתיד להשתנות בשנה הקרובה (אין עדיין פרטים מדויקים).

לסיכום

אני חושב שקבוצת מאריוט, באמצעות המנהלים של מועדוני MR ו-SPG, עושה עבודה נהדרת במיזוג שלושת מועדוני הלקוחות שלה למועדון אחד. הרושם שמתקבל הוא שנעשה כל מאמץ לשמור על הטבות קיימות, לא לפגוע בשווי הריאלי של הנקודות וסה״כ לרצות את חברי כל המועדונים כך שלא תהיה להם סיבה להתחיל לרעות בשדות זרים. מבחינתי מגיע לקבוצת מאריוט ח״ח ענק.

החודשים האחרונים של שנת 2018 הולכים להיות מעניינים מאוד לשחקני הנקודות בדגש על האפשרות לרכוש לילותבונוס במלונות יוקרתיים במיוחד במחיר שפוי למדי (20,000 נקודות של סטארווד ללילה בלבד – 455$ למי שירכוש נקודות במבצע שמסתיים בסוף החודש). זה אולי נשמע כמו סכום גבוה בכל זאת אך זיכרו שזה יהיה המחיר ללילה במלונות חמישה כוכבים ביעדים אקזוטיים כמו המלדיביים, בורה בורה, ונציה ועוד. אלו מלונות שלפעמים דורשים מעל 1000$ ללילה.

אני עצמי כמעט ולא מתארח במלונות קבוצת מאריוט אבל מחזיק יתרת נקודות בריאה גם במועדון MR וגם במועדון SPG, בעיקר לטובת המרה למיילים, כך שמבחינתי למיזוג הזה הייתה משמעות לא מבוטלת. כמובן שמחתי לגלות את מאפייניו של המועדון החדש.

26 תגובות

  1. משה

    אני מחזיק בסטטוס הגולד במריוט בזכות סטטוס גולד ביונייטד. נשמע שההטבות לסטטוס זה עומדות להיפגע. האם יש איזשהו מידע בנוגע להשוואת סטטוסים עם יונייטד? האם סטטוסים גבוהים יותר ביונייטד יושוו לסטטוסים גבוהים יותר במועדון החדש?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      להבנתי בעלי סטטוס גולד של יונייטד ימשיכו לקבל סטטוס גולד (בלבד) של מאריוט. כלומר, יש פה שינמוך משמעותי של ההטבה הנהדרת הזאת.

      אם יהיה חידוש בעניין הזה כנראה שאקדיש לכך פוסט.

      הגב
  2. יוחי

    2 הערות לניתוח המעמיק והמצויין שלך :
    1. כמה בלוגרים מובילים כתבו שלאחר שיחה עם ה vp כמות חברות התעופה שניתן יהיה להמיר אליהן נק spg דוקא תגדל
    ל 40 ו בינהן תהייה גם אל על ( מעניין יהיה לראות את יחס ההמרה כי היום יחס ההמרה של amex אמריקאי הוא 1:50 , עלוב למדי ) .
    3. חב המיילים+ לילות הולכות להצטמצם ל 2 (כיום יש 5 אפשרויות ) האם מדובר על devaluation? ימים יגידו.
    ושאלה:האם כדאי לבצע עכשיו למי שיש יתרה רכישת חב של מיילים ולילות . או לחכות – ניחוש מושכל ?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      תודה על התגובה המעניינת. נקווה שהדיווחים נכונים, ונדע רק בעתיד אם השינויים ב׳חבילות הנופש׳ יהיו חיוביים או שליליים.

      האם לחכות? זאת שאלה מצוינת אבל לדעתי הפוקוס בהתלבטות צריך להיות דווקא על השובר למלון שמתקבל בחבילה ולא על ההמרה למיילים (שבה, ככל הנראה, לא יהיה כל שינוי). הרי באוגוסט משתנות קטגוריות המימוש במועדון של מאריוט, ובין השאר יהיו 7 קטגוריות במקום 9 ומלונות רבים ישנו קטגוריה, אז מה יעלה בגורלו של שובר שיונפק היום? האם גם באוגוסט השובר יהיה תקף למלונות עד קטגוריה 5? אם כן – מדהים, כי באוגוסט כנראה יהיו בקטגוריה 5 מלונות שנמצאים כיום בקטגוריות 6 ו-7. להערכתי, ולאור הדפוס בשינויים האחרים, זה אכן יהיה המצב ומכאן שעדיף להזמין את החבילות לפני אוגוסט. אבל, כפי שניסחת בשאלה, מדובר בניחוש מושכל בלבד. אני עצמי עתיד לרכוש חבילה אחת בימים הקרובים.

      הגב
      • יוחי

        המיזוג אכן השאיר הרבה שאלות לא פתורות.
        בהמשך לתגובה הקודמת, יש בלוגרים שמעריכים שהחבילה למלונות 1-5 שהייתה הנפוצה ביותר דווקא "תשונמך" ל מלונות 1-4 ( 25,000 נק ללילה כמו היום ) ולא ברור אילו מלונות יכללו בהם בטבלאות החדשות.
        יש גם דיווחים נוספים, שאנשים שרכשו את החבילה מתקשים כעת לקבל חזרה את הנק של המלונות ( 45,000 נק מריוט או 15,000 נק סטרווד ) ,שהיה מקובל בעבר, ולהישאר רק עם המיילים.
        האם היית מציע לפיכך לרכוש חב של קט 6 + מיילים / אולי גבוהה יותר ?
        בהנחה שכל קט כנראה תרד רמה : קט 6 כנראה תהפוך לקט 5 מצד שני יהיו בה הרבה יותר אפשרויות בגלל תוספת מלונות הסטרווד לפרוטפוליו.
        אכן הרבה דברים לא סגורים ולנו נישאר רק להמר :=)

  3. ערן

    שתי שאלות:
    1.כתבת שבהמרה למיילים, עבור 60K נקודות יתקבל בונוס של 15K מיילים. זה נכון עבור נקודות סטארווד כיום, אך האם התכוונת לנקודות של המועדון החדש? אם זה נכון הרי שזו הטבה אדירה, שכן היום 60K מריוט שווים 20K סטארווד שיומרו ל 20K מיילים עבורם יתקבל 5K בונוס…
    כלומר הייתי מצפה ש 60K מריוט יומרו ל 20K מיילים (יחס 1:3) עם 5K בונוס בלבד.
    2. כיום בהמרה ממריוט ליוניטד יש יחס משופר מאשר בהמרה למועדונים אחרים. האם עדיין תישמר האפשרות הזו, או שהמעבר למודל של סטארווד בעצם מייתר את ההטבה הזו?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      (1) התייחסתי לנקודות של המועדון החדש. בהמרה של 60,000 נקודות זה יהיה כאילו המרת 75,000 נקודות. כלומר, בדיוק אותו יחס כמו במועדון של סטארווד כיום.

      (2) לא ידוע לי על שינוי בשת״פ בין מאריוט ליונייטד.

      הגב
      • ערן

        אז רק לוודא שהבנתי נכון:
        נניח ויש לי היום 60K נקודות של מריוט.
        אם אני ממיר אותן למיילים דרך סטארווד, אקבל סך הכל 25K מיילים.

        במועדון החדש עדיין יהיו לי 60K נקודות.
        אם אמיר את אותן הנקודות למיילים אקבל 5K בונוס עבור כל 20K, כלומר סך הכל 35K?

      • Lior @ FlyingOut

        לא. בהמרה של אותן 60,000 נקודות אתה תקבל בונוס של 15,000 נקודות שייכנסו לתוך אותה המרה ואז סה״כ תתבצע המרה של 75,000 נקודות ביחס של 1:3 למיילים מה שייתן לך 25,000 מיילים. אין שינוי.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תודה על הסקירה המקיפה והמדוייקת.
    לפחות אין הנמכה משמעותית של ההטבות (בניגוד למתרחש במועדוני תעופה).
    אני חושב שהרבה משתמשים להמרה לנקודות טיסה, אז מעניין לראות את רשימת החברות החדשה…
    יש לי שאלה- יש מבצע עכשיו של 25% בונוס בהמרת נקודות לאמריקן- כלומר בהמרה של 20 אלף עם הבונוס ו-5 אלפים נוספים, זה יוצא כ-30 אלף. כדאי? כי המיילים של אמריקן יורדות בערכן…במיוחד ליוצאים מישראל.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אני לא חושב שהמיילים של אמריקן ירדו בערכם לאחרונה. העובדה שהחברה לא מפעילה טיסות לישראל לא שייכת.

      המרה של 20,000 נקודות של סטארווד תייצר עד סוף החודש 31,250 מיילים של אמריקן. זה לא רע בכלל. אם רכשת את הנקודות ב-455$ אז בעצם רכשת את המיילים תמורת 1.46 סנט/מייל.

      הגב
  5. רובי

    ליאור,
    האם שווה לעשות ריצת לילות בסטארווד על מנת להגיע לגולד השנה ? ( השקעה של 200 דולר להערכתי )
    הסיבה שאני חושב ללכת על ריצה שכזו היא שהבנתי שבאיחוד המועדונים הסטטוס יהיה פלטינום לתקופה קצרה עם כל ההטבות.
    תודה

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      סטטוס גולד של סטארווד ממופה לסטטוס גולד של מאריוט וכך יהיה ב-1 לאוגוסט לפי מיטב הבנתי. לא יהיה שדרוג לפלטינום. סטטוס גולד של מאריוט, למעשה, ישונמך משמעותית בערכו.

      הגב
      • רונן

        עד כמה שהבנתי, בגלל שסטטוס גולד "משונמך" בתוכנית החדשה, הם מעבירים את כל מי שגולד בתחילת אוגוסט לפלטינום עד סוף השנה, ומי שפלטינות באוגוסט יקבל פלטינום פרמיר.

        הרי מי שהגיע לגולד של מריוט בדרך ה"רגילה" שהה לפחות 50 לילות במלונות מריוט, מה שמתרגם לסטטוס גולד בתוכנית החדשה

      • Lior @ FlyingOut

        ראשית – אשמח לקבל מקור לטענה הראשונה. זה יהיה עדכון חשוב.

        שנית – ב-1 לאוגוסט ירוכזו לחשבון יחיד כל הלילות שקורדטו לשלושת התוכניות השונות. כלומר, אם בשבעת החודשים הראשונים של 2018 נרשמו לזכותך יותר מ-50 לילות הרי שתקבל סטטוס פלטינום מעצם העובדה שאתה עומד בתנאי הסטטוס הזה. אם ב-31 ליולי נרשמו לזכותך יותר מ-50 לילות במועדון של מאריוט אז בהחלט תשודרג מגולד לפלטינום כי יהיה רף חדש לכל סטטוס.

      • רונן

        https://members.marriott.com/marriottrewards/

        תסתכל שם על הטבלה עם הכותרת
        HERE’S HOW MEMBER TIERS WILL CHANGE IN AUGUST.

        רשום בפרוש שלמי שיש גולד יקבל פלטיניום, ולמי שיש פלטיניום יקבל פלטיניום פרמייר.
        חידוש הסטטוס בהמשך יהיה לפי הקריטריונים החדשים.

      • רונן

        בקריאה מעמיקה יותר באתר של מריוט מסתבר שמה שרשמתי לא נכון למי שקיבל את הסטטוס עקב סטטוס מאטץ מspg.
        להם יש טבלה נפרדת ואכן מי שהיה גולד ב spg נשאר גולד גם אחרי אוגוסט.
        מצד שני מי שקיבל גולד בגלל מאטץ מיוניטד הרוויח.

      • אלי

        טוב, אז ככה בתחילת השנה
        קיבלתי גולד מיונייטד בשל השוואת סטטוס לאלעל וטיסה חשחרה לסאן פרנסיסקו
        קיבלתי גולד במריוט בשל הגולד ביוניטד, חיברתי את החשבון לSPG וקיבלתי גולד בSPG
        הבוקר בחשבון מריוט מופיע סטטוס Platinum Referral
        אני מניח שהכוונה בReferral זה שהוא הגיע מ SPG

      • Lior @ FlyingOut

        אמור להיות לך פלטינום עד תחילת 2019 ואז הסטטוס ישונמך לגולד (וכך יישאר במסגרת ההסכם עם יונייטד, וזה הרי שנמוך כי סטטוס פלטינום החדש מקביל לגולד הישן אז להישאר עם גולד זה כמו להישאר עם הסילבר הישן).

      • אלי

        זאת אומרת שכדאי לי בחצי שנה הקרובה לשהות במלונות Marriott על מנת לקבל את המתנות של שוברי השדרוג, כניסה לטרקלין וכדומה? הרי אין סיכוי שאשהה 50 לילות במלונות בחו"ל בלי להתגרש קודם..

      • Lior @ FlyingOut

        אם יש לך סטטוס פלטינום – בהחלט כדאי לך לנצל כל הזדמנות להשתמש בו. (:

        אני לא בטוח לגבי שוברי השדרוג. להבנתי אלו שקיבלו את הסטטוס כתוצאה מהשת״פ עם יונייטד, ולא ע״י רישום לילות, לא מקבלים שוברי שדרוג. אבל כל שאר ההטבות של סטטוס פלטינום אמורות להתקיים.

      • אלי

        להבנתי בלתי אפשרי להמשיך את הסטטוס הזה במריוט ב2019 ללא 50 שהיות עד סוף השנה

        דרך מעניינת נוספת יכולה להיות לשהות כמה לילות במריוט עם הסטטוס הזה בנסיעה אחת ואז לבקש השוואת סטטוס לסטטוס דיאמונד של הילטון לקראת נסיעה נוספת. נדמה לי שמספיקות 8 שהיות בהילטון בשלושה חודשים

השאר תגובה