מדים חדשים לצוותים של דלתא

דלתא היא חברת התעופה השנייה בגודלה בעולם, אחרי אמריקן, ונחשבת ע״י רבים לחברת התעופה המובילה בארה״ב. החברה מעסיקה מעל 80,000 עובדים כשבערך 64,000 מתוכם לובשים מדים כאלו או אחרים מתוקף תפקידם. כל אלו יקבלו בקרוב מדים חדשים שעוצבו ע״י המעצב היהודי-אמריקאי זאק פוזן. בכך מגיע לישורת האחרונה פרויקט מורכב שארך זמן רב ובמסגרתו נאספו רשמים מכמה עשרות אלפי עובדים בחברה שכאלף מתוכם ניסו את המדים החדשים בתקופה האחרונה.

אלעל תבטל את עמלת הבסיס לסוכני הנסיעות

רעידת אדמה בשוק סוכני הנסיעות המקומי. השבוע הודיעה אלעל שהחל מה-1 ליוני 2019 (שנה מהיום) היא תפסיק לשלם את עמלת הבסיס עבור הזמנת כרטיסי טיסה שעומדת כיום על 5% מתעריף הבסיס של הכרטיס. הרקע למהלך עדיין לא ברור לגמרי, לפחות לא בעיניי, ובכל מקרה אלעל לא תהיה החברה הראשונה בשוק שמוותרת על עמלת הבסיס לסוכני נסיעות. החשש של הסוכנים כעת, ובצדק, שחברות תעופה נוספות יבחרו בצעד דומה. אם אלעל תמשיך להציע עמלה לסוכנים ע״פ מחזור מכירות זה יהיה צעד שייפגע משמעותית במשרדי הנסיעות הקטנים ויטיב מאוד עם המשרדים הגדולים.

מבצע קיץ חלש של מועדון World of Hyatt (קבוצת הייאט)

להזמנות עד ה-15 ליולי, לשהיות עד ה-31 לאוגוסט. נדרשת הרשמה מראש. במסגרת המבצע ייקבלו חברי המועדון בונוס של 2,500 נקודות לאחר כל חמישה לילות במלונות של הרשתות הייאט רג׳נסי וגראנד הייאט. כלומר, במיקסום המבצע מדובר על החזר של 500 נקודות לכל לילה (שווי ריאלי: בערך 7$). עדיף על כלום אז כדאי להירשם.

לקוחות אמקס יכולים להיכנס לחלק מטרקליני לופטהנזה בחינם

הסכם חדש בין תוכנית הטרקלינים של אמקס לבין לופטהנזה מאפשר למחזיקי כרטיסי הפלטינום והסנטוריון להיכנס למספר טרקלינים של לופטהנזה, בשדות של פרנקפורט ומינכן, לפני כל טיסה של אחת מחברות התעופה בקבוצת לופטהנזה. מחזיקי כרטיס הפלטינום יכולים להיכנס לטרקליני מחלקת העסקים בעוד מחזיקי כרטיס הסנטוריון יכולים להיכנס גם לטרקליני המחלקה הראשונה! חלק מהטרקלינים מאפשרים להכניס אורח נלווה תמורת תשלום נוסף אך חלק מהטרקלינים מאפשרים כניסה אך ורק לבעל הכרטיס. ההסכם הנוכחי בתוקף עד סוף חודש מאי 2019.

מבצע כרטיסי בונוס של מועדון Executive Club (בריטיש)

במסגרת המבצע מוצעים כרטיסי בונוס במחלקת התיירים בלבד בהנחה של 50% ממחיר אוף-פיק הרגיל ב-90 קוים של החברה. הקו לת״א הוא לא אחד מהם. להזמנות עד ה-17 ליוני, לטיסות בין ה-1 לספטמבר 2018 וה-31 למאי 2019.

בונוס של 75% ברכישת מיילים של מועדון FlyingBlue 

המבצע בתוקף עד ה-1 ליולי. חברי מועדון ללא סטטוס רשאים לרכוש עד 75,000 מיילים בשנה קלנדרית (לא כולל הבונוס) בעוד חברי מועדון בעלי סטטוס גבוה רשאים לרכוש כל כמות של מיילים אך מוגבלים ל-100,000 מיילים בכל רכישה (לא כולל הבונוס). המחיר, בשקלול הבונוס, הוא החל מ-1.57 אירו-סנט למייל (קרי: 15.7 אירו ל-1,000 מיילים). המועדון מציע לעיתים נדירות יחסית בונוס של 100% ברכישת מיילים אז מי שלא זקוק למיילים נוספים בחשבון ממש כרגע אולי מוטב לו להמתין.

שינויים מעניינים בלו״ז הפעילות של אלעל לשנה הקרובה

בין השאר: (א) מטוס 772 יפעיל טיסה אחת בשבוע לבוקרשט החל מה-2 לנובמבר. (ב) לא פחות מ-13 טיסות שבועיות ללונדון יופעלו במטוסי 789 החל מה-8 לנובמבר, ובתוך כך תשווק בקו מחלקת פרימיום שעד כה המושבים בה שימשו כמושבים מועדפים. (ג) מטוסי 789 יפעילו את הטיסות בקו ללוס-אנג׳לס החל מה-28 לאוקטובר. (ד) החל מאותו יום, ה-28 לאוקטובר, תדירות הטיסות בקו לניוארק תרד מ-10 ל-6 בשבוע וכל הטיסות יופעלו במטוסי ה-789. (ה) בקו למיאמי ישרתו מטוסי 789 במקום מטוסי 772 החל מה-29 לאוקטובר.

הטיסה הארוכה בעולם תמריא (שוב) ב-11 לאוקטובר

עד 2013 הפעילה סינגפור איירליינס קו טיסות נון-סטופ אגדי בין ניו-יורק לסינגפור. מחירי הכרטיסים בקו היו גבוהים מאוד אך הביקוש היה גבוה גם כן. ובכל זאת, הקו נסגר בשל חוסר כדאיות כלכלית ובין השאר לאור צריכת הדלק הגבוהה של המטוס שהפעיל את הקו: איירבאס A340-500 בתצורה מיוחדת של מחלקת עסקים בלבד. סינגפור איירליינס חיכתה זמן רב לחידוש הקו לניוארק (EWR) ובאוקטובר זה ייקרה באמצעות מטוס איירבאס חדש מדגם A350-900ULR. המטוס החדש כולל שתי מחלקות שירות: עסקים (67 מושבים) ופרימיום-אקונומי (94 מושבים). בקו יפעלו שתי טיסות יומיות. מרחק הטיסה בין סינגפור לניו-יורק הוא קצת מעל 9,500 מיילים וזמן הטיסה יהיה בהתאם כ-19 שעות.

7 תגובות

  1. רונן

    העררה קטנה בנוגע לאמקס – שים לב שמדובר על טרקלינים ספציפיים ולא על כל הטרקלינים של לופטהאנזה באותם שדות. (רק בסיטלייט בMUC ורק באזור B ב FRA)
    למשל עבור נוסעים לישראל זה פחות רלונטי כי מדובר בטרקלינים שרחוקים מאוד מהגייט שיוצאת ממנו הטיסה לישראל, וגם לטיסות בתוך אירופה זה לא רלוונטי.

    הגב
    • Yosi Harel

      ההבדל הוא משמעותי? אני מתכוון לרמת הטרקלינים במסגרת ההסכם ..

      הגב
      • רונן

        העניין הוא לא רמת הטרקלינים (למרות שאתה מקבל כניסה רק לביזנס ולא סנטוריון אם אתה באקונומי). העניין הוא מיקום הטרקלינים.
        טרמינל 1 בפרנקפורט בעצם בנוי מ5 טרמינלים שונים שלרוב צריך לעבור ביטחון/ביקורת דרכונים כדי לעבור ביניהם (יש כמה מעברים "סודיים" בין חלק מהם אבל אאל"ט לא בין כולם).
        האמקס פלטינום נותן כניסה רק לטרקלינים באזור B, ככה שאם הטיסה שלך יוצאת מאזור A,C,D,Z הם לא ממש עוזרים לך.

  2. גל

    אל על מבטלים את העמלה לסוכנים מאותה סיבה שאימרה וולגרית מהאלף השני לספירה בישראל הסבירה מדוע דווקא כלב ממין זכר מלקק חלק מסויים בגופו… (התשובה "כי הם יכולים"). זה שלב אחרון בדרך ארוכה למדי שהחלה בימים בהם לסוכן הנסיעות הייתה נגישות כמעט בלעדית (תוצאה גם של נסיון, גם של מיכשור וגם של הרשאה ואשראי) למערכת ההזמנות או האמצעים לביצוען, וסופה בעידן בו השילוב בין זמינות ופשטות התקשורת (לצרכי צ'ק אין, שינויים, ביטולים, שדרוגים, הודעות חשובות, עדכונים וכמובן – סליקה) הופכים את הסוכן למיותר ברובם המכריע של מוצרי הטיסה אפילו בשביל לקוח הדיוט לחלוטין.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אני נזהר מלתת לאלעל יותר מדי קרדיט לגבי תכנון אסטרטגי. לתחושתי במקרים רבים ההחלטות של החברה הן מעט שרירותיות, כמעט ממתודה של ׳בוא ננסה ונראה מה יקרה׳, ולא בהכרח עם חשיבה ארוכה קדימה. אבל אני לא אומר שההחלטה הנוכחית היא שגויה או תתברר כשגויה בהמשך הדרך.

      אני לא מאמין בגישת ׳מותו של סוכן הנסיעות׳ שמייצרת אחת לכמה חודשים איזו כותרת קליק-בייט בעיתון מוביל. לכן אני גם חושב שחברות תעופה כן צריכות לעשות מאמץ כדי לשמור על יחסי עבודה טובים עם סוכנים, ולתת לסוכנים כלים ייעודיים וגישה ייחודית למערכות שלהן, מתוך הבנה שסוכנים לא הולכים להיעלם מהעולם ומרבית הלקוחות עדיין צריכים אדם/גוף מקצועי בינם לבין הספקים.

      הגב
      • גל

        הויכוח היחיד שיהיה לי איתך פה הוא לגבי הגדרת המושגים… לאל על יש 'אסטרטגיה'… היא פשוט לא עיניינית ומונחית שיקולים עיסקיים נטו כמו לחברות תעופה משוכללות יותר. אני נוהג להגיד שאם החתול שלך גורם לך להרתע כאשר הוא תוקפן כלפיך אז זה אומר שהוא חזק. ולא משנה העובדה שהמאסה שלך פי כמה משלו ושאתה יכול בקלות לחסל יצור גדול יותר ומסוכן יותר ממנו. החתול אל על מצליח (יחסית) עם כל התעלולים והנכויות שלו… חמשת האחוזים הללו לא יפגעו באל על. ממילא 5 אחוז היא עמלה לא כדאית (יש 2-3 אחוז עמלת סליקה לחברת האשראי כך שלמעשה זה לא מוצר כדאי לסוכן כבר היום). סוכני הנסיעות הלא רבים שעוד מתפרנסים מכרטוס הם או כאלה שיש להם תיק לקוחות שמבוסס על חתך אוכלוסיה מבוגר ומבוסס או כאלה שנותנים שירות לחברות עיסקיות וארגונים ללא מטרת רווח. הם מגלמים עמלות טיפול אלה ואחרות. כמעט תמיד.

        'מותו של סוכן הנסיעות' זה כמו מותו של רופא השיניים של המאה העשרים. ברור שהוא לא מת אבל התוכנית העיסקית שלו מתה. שום רופא שיניים עצמאי (צעיר) לא בונה על פרנסה מסתימות, עקירות וטיפולי שורש. אלה שלוש סוגי טיפול שהופכים שוליים מבחינת ההכנסה. חלקם בגלל ששינויים באורח החיים וטיפול מונע הופכים אותם לפחות נפוצים. רופאי השיניים מתפרנסים מאסתטיקה, חניכיים, הצלת שיניים וכו'. המקצוע קיים. סוג העבודה השתנה. ואם תחשוב על זה… גם אתה מפחית את הצורך בסוכן נסיעות. אתה למד לבד (באמצעים שלא צריך בשבילם רישוי או מערכת יקרה) 'סודות' שהם מה שפעם הפכו סוכן נסיעות לסוכן טוב. ו

השאר תגובה