חבילות-הנופש של Marriott Rewards, המשלבות מיילים של מועדוני תעופה לצד שובר של לילות-בונוס, הן דוגמה לשימוש פנטסטי בנקודות של מועדון מלונות. המיזוג בין המועדונים של מאריוט וסטארווד מעלה שאלות טובות שטרם ניתנו להן תשובות, אז בינתיים ניתן לשער איך ייראו הדברים החל מאוגוסט.


מי מכם שלא מכיר את חבילותהנופש של מאריוט מוזמן לקרוא את הפוסט ״טריק אחד שבעזרתו תוכלו לרכוש חופשה זוגית חלומית בפחות מ-10,000 ש״ח״ שפרסמתי ביולי 2017.

כדאי לזכור שבבסיס הטריק הזה, לפחות תחת הסכום לעיל, עומד הצורך לרכוש נקודות של סטארווד במחיר מוזל. זה היה אפשרי במסגרת מבצעים מזדמנים, כמו זה שנגמר ב-31 למאי, וככל הנראה תם עידן המבצעים האלו לאור העובדה שמועדון SPG עתיד להתמזג למועדון MR בתחילת אוגוסט. אפשר לרכוש נקודות של מאריוט באופן ישיר אך באופן מסורתי המועדון של מאריוט לא מציע מבצעים כדי להוזיל את המחיר.

הפוסט הזה, אם כן, מיועד בראש ובראשונה לאלו מכם שמחזיקים יתרה מספקת של נקודות במועדונים של מאריוט ו/או סטארווד ומתלבטים איזו חבילתנופש לרכוש והאם לרכוש אותה לפני או אחרי המיזוג ב-1 לאוגוסט.

לעמוד של חבילותנופש באתר מאריוט לחצו כאן.

שתי חבילותנופש מובילות

המועדון מציע עשרות קומבינציות של חבילותנופש כשהעלות של כל חבילה תלויה במספר משתנים: הקטגוריה המקסימלית של המלון לשימוש בשובר, מועדון התעופה שאליו יועברו המיילים/הנקודות ומספר המיילים/הנקודות שיועברו. לכאורה קיימות גם חבילותנופש מוזלות הכוללות שובר לחמישה לילות בלבד, במקום שבעה, אך אלו לא זמינות לקהל הרחב של חברי המועדון ולכן לא אדון בהן.

מבחינת כדאיותכלומר, התמורה המתקבלת מההמרהתמיד עדיף לבחור באחת מחבילותהנופש מהעמודה הימנית ביותר של כל טבלה וכמו כן עדיף לבחור בטבלה מספר 1 או בטבלה של יונייטד. הטבלה של יונייטד זהה לטבלה מספר 1 למעט הטבה של 10% בהמרה למיילים במועדון של יונייטד.

טבלה מספר 1 כוללת, בין השאר, מיילים/נקודות של מועדוני התעופה של מועדוני התעופה הבאים: MileagePlan (אלסקה), AAdvantage (אמריקן), Executieve Club (בריטיש) ו-SkyMiles (דלתא).

Travel Packages Table 1

Travel Packages RewardsPlus

למען המשך הדיון הפוקוס יהיה על שתי חבילות מתוך טבלה מספר 1:

  • החבילה שעלותה 270,000 נקודות. היא כוללת 120,000 מיילים ושובר התקף לשבעה לילותבונוס בכל מלון של הקבוצה עד קטגוריה 5.
    – – –
  • החבילה שעלותה 330,000 נקודות. היא כוללת 120,000 מיילים ושובר התקף לשבעה לילותבונוס בכל מלון של הקבוצה עד קטגוריה 7.

מספר תנאים לשובר: (א) יש לנצלו במהלך שהייה אחת במלון אחד. (ב) ניתן להשתמש בו גם כשאין זמינות לשבעה לילותבונוס רצופים. (ג) ניתן להרכיב שהייה הכוללת גם לילותבונוס וגם לילות בכסף ובתנאי שמדובר ברצף אחד של לילות.

הדילמה של קטגוריה 7

נכון להיום מועדון MR מחלק את מלונות הקבוצה ל-9 קטגוריות. משכך, בחירה בחבילה הראשונה תאפשר למעשה שימוש בשובר רק ב-55% ממלונות הקבוצה, בערך, ובאופן טבעי מדובר במלונות זולים יחסית ויוקרתיים פחות. בחירה בחבילה השנייה תאפשר שימוש בשובר גם במלונות יקרים ויוקרתיים יותר, מקטגוריות 6 ו-7, אם כי המלונות המבוקשים ביותר נכללים בקטגוריות 8 ו-9.

אם כן, נשאלת השאלה: האם כדאי להוסיף 60,000 נקודות על מנת לשדרג את השובר הכלול בחבילה? מדובר בתוספת של בערך 8,600 נקודות ללילהוזה לא מעט (65$ בדיוק, לכל לילה, אם רכשתם נקודות במועדון של סטארווד עם 35% הנחה).

מה יקרה לשוברים ב-1 לאוגוסט?

במועדון החדש של מאריוט, שיחל לפעול ב-1 לאוגוסט, מלונות הקבוצה יחולקו ל-7 קטגוריות בלבד. או, למען הדיוק, מלונות הקבוצה יחד עם מלונות קבוצת סטארווד יחולקו ל-8 קטגוריות אך קטגוריה 8 לא תהיה פעילה עד תחילת 2019 ולכן אפקטיבית כל המלונות של שתי הקבוצות יחולקו לבינתיים ל-7 קטגוריות בלבד.

הפריסה של מלונות הקבוצה למספר קטן יותר של קטגוריות בהכרח תגרום ל׳דחיפת׳ מלונות לקטגוריה נמוכה יותר מהנוכחית. כך, לדוגמה, כל המלונות שנמצאים כיום בקטגוריות 8 ו-9 יעברו לקטגוריה 7 במועדון החדש (וב-2019 חלקם יהיו בקטגוריה 8). מלונות מקטגוריות נמוכות יותר לא בהכרח ישנו את הקטגוריה שלהם.

מה יעלה בגורלם של שוברים שעד ה-1 לאוגוסט תקפים לכל מלון עד קטגוריה 7? האם ב-1 לאוגוסט הם עדיין יהיו תקפים לכל מלון עד קטגוריה 7 ובכך, בעצם, יקבלו שדרוג דרמטי לערכם? הרי החל מה-1 לאוגוסט כל המלונות שנמצאים כיום בקטגוריות 7, 8 ו-9 יהיו בקטגוריה 7.

הודעה לקונית של נציג סטארווד

רונן, אחד מקוראיי הבלוג הוותיקים, הפנה את תשומת ליבי במהלך מפגש הבלוג בשבוע שעבר להודעה שפרסם נציג של סטארווד באחד הפורומים של אתר FlyerTalk. התגובה עוררה דיונים רבים, גם בפורומים ובאתרים אחרים, ואותו נציג של סטארווד לא הרחיב מעבר למשפט היחיד שכתב בנושא:

Floater certificates, including outstanding Marriott Travel Packages, will be cancelled and converted to equivalent points, credited to the members account for future redemption.

לכאורה מדובר בהודעה שלילית למדי שנותנת מענה ברור לשאלה האחרונה. אך לפני שאתייחס לגופה של ההודעה אני מבקש לציין שלוש עובדות פשוטות:

  1. ההודעה פורסמה ע״י נציג רשמי מצוות המדיה החברתית של סטארווד, תחת הכינוי Starwood Lurker, אבל הוא אינו נציג של מאריוט ולכן ייתכן שאינו חשוף לכלל ההחלטות והעדכונים לגבי המועדון החדש שיחל לפעול ב-1 לאוגוסט.
    – – –
  2. עושה רושם שאותו נציג לא מעוניין להרחיב בנושא חבילותהנופש, למעט מה שכתוב בהודעה לעיל, ואפשר אולי להסיק מכך שההודעה מנוסחת בכוונה בצורה לקונית.
    – – –
  3. מאריוט וסטארווד, וכך גם מועדוני הלקוחות שלהן, לא הוציאו כל הודעה רשמית בעניין חבילותהנופש.

ההודעה תמוהה בעיניי. אני לא רוצה לפקפק במהימנותה, כי מדובר בהודעה של נציג רשמי בפורום אולטרהפופולרי, אך אני תוהה כמה היא מדויקת והאם היא לקונית בצורה מכוונת.

דעתי על ההודעה של סטארווד

ראשיתההודעה לא תואמת את אופי המיזוג בין מאריוט לסטארווד. מכל המידע שפורסם עד כה לגבי המיזוג, ולגבי המועדון החדש שיחל את דרכו ב-1 לאוגוסט, עולה מאמץ ניכר של מאריוט לרצות את כל הצדדים. זאת גם הייתה המסקנה שלי בסקירה שפרסמתי לפני מספר ימים. המועדון החדש של מאריוט, אם תרצו, מנכס לעצמו את היתרונות העיקריים של כל אחד משלושת המועדונים הקיימים.

החלטה גורפת להמיר שוברים שטרם נוצלו חזרה לנקודות היא החלטה מאוד לאידידותית כי לשוברים יש ערך פוטנציאלי גבוה מאוד. החלטה כזאת תהיה בניגוד מוחלט לשאר ההחלטות של מאריוט בתהליך המיזוג הזה. קל וחומר לאור העובדה שהמיזוג יוצא לדרך בעוד פחות מחודשיים ולא נמסרה כל הודעה רשמית שנוגעת לתנאי השוברים המתקבלים במסגרת חבילותנופש.

שניתמדוע מועדון MR לא עידכן את תנאי השוברים? אם חובה להשתמש בשוברים לפני ה-1 לאוגוסט, בטרם יומרו בצורה כפויה לנקודות, הרי שמדובר בתנאי מהותי חדש שמהווה הרעה משמעותית בערכם של השוברים וראוי שיופיעו בתנאי השימוש של מועדון MR. אבל נכון לרגע זה לא היה כל שינוי בתנאים האלו. כמו כן לא השתנה המידע בדף הרלוונטי באתר מאריוט.

אם מאריוט מתכננת לבצע שינויים משמעותיים בתוכנית חבילותהנופש שלה, ועוד מבקשת מנציג רשמי של סטארווד לעדכן בעניין, אז מדוע היא לא מפרסמת על כך ברבים ישירות באתר? הפער הזה נשמע לי תמוה.

שלישיתלמה בדיוק הכוונה במילים ״converted to equivalent points״?

כיום מאפשר המועדון לוותר על השובר שמתקבל במסגרת חבילתנופש בתמורה ל-45,000 נקודות אם נרכשה חבילה מהשורה העליונה בכל טבלה (הכוללת שובר למלונות עד קטגוריה 5). אם נרכשה חבילה יקרה יותר, והשובר תקף למלונות מקטגוריות גבוהות יותר, יינתן גם ההפרש בעלות החבילה. כלומר, ויתור על שובר שהתקבל ברכישת חבילתנופש שעלותה 270,000 נקודות יקנה החזר של 45,000 נקודות, בעוד ויתור על שובר שהתקבל ברכישת חבילתנופש שעלותה 330,000 נקודות יענה החזר של 105,000 נקודות (45,000 נקודות החזר בסיס + 60,000 נקודות כהפרש בעלות החבילה).

מדוע 45,000 נקודות? מעולם לא מצאתי הסבר רשמי למספר הזה אבל להערכתי מאריוט את עלותו של לילהבונוס במלון מהקטגוריה הנמוכה ביותר (7,500 נקודות ללילה) והכפילה בשש (כי הלילה החמישי בחינם) וכך טענה שהשובר הבסיסי שווה 45,000 נקודות בלבד. הוגן מספיק, אלא שהחל מ-2019 עלותו של לילהבונוס במלון מהקטגוריה הנמוכה ביותר יהיה בין 5,000 ל-10,000 נקודות, כתלות במועד לאור התמחור הדינמי, ומכאן שיידרשו 60,000 נקודות לרכישת שבעה לילותבונוס בחלק מהשנה. האם נכון לנחש שבמידה ומאריוט תמיר בצורה כפויה שוברים לנקודות אז השובר הבסיסי יומר ל-60,000 נקודות במקום ל-45,000 נקודות? שינוי קל, אבל, חיובי.

או שמא יהיה חישוב שונה בתכלית ומאריוט תרגיש צורך לפצות את חברי המועדון שהשוברים שלהם יימחקו? או שאולי השוברים התקפים כיום עד קטגוריה 5 ישונמכו לשוברים שיהיו תקפים רק עד קטגוריה 5 במועדון החדש? שהרי זוהי השוואה ישירה מבחינת עלותו של לילהבונוס.

MR Award Nights Table

Marriott Rewards Redemption Chard – valid until August 2018

Marriott Award Nights

Marriott Rewards Redemption Chart – August 2018 and onwards

ההשערה שלי

עד שלא תצא הודעה רשמית של מאריוט בנושא אני מחזיק בדעהאולי אופטימית מדישהשוברים לא יימחקו ב-1 לאוגוסט ותנאיהם הנוכחיים יישמרו. כלומר, שערכם ישודרג משמעותית ובפרט ערכם של שוברים התקפים עד קטגוריה 7.

נכון, המשמעות היא שיהיו חברי מועדון שיוכלו בהמשך 2018 ובתחילת 2019 להשתמש בשוברים אלו במלונות מהקטגוריות הגבוהות ביותר ובכך יחלצו ערך מטורף מהשוברים שלהם. אבל כמה כאלו באמת ישנם? אלפים? זה רעד קל בכנף של מאריוט והזדמנות נהדרת עבור המועדון החדש לתת הטבה מצוינת ובלתיפורמלית לחלק מחברי המועדון הטובים ביותר שלו (אלו שמחזיקים ביתרה של מאות אלפי נקודות ובוחרים להתארח במלונות היוקרתיים ביותר של הקבוצה).

לעומת זאת אם ייבחר המועדון לשנות את תנאי השוברים לרעה, ועוד ברגע האחרון, הוא בהכרח ייצור כעס רב בקרב חברי מועדון רבים ואפילו בקרב אלו שטרם רכשו חבילותנופש כלשהן והתלבטו אם כדאי להם להשתמש בנקודות בדרך זו. כפי שציינתי קודם מהלך כזה גם יהיה בניגוד מוחלט לאופי המיזוג כפי שאנחנו רואים אותו עד כה.

לסיכום

המיזוג בין המועדונים של מאריוט וסטארווד הוא תהליך מרתק בפני עצמו שדורש התמודדות עם מגוון רחב של כלים, הטבות ותנאים שחלים במועדונים השונים כיום. זה נכון, בין השאר, גם לחבילותהנופש שמהוות את אחד מערוצי מימוש הנקודות הטובים ביותר. בינתיים נראה שמאריוט עושה כל מאמץ שלא לפגוע בקהלים שונים מתוך חברי המועדונים וגם אם פרוש הדבר שיהיו כאלו שיוכלו לנצל פרצות חדשות כדי לשדרג את ההטבות להן הם זכאים או את שווי הנקודות שלהם. זה חלק מעלות המיזוג, אני מניח.

נאלץ להמתין כדי לראות מה יעלה בגורלן של חבילותהנופש. השמועה אומרת שיהיו שינויים בעלויות ובתנאים בתחילת 2019 אך קודם כל מעניין לראות אם ואילו שינויים יהיו כבר ב-1 לאוגוסט. ייתכן שלא יהיו, ובמקרה הזה מחזיקי השוברים יישמחו מאוד.

אני עצמי מתכוון לרכוש בעתיד הקרוב חבילתנופש בעלות של 330,000 נקודות שתקנה לי שובר למלון עד קטגוריה 7. טרם החלטתי לאיזה מועדון תעופה להעביר את המיילים.

11 תגובות

  1. יוחי

    מתכוון ליישם את התובנה שלך ולרכוש שובר קט 7 בעצמי, למרות שזה נראה לי Too good to be true.
    מימוש כזה למלונות ברמה הכי גבוהה בהכרח יגרום לרוכשי קט 8 ומעלה שעדיין לא מימשו תשובר להרגיש שהם נפגעו בענק. במקרה הכי גרוע נקבל חזרה 105,000 אלף נק.
    הרציונאל לדעתי צריך להיות שונה לגמרי: היכולת להשיג מיילים בחבילות הקיימות , נותן יחס המרה טוב לאין שיעור גם אם מתחשבים בבונוס של 5000 נק תעופה נוספות , אם ממירים 60,000 נק מריוט ( ל 25,000 נק ).
    היתרה של 225 אלף תיתן עם הבונוס : 90 אלף נק במצב הרגיל (180 שיומרו ל 75 ועוד 45 אלף מריוט שיומרו ל 15 אלף נק ) ובחבילה 120 / 132 אלף נק תעופה ,תלוי במועדון שיבחר.
    וסליחה מראש על החפירה המסובכת במתמטיקה :=)

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אתה לא מפחיד אותי עם קצת מתמטיקה, בסדר? (:

      הבנתי את החישוב, אבל, אני לא בטוח שהבנתי את המסר. האם התכוונת לטעון שהחבילות כדאיות גם ללא השובר בגלל יחס ההמרה למיילים? זה כמובן נכון, ורבים מתייחסים לשובר כבונוס, אבל זה לא עתיד להשתנות ב-1 לאוגוסט.

      לגבי הטענה הראשונה – נכון, אם אני צודק בהשערה שלי – והיא אופטימית – אז אלו שרכשו שוברים התקפים למלונות מקטגוריות 8 או 9 יירגישו מרומים. את זה מאריוט תוכל לפתור בקלות רבה אם פשוט תחזיר להם את הפרש הנקודות לעומת החבילה של קטגוריה 7. שוב, ברור שזו תהיה הטבה אדירה שאולי תעלה קצת כסף למאריוט (אני בספק רב, היא עדיין תרוויח כנראה…), אבל זו הדרך הידידותית לפתור את כל הבעיות ולהפוך קבוצה לא מבוטלת של חברי מועדון לשמחים יותר.

      הגב
  2. רונן

    ליאור, אני רואה את המצב בצורה שונה לחלוטין.
    אני דוקא מאוד מקווה שימירו את שוברי ה7 לילות לנקודות. לדעתי יש פה סיכוי גדול לרווח רציני למחזיקי השובר.
    מכל מה שקראתי נראה ששוברי לילה חינם לפי קטגוריות יומרו לשוברים מקבילים עם תקרת נקודות (קטגוריה 5 יותר לשובר "עד 25,000 נקודות" קטגוריה 7 יומר ל "עד 35,000" וכו). זה מה שפורסם על שוברי לילה רגילים (מכרטיסי אשראי וכו), ואם אכן לא יבטלו את השוברים של 7 לילות אני מאמין שההמרה שלהם תיהיה דומה, ולכן במקרה כזה לא נרוויח כלום.
    לעומת זאת אם יבטלו את השוברים ויתנו נקודות תמורתם אז, כמו שאמרת, השאלה כמה נקודות יחזירו.
    קשה לי להאמין שיחזירו רק 45000 נק, בעיקר כי אי אפשר לנצל אותם ל7 לילות במלון, כפי שהעסקה המקורית הבטיחה. וכמו שאתה אמרת, בכל המיזוג הזה מריוט מאוד משתדלים לא לעשות devaluation לתוכנית.
    הרבה יותר סביר לדעתי שתקבל כמות נקודות דרושה ללילה באותה קטגוריה כפול 6 (לילה אחד חינם). כלומר אחרי חיוב וזיכוי יוצא שהמרת נקודות מריוט לנקודות אלסקה ביחס 1:1, וזאת לדעתי עסקה מאוד משתלמת.
    בחבילה של קטגוריה 1-5 הם אולי יכולים לטעון שתוכל לקבל 7 לילות בקטגוריה 1 ב45,000 נק ושזה תואם את תנאי החוזה, אבל על שובר לקטגוריה 6 יהיה להם מאוד קשה לטעון את זה, ובגלל זה ברוב הפורומים ממליצים לקנות שובר לקטגוריה 6 או מעל ומקווים שיקבלו באוגוסט נקודות תמורתם.

    הגב
      • רונן

        אולי אופטימית, אבל זאת ההערכה הנפוצה בשאר הפורומים/בלוגים שאני קורא.
        כל דבר אחר (למעט להשאיר את השובר ולהתאים קטגוריות) יהיה הרעת תנאים שלא אופיינית למיזוג

  3. יוחי

    המסר היה שאין כמעט מה להתלבט, למי שיש את יתרת הנקודות הדרושה שימיר.
    מקסימום לא ינזק, אבל ממה שקראתי בפורומים השונים אני חולק עליך שב 01/8 כלום לא ישתנה.
    החבילות ישארו נכון, אבל במתכונת שונה.
    מריוט מתכוונים לצמצם את מספר החבילות מ 5 ל -2 .
    יותר מידי אופטימי ,לדעתי, לחשוב שהם ישארו במתכונת הנוכחית והנדיבה וישוו את מה שפחות אטרקטיבי כיום כמו חב 2 ו-4 (JETBLUE ) לחב 1 / 3 שנותנות 120 אלף מיילים ובטח לא לחב של יונייטד.
    הבעייה היחידה שמאבדים את הגמישות כשבוחרים לאן להמיר, אבל הסיכוי ל upside חד פעמי לדעתי שווה את ה"מחיר".
    הלוואי שאני טועה ואתה צודק, אבל הגישה שלי היא קווה לטוב ביותר והתכונן לגרוע מכל.

    הגב
  4. רובי

    הי ליאור,

    בהנחה שהגעתי ל 270,000 נקודות במריוט, אני מתלבט לגבי כדאיות האפשרויות:
    – לקנות שובר כעת ( קטגוריה 1-5, 132K מיילים )
    – לחכות למיפוי המלונות מחדש ולהזמין כמה לילות בונוס במלונות שבחיים לא אגיע אליהם.

    אני מבין שבשביל הסיכוי להרוויח צריך להפסיד את הגמישות, השאלה היכן אני יכול להרוויח יותר.

    אני לא מאמין שאשאר בחופש 7 לילות במקום אחד כך שזה קצת בזבוז עבורי ( כשניסיתי להזמין את החבילה עם 5 לילות, 3 נציגים ענו לי לפי הספר שזה בלתי אפשרי למי שאינו חבר ב Marriot Timeshare )
    אני מאמין שאשתמש במיילים ( שנה שעברה טסתי להודו, השנה מנסה למצוא שימוש טוב אחר )

    תודה ( דרך אגב, הכל התחיל תודות לפוסט מלפני שנה 🙂

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      למה הכוונה ב״להפסיד את הגמישות״?

      השאלה היחידה היא מה יהיה דינם של השוברים ב-1 לאוגוסט. אם יישארו כפי שהם – זכית. אם יומרו לנקודות אוטומטית – כנראה שהפסדת, כי בכוונתך להשתמש בשובר.

      אני מציע שתמתין עם רכישת החבילה עד סמוך יותר למועד בתקווה שעד אז יהיה מידע חדש.

      הגב
  5. המועדונים של מאריוט וסטארווד יאוחדו ב-18 לאוגוסט - FlyingOut

    […] בתחילת החודש שעבר פרסמתי פוסט בסוגיה זו. כתבתי שלהערכתי המועדון יכבד את השוברים לאחר המיזוג לפי הקטגוריות המקוריות שלהם. כלומר, חברי מועדון שיחזיקו ׳שוברים פתוחים׳ ב-18 לאוגוסט הולכים להרוויח ובגדול כי לאחר המיזוג השובר שבידם יהיה תקף למלונות רבים יותר וטובים יותר. בן, המוכר יותר בשם לאקי וכותב את הבלוג OMAAT, מחזיק בתיאוריה דומה ומנמק אותה באופן מעניין. הוא מאמין שעצם החשאיות של המועדון בנוגע לגורל השוברים צריכה להעיד כל כוונתו לכבד אותם לטובת חברי המועדון ומטרת החשאיות היא למנוע נהירה גדולה של חברי מועדון למימוש נקודות באפיק שמובטח להם מראש שיהיה כדאי מאוד. אפשר מנגד לקרוא את הפוסט של רוב, מהבלוג הבריטי המצוין HFP, שכותב על השיחה שלו עם מנהל המועדון של המאריוט שרמז על האפשרות ש׳שוברים פתוחים׳ יימחקו ויומרו בנקודות. אני כותב ״רמז״ כי לא הייתה אמירה חד–משמעית כלשהי בנושא ויש כל סיכוי שמדובר בסתם הערה אגבית נוספת שתומכת בתיאוריה של בן. […]

    הגב

השאר תגובה