המסורת החדשה-יחסית של ׳שלישי של שאלות׳ התגלתה כמוצלחת ביותר ואני ממשיך לקבל מכם פידבקים חיוביים ופניות רבות גם במייל. בכל שבוע הפוסט של יום שלישי זוכה לעשרות תגובות עם שאלות קטנות כגדולות – אז תודה לכל מי שמגיב ומפתח את הדיון. לבינתיים, כל עוד אין פורומים כאן באתר, המסורת תישמר.

הגיבו לפוסט הזה ושתפו אותי ואת שאר הקוראים בכל שאלה, תהייה, התלבטות, הערה, רעיון, ביקורת וכל דבר אחר בתחום הנסיעות.

(ניתן לפרסם שאלות בצורה אנונימית לחלוטין. אם תציינו את כתובת המייל שלכם תוכלו לקבל התראות על תגובות וכו׳ אבל כתובת המייל לא תפורסם).

36 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי, האם תוכל לעדכן את המלצות כרטיסי האשראי והמועדונים לצבירת נקודות טיסה? ראיתי שב Miles and more יש מבצע של 15000 נקודות למצטרפים חדשים.
    תודה!

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      על המבצע עדכני בפוסט ׳חדשות ומבצעים׳ באחד מימי השישי האחרונים. זה כמובן מופיע גם בעמוד ׳חדשות ומבצעים׳ בתפריט הראשי כאן באתר.

      אפרסם בקרוב גירסה חדשה לפוסט על כרטיסי האשראי.

      הגב
  2. Roy

    היי, מניח שקראת את הכתבות שהתפרסמו היום לגבי השאיפות של Wizz Air להקים בסיס פעילות בנתב"ג וחסימתן ע"י משרד התחבורה\הממשלה (שכנראה פועלים "לטובת" התעופה בישראל וספציפית אל על). כקורא מהצד, אני לא מצליח למצוא סיבה הגיונית אחת להתנהלות משרד התחבורה ו\או הממשלה:
    יותר תיירים יגיעו לפה (ראה מקרה עובדה מאז כניסת חברות הלואוקוסט), מה שיתרום לכלכלה ישירות.
    נוסף על כך, הם יעסיקו עובדים ישראלים, ישלמו יותר לרשות שדות התעופה (נפח הפעילות יעלה), חוק הגנת הצרכן יחול עליהם, מה שכיום לא קורה כי אין להם נציגות פה. והגבריל הברורים מאליהם – מחירי הטיסות ירדו עוד יותר והתחרות תגבר ויעדים חדשים וזולים יפתחו בעיני הישראלים.
    החסרון היחידי שאני מצליח למצוא הוא קריסת חברת אל על, דבר שלא נראה לי סביר כיוון שלחברה יש קווים רווחים מאוד לארה"ב, קנדה ולתאילנד והיא נהנת מבסיס לקוחות חזק (פליי קארד ומתמיד) בדגש על נוסעי הפרימיום-עסקים שלא ימצאו את מבוקשם ב Wizz. לאל על יהיה גם יתרון בסלוטים לאירופה, דבר שיש אנשים שמייחסים לו חשיבות בבואם להזמנת טיסה. כך שאני לא רואה סיבה אמיתית לחשוש לגורלה של אל על. האם אני מפספס פה משהו? אשמח אם תתייחס לנושא, אני חושב שיש לו חשיבות עצומה והשפעה ישירה על כלל אזרחי ישראל.

    הגב
    • גל

      רוי בוקר… (אמנם אני לא ליאור אבל בכ"ז כמה תובנות…). כמו תמיד עם "פרסומים" מה שזוחל לידיעת הקורא דרך העיתונאי הוא תמהיל של עובדות, פוזיציות והדלפות מכוונות. קודם כל – ההנחה כי פתיחת נתב"ג כ"האב" לחברת לואו קוסט תועיל לישראל כלכלית משום שתגדיל את נפתח כניסת התיירים אינה נכונה במבחן המעשה. כל קווי הלואו קוסט הקיימים הגדילו יותר את יציאת הישראלים לחו"ל במידה גדולה בהרבה ממה שהגדילו את כניסת התיירים… בחשבון פשוט? על כל פולני צליין שטס לישראל ומוציא פה כסף *רק* בגלל שלובלין חוברה לארץ הקודש בטיסה זולה, ישנם לפחות 3 ישראלים שלא היו טסים בחיים ללובלין ועפים לשם לסופ"ש במחיר מצחיק – ובחברת תעופה שזוכה לסבסוד ממשלם המיסים הישראלי (הנחות במיסי הנמל). זה אמנם מעולה לנו הצרכנים – ולדעתי האישית אמור להיות כך – אבל מבחינת האינטרס הצר של "יבואו ככה יותר תיירים" זה עקרונית לא נכון. מעבר לכך ישנה שאלת העומס על התשתית הקיימת בנתב"ג. נכון לעכשיו השדה מגיע לקצה גבול יכולת התפעול שלו ביותר ויותר ימים בשנה. ישנה בעיה לא רק של תשתית בנויה/בטיחות/מסלולים אלא גם בעית כוח אדם רצינית שהיא עניין שממעטים מאוד לדבר עליו – עברו חלפו הימים בהם סטודנטים וחיילים משוחררים רצו לעבוד ב"עבודה מועדפת" תמורת שכר נמוך, אפשרות למשמרות וכרטיס טיסה חינם למתמידים שנה… כרטיס חינם לא עושה שום רושם ומשמרות אפשר לעשות כמארחת במסעדת שף בנמל תל אביב ולהרוויח במזומן שכר משולש. ישנה בעיה עצומה בתחום הזה. במקרים רבים בהם אתה נוחת בנתב"ג ומגלה שמחצית מדלפקי הביקורת מאויישים בעוד שהתור לדרכונים (במיוחד לתיירים) נמשך עד למסועים, אתה מקלל את הרשות אבל בפועל מה שקורה באותו היום הוא ש 30-40 אחוז (!) מהמשובצים למשמרת לא הגיעו/חולים/התפטרו במפתיע. בעיה דומה יש לחברות שירותי הקרקע למיניהן. במעברי הגבול היבשתיים הבעיה הזו היא במימדים של אסון ממש. וגם הטבות שכר ומגורים לא פותרות אותה. יש לי מה להגיד על דור ה Y, אבל לא אכנס לזה… הם בהחלט חלק מבסיס הבעיה. העניין הוא שעקרונית "לא מדברים על זה" למרות שזו מציאות יומיומית בעבור כל מי שעובד בענף…

      הגב
      • ליטל

        מה יש לך להגיד על דור ה y שלא הפראייר של הדור הקודם שנהנה מפנסיה תקציבית קביעות ועד חזק ותנאים שלא קיימים עוד ניראה לי שאם הייתה באותו מצב היום לא הייתה כזה רץ לעבוד ובטח לא מפחד להפסיד את מקום העבודה שלך בישביל משכורת שמחר תקבל במקום אחר מצטערת פעם היה אחרת אז במקום לבוא בטענות אלינו כדי שתבדוק מה קרה אצלכם שאכלתם את הכל ולא השארתם חתיכה לשאר דוגמא מעולה תראה מה קורה בנמלי בחברת החשמל דור א ב אותה עבודה דור ב בחצי מהתנאים בלי קביעות וחצי מהשכר אז אל תצחיק אותי
        עוד בטח בן 50 60 שעשה חיים ויש לו ועד חזר מאחורה

      • גל

        ליטל צהריים טובים. אני בן 44 ולא עבדתי מימי בחברה שלא הייתה חברה פרטית. כמו שאמרתי – לא אכנס פה למה שיש לי להגיד על הדור המוזכר. לא רלוונטי לפוסט אליו שנינו מגיבים.

    • Lior @ FlyingOut

      קראתי והצטערתי.

      האמת היא שאין לי מידע נוסף על הדיונים סביב הנושא במשרד התחבורה. הערכת מנכ״ל וויזאייר שהקשיים/הסירוב נובעים מתוך שיקול להטיב עם חברות התעופה הישראליות, על חשבון הצרכנים הישראלים ועל חשבון רש״ת, נשמעת לי סבירה והגיונית. אבל החלטה כזאת של משרד התחבורה נשמעת לי גרועה מאוד.

      ייתכן גם שהייתה התערבות של ראינאייר בנושא הזה. מדובר בחברה דורסנית עם מנטליות עסקית בהתאם ולא אתפלא אם נציגי ראינאייר אמרו לנציגי ממשלה בצורה מפורשת שאם וויזאייר מקבלת את הזכות להפעיל האב בנתב״ג אז כל קויה של ראינאייר מבוטלים ו/או המחירים בהם קופצים. זו ספקולציה מעט רדיקלית, אני יודע, אבל מציאותית.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        אבל בעצם מה המשמעות של הפעלת האב בנתב"ג? מה ההבדל בין האב לפעילות הקיימת?

      • Lior @ FlyingOut

        המשמעות אדירה.

        ראשית – וויזאייר הייתה מחנה מטוסים בנתב״ג בשעות הלילה, ומשאירה צוותים בישראל, כשבין השאר זה היה מאפשר לה להוציא טיסות בשעות הבוקר המוקדמות. כיום זה לא קורה וכל טיסת וויזאייר שממריאה מנתב״ג היא למעשה טיסת חזור של טיסה מוקדמת יותר שנחתה בנתב״ג באותו היום.

        שנית – וויזאייר כבר הגיעה מזמן להסכמות עם מוסכים מקומיים לכל עניין תחזוקת המטוסים שלה. מלבד הערך הכספי לשוק המקומי היה בכך גם יתרון למקרה שמטוס של החברה יסבול מתקלה שתמנע ממנו להמריא כמתוכנן.

        הפעלה של האב גם מקנה לחברת התעופה תעריפים נמוכים יותר לפעילות בשדה משום שהיא מתחייבת לנפח פעילות מוגדל וכאמור חניית מטוסים בלילה. ישנם גם יתרונות רבים נוספים.

        נתב״ג מרוויח סך תשלומים גבוה יותר (כי תהיה יותר פעילות של החברה בשדה), הנוסעים מרוויחים מחירים נמוכים יותר (כי יהיו לחברה עלויות נמוכות יותר פר/טיסה) וכמו כן לו״ז טיסות נוח הרבה יותר (כי יהיו המראות בוקר), וויזאייר מרוויחה כי עלויות הפעילות שלה קטנות והיא יכולה להנות מנתח שוק גדול יותר בשדה וחופש פעילות גדול יותר.

      • אלכס

        אגב, זה בדיוק מה שראיינר עשו לממשלת אוקראינה, כשהתקיימו שם דיונים על כניסתה של החברה לשוק. דרשו כל מיני דרישות הזויות מרשות התעופה האוקראינית, מזל שעל האוקראינים זה לא עשה יותר מיד רושם והם ניפנפו אותם.

  3. שירה

    הי ליאור, קראתי את הפוסט על מסחר בנקודות. השאלה שלי היא איך ניתן להעניק במתנה סטטוס גבוה, כמו שנתת במפגש הבלוג? תודה

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      ישנם מועדוני תעופה, מעטים יחסית, שמאפשרים לבעלי הסטטוס הגבוה ביותר שלהם להעניק סטטוס נמוך יותר במתנה. זו בעצם אחת מהטבות הסטטוס. הנה מספר דוגמאות:

      > בעלי סטטוס MVP Gold 75K במועדון MileagePlan (אלסקה) יכולים להעניק במתנה סטטוס MVP במועדון.

      > בעלי סטטוס Gold Guest List במועדון Executive Club (בריטיש) יכולים להעניק במתנה סטטוס סילבר במועדון.

      > בעלי סטטוס Top-Platinum במועדון המתמיד של אלעל יכולים להעניק במתנה סטטוס פלטינום במועדון (פורמלית לבני-זוג בלבד, בפועל לא).

      יש דוגמאות דומות גם מעולם מועדוני המלונות. אחת ההטבות של סטטוס ספייר במועדון IHGR היא האפשרות לתת סטטוס פלטינום לחבר מועדון אחר. אחת מההטבות של סטטוס דיימונד במועדון HH היא האפשרות לתת סטטוס גולד לחבר מועדון אחר.

      הגב
  4. דור

    היי ליאור

    מה הדרך הפשוטה ביותר לשמור על נקודות שעומדות לפקוע במועדון IHG

    תודה מראש

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      להזמין לילה-בונוס ולבטל אותו. הנקודות ייצאו מהחשבון וייכנסו אליו חזרה. זה בהנחה שיש לך לפחות 5,000 נקודות בחשבון – ואם יש לך יתרה נמוכה יותר אז לא בטוח שממילא כדאי לטרוח להצילה.

      אפשרות אחרת היא כמובן לייצר פעילות כלשהי בחשבון. עם חברת השכרת רכב, למשל.

      אם יש לך עודף זמן אתה יכולגם להשתמש באחת מחברות הסקרים שמציעות נקודות בתמורה לזמן שלך ולמוכנות שלך לענות על שאלות מטופשות. לדוגמה:

      https://www.e-rewards.co.uk/rewardspartner.do?partner=12404

      הגב
  5. אלכס

    שלום,
    אני קורא חדש ומאוד נהנה מהבלוג.
    רציתי לשאול על דרכים מומלצות לטוס ליפן, ועל עונות בהם המחירים הם הסבירים ביותר.

    הגב
    • גיא

      מהניסיון שלי (6 פעמים ביפן), העונות היקרות הן סביבות מרץ-אפריל וספטמבר-אוקטובר (תקופות האביב והסתיו ובהתאם לכך פריחת הסאקורה והשלכת), + כל זמן שהוא חג (בין אם בארץ או ביפן). עקרונית גם בתקופות היקרות אפשר להשיג כרטיסים בזול, פשוט דורש הזמנה הרבה הרבה יותר מראש.

      מבחינת דרכים מומלצות – רוב הטיסות מערבות קונקשן כלשהו במערב אירופה ובמקרה הטוב לוקחות סה"כ כ19-20 שעות לכיוון. אפשרויות קצרות יותר יהיו רק בטיסות עם קונקשן יותר מזרחי – טורקיש, ארופלוט, קוריאה, וכו'.
      להתרשמותי האפשרות הכי מהירה כיום היא דרך LOT, בעיקר מאחר והקונקשן בפולין הוא מאד קצר.
      מעבר להבדלי הזמנים זאת בעיקר שאלה של איזו חברה/ברית/שדה אתה מעדיף, והאם יש לך עניין כלשהו בעצירה ארוכה במדינת הקונקשן (טיסת ארופלוט עם קונקשן של 15 שעות למשל זו הזדמנות מצויינת לטיול יום במוסקבה, מניסיון).

      אם אתה רוצה כמה שיותר חוויה יפנית גם במהלך הטיסה, שווה לבדוק לגבי טיסות הcodeshare של ANA. המחירים שלהם די תחרותיים וחלק הטיסה שANA מתפעלים אמור להיות ברמה מאד טובה.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        תודה רבה על המענה המקצועי והמהיר!
        מעריך מאוד.

    • Lior @ FlyingOut

      אהלן וברוך הבא לקהילת הבלוג,

      הדרך הנוחה ביותר להגיע ליפן, ככל הנראה, היא בטיסות של קתאי פסיפיק דרך הונג-קונג. אפשרות טובה אחרת היא בטיסות של היינאן איירליינס דרך שלושת הבסיסים שלה בסין מהם היא טסה לישראל (בייג׳ינג, שנגחאי ובקרוב גואנגז׳ו). יש כמובן חלופות אחרות אבל הן לרוב יקרות יותר ו/או פחות נוחות. חברת תעופה נוספת שתמיד כדאי לקחת בחשבון היא אירופלוט שבמקרים רבים מציעה כרטיסים במחיר נמוך משמעותית מהמתחרים.

      לגבי זמינות ומחירים אי אפשר לדבר בכלליות. צריך לבדוק את התאריכים המסוימים.

      הגב
      • גיא

        אני בעצמי שקלתי טיסה עם היינאן כי נראה לי הגיוני שהיא תהיה מהירה וזולה – אבל לא הצלחתי למצוא שום כרטיס RT מתל אביב לטוקיו בחיפושים באתר של היינאן (ובכמה אתרי צד שלישי). רק כרטיסי multicity שתפרתי ידנית. אני מפספס משהו?

      • Lior @ FlyingOut

        באתר של אלעל לא הצלחת למצוא כרטיסים מתאימים בחיפוש טיסות מת״א לטוקיו? מעניין.

        הסבר אחד הוא שהיינאן לא מפרסמת תעריף מת״א לטוקיו. זה אפשרי ברמה התיאורתית אבל לא סביר בעליל. הסבר אחר הוא שישנה בעייתיות כלשהי באתר של היינאן.

        האם ניסית לחפש כרטיסים מתאימים במערכות אחרות כמו המטריקס וגוגל פלייטס?

      • גיא

        בגוגל פלייטס מצאתי רק בתאריכים מאד מאד ספציפיים, עם 2 עצירות, ובמחירים הזויים (2000+ לאקונומי).
        במטריקס מצאתי פה ושם, אבל רק כאלה שהמקטע השני הוא עם air china, וגם במחירים לא הגיוניים (1500+).

        אני באמת חושד שהיינאן לא מפרסמים תעריף כזה.

  6. עומר

    United Global Services
    יש סיכוי לקבל סקירה מי/מה/מו? האם ההבדל מ 1K הוא כזה של שמים וארץ כפי שמציגים אותו?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      מדובר בסטטוס חצי-רשמי של יונייטד שמיועד בראש ובראש לנוסעים עסקיים אולטרה-תכופים ולמנהלים בכירים בתעשייה שיש להם השפעה ישירה על תנועת העובדים בחברות שלהם.

      לסטטוס הזה אין דרישות סף פורמליות, כך שאתה לא יכול לדעת בוודאות מראש שתקבל את הסטטוס אם תעשה XYZ, ואין ספק שדרישות הסף של הסטטוס כוללות גם סך הוצאה כספית גבוה במיוחד בטיסות יונייטד עצמה.

      לסטטוס הזה יש סל הטבות נוסף שעיקרו בשירותי קרקע טובים יותר בשדות בארה״ב (עד כדי הסעות פרטיות למטוס) ושירות לקוחות מועדף גם בטלפון וגם בשדות התעופה. באופן טבעי בעלי הסטטוס מקבלים במקרים מסוימים קדימות על בעלי סטטוס נמוך יותר, לרבות על בעלי סטטוס 1K, וזה נכון בעיקר לעניין שדרוגים אך לפעמים גם לעניין עלייה מוקדמת למטוס, זמינות מושבי בונוס ועוד.

      הגב
  7. גל

    הצעה/המלצה לפוסט חדש (אלא אם היה כזה לאחרונה ופספסתי…) – סקירה והדרכה לגבי אופציה מאוד מעניינת, ויעילה כשהיא זולה (וכמובן בעבור מי שיש לו זמן) – "קונקשן", שאינו ממש קונקשן מבחינת הכרטיס, דרך יעדי HUB, או האב למחצה שאליהם טיסות זולות וקצרות מישראל ומהם הלאה מגוון גדול של טיסות המשך (נפרדות) כאשר אפשרויות השהיה/לינה באותו יעד הן זולות מאוד (ורצוי – מהנות). 2 יעדים כאלה שאני עושה בהם שימוש: פאפוס בקפריסין (מקושרת לישראל לפחות פעם ביום בקו של ראיינאייר) וסופיה בולגריה (טיסה כמעט פעם ביום עם WIZZ). מדובר על שני יעדים שהטיסות אליהם/מהם כמעט תמיד בקצה של היום ולרוב ניתן להשיגן במחירים מצחיקים (סביב ה 50-70 שקלים לכוון, כולל מטען יד). לינות, תחבורה וכלכלה בשני היעדים הללו הן במחיר נמוך מאוד. מגוון גדול של טיסות המשך – לרוב אפילו זולות יותר. בשני המקרים היעד עצמו כלל לא נורא לבילוי של לילה. כולל אפשרויות בילוי ושופינג סבירות מאוד בשביל החוויה. יש לי צורך להגיע לירדן בקיץ וגיליתי שדרך פאפוס ניתן להגיע במחיר נסבל מאוד של כ-80 יורו סה"כ לכוון, כולל מחיר הלינה והתחבורה בפאפוס וב"עלות" זמן של 18:00 – 10:30. בהתחשב בסיבוכי המעבר ביבשה לעמאן זה מחיר ואופרציה מאוד נוחים למי שגר באזור המרכז. מאחר והטיסות הישירות לעמאן (שרויאל ג'ורדניאן לא מעודדת אנשים לרכוש כטיסה יחידה מסיבות מובנות – מטרת הטיסה הדו יומית היא לשרת את הממשיכים למזרח ) יקרות מאוד – זו אופציה טובה מאוד. בהרכבים שונים ואחרים ניתן דרך פאפוס להגיע בזול גם ללונדון – עניין שחשוב יותר בחזור שם טיסות ישירות כמעט תמיד יקרות.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אהלן גל,

      זה נושא מעניין וחשוב שאני מתייחס אליו בפוסטים מדי פעם אבל אני לא זוכר שאי פעם הקדמתי לנושא פוסט נפרד. בהחלט אפשר לחשוב על ערים רבות, ואפילו במרחק טיסה גדול יותר מישראל, שיכולות לשמש כתחנת-ביניים בין שני כרטיסים כשהמטרה הכללית היא חיסכון משמעותי בעלויות. אני עצמי עשיתי זאת פעמים רבות בטיסות לארה״ב ואסיה. בפאפוס לא הייתי אז אם תרצה לשלוח לי בהזמנות פרטים נוספים לגבי ההתנהלות דרך היעד הזה – המלצות קצרות, מלון נוח שיצא לך להשתמש בו, שירותי הסעות וכו׳ – אשמח לקרוא וללמוד בעצמי, ואולי אח״כ זה באמת ייכנס לפוסט.

      לגבי ירדן – אם המטרה היא להגיע לעמאן, או אפילו לאחת הערים הגדולות האחרות במדינה, אז אפשרות מובילה היא להשתמש באוויוס של בריטיש להזמנת כרטיסי בונוס. זמינות המושבים בטיסות של RJ גבוהה והעלות יכולה להיות סבירה בהתחשב בנוחות (9000 אוויוס ו-230$ לכרטיס הלוך/חזור או 4500 אוויוס ו-91$ לכרטיס הלוך בלבד).

      הגב
      • גל

        תודה ליאור. אהיה צריך להתעמק קצת בעניין האופציה של בריטיש…

        סקירה ממצה עם פאפוס כאופציה לקונקשן… האתגר התקבל!

        (איתן תודה על הפידבק)

  8. מאיר

    מציע לשנות את שם המדור: שלישי של שאלות, רביעי של תשובות…

    הגב
  9. אלעד

    היי ליאור,
    האם יש מועדון שנותן השוואת סטטוס ל- AAdvantage Platinum?
    עבורי עדיין הצבירה הגבוהה ביותר באמריקן, אך אשמח להשוות ולהתחיל מחדש במקום אחר…
    היה לי גם סטטוס בינוני ב-FB אך לא אמשיך לאור השינויים השליליים הרבים שעובר המועדון…
    תודה מראש

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      מועדוני תעופה רבים מציעים השוואת-סטטוס ללקוחות בכירים של מועדונים מתחרים. בפרט אם הסטטוס שלך באמריקן הושג ׳בדרך הקשה׳ של קירדוט טיסות וכו׳.

      אתה יכול לנסות את המועדונים של דלתא ויונייטד בראש ובראשונה. אולי אפילו המועדון של אלעל אם אתה טס בעיקר בקוים בהם פועלת אלעל. המועדון של אלסקה, עוד בחירה טובה, משווה סטטוס אבל רק לחברי מועדון שכתובתם רשומה בארה״ב ובפרט ביעדים בהם פועלת אלסקה.

      הגב
      • אלעד

        תודה רבה
        להבנתי בהשוואת סטטוס ליונייטד נותנים לך 3 חודשים לצבור כ 12 אלף מיילים לשמירה על הסטטוס.
        אל על- רלוונטי מאוד, לא הצלחתי באתר שלהם למצוא מדיניןת של זה
        אלסקה פחות רלוונטית כי אני לא טס איתם ולכן לא אהנה מההטבות, וגם בבדיקתי בהשוואת סטטוס לא מקבלים מתנה 50 אלף מיילים בהצטרפות.

      • Lior @ FlyingOut

        נכון, יונייטד מציעה בעצם מסלול-מהיר לסטטוס באופן פורמלי ולא השוואה מלאה (גם זה בעקרון קיים אבל מאוד נדיר).

        אלעל כן משווה-סטטוס אבל לא תמצא עדות לכך באתר. אתה חייב לפנות לשירות הלקוחות של המועדון ולהציג את הפעילות התעופתית שלך. אם היא משמעותית מספיק, ובקוים בהם אלעל פועלת, אז ישקלו את הבקשה כביכול לפנים משורת הדין.

  10. hemedr

    היי ליאור, רציתי לדעת אם אתה ממשיך לפרסם גם בטלגרם בשלושת הערוצים?

    חמד

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      נכון לכרגע לא. אם וכאשר העדכונים יחודשו אעדכן על כך בפוסט. אני מתנצל.

      ישנם חמישה ערוצי טלגרם לבלוג, וכולם בהקפאה.

      הגב
  11. דניאל

    שלום ותודה על בלוג מצויין שנחשפתי אליו רק לאחרונה לאחר האזנה לפודקאסט עם נטע.

    הצטברו לי נקודות בחברת ארופלוט שתוקפן יפוג באוקטובר הקרוב.
    א. האם יש אפשרות להאריך את התוקף? אני מתכנן לטוס לפני אוקטובר ויכול לבחור בארופלוט.
    ב. skyteam עובדת עם ארופלוט. האם יש לי אפשרות להעביר נקודות ממועדון התעופה להתאחדות של skyteam?
    תודה מראש

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אהלן דניאל,

      קודם כל – ברוך הבא לבלוג!

      (1) מעניין שמופיע לך שהמיילים יפוגו באוקטובר. מיילים במועדון של אירופלוט אמורים לפוג בסוף שנה קלנדרית בהינתן שבאותה שנה ובשנה שקדמה לה לא נרשמה כל פעילות תעופתית בחשבון (בטיסה של אירופלוט, ספציפית). בכל מקרה, אם אתה אמור לקרדט טיסה נוספת של אירופלוט לפני המועד הזה אז המיילים לא יפוגו.

      (2) לא ניתן להעביר נקודות/מיילים בין מועדוני תעופה. לבריתות התעופה עצמן, ובכלל זה לסקיי, אין מועדוני לקוחות משלהן.

      הגב

השאר תגובה