סיבוב נוסף: 35% הנחה ברכישת נקודות של סטארווד

סביר מאוד להניח שזו המהדורה האחרונה של המבצע הזה לאור העובדה שמועדון SPG עתיד להתמזג למועדון של מאריוט באוגוסט. ברכישת 5,000 נקודות ומעלה תינתן הנחה של 35% שתוריד את המחיר ל-22.75$ לכל 1,000 נקודות. ניתן לקבל 1.5% החזר נוסף במעבר באתר הקאשבק TCB. כתזכורת – רק חשבונות בני 14 ימים לפחות יכולים לרכוש נקודות (ספירת הימים היא לחומרה).

מבצע מיוחד של סוויס ולופטהנזה לטיסות במחלקת העסקים

ככל הנראה קבוצת לופטהנזה חוגגת יובל של פעילות בנתב״ג ולכבוד האירוע מציעה טיסות ליעדים רבים באירופה ובשאר העולם (לא כולל יעדי צפון-אמריקה) במחירים נמוכים משמעותית מאלו שנראו במסגרת מבצעים בעבר. החל מ-600$ ליעדים באירופה, החל מ-1350$ ליעדים באסיה והחל מ-1650$ ליעדים בדרום-אמריקה. לצערי אין לי פרטים נוספים על המבצע אז העצה הכללית היא להקדים ולהזמין כל עוד התעריפים המוזלים האלו בתוקף.

מה קורה עם דירוג המלונות בישראל?

בקיץ 2012 הוחלט להנהיג דירוג מלונות (וולנטרי) בישראל. בסוף 2014 תוכנית הדירוג החדשה יצאה לדרך באמצעות חברת דירוג אירופית מובילה. כשכתבתי מאמר בנושא בקיץ 2016, כשנה וחצי לאחר תחילת הדירוג, היו רק 70 מלונות שהצטרפו לתוכנית. לפי כתבה שפורסמה השבוע עד היום הצטרפו פחות מ-100 מלונות לתוכנית כשהרוב המוחלט של המלונות בישראל מסרבים להצטרף ומעדיפים לתת לעצמם דירוג כרצונם (מה שכיום אינו חוקי). למה? כי כמובן נוח יותר למלונות בישראל לא להיות חשופים לדירוג חיצוני ולפרסם את עצמם בארץ ובחו״ל איך שמתאים להם יותר. המלונאים בישראל אוהבים לבכות על מר גורלם עם טענות כמו התחזקות השקל, עלויות כשרות ואבטחה שאין למלונות בחו״ל, עודף רגולציה ועוד ועוד – אבל בשנת 2017 שוק המלונות הישראלי הרוויח כ-2 מיליארד ש״ח (בערך 20% מההכנסה). שלא יעבדו עליכם.

לאטאם החלה לשווק כרטיסים בקו החדש מסנטיאגו לת״א

כתבתי על הקו הזה בנובמבר 2017 מיד לאחר הודעתה של לאטאם על רצונה לפתוח את הקו עם שלוש טיסות שבועיות בסוף 2018. בינתיים נבחר התאריך לפתיחת הקו – ה-13 לדצמבר – וכעת החלה מכירת הכרטיסים. מדובר בטיסות ישירות (לא טיסות נון-סטופ) מת״א לסנטיאגו (SCL) דרך סאו-פאולו (GRU) ונוסעים יוכלו לרכוש את מקטעי הטיסה הרצויים להם ובתוך כך לטוס מישראל לברזיל. כרטיס הלוך/חזור מת״א לסאו-פאולו בטיסות נון-סטופ, במטוס בואינג 787-8, יעלה החל מ-1170$ במחלקת התיירים.

שוב שיבושים בתנועת הרכבות וסגירת תחנת נתב״ג

״היכונו לחזרת הפקקים: רכבת ישראל עומדת לסגור החודש למשך ארבעה ימים לא פחות מחמש תחנות, ועוד לפני כן תופסק לארבעה ימים נוספים תנועת הרכבות בין נתב"ג למודיעין. מהרכבת נמסר כי תחנות מודיעין, נתב"ג, כפר חב"ד, לוד וגני אביב ייסגרו מה-24 ביוני עד 28 ביוני לטובת הטמעת טכנולוגיות חדשות והסבת המסילות להנעה חשמלית ירוקה ויעילה יותר. […] הרכבת תפעיל מערך הסעות ללא עלות בין תחנת מודיעין מרכז לנתב"ג לאורך כל תקופת העבודות. במקביל יופעל מערך הסעות בין תחנת תל אביב סבידור מרכז לתחנת נתב"ג בשני הכיוונים ולאורך כל שעות היממה״.

מועדון התעופה של פינאייר השיק תוכנית ׳חברים ומשפחה׳

אני לא רוצה לצאת בהצהרה שאצטרך להגן עליה מאוחר יותר אבל ממבט ראשון נראה שזו התוכנית המתקדמת ביותר מסוגה בעולם מועדוני התעופה בהפרש ניכר. במסגרת התוכנית החדשה יכול כל חבר מועדון לפתוח קבוצה ולצרף אליה עד שמונה חברים (!) ובני-משפחה (לרבות קטינים). אלו שבתוך הקבוצה יוכלו להעביר ביניהם נקודות בחינם. מדובר בהטבה פנטסטית פשוט שמשדרגת בצורה משמעותית את איכותו של המועדון וכדאיותו לנוסעי ברית OneWorld. כל הכבוד פינאייר יקירתי!

אתיהאד ממשיכה להפסיד כסף

את שנת 2017 סיימה חברת התעופה היוקרתית מאבו-דאבי בהפסד של 1.52 מיליארד דולר. בין השאר בגלל השקעות משמעותיות בחברות תעופה כושלות כמו אייר-ברלין ואליטליה. וזה עוד היה שיפור ניכר כי את שנת 2016 סיימה החברה עם הפסד עתק של קרוב ל-2 מיליארד דולר. לאתיהאד אומנם יש כיסים עמוקים בצורה בלתי רגילה, ואין כל חשש להמשך פעילותה, אבל הדו״חות הכספיים של השנתיים האחרונות בהחלט מראים את אותותיהם בירידה משמעותתית באיכות המוצר הרך של החברה (ובכלל זה השירות).

קופון של 20% הנחה לטיסות אליטליה מישראל לאירופה

עוד קופון מהסוג שהתרגלנו לראות בשנתיים האחרונות. הקופון החדש, LUCKYIL, בתוקף עד ה-17 ליוני ומקנה 20% הנחה על כרטיסים גם במחלקת התיירים וגם במחלקת העסקים למגוון יעדי החברה באיטליה ובאירופה בכלל (למעט בתעריפי לייט החדשים). המבצע לטיסות בין ה-21 ליולי וה-20 לדצמבר.

5 תגובות

  1. אלעד

    ליאור שלום, מה היתרון של התכנית של פינאיר על פני התכנית של בריטיש? כל מה שכתבת נמצא גם שם למעט העברת מיילים בין חברי הקבוצה, אולם כיוון שמנהל הקבוצה יכול להשתמש באוויוס של כולם בשביל מי שהוא רוצה ומה שהוא רוצה, אני לא רואה הבדל בין שני המועדונים בפן הפרקטי, פשוט בבריטיש אין צורך להעביר כי אפשר למשוך מהפול של כולם..

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      שני הבדלים עיקריים:

      (א) בחשבון של פינאייר ניתן לאחד צבירת נקודות של תשעה אנשים בעוד בחשבון של בריטיש ניתן לאחד צבירת אוויוס של שבעה אנשים ׳בלבד׳.

      (ב) בחשבון של פינאייר ניתן לכלול חברים, שאינם בני-משפחה, בעוד בחשבון של בריטיש יכולים להיות שותפים רק אנשים שכתובת המגורים שלהם זהה (אפקטיבית בני-משפחה, ואני לא יודע אם נערכת בדיקה נוספת כלשהי במידה ושמות המשפחה שונים).

      הגב
  2. hemedr

    אם זה נכון לגבי פינאייר אז נראה לי שזה שובר את כל כללי המשחק אם אפשר להעביר להם מיילים של כל החברות בSTAR אז אין צורך באמריקן איירלינס יותר שמה, למרות שאני גר במזרח וטס יותר במלזיה אבל יש לי משפחה וחברים שמבקרים קבוע וישמחו לתת לי את המיילים.
    היית ממליץ על זה אם אני בחיים לא אטוס בפינאייר או שעדיף להישאר בAA אם אני מבוסס תאילנד? אני לא יודע אם מיילים מחברות אחרות מקבלות יחס שווה או פחות ערך וכו

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      כן ולא. אכן מדובר באפשרות מעניינת מאוד, שאין כמותה במועדונים אחרים, ומצד שני המועדון הפיני לא חף מחסרונות. צבירת הנקודות שלו די נדיבה באופן יחסי אבל הנקודות שלו שוות משמעותית פחות מנקודות של מועדונים רבים אחרים כי טבלאות המימוש לא אטרקטיביות. אני לא ממליץ לבחור במועדון של פינאייר בלי לעשות שיעורי בית מקיפים לפני כן. לכן אין לי תשובה פשוטה לשאלה ששאלת.

      וכמובן שמדובר על ברית OneWorld ולא על ברית סטאר.

      הגב

השאר תגובה