במפגש הבלוג שהתקיים בסוף החודש שעבר העברתי הרצאה קצרה על ההטבה המעניינת הזאת של מועדון התעופה MileagePlus (יונייטד). כעת אציג את המידע גם בכתב, ובפרט לטובת אלו מכם שלא יכלו להגיע למפגש.

מדובר בהטבה מורכבת למדי עם מספר תנאים אז אנסה להיות תמציתי ככל האפשר.

הערות מוקדמות

ברור לי שאפילו שמה של ההטבה, Excursionist Pert (׳הטבת המטייל׳, בתרגום חופשי), הוא זר לרובכם. לכאורה מדובר בהטבה שולית שהיא חלק ממערך תנאי כרטיסי הבונוס של יונייטד אך כפי שציינתי היא בעלת ערך גבוה אם משתמשים בה בצורה מיטבית.

לפני שאתחיל לפרט על תנאי ההטבה, ולאור שאלות שנשאלו במהלך ההרצאה במפגש, אני רוצה לציין מספר הערות מוקדמות:

  • ההטבה אינה תלויה בסטטוס כלשהו במועדון של יונייטד. היא זמינה לכלל חברי המועדון גם אם מעולם לא דרכו במטוס של יונייטד.
    – – –
  • ההטבה נוגעת אך ורק למימוש כרטיסי בונוס. היא אינה רלוונטית ברכישת כרטיסי טיסה בכסף.
    – – –
  • ההטבה אינה מוגבלת לטיסות יונייטד בלבד. כרטיס הבונוס במסגרתו מנוצלת ההטבה יכול לכלול טיסות עם כל חברות התעופה שהן שותפות של המועדון של יונייטד ובתוך כך כל חברות התעופה בברית סטאר.
    – – –
  • ההטבה מוטמעת במנוע החיפוש באתר המועדון. כך ניתן להשתמש בה גם ללא צורך להתקשר למוקד שירות הלקוחות. אם הכל נעשה כמו שצריך תוכלו לראות מקטע אחד בכרטיס במחיר של 0 מיילים כבר בתהליך ההזמנה.

פרטים נוספים על מימוש מיילים של יונייטד לכרטיסי בונוס ועל ההטבה הנ״ל תוכלו למצוא באתר מועדון MileagePlus (לחצו כאן).

מהי בעצם ׳הטבת המטייל׳?

יונייטד מגדירה את ההטבה כך:

The Excursionist Perk is a free one-way award within select multi-city itineraries. Members who book an itinerary with three or more one-way awards will be eligible to receive one of those one-way awards for free.

כלומר, ההטבה בעצם מקנה ׳מקטע׳ אחד בחינם במסגרת כרטיס בונוס שכולל לפחות שלושה מקטעים. כרטיס בונוס הלוך/חזור קלאסי, לדוגמה, כולל שני מקטעים. במקרה הזה מקטע יכול לכלול טיסה אחת או יותר באותו כיוון, ולכן בעצם אני משתמש כאן במילה מקטע ולא במילה טיסה. ההטבה חלה גם אם הכרטיס אינו הלוך/חזור קלאסי.

התכלית העיקרית של ההטבה היא לאפשר לנוסעים לטוס בחינם מנקודה א׳ לנקודה ב׳, בתוך אותו אזור (נגיע לתנאי הזה אח״כ), כשבעצם כרטיס הבונוס כולו יאפשר להם להגיע לשני יעדים בנסיעה אחת. כך, כביכול, ההטבה מחליפה את ההטבה הקודמת שהייתה במועדון שאיפשרה עצירה אחת בחינם בכרטיס הלוך/חזור.

נמשיך בדוגמה.

נניח שחבר מועדון מעוניין לטוס מישראל לארה״ב ולבקר בערים שיקגו וסיאטל. נניח שהוא מצא זמינות מושבי בונוס בטיסות סוויס מת״א לשיקגו דרך ציריך וחזרה בטיסות לופטהנזה מסיאטל לת״א דרך פרנקפורט. כלומר, כרטיס בונוס מסוג Open-Jaw (בקיצור: OJ). במקרה כזה ההטבה מאפשרת לו להנות ממקטע חינםמשיקגו לסיאטלללא תוספת מיילים (אלא רק תוספת במסים, אם קיימת). כרטיס כזה כולל שלושה מקטעיםת״א לשיקגו, שיקגו לסיאטל וסיאטל לת״אוההטבה הופכת אחד מהם לחינמי כך שהנוסע יכול לבקר בשני יעדים תחת כרטיס בונוס אחד במחיר של כרטיס הלוך/חזור מישראל (אזור המזרחהתיכון) לארה״ב (אזור צפוןאמריקה).

GCM TLV-US

שימו לב שהמקטע החינמי לא חייב להיות קשור לטיסות האחרות בכרטיס. בדוגמה לעיל המקטע החינמי הוא בתוך ארה״ב, שהיא מדינת היעד של הכרטיס לכאורה, אבל זה מקרי. באותה מידה המקטע החינמי יכל להיות גם בתוך אוסטרליה. אבל יש חשיבות לסדר המקטעים בכרטיס.

המקטע החינמי לא יכול להיות המקטע האחרון בכרטיס. על כך ארחיב בהמשך ואפרט את הפיתרון הפשוט ל׳בעיה׳.

אזורי העולם ע״פ יונייטד

כפי שציינתי קודם ההטבה מקנה מקטע חינמי ״בתוך אותו אזור״. לעניין כרטיסי בונוס יונייטד מחלקת את כל היעדים בעולם ל-17 אזורים שונים וכדי להבין את הפוטנציאל הגלום בהטבה, וכדי להשתמש בה בכלל, צריך להכיר את האזורים האלו ואת היעדים העיקריים הכלולים בכל אחד מהם.

אלו 17 האזורים של יונייטד:

  1. אזור צפוןאמריקה. כולל את ארה״ב היבשתית, קנדה ואלסקה.
    – – –
  2. אזור הוואי. כולל את כל האיים של הוואי בלבד.
    – – –
  3. אזור מקסיקו. כולל את מקסיקו בלבד.
    – – –
  4. אזור הקריביים. בין השאר: בהאמס, ברמודה, איי קיימן, ג׳מייקה, הרפובליקה הדומיניקנית, סן מרטן ופורטו ריקו.
    – – –
  5. אזור מרכזאמריקה. כולל את בליז, קוסטה ריקה, אל סלוודור, גוואטמלה, הונגורס, ניקראגוואה ופנמה.
    – – –
  6. אזור צפון דרוםאמריקה. בין השאר: קולומביה ופרו.
    – – –
  7. אזור דרום דרוםאמריקה. בין השאר: ארגנטינה וברזיל.
    – – –
  8. אזור אירופה. כולל את כל מדינות אירופה המוכרות לרבות יעדים רחוקים יחסית כמו גרינלנד, איי טנריף, טורקיה וככל הנראה כל אזורי רוסיה.
    – – –
  9. אזור המזרחהתיכון. בין השאר: ישראל, אזרבייג׳ן ואיחוד האמירויות.
    – – –
  10. אזור צפוןאפריקה. בין השאר כולל את האיים הקנריים.
    – – –
  11. אזור אפריקה. כולל בעצם את כל מדינות אפריקה למעט ארבע שנכללות באזור צפוןאפריקה. איי סיישל נכללים באזור זה.
    – – –
  12. אזור צפוןאסיה. כולל את סין, טייוואן, דרוםקוריאה ומונגוליה.
    – – –
  13. אזור מרכזאסיה. בין השאר: הודו, נפאל, מלדיביים וסרילנקה.
    – – –
  14. אזור דרוםאסיה. בין השאר: הונגקונג, תאילנד, ויטנאם, פיליפינים וסינגפור.
    – – –
  15. אזור יפן. כולל את יפן בלבד.
    – – –
  16. אזור אוקיאניה (הפסיפיק). בין השאר: פיג׳י, הפולינזיה הצרפתית, איי קוק, גואם, איי מרשל וסמואה.
    – – –
  17. אזור אוסטרליה וניוזילנד. כולל את אוסטרליה, ניוזילנד והאי נורפוק.

את הטבלה המלאה תוכלו למצוא באתר המועדוןלחצו כאן.

תנאי ההטבה

להטבה חמישה תנאים עיקריים. במקום לצטט אותם באנגלית (הם מופיעים באתר המועדוןלחצו כאן) אתרגם אותם בחופשיות לעברית לצד הבהרות:

  1. המקטע החינמי לא יכול להיות בתוך האזור שבו התחיל הכרטיס. בדוגמה לעיל, של הנסיעה לארה״ב, המקטע החינמי לא יכול להיות בתוך אזור המזרחהתיכון כי הטיסה הראשונה בכרטיס ממריאה מת״א.
    – – –
  2. הטיסה האחרונה בכרטיס חייבת לנחות באזור שממנו המריאה הטיסה הראשונה בכרטיס. לא בהכרח באותו יעד בתוך האזור! כלומר, אם הטיסה הראשונה בכרטיס המריאה מת״א הרי שהטיסה האחרונה בכרטיס חייבת לנחות ביעד כלשהו בתוך אזור המזרחהתיכון. התנאי הזה מטרפד כמעט לגמרי את האפשרות שהמקטע החינמי יהיה האחרון בכרטיס.
    – – –
  3. המקטע החינמי חייב להיות בין שני יעדים שנמצאים באותו אזור. די פשוט.
    – – –
  4. מחלקת השירות של המקטע החינמי מושפעת ממחלקת השירות של המקטע הקודם לו בכרטיס. כלומר, אם נניח שבדוגמה לעיל המקטע בין ת״א לשיקגו היה במחלקת העסקים של סוויס, בעוד מקטע החזור היה במחלקת התיירים של לופטהנזה, הרי שהמקטע החינמי בין שיקגו לסיאטל יכול להיות במחלקת העסקים כי הוא מושפע מהמקטע שקודם לו בכרטיס ולא מהמקטע שאחריו בכרטיס. כמובן שהמקטע החינמי יכול להיות גם במחלקת התייריםאם אין זמינות במחלקת העסקים או מבחירה של הנוסעאבל פורמלית הוא יכול להיות במחלקת שירות זהה לזו במקטע שקדם לו.
    – – –
  5. אם הכרטיס כולל יותר משלושה מקטעים (אפשרי), וביניהם שני מקטעים או יותר העומדים בתנאי ההטבה, הרי שרק הראשון מביניהם יהפוך חינמי. כלומר, אין אפשרות לבחור איזה מהם יהיה חינמי אלא הראשון כרונולוגית הוא שיהיה חינמי.

זה הכל. די מורכב, כן, אבל סה״כ חמישה תנאים קלים להבנה.

הפוקוס: אזורים גדולים

הניצול הטוב ביותר של ההטבה הוא להשגת מקטע חינם לטיסות ארוכות יחסית בתוך אזור כלשהו עם מחלקת שירות גבוהה (שנקבעת ע״פ מחלקת השירות במקטע הקודם לה בכרטיס, כאמור). בפרט אם מדובר במקטע יקר יחסית.

השימוש בהטבה יכול להיות פרקטי לגמרי ויכול גם להיות נטו לכיף.

נמשיך במספר דוגמאות למקטעים שאפשר להפוך לחינמיים:

סןפרנסיסקו (SFO) לטורונטו (YYZ) במחלקת העסקים של אייר קנדה.

כרטיס כזה עולה בדר״כ מעל 1000$ ובפרט כשמדובר בטיסת הלילה המבוקשת שבה מופעלים מטוסי בואינג 787-9 חדישים (בין השאר, לא בלעדית) המציעים מחלקת עסקים טובה מאוד.

SFO-YYZ

Air Canada Business Class

יוהנסבורג (JNB) לאיי סיישל (SEZ) במחלקת העסקים אתיופיאן.

כרטיס בונוס בין היעדים עולה 30,000 מיילים במחלקת העסקים ובין השאר תוכלו להנות מטיסה במטוס ה-A350 החדש של אתיופיאן שפועל בקו מאדיסאבבה ליוהנסבורג.

JNB-SEZ

Ethiopian 359 Business Class

בנגקוק (BKK) לסינגפור (SIN) במחלקות העסקים של תאי וסינגפור איירליינס.

אפשר למצוא הרבה טיסות מעניינות באזור דרוםאסיה ויונייטד לא מחייבת בחירה של טיסות ישירות. כך, לדוגמה, ניתן לטוס מבנגקוק לסינגפור עם קונקשיין בהונגקונג, מנילה, האנוי ועודולהנות בדרך מלפחות שתי מחלקות עסקים מובילות של חברות כמו תאי, סינגפור איירליינס ואפילו אתיופיאן (שמפעילה טיסות חופש חמישי בין בנגקוק להונגקונג). כרטיס כזה יכול לחסוך 30,000 מיילים לטיסה במחלקת העסקים.

BKK-SIN

THAI First 787 Dreamliner

המקטע החינמי לא יכול להיות המקטע האחרון

בקריאה ראשונה של התנאים אולי מגיחה המחשבה המתבקשת: ההטבה בעצם מאפשרת להוסיף לכל כרטיס הלוך/חזור מקטע חינמי שאפשר לנצל בנסיעה עתידית. אבל זו טעות.

מדוע המקטע החינמי לא יכול להיות המקטע האחרון בכרטיס?

נניח שהטיסה הראשונה בכרטיס המריאה משדה תעופה באזור X. התנאי הראשון קובע שהמקטע החינמי לא יכול להיות בתוך אזור X. התנאי השלישי קובע שהמקטע החינמי חייב להיות בתוך אזור אחד (אבל, כאמור, בכל אזור למעט אזור X). התנאי השני קובע שהטיסה האחרונה בכרטיס חייבת לנחות באותו אזור שממנו המריאה הטיסה הראשונהכלומר, באזור X. מכאן שהמקטע החינמי בהכרח לא יכול להיות המקטע האחרון בכרטיס.

אז בעצם עומדות בפנינו שלוש אפשרויות:

  1. להנות ממקטע חינמי ׳באמצע׳ הכרטיס. זה תיאורתית אפשרי אבל לא תמיד נוח.
    – – –
  2. להשתמש בהטבה כדי לרכוש כרטיס שבעצם כולל שלושה כרטיסי בונוס בכיווןאחד בתוך כרטיס אחד. במקרה כזה אחד מאותם מקטעים יהיה חינמי. הכוונה כאן לשלושה מקטעים שכל אחד יכול להוות חלק מנסיעה שונה.
    – – –
  3. להוסיף מקטע פיקטיבי לכרטיס. זה נכון גם כאשר כרטיס הבסיס הוא כרטיס בכיווןאחד וגם כשכרטיס הבסיס הוא כרטיס הלוך/חזור.

רגע, אסביר הלאה.

הוספת מקטע ׳פיקטיבי׳ לכרטיס

מקטע פיקטיבי הוא מקטע קצר וזול הכולל טיסה או טיסות שאין בכוונתנו לטוס. למקטע הזה יש תכלית יחידה: לענות על התנאי השני של ההטבה שמחייב שהטיסה האחרונה בכרטיס תנחת באותו אזור שממנו המריאה הטיסה הראשונה בכרטיס.

רצוי לבחור תאריך עתידי רחוק מאוד למקטע הפיקטיבי כדי להוריד את הסיכון לאפס. לא שיש סיכון של ממש להוריד, כי כל העניין כשר לגמרי, אבל בכל זאת לשם ההרגשה הטובה.

החדשות הטובות הן שמועדון MileagePlus מציע כרטיסי בונוס מוזלים, במחיר של 8,000 מיילים בלבד, לטיסות קצרות במיוחד בתוך אותו אזור. זה כמובן ללא כל קשר להטבה שהיא נושא הפוסט. כך, לדוגמה, טיסה בכיווןאחד מוינה לפראג במחלקת התיירים עולה רק 8,000 מיילים על אף שכרטיס בונוס בכיווןאחד לטיסה בתוך אירופה עולה 15,000 מיילים.

VIE-PRG for 8K

כרטיסים מוזלים כאלו ניתן למצוא בפועל בכל אזור בעולם. בפרט ביציאה משדות הבית של חברות שונות בברית סטאר. אי לכך תמיד ניתן להשתמש בטריק הזה כדי למקסם את ההטבה.

תבניות שימושיות

מלבד האפשרות של הוספת המקטע החינמי באמצעו של כרטיס הלוך/חזור, מה שלא תמיד נוח, יש שתי תבניות מובילות נוספות.

הראשונהבמידה ותכננתם במקור לרכוש בכיווןאחד:

  • המקטע שתכננתם לרכוש ממילא.
  • המקטע החינמי.
  • המקטע הפיקטיבי.

השנייהבמידה ותכננתם מבוקר לרכוש כרטיס הלוך/חזור:

  • מקטע ההלוך שתכננתם לרכוש ממילא.
  • מקטע החזור שתיכננתם לרכוש ממילא.
  • המקטע החינמי.
  • המקטע הפיקטיבי.

שתי התבניות דומות ואפשר לומר שהן למעשה תבנית אחת.

הרכבת הכרטיס

המקטע החינמי לא יכול להיות המקטע הראשון בכרטיס אבל הוא לא חייב להיות המקטע השני בכרטיס. המקטע החינמי לא יכול להיות המקטע האחרון בכרטיס, אבל אפשר להוסיף אחריו ׳מקטע פיקטיבי׳ בעלות נמוכה.

בכל מקרה, ניתן לבנות את הכרטיס באתר המועדון ללא בעיה בדר״כ באמצעות חיפוש רביעדים (Multi-City). לטובת החיפוש לא חובה להתחבר לחשבון באתר או בכלל שיהיה חשבון.

UA Book a Multi-City Award

ניתן גם לבצע את החיפוש, ואת ההזמנה, בעזרת מוקד שירות הלקוחות של המועדון. אין בכך חשש כי, כפי שהסברתי מוקדם יותר בפוסט, מדובר בהטבה פורמלית של המועדון ולא בניצול טעות כלשהי. אתם סה״כ מבקשים לתמחר כרטיס בונוס מורכב שמערכת ההזמנה מסוגלת לתמחר בעצמה אז איש שירות הלקוחות לא ייצטרך לכפות דבר על המערכת אלא רק להזין את מקטעי הכרטיס כפי שתימסרו לו. פשוט ונוח.

השתמשתי בהטבה מוקדם יותר השנה

בנסיעה שלי לסרילנקה, בחודש אפריל, נדרשתי לשני מקטעי טיסות: ת״א לדלהי ודלהי לקולומבו. בעצם נדרשתי לכרטיס בכיווןאחד מת״א לקולומבו, עם עצירה בדלהי, אבל כאמירה כללית מועדוני תעופה לא מאפשרים להנפיק כרטיסי בונוס בכיווןאחד עם עצירה ולכן בעצם נדרשים במקרה כזה שני כרטיסי בונוס.

זאת ועוד, ידעתי שהמקטע השני, מדלהי לקולומבו, יהיה חייב להיות בטיסה הישירה של אייראינדיה (במחלקת העסקים) וזאת משום שאת נטע תכננתי לפגוש בדלהי והיא המשיכה לדלהי לקולומבו באותה טיסה.

לולא ההטבה הייתי נדרש לשלם כ-500$ עבור הכרטיס או להשתמש בכמה עשרות אלפי מיילים של אחד ממועדוני התעופה בברית סטאר (בתוספת כמה עשרות דולרים במסים).

לשמחתי ההטבה קיימת ולכן יכלתי לרכוש כרטיס המורכב מהמקטעים הבאים:

  • ת״א לדלהי במחלקה הראשונה = 45,000 מיילים.
  • דלהי לקולומבו במחלקת העסקים = מקטע חינם.
  • קהיר לעמאן במחלקת התיירים = 8,000 מיילים.

כרטיס בונוס של יונייטד מדלהי לקולומבו במחלקת העסקים, לצורך העניין, עולה 35,000 מיילים. כלומר, הלכה למעשה, ההטבה הזאת חסכה לי במקרה הזה 27,000 מיילים שלהם שווי ריאלי של כ-400$.

לסיכום

מדובר בהטבה מורכבת למדי עם שורה תחתונה פשוטה למדי. אני מקווה שהפוסט הזה עשה קצת סדר בבלאגן ושתוכלו בעזרתו להשתמש בהטבה הנהדרת בהמשך הדרך.

אני ממליץ לכל אחד ששוקל להשתמש בהטבה להתחיל מ׳לשחק׳ באתר המועדון כדי לראות שאכן סדר המקטעים הרצוי מתומחר בהתאם לציפיות.

בהצלחה!

9 תגובות

  1. יותם

    היי ליאור,
    פוסט מעולה כרגיל, אני בעצמי מתעתד להשתמש בהטבה בטיסה מאוקלנד לסידני במחלקת העסקים של אייר ניו זילנד.
    בפוסט הבאת דוגמה של טיסה מאוקלנד לפרת' עם קוונטס, תוכל להסביר כיצד ניתן לממש הטבה זו? הרי קוונטס אינה בברית סטאר ולא שותפה של יונייטד עד כמה שמצאתי.
    תודה על פוסט מועיל ומסודר למופת!

    הגב
  2. רובי

    תודה על ההסבר המפורט
    שאלתי פעם באחד הפוסטים שלך על הכרטיס לקולומבו על ההטבה הזו ועכשיו הפוסט הגיע 🙂
    מה שחידשת לי זה הטריק של הוספת המקטע האחרון כאשר רוצים כרטיס חד כיווני, שימושי בהחלט.

    כשחיפשתי הסברים על ההטבה הגעתי ללינק הבא –
    https://thepointsguy.com/guide/maximize-united-excursionist-perk/
    הוא נותן הרבה דוגמאות מפורטות לשימושים אפשרים

    הגב
  3. ארז

    אני עוד באמצע הקריאה בין טיסות, וכבר רוצה להגיד לך – אתה גאון!
    ובבקשה תארגן עוד מפגש…

    הגב
  4. Yosi Harel

    כאחד שחדש יחסית בכל הקשור לעולם התעופה, אני מודה שהיה לי קצת קשה להבין את הכתוב בהרצאה במפגש. הפוסט הנוכחי עזר מאוד! תודה רבה על ההשקעה ועל ההסבר המפורט! כמו תמיד, תענוג 🙂

    הגב
  5. אריק

    וויי איזה חבל שלא ידעתי עליה 🙁 לפני כמה חודשים עשיתי טיול משפחתי לתאילנד במיילים של יונייטד. 5 כרטיסים לבנגקוק וחזרה. בבנגקוק מיד הזמנתי טיסת low cost לפוקט, הסתובבות באיים וחזרה לבנגקוק עם תאי.
    לפי מה שאני מבין הייתי יכול להזמין ישר לפוקט (תאי) נכון?
    לחסוך את 5 כרטיסי הlow cost, יותר מפנק ופחות כאבי ברכיים…

    הגב

השאר תגובה