אפשר לומר שהפוסט הזה הוא קצת בקונטרסט לפוסט של החסכן שפורסם מוקדם יותר השבוע. אך לשני הפוסטים מסר משותף: אפשר וכדאי לצבור נקודות מטיסות עם חברות תעופה שונות ולהשתמש בנקודות על מנת להוזיל או לשדרג נסיעות עתידיות. בפוסט הזה הדגש הוא על כרטיסים יקרים יותר במחלקות הפרימיום שמאפשרים צבירת נקודות גבוהה מאוד.

מועדון התעופה MileagePlan

אלסקה איירליינס אינה שותפה באחת משלושת בריתות התעופה הגדולות. היא אומנם נחשבת לחברת תעופה טובה למדי אך פעילה רק בצפוןאמריקה. אחת ההצלחות הגדולות של החברה הייתה בפיתוח מועדון תעופה מתקדם שנחשב ע״י רבים לאחד הטובים בתעשייה. על אף שהחברה אינה שותפה באחת מבריתות התעופה המועדון הצליח ליצור שורה מכובדת של חברות תעופה שותפות. חברי המועדון יכולים לצבור מיילים מטיסות עם החברות האלו ויכולים להשתמש במיילים שלהם כדי לרכוש מושבי בונוס בטיסותיהן (למעט סינגפור איירליינס ופינאיירהשותפות האחרונות שנוספו).

חברות התעופה השותפות של המועדון כיום הן:

AS Partners 2 - July 2018

AS Partners 1 - July 2018

כאמור, רשימה מכובדת שכוללת כמה מחברות התעופה הטובות ביותר בעולם כמו סינגפור איירליינס, קתאי פסיפיק, קוריאן, קוונטס ואמירטס.

צבירת מיילים גבוהה במחלקות הפרימיום

כמו מרבית מועדוני התעופה, ובהתאם לדברים שכתב החסכן, גם המועדון של אלסקה מאפשר צבירת מיילים נמוכה יחסית מטיסות במחלקת התיירים בכרטיסים מוזלים. ישנן מחלקות כרטוס שונות, של מגוון החברות השותפות, שלא יאפשרו צבירת מיילים בכלל ומחלקות כרטוס אחרות שיאפשרו צבירת מיילים לפי 25% או 50% ממרחק הטיסה בלבד.

לעומת זאת – צבירת המיילים מטיסות במחלקות הפרימיום של חלק מהשותפות של אלסקה היא גבוהה משמעותית מהמקובל במועדוני תעופה אחרים.

ניקח לדוגמה את מחלקת הכרטוס I שהיא הנמוכה ביותר במחלקת העסקים של קתאי. איזה קרדיט ניתן לקבל עבור טיסה במחלקת כרטוס זו?

CX-I Credit

כך, לדוגמה, נוסע בעל סטטוס גולד במועדון של בריטיש יצבור כ-22,600 אוויוס מכרטיס הלוך/חזור בין ת״א והונג-קונג. מנגד, נוסע בעל הסטטוס הגבוה במועדון של אלסקה, MVP Gold 75K, יצבור כ-33,600 מיילים למימוש מאותו כרטיס. אם נשקלל פנימה את הפער בשווי הריאלי של המטבעות האלו הרי שההחזר המתקבל במועדון של אלסקה לפחות כפול בערכו.

מחלקת כרטוס D של פינאייר

מי שמעוניין לטפח את יתרת המיילים שלו במועדון, ובפרט מי שמעוניין להגיע לסטטוס גבוה במועדון, רצוי שיכיר את מחלקות הכרטוס של פינאייר ובפרט את מחלקת הכרטוס D שהיא מחלקת הכרטוס השנייה מבין ארבע מחלקות הכרטוס בהן משתמשת פינאייר לכרטיסים בכסף במחלקת העסקים (הנמוכה ביותר היא I, כמו אצל קתאי).

המועדון של אלסקה מציע קרדיט נדיב מאוד על שלושת מחלקות הכרטוס הגבוהות במחלקת העסקים של פינאייר.

MileagePlan Earn Flying AY

הבונוס הראשון, ״Class of Service״, נחשב לסטטוס ועל כן צבירת ה-EQM (מיילים לסטטוס) היא לפי יחס של 200% ממרחק הטיסה. צבירת המיילים למימוש היא לפי יחס של 300% ממרחק הטיסה, ולכך מצטרף הבונוס לסטטוס של הנוסע אם קיים. כלומר, בעלי הסטטוס הגבוה ביותר יצברו מיילים למימוש לפי יחס מרשים של 425% ממרחק הטיסה.

נמשיך בדוגמה. פינאייר מפרסמת תעריף אטרקטיבי למדי של ~2200$ לכרטיס הלוך/חזור מבודפשט (BUD) להונגקונג (HKG) עם אפשרות למספר קונקשיינים בדרך. בפועל ניתן לעשות קונקשיין אחד, בפרט בבנגקוק (BKK), מבלי להעלות את מחיר הכרטיס בצורה מורגשת. ברור לי שלא מדובר בתעריף שיהיה רלוונטי לרוב הנוסעים, כי סה״כ זה לא מעט כסף לשלם על כרטיס טיסה, אבל אני בכל זאת משתמש בתעריף הזה כדוגמה.

AY Ticket D

הכרטיס לעיל מכסה מרחק טיסה של כ-13,750 מיילים. הטיסות בין בנגקוק והונגקונג מופעלות ע״י קתאי שגם היא שותפה של המועדון ועל כן צבירת המיילים מטיסות אלו אפשרית בהתאם לקוד הטיסה ולמחלקת הכרטוס. הכרטיס הזה, אם כן, יצבור לבעל הסטטוס הגבוה ביותר במועדון כ-27,500 מיילים לסטטוס (כמעט שליש מהנדרש לחידוש) וקרוב ל-60,000 מיילים למימוש! נוסע בסטטוס הזה, ובפרט אם יש בחשבונו כמה מאות אלפי מיילים, צריך לתת למיילים שווי ריאלי של לפחות 2 סנט/מייל ולכן צבירת המיילים מהכרטיס הזה תהיה שווה עבורו לפחות 1200$. או, במילים אחרות, המיילים שיצבור יהוו החזר של מעל 50% מעלות הכרטיס!

(60,000 מיילים של אלסקה, אגב, מספיקים לכרטיס הלוך/חזור מת״א להונגקונג, בטיסות של קתאי, שלבדו עולה הרבה מעבר ל-2200$. תחשבו על זה לרגע…)

מחלקת העסקים של בריטיש

בטיסות קצרות, בתוך אירופה, בריטיש משתמשת במחלקת כרטוס J כמחלקת הכרטוס המוזלת ביותר במחלקת העסקים. בטיסות ארוכות מחליפה אותה מחלקת כרטוס I (וכך נוהגות מרבית החברות בברית OneWorld). המוצר עצמו בינוני להחריד, אגב, אבל צבירת המיילים במועדון של אלסקה גבוהה מאוד.

MileagePlan Earn Flying BA Premium

נמשיך בדוגמה. אחד התעריפים הכי מעניינים שבריטיש משווקת, כבר שנים, הוא לכרטיס הלוך/חזור מאמסטרדם (AMS) לבנגקוק (BKK) עם מחיר סופי שמתחיל מ-1650$ בלבד. כתבתי על התעריף הזה בעבר. התעריף מאפשר קונקשיינים בשני הכיוונים, במגוון שדות, כשכל קונקשיין מוסיף בדר״כ כמה עשרות דולרים למחיר הכרטיס (כלומר, זה כדאי, מה גם שבריטיש מפעילה בדר״כ מטוסים ישנים יותר בקו לבנגקוק).

הנה כרטיס לדוגמה:

BA Ticket J:I AMS-BKK

שימו לב שבכרטיס לעיל, שבחרתי בכוונה, כלולות גם טיסות של מלזיה איירליינס ורויאל ג׳ורדניאן. שתי החברות אינן שותפות של מועדון MileagePlan ועל כן לא ניתן יהיה לצבור מיילים במועדון מטיסות אלו גם אם היו בקוד של בריטיש. אבל באופן דומה ניתן למצוא כרטיס שכולל קונקשיין בהונגקונג בכל כיוון וטיסות המשך של קתאיואז ניתן יהיה לצבור מיילים מכל הטיסות.

כרטיס ׳ישיר׳, עם קונקשיין בלונדון בלבד בכל כיוון, יאפשר לחבר מועדון בסטטוס הגבוה ביותר לצבור כ-XX מיילים לסטטוס ו-YY מיילים למימוש. גם במקרה הזה מדובר בהחזריחסי גבוה

טיפ של אלופים

בריטיש ואמריקן, שמובילות יחד שותפות רחבה מאוד בטיסות מעל האטלנטי (בה יש חלק גם לאיבריה ולפינאייר), מציעות לא מעט תעריפים אטרקטיביים בין אירופה וצפוןאמריקה באופן קבוע ובאופו מזדמן. ביציאה מישראל אפשר למצוא לפעמים תעריפים של 2200$ במחלקת העסקים ליעדים שונים בארה״ב אבל ביציאה מאירופה לפעמים ישנם תעריפים שמתחילים מ-1200$ בלבד (נסו: איסטנבול, לרנקה, אתונה, פראג…). בדר״כ שתי החברות ישווקו במקביל את אותם תעריפים ובכל מקרה ניתן בדר״כ לכלול בכרטיסים טיסות של שתי החברות באדישות מוחלטת לחברה המפעילה ולקוד הטיסה (כל עוד ישנה זמינות מתאימה של מושבים ע״פ מחלקת הכרטוס).

הפסקה האחרונה אולי נראית מעט מסובכת. הכוונה היא שבקוים מסוימים, ובפרט בין לונדון לניויורק, ניתן לטוס בטיסה של בריטיש או בטיסה של אמריקן, ולא משנה הקוד, בלי שהבחירה בין השתיים תשפיע על עלות הכרטיס.

למה זה משנה? כי בריטיש מציעה מחלקת עסקים בינונית להחריד, ויש שיאמרו גרועה למדי, בעוד אמריקן מציעה מחלקת עסקים טובה משמעותית ברוב מטוסי הצי שלה. לכן הנוסע המנוסה והמתוחכם לעולם יטוס מעל האוקיינוס בטיסות של אמריקן (רצוי בקוד BA) ובתנאי כמובן שהלו״ז מתאים. בין לונדון לניויורק תדירות הטיסות היא כזאת שבדר״כ ממריאות כמעט במקביל טיסות של בריטיש ואמריקן.

American 777-200 Business class Super-Diamond

American Business Class

כלומר, האידיאל הוא לטוס מעל האוקיינוס בטיסה של אמריקן אבל עם קוד של בריטיש כדי להנות גם ממוצר טוב מאוד וגם מצבירת נקודות/מיילים גבוהה יותר. זה נכון גם לטיסות המשך בתוך ארה״ב שיכולות להיות באותה מידה בקוד של בריטיש על אף שהן מופעלות כמובן ע״י אמריקן.

לסיכום

בשנים האחרונות המגמה של מועדוני התעופה המובילים היא להציע צבירת נקודות נמוכה יותר עבור כרטיסים מוזלים ולעומת זאת להציע צבירת נקודות גבוהה יותר עבור כרטיסים יקרים או בכלל עבור טיסות במחלקות הפרימיום (שהן בעצמן הולכות ומשתפרות עם השנים, בניגוד למחלקת העסקים שרק ממשיכה להתדרדר לפחות בהיבט הצפיפות).

מנקודת מבט של צבירת קרדיט במועדון תעופה יש יתרון בולט לכרטיסים יקרים. במקרים מסוימים גובה ההחזר שייתקבל מכרטיס יקר, ובפרט לנוסע בעל סטטוס גבוה, יהפוך את הכרטיס לכדאי יותר אפילו ביחס לכרטיס במחלקת התיירים באותן טיסות בדיוק. כן, לכאן הגענו.

שחקני נקודות, ובפרט אלו שמעוניינים להשיג סטטוס גבוה, חייבים להכיר את מחלקות הכרטוס השונות של מחלקות הפרימיום. נתתי בפוסט הזה מספר דוגמאות אך יש רבות אחרות. עם הכרטיסים הנכונים כל סטטוס יהיה ברהשגה.

16 תגובות

  1. ליטל

    אני טסה עוד כמה חודשים עם קוריאן איפה מומלץ לי להעביר את הנקודות מהטיסה אני לא חברה בשום מועדון פרט של איבריה בריטיש אז לא יודעת איפה מומלץ לי תעביר את הנקודות שיהיה לי מה לעשות איתם

    הגב
      • רונן

        אחרי פוסט שלם שבו אתה משבח את המועדון של אלסקה אתה ממליץ דוקא על flying blue?
        אפשר לשאול למה לדעתך הוא עדיף במקרה הזה?

      • Lior @ FlyingOut

        בשנה שעברה פרסמתי פוסט בו ניסיתי להסביר מדוע לדעתי המועדון של אלסקה כ״כ אטרקטיבי אבל גם מדוע הוא לא מתאים לכל הנוסעים (קישור מצ״ב למטה). בקצרה: המועדון מתגמל מאוד נוסעים תכופים ונוסעים במחלקות הפרימיום ולא כ״כ אטרקטיבי לנוסעים מזדמנים שטסים בעיקר במחלקת התיירים. בעיקר משום שעבור האחרונים צבירת המיילים תהיה יחסית איטית ומימוש המיילים האלו לא יהיה פשוט כ״כ.

        מהשאלה המקורית הבנתי שמדובר בנוסעים מזדמנים ולכן תשובתי.

        https://flying-out.com/2017/11/30/is-mileageplan-right-for-you/

      • החסכן

        אם הטיסה יחסית זולה יש לבדוק ש- Flying Blue נותנים קרדיט עבורה = רוב הטיסות במחלקת תיירים של Korean נותנות 0 בתוכנית הזאת, שבאופן כללי קשה לצבור בה נקודות מטיסות.

  2. רובי

    הי ליאור,
    אני קונה חבילת נקודות של מריוט ( מלון + נקודות ) ומתלבט באיזה מועדון לבחור.
    יש לי חשבון ביונייטד אבל מלבד המימוש לתת היבשת ההודית כל שאר המימושים שראיתי עולים די הרבה מיילים ( בפרט אם טסים עם חברה שותפה ).
    האם שווה לקבל את ה 100,000 מיילים במועדון של אלסקה ( או אולי בריטיש ? )

    אני מכוון לממש את המיילים לנסיעה ( או שתיים ) במחלקת עסקים ( לא נראה לי שאשלם 2000+ דולר על כרטיס בצורה אחרת 🙂 ואני די גמיש במועדי החופש.

    תודה

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אתה בוחר בחבילה שכוללת רק 100,000 מיילים/נקודות ולא 120,000 מיילים/נקודות?

      לבחור במיילים של אלסקה זה סה״כ רעיון טוב אבל מוטב שתדע מראש איך אתה הולך להשתמש בהם. יש מימושים נהדרים בטבלאות המימוש של מועדון MileagePlan אבל רשימת החברות השותפות של המועדון עדיין מוגבלת ולא כל המסלולים אפשריים במסגרת כרטיסי הבונוס. עם יתרה של 120,000 מיילים תוכל לרכוש שני כרטיסי הלוך/חזור להונג-קונג, לדוגמה, אבל אם תרצה להגיע ליעד אחר (רחוק יותר) כנראה שהיתרה תספיק רק לנסיעה אחת. אבל זה נכון גם למיילים/נקודות של מועדוני תעופה אחרים.

      לבחור באוויוס זה לדעתי קצת מיותר כי לא חסרות הזדמנויות לרכוש אוויוס בזול, נגיד מתחת ל-1.5 סנט/אוויוס, וכאמירה כללית אוויוס זה מטבע שאתה לא צריך יתרה גבוהה ממנו כי הוא אידיאלי למימושים זולים (לטיסות קצרות) ופחות מתאים לכרטיסי בונוס יקרים שכוללים טיסות ארוכות.

      מיילים של אמריקן גם יכולים להיות בחירה טובה. כנ״ל לגבי מיילים של יונייטד, ועדיין אפשר למצוא לא מעט מציאות בטבלאות המימוש של המועדון.

      הגב
      • YOEL

        לא הצלחתי למצוא את החבילות האלה. אפשר שתוסיפו קישור?

      • רונן

        טוב, בשעה טובה הצלחתי להזמין 2 חבילות.

        למי ששואל, צריך להתקשר ל ‎+1-800-321-7396 ‏ולבקש מהמענה הממוחשב transfer miles או משהו בסגנון (אני בהתחלה הגעתי לנציג לא נכון, אחרי המתנה של כ10 דקות, מה שגרר המתנה נוספת של עוד רבע שעה).
        נפלתי במקרה על נציגה שנשמע די חדשה והסתבכה עם למצוא את החבילה הנכונה, ממליץ לבדוק מראש מה הקוד של החבילה שאתם רוצים, יכול לעזור בשיחת הטלפון (אפשר למצוא את זה לפי הקישור לחבילה עצמה בדף שקישרתי קודם, תחת הפרמטר marrRewardCode) למשל עבור חבילה של 7 לילות בקטגוריה 1-5 עם מיילים מקסימליים הקוד הוא 830T

        בסה"כ התהליך היה סביר, למרות שהשיחה לקחה כחצי שעה.
        עכשיו אני רק מקווה שהמיילים יגיעו ליעדם בשלום 🙂

    • רונן

      אני גם מתלבט באותה שאלה (למרות שאני מתכנן על החבילה של 120,000/132,000 מיילים).
      מצד אחד יש לי סטטוס גולד בSTAR (לא ביוניטד), ככה שיש לי נטיה מסויימת לברית הזאת.
      מצד שני אפשרויות המימוש באלסקה (וספציפית על מטוסים של קתאי) נראות מדהימות.

      ליאור, קראתי את הפוסטים שלך על המועדון, אבל ממה שמצאתי על רוב אפשרויות המימוש רשמת לפני שקתאי התחילו לטוס לארץ.
      לפי האתר של אלסקה נראה שאפשרויות כרטיסי הבונוס מישראל מוגבלות יחסית (לא רק בקתאי אלא בכלל). אי אפשר למשל לטוס לאוסטרליה/ניו זילד או לאפריקה, ואפילו לא לאירופה. תכלס האפשרויות היחדות הן אסיה (במחיר מצחיק של 30,000 נקודות לכיוון בביזנס, לכל רחבי אסיה בקתאי) או ארה"ב/קנדה/הואי (בטיסות קתאי בעלות של 62,500 מיילים לכיוון בביזנס ו70,000 לכיוון במחלקה ראשונה, ובבריטיש בכ10,000 נק יותר).

      נראה לי נורא מוזר שאפשרויות הטיסה מהארץ כלכך מוגבלות, בלי אפשרות לטוס לאזור אוסטרליה (למרות שלקתאי יש טיסה ישירה לסידני מהונג-קונג). אני מפספס משהו או שבאמת האפשרויות כלכך מוגבלות?
      חוץ מזה שכרטיסי הבונוס נראים לי זולים בצורה מחשידה. אני תוהה אם לא טעיתי בהבנה של הטבלה.

      הגב
      • Lior @ FlyingOut

        אולי אני באמת צריך להקדיש פוסט לנושא המימוש במועדון של אלסקה. זה מעט מורכב.

        המועדון מפוקס על השוק האמריקני ולכן מרבית אפשרויות המימוש הן מ/אל ארה״ב. זאת בניגוד למועדונים מתחרים שרובם המוחלט שייכים לחברות תעופה אשר שותפות באחת משלושת הבריתות. המועדון של אלסקה לא מנסה לכסות את כל הבסיסים, נאמר ככה.

        ברמה הפרקטית: 30,000 מיילים יספיקו לכרטיס בכיוון-אחד מת״א להונג-קונג בלבד ולא לכל יעד באסיה (להבנתי מדובר בשינוי במדיניות ממה שהיה נהוג פעם). אפשר לטוס עם קתאי מת״א ליעדים שאינם בטבלת המימוש ליציאה מאזור המזרח-התיכון אבל זה יידרוש שני כרטיסי בונוס במקום אחד (בעלות, כלומר, כי בפועל הטיסות יוכלו להיות תחת כרטיס אחד). כך, לדוגמה, כרטיס בונוס הלוך/חזור מת״א לאוקלנד במחלקת העסקים של קתאי יעלה 120,000 מיילים – שזה עדיין זול יותר מהעלות במועדוני תעופה אחרים.

        המחירים שציינת לגבי טיסות בין ישראל וארה״ב הם נכונים. וכן, זה מימוש פנטסטי למיילים. וכן, אפשר לעצור בהונג-קונג (או בלונדון) לכמה זמן שרוצים בין לבין. זה בדיוק מה שעשיתי מוקדם יותר החודש: רכשתי כרטיס בונוס מארה״ב לישראל ב-70,000 מיילים ועצרתי בהונג-קונג לשבוע (טסתי פירסט ORD-HKG וביזנס HKG-TLV).

      • רונן

        תודה על התשובה המפורטת.
        מספר שאלות המשך ברשותך –
        האם אפשר להוסיף טיסה פנימית בארה"ב במטוס של אלסקה? למשל במקרה שקתאי לא מגיעה ישירות ליעד שאני רוצה?
        ואם כן מה המגבלות על זה? אפשר למשל לקחת 2 טיסות של אלסקה עם עצירת ביניים ב hub שלהם.

        לגבי הטיסות לאסיה – באתר של אלסקה רשום במפורש שטיסה בין המזה"ת לבין אסיה (ובמפה נצבעת כל אסיה) בקתאי עולה 30,000 נק. איפה ראית שזה מוגבל לטיסות עד הונג קונג בלבד?

        אגב, יש לך מושג למה באתר רק קתאי מופיעה כאופציה לטיסות לאסיה? הרי גם הניאן טסה לישראל.
        אתה יודע אם זאת סתם טעות באתר או שבאמת לא ניתן להזמין כרטיס בונוס מישראל לסין בהניאן?

        תודה 🙂

      • Lior @ FlyingOut

        תשובות:

        (1) כן, ניתן לשלב בכרטיס בונוס טיסות של כל חברה שותפה וטיסות של אלסקה. לא ניתן לשלב טיסות של שתי חברות שותפות בכרטיס אחד. אני לא מכיר מגבלות מיוחדות ולמיטב ידיעתי ניתן שיהיו שתי ׳טיסות קישור׳ של אלסקה לפני או אחרי טיסה ארוכה עם חברה שותפה.

        (2) שים לב, כשאתה בוחר ״המזרח-התיכון לאסיה״ מתקבלת תוצאה אחת בלבד – קתאי, כמובן – ומתחת לשם החברה מופיעה ההערה ״Middle East to Hong Kong״. אומנם כל אסיה ׳נצבעת׳ אבל המחיר הזה הוא עד הונג-קונג בלבד. הייתה לי שיחה בנושא הזה עם שני נציגים שונים של אלסקה בתקופה האחרונה ושניהם אמרו ש-30,000 מיילים יספיקו רק לטיסה מת״א להונג-קונג ואם ארצה להגיע ליעד אחר באסיה אצטרך להוסיף את ההפרש.

        (3) להבנתי אכן לא ניתן לטוס מת״א לסין/אסיה עם היינאן. אין תמחור לכרטיס בונוס כזה. טבלאות המימוש במועדון ׳תפורות׳ לכל חברה שותפה בנפרד וכנראה שטבלת המימוש של היינאן נוצרה עוד לפני שהיינאן החלה לטוס לת״א ואף אחד לא טרח לשנות אותה מאז. או שזה מכוון לגמרי והמועדון מעוניין לאפשר מימוש מיילים לטיסות של היינאן רק בין סין/אסיה וצפון-אמריקה.

      • רונן

        תודה רבה ליאור על התשובות 🙂

        עכשיו רק צריך להחליט אם לקנות 2 חבילות של אלסקה או ללכת על חבילה אחת של אלסקה ואחת של יוניטד 🙂
        הדבר היחיד שמפחיד אותי באלסקה זה שאין יותר מידי אלטרנטיבות. מספיק שהברית בינם לבין קתאי תיפסק ויותר אין מימושים טובים לנקודות שלהם מישראל.
        בניגוד ליוניטד שיש להם מספר יותר גדול של חברות בברית שטסות לישראל

השאר תגובה