על צמד הטיסות הייחודי של בריטיש, BA001 בכיוון ניויורק ו-BA002 בכיוון לונדון, כתבתי בבלוג לפחות פעמיים. פעם אחת במרץ 2017 ופעם אחת בחודש שעבר. לכן לא אפרט בפוסט הזה על הטיסות הללו ורק אזכיר את העובדה שהטיסה מופעלות ע״י מטוסי איירבאס A318 קטנטנים בתצורה של מחלקת עסקים בלבד עם 32 מושבים.

בריטיש שותפה בברית וואןוורלד ויש לה נוכחות משמעותית בנתב״ג. ישראלים רבים טסים עם החברה באופן קבוע ומועדון התעופה שלה, Executive Club (הידוע בקיצור ״BAEC״), הוא אחד הפופולריים ביותר בקרב הקהל הישראלי.

זמינות מושבי בונוס

לבריטיש יש כלל מעניין והוגן במיוחד: החברה מבטיחה שבכל טיסה שלה לפחות שני מושבים במחלקת התיירים ושני מושבים במחלקת העסקים יהיו זמינים כמושבי בונוס. המשמעות בפועל היא שכל חבר מועדון (אין קשר לסטטוס) שמוכן לבצע הזמנה מוקדם מספיק (עד כדי כ-11 חודשים מראש) יוכל להבטיח לעצמו שני מושבים על כל טיסה של בריטיש שיירצה. לתחושתי טיסות BA001 ו-BA001 מוחרגות מהכלל הזה.

משזה נאמרבריטיש מקצה מושבי בונוס בטיסות BA001 ו-BA002. למעשה בתאריכים מסוימים זמינים לפחות שמונה מושבים בטיסה!

BA001 Award Availability

אך ברוב התאריכים, אפילו חודשים רבים מראש, לא זמין אפילו מושב אחד. באופן תמוה ישנה זמינות מושבים גבוהה הרבה יותר בכיוון ניויורק מאשר בכיוון לונדוןלפחות ע״פ סקר הזמינות שלי. אבל ישנה זמינות גם בכיוון לונדון.

BA002 Award Availability

איך לחפש את המושבים?

הדרך הנוחה והנכונה ביותר היא באמצעות האתר של בריטיש (לחצו כאן). רק זיכרו שאתם מחפשים את צמד השדות LCY ו-JFK ולא חיפוש כללי בין לונדון לניויורק. בתבנית החיפוש באתר צריך לבחור מחלקת שירות אך מכיוון שבטיסות אלו אין מחלקת תיירים כלל אז הן יעלו בתוצאות החיפוש כך או כך.

בקיץ שעבר כתבתי על דרך נוחה לחיפוש מושבי בונוס בטיסות בריטיש באמצעות אתר ייעודי שמציע את השירות הזה (ושירות פרימיום בתשלום). הדרך הזאת אינה רלוונטית לחיפוש טיסות BA001 ו-BA002 משום שתבנית החיפוש באתר לא מאפשרת הזנת צמדי שדות תעופה אלא צמדי ערים ולכן בתוצאות נראית זמינות כלל מושבי הבונוס בין לונדון לניויורק בכל התאריכים מבלי לציין באילו טיסות.

ברמת העיקרון ניתן גם לחפש את הטיסות באתרים של חברות תעופה שותפות של בריטיש כמו אמריקן, קתאי, קוונטס, רויאל ג׳ורדניאן, איבריה, פינאייר וגם אלסקה (שותפה של בריטיש מחוץ לברית וואןוורלד).

הנה, לדוגמה, התוצאה באתר של אלסקה לחיפוש טיסה BA001 בסוף אוגוסט בהתאם לחיפוש שהצגתי קודם מאתר בריטיש:

BA001 Award Availability MP

כמה זה עולה?

הדבר הראשון שצריך לדעת הוא שבבריטניה יש מס גבוה מאוד על המראות בינ״ל במחלקות הפרימיום (APD). אבל התוספת הכספית הנדרשת בכרטיס בונוס מושפעת גם מהיטלהדלק שקובעת חברת התעופה ומהמסים שגובים שדות התעופה המעורבים. כך, באופן חריג, התוספת הכספית לטיסה בכיוון לונדון (BA002) תהיה גבוהה יותר מהתוספת הכספית לטיסה בכיוון ניויורק (BA001).

כלומר, אם כרטיס הבונוס כולל אך ורק את הטיסות האלואחת מהן או שתיהןאז צפו לשלם מאות רבות של דולרים כתוספת כספית לצד הנקודות (בגדול סביב 500$ לכל טיסה).

אבל אם כרטיס הבונוס כולל גם טיסות קישור ו/או טיסות המשךלמשל טיסות אל לונדון (לכל שדה) עם קונקשיין של פחות מ-24 שעותאז ייתכן שתהיה לכך השפעה חיובית מאוד על התוספת הכספית אבל אל תצפו להעלים אותה.

יתרת הנקודות הדרושה לכל כיוון:

  • במועדון של בריטיש: 50,000 עד 60,000 אוויוס. המועדון מתמחר כרטיסי בונוס ע״פ מרחק הטיסה המצטבר ויש לו תעריפי פיק ותעריפי אוףפיק. כל טיסת קישור או טיסת המשך תעלה את העלות באוויוס.
    – – –
  • במועדון של אמריקן: 57,500 מיילים. העלות הזאת נכונה לכל כרטיס בונוס בין אירופה וארה״ב (היבשתית) כך שניתן לכלול טיסות קישור ו/או טיסות המשך עם כל שותפה של אמריקן מבלי לשנות את העלות במיילים.
    – – –
  • במועדון של ג׳אל: 42,000 מיילים. המועדון מתמחר כרטיסי בונוס ע״פ מרחק הטיסה וב-20 לנובמבר ישתנו התעריפים של חלק מכרטיסי הבונוס (אבל לא זה). כרטיס הלוך/חזור, שמכסה מרחק של כמעט 7000 מייל, אמור לעלות רק 63,000 מיילים במועדון.
    – – –
  • במועדון של אלסקה: 60,000 מיילים. העלות הזאת נכונה לכל כרטיס בונוס בין אירופה וארה״ב (היבשתית) בטיסות של בריטיש עם אפשרות להוסיף טיסות קישור או טיסות המשך של אלסקה. לא ניתן לשלב בין חברות שותפות בכרטיס בונוס אחד.
    – – –
  • במועדון של קתאי: 45,000 מיילים. המועדון מתמחר כרטיסי בונוס ע״פ מרחק הטיסה כך שכל טיסת קישור או טיסת המשך תעלה את העלות במיילים.

לסיכום

טיסות BA001 ו-BA002 הן טיסות ייחודיות למדי שכל חובב תעופה אמיתי ירצה לטוס. אני נהנתי מאוד מהטיסה שלי לארה״ב.

כרטיס הלוך/חזור בטיסות אלו עולה בקלות מעל 4000$ כך שמימוש נקודות או מיילים במקרה כזה יכול להיות כדאי במיוחד ולחסוך עשרות אחוזים בהוצאה הכללית אפילו לאור התוספת הכספית הגבוהה של בערך 500$ לכיוון. אבל אני מניח שרוב הנוסעים ירצו גם טיסות קישור ו/או טיסות המשך.

בריטיש מציעה תעריפים אטרקטיביים למדי במחלקת העסקים מת״א ומיעדים שונים באירופה לארה״ב, ולפעמים גם בכיוון ההפוך, ואם התעריף זול מספיקואם הוא מאפשר שימוש בטיסות אלו (רוב התעריפים מאפשרים) – אז ייתכן שמוטב יהיה לשלם על הכרטיס בכסף ולחסוך את הנקודות/המיילים. כך, לדוגמה, על הטיסה שלי מת״א לניויורק שילמתי בכסף (קצת פחות מ-1500$) במקום לרכוש כרטיס בונוס.

השאר תגובה