בחודש שעברתי טסתי מסביב לעולם עם עצירות בחמש ערים גדולות לאורך המסלול. כל הטיסות היו במחלקות הפרימיום של חברות תעופה מובילות, משלושת הבריתות, והשתמשתי בלא מעט ׳טריקים׳ על מנת להוזיל את המחיר ולשדרג את החוויה. בפוסט הזההראשון בסדרהאציג את המסלול, הטיסות, העלויות, הנקודות וכל מה שביניהם.

ראו גם: טיזר: הנסיעה הבאה שלי (RTW)


לנסיעה הזאת היו ארבעה תמריצים עיקריים:

  1. רציתי לבקר חבר קרוב שגר כיום בניויורק. בתקופה האחרונה אני מחפש כל תירוץ להגיע לעיר.
    – – –
  2. רציתי לצמצם את יתרת המיילים שלי במועדון של אלסקה. אני מאמין בעקרון של Earn&Burn לפיו מוטב שלא להגיע ליתרה גבוהה מדי בחשבון של מועדון תעופה.
    – – –
  3. רציתי לבקר בשיקגו. זאת אחת הערים האהובות עלי בעולם ולא הייתי בה כבר למעלה משנה.
    – – –
  4. רציתי לנסות מחלקה ראשונה בינ״ל חדשה כלשהי. כבר זמן רב מדי שלא טסתי במחלקה ראשונה למעט הטיסה שלי עם לופטהנזה מפרנקפורט לדלהי בחודש אפריל.

אם כן, ידעתי שאני מעוניין לעבור בצפוןמזרח ארה״ב, ידעתי שאני מעוניין להקיף את העולם וידעתי שאני רוצה לנסות בדרך לפחות מחלקת שירות אחת שטרם יצא לי לנסות. התוצאה, בעיניי, מעניינת.

מסלול הנסיעה וכרטיסי הטיסה

הנסיעה הורכבה מ-6 כרטיסים שכללו 11 טיסות (או 10, תלוי איך אתם סופרים). אלו הכרטיסים והעלות שלהם:

כרטיס ראשון: ת״א לניויורק במחלקת העסקים של בריטיש. את הכרטיס רכשתי באתר פרייסליין במחיר 1480$ והוא כלל טיסת בוקר מת״א ללונדוןהית׳רו (LHR) ובבוקר למחרת את טיסה BA001 מלונדוןסיטי (LCY) לניויורק קנדי (JFK). השתמשתי ב-12,500 אוויוס כדי לשדרג את הטיסה הראשונה למחלקה הראשונה. בעיניי לא תמיד כדאי לשלם עבור שדרוג ממחלקת העסקים למחלקה הראשונה אבל במקרה הזה העלות הייתה יותר ממוצדקת. כבר עברו יותר משנתיים מאז טסתי בפעם הראשונה במחלקה הראשונה של בריטיש.

כרטיס שני: ניויורק לשיקגו במחלקה הראשונה של דלתא. את הכרטיס רכשתי באתר FlightHub, עליו כתבתי בעבר בבלוג, במחיר של 210$ (לפני קאשבק של 15$). זו הייתה האפשרות הנוחה ביותר בלו״ז מבחינתי והפרמיה מול כרטיס במחלקת התיירים הייתה הוגנת מספיק. כבונוסבקו הזה, מניויורק לה גווארדיה (LGA) לשיקגו אוה׳רה (ORD) דלתא מפעילה מטוסי בואינג 717 ׳נדירים׳. כיום רק חמש חברות תעופה בעולם מפעילות את הדגם הזה וסה״כ נמצאים בשירות כ-150 מטוסים.

Delta Boeing 717

כרטיס שלישי: שיקגו להונגקונג במחלקה הראשונה של קתאי. הכרטיס כלל גם את טיסת ההמשך מהונגקונג לת״א במחלקת העסקים של קתאי. הכרטיס עלה 70,000 מיילים של אלסקה ו-60$ במסים. מדובר במימוש פנטסטי למיילים של אלסקה.

כרטיס רביעי: הונגקונג לטוקיו במחלקת העסקים של אסיאנה. הכרטיס כלל טיסת לילה מהונגקונג וטיסת בוקר לטוקיונאריטה (NRT), עם קונקשיין של מספר שעות בסיאול אינצ׳ון (ICN), כששתי הטיסות הופעלו במטוסי A380. זה כרטיס בונוס של מועדון LifeMiles (אוויאנקה) והוא עלה 22,500 מיילים ו-50$ במסים.

כרטיס חמישי: מטוקיו לבנגקוק במחלקה הראשונה של מלזיה איירליינס. למעשה רק הטיסה הראשונה הייתה במחלקה הראשונה של החברה המלזית, במטוס ה-A350 החדש שלה, וטיסת ההמשך מקואלה לומפור (KUL) לבנגקוק (BKK) הייתה במחלקת העסקים של רויאל ג׳ורדניאן במטוס 787-8. את הכרטיס רכשתי ממועדון AAdvantage והוא עלה 40,000 מיילים ו-25$ במסים.

MH Welcome Drink

כרטיס שישי: בנגקוק להונגקונג במחלקת העסקים של תאי. כרטיס בונוס נוסף של מועדון LifeMiles (אוויאנקה) שעלה 21,500 מיילים ו-45$ במסים. זו הייתה טיסת ערב של תאי שנחתה בהונגקונג מספר שעות לפני טיסת הלילה של קתאי לת״א (הכרטיס השלישי).

סה״כ מסלול הטיסות נראה כך:

RTW - July2018

די אלגנטי, כן?

14 לילות במלונות

את הלילה הראשון ביליתי בלונדון. מכיוון שטיסת ההמשך שלי המריאה ב-9:30 בבוקר משדה התעופה סיטי (LCY) החלטתי לבחור מלון שקרוב יחסית לשדה כך שהנסיעה בבוקר תהיה קצרה ולא יהיה סיכוי אמיתי לפקקים. לשמחתי ברשימה הקודמת של מבצע PointBreaks נכלל מלון הולידייאין אקספרס רויאל דוקס שהתאים בול לתוכנית שלי והלילה עלה 15,000 נקודות בלבד. למלון הגעתי עם הטיוב, כל הדרך משדה התעופה הית׳רו, ובבוקר למחרת הזמנתי אובר לנסיעה הקצרה לשדה התעופה סיטי.

בניויורק הייתי שישה לילות. את הלילה הראשון ביליתי במלון של רשת קורטיארד, מקבוצת מאריוט, שנמצא בסמוך לאנדרטת ה-9/11 בדרום מנהטן. בחרתי במלון כי הייתי זקוק לשהייה נוספת במלון של קבוצת מאריוט כדי להשיג שובר ללילהחינם. שילמתי 128$ על חדר רגיל בתעריף שכולל ארוחת בוקר ו-4,000 נקודות בונוס. כלומר, ריאלית, קיבלתי מהשהייה הזאת החזר בשווי ריאלי שגבוה יותר מהעלות.

ארבעה לילות נוספים ביליתי במלון London NYC במרכז מנהטן. מעטים יודעים שזהו מלון של רשת קונראד מקבוצת הילטון (ולרשת יש מלון נוסף במנהטן). המלון משתתף בתוכנית ה-FHR של אמקס, בהיותו מלון יוקרה, ולשמחתי המחירים היו נמוכים משמעותית מהרגיל בתאריכים שלי. זאת ועוד, היה מבצע של ׳לילה רביעי בחינם׳ ללקוחות אמקס. כך הזמנתי, באמצעות מוקד הטרוול של אמקס, ארבעה לילות בסוויטה בעלות כוללת של 700$ בלבד. קיבלתי שדרוג, שמונה קופונים לארוחת בוקר, קרדיט בסך 100$ לשימוש במלון, נקודות לחשבון במועדון של הילטון ומשום מה החיוב הסופי בצ׳קאאוט היה 660$ ולא 700$. אני לא מתלונן.

London NYC Lobby

את הלילה האחרון בניויורק ביליתי במלון HGU. זהו מלון של רשת SLH. לטובת ההזמנה נעזרתי בחבר כשההזמנה בעצם הייתה על שמו אבל אני התארחתי בפועל. המהלך הזה איפשר לי לצבור שובר ללילהחינם בזכות ההצעה הנדיבה של רשת SLH להפניית לקוחות. הלילה עלה 235$.

SLH Refer a Friend

בשיקגו ביליתי שני לילות במלון Swissotel. כבר שנים שאני רוצה לנסות את המלון הזה בשל המיקום המצוין שלו. את ההזמנה ביצעתי באתר Club1Hotels. הלילות עלו יחד 265$, כולל מסים, אך שילמתי עליהם בתווי קנייה שרכשתי בהנחה כך שהמחיר האמיתי ששילמתי היה 210$ בלבד. בדרך זו חסכתי מעל 50% לעומת המחיר שביקש המלון.

משיקגו טסתי להונגקונג, משם לסיאול ומשם לטוקיו. בבירת יפן ביליתי שלושה לילות סה״כשניים במרכז העיר ואחד ליד שדה התעופה בנאריטה (NRT). בשני הלילות הראשונים התארחתי במלון של רשת אינטרקונטיננטל באזור אסאקוסה (InterContinental ANA Tokyo). זה היה הביקור השלישי שלי במלון הזה. על הלילה הראשון שילמתי 29,500 יין (265$), בתעריף הכולל 4,000 נקודות בונוס, ועל הלילה השני שילמתי 50,000 נקודות. בזכות המבצע התקופתי צברתי מעל 20,000 נקודות סה״כ מהשהייה הזו.

את הלילה האחרון ביפן ביליתי במלון של רשת רדיסון ליד שדה התעופה בנאריטה. זה מלון מצוין שיצא לי להתארח בו בעבר ושמחתי על ההזדמנות לחזור. הלילה עלה רק 6,200 יין (55$) בתעריף מוזל במבצע DreamDeals שכלל גם 5,000 נקודות בונוס (וסה״כ צברתי כ-6,400 נקודות מהשהייה). אני מחזיק בסטטוס גולד במועדון Radisson Rewards בזכות כרטיס האמקס פלטינום שלי.

Amex Platinum Package 3.1

בבנגקוק נחתתי בסביבות חצות. אי לכך החלטתי שאת הלילה הראשון אבלה במלון ליד השדה ואכנס לעיר רק למחרת. לבסוף בחרתי במלון Park Nine שהתברר כבחירה טובה למדי. השתמשתי בקופון על סך 50 דולר אוסטרלי שהיה לי בחשבון באתר אקספדיה האוסטרלי, מאיזו הזמנה ישנה שבוטלה, וכך יצא ששילמתי סה״כ 40$AU במקום 90$AU (כ-29$).

את הלילה האחרון בנסיעה, בבנגקוק, ביליתי במלון של רשת קונראד. גם את הלילה הזה הזמנתי באתר Club1Hotels ושילמתי סה״כ 82$. באופן מפתיע זכיתי לקבל קרדיט מלא על השהייה במועדון של הילטון.

המספרים של הנסיעה

3 יבשות. עברתי באירופה, צפוןאמריקה ואסיה. כלומר, לא חציתי בשום שלב לחציו הדרומי של כדור הארץ. שדה התעופה של קואלה לומפור, המקום הכי דרומי אליו הגעתי, נמצא כ-350 ק״מ צפונית לקו המשווה. קו המשווה עובר במלזיה.

3 מחלקות ראשונות בינ״ל. טסתי במחלקה הראשונה של בריטיש מת״א ללונדון, במחלקה הראשונה של קתאי משיקגו להונגקונג ובמחלקה הראשונה של מלזיה איירליינס מטוקיו לקואלה לומפור.

5 יעדים. לאורך המסלול עצרתי לבקר בלונדון, ניויורק, שיקגו, טוקיו ובנגקוק.

7 חברות תעופה. טסתי עם בריטיש, דלתא, קתאי, אסיאנה, מלזיה איירליינס, רויאל ג׳ורדניאן ותאי.

7 דגמי מטוסים. בין השאר טסתי ב-A318 של בריטיש, ב-717 של דלתא, ב-A380 של אסיאנה, ב-A350 של מלזיה איירליינס, ב-787 של רויאל ג׳ורדניאן וב-A350 החדש של קתאי.

11 טיסות. או, נכון יותר: 11 המראות. אם סופרים את טיסה BA001 כטיסה אחת, למרות שהיא כוללת את העצירה בשאנון (SNN), אז בעצם היו רק 10 טיסות במסלול.

11 שדות תעופה. מלבד נתב״ג, כמובן, עברתי בשדות: לונדון הית׳רו (LHR), לונדון סיטי (LCY), ניויורק קנדי (JFK), ניויורק לה גווארדיה (LGA), שיקגו אוה׳רה (ORD), הונגקונג (HKG), סיאול אינצ׳ון (ICN), טוקיו נאריטה (NRT), קואלה לומפור (KUL) ובנגקוק (BKK). גם בלונדון וגם בניויורק נחתתי בשדה אחד והמראתי משדה אחר. את אותו דבר יכלתי בתיאוריה לעשות גם בשיקגו, סיאול, טוקיו ובנגקוק.

14 לילות ב-9 מלונות שונים. ב-6 מלונות בילתי לילה אחד בלבד.

26,269 מייל. זהו מרחק הטיסה המצטבר, לא כולל קטעי המעבר היבשתיים בין שני שדות תעופה של אותה עיר (לונדון וניויורק).

העלויות של הנסיעה

סה״כ על כרטיסי טיסה שילמתי 1870$ ו-166,500 נקודות/מיילים. קיבלתי חזרה לפחות 20$ בקאשבק ולפחות 21,500 מיילים חדשים. בקיזוז המספרים יוצא ששילמתי כ-1850$ ו-145,000 נקודות/מיילים כדי להקיף את העולם במחלקות הפרימיום של כמה מחברות התעופה הטובות ביותר.

על כל הלילות שילמתי סה״כ כ-1660$ (ממוצע של 118$/לילה) בתוספת 65,000 נקודות של מועדון IHGR (בשווי ריאלי של 325$). אבל מלבד קרדיט לסטטוס במועדוני מלונות שונים הרווחתי גם:

  • קאשבק בסך כמה עשרות דולרים.
  • 5,000 נקודות של מאריוט (בשווי ריאלי של כ-40$).
  • שובר ללילהחינם במלון של מאריוט (תקף למלונות עד קטגוריה 5, בשווי ריאלי של 120$ לפחות).
  • 28,000 נקודות של הילטון (בשווי ריאלי של כ-110$).
  • 27,000 נקודות של IHG (בשווי ריאלי של כ-135$).
  • 6,000 נקודות של רדיסון (בשווי ריאלי של כ-25$).
  • שובר ללילהחינם בכל מלון של רשת SLH (בשווי ריאלי של 250$ לפחות).

בשקלול כל אלו קיבלתי החזרים בשווי ריאלי מצטבר של מעל ל-700$. כלומר, באופן גס, קיבלתי כ-35% מהכסף ששילמתי בחזרה בקרדיט מגוון. מספיק טוב מבחינתי לאור הערים היקרותיחסית בהן עצרתי.

לסיכום

זו הייתה נסיעה מהנה במיוחד וככל הנראה הנסיעה המעניינת והמלמדת ביותר של שנת 2018. זכיתי לבקר חברים טובים שאינם גרים בישראל כרגע, זכיתי לחזור לביקור בשיקגו הנהדרת ולנסות בעיר מלון נוסף, זכיתי לטוס בכמה מחלקות שירות מצוינות בטיסות ארוכות, זכיתי לומר שלום לטוקיו ואפילו אם במז״א נוראי למדי, זכיתי לבקר בטרקלין המחלקה הראשונה המחודש של מלזיה איירליינס שכרגיל לא איכזב ובשעה טובה טסתי בפעם הראשונה בטיסה של קתאי מהונגקונג לת״א (והיא הייתה נהדרת!).

הפוסט הזה היה רק המבוא ואני בהחלט מתכנן לפרט הלאה על הנסיעה עצמה, ועל כל מה שסביבה, בפוסטים שיפורסמו בעתיד. כרגיל אשמח לענות על כל שאלהאז כיתבו בתגובות!

35 תגובות

  1. chaim

    במילה אחת – וואו

    שאלה: "שילמתי 128$ על חדר רגיל בתעריף שכולל ארוחת בוקר ו-4,000 נקודות בונוס. כלומר, ריאלית, "קיבלתי מהשהייה הזאת החזר בשווי ריאלי שגבוה יותר מהעלות"

    איך קיבלת החזר גבוה יותר מהעלות?? בגלל השובר לילה חינם? אז אתה מחשיב כל שהייה מהלילות שעשית לטובת המבצע כהחזר גבוה מהעלות.. או רק לילה אחד..?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      כן, התייחסתי לשובר.

      את השובר קיבלתי בזכות שתי שהיות, כל אחת של לילה אחד, אז נכון יהיה לייחס את שווי השובר כהחזר המתחלק בין שתי השהיות. הוגן והגיוני. פשוט מבחינתי את השהייה הראשונה הייתה מחוייבת המציאות והייתי משלים אותה גם ללא המבצע. לעומת זאת את הלילה ההוא בניו-יורק יכלתי להעביר באלף מלונות אחרים ובחרתי במכוון מלון של מאריוט, ואולי שילמתי קצת יותר ממה שהייתי משלם במלון אחר, בדיוק בשביל להשיג את השובר. אז במקרה הזה אני ׳מחשיב את השובר׳ לזכותה של השהייה השנייה.

      הגב
      • chaim

        או-קיי
        חשבתי שאולי גם בשהייה הראשונה בחרת מלון כדי להרוויח 2 שהיות, ושכחת לחשב את זה כעת ואם כך "ההחזר" אמור היה להתחלק בין 2 השהיות ..

      • Lior @ FlyingOut

        ההגיון שלך הוא 100%. האמירה הנכונה יותר היא ששווי השובר צריך להתחלק כהחזר לשתי השהיות, מבחינה רעיונות (הרי זה כל מה שזה… לא מדובר ברישום חשבונאי מסודר). השהייה הראשונה, במקרה שלי, הייתה ליד שדה התעופה של פרנקפורט והמלון שבחרתי היה פשוט הזול ביותר והנוח ביותר מבין האפשרויות (ומלון מרשת שטרם ניסיתי וזו הייתה הזדמנות מצוינת לנסות).

  2. דרור

    פוסט מעולה, כיף לקרוא.
    70,000 מיילים לראשונה שיקגו-הונג קונג + עסקים הונג קונג-ת"א ?!?! נשמע טו גוד.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      נכון… כי זה אחד מכרטיסי הבונוס הכי אטרקטיביים שאפשר לרכוש כיום עם נקודות. ואני לא מתכוון למועדון של אלסקה בפרט אלא לשוק באופן כללי.

      המועדון של אלסקה מבקש 62,500 מיילים לכרטיס בכיוון-אחד במחלקת העסקים של קתאי בין ארה״ב ואפריקה או המזרח-התיכון. הכרטיס שלי, למשל,היה במקור עם יוהנסבורג כיעד סופי (טיסה אפילו ארוכה יותר). ב-70,000 מיילים אפשר לרכוש את אותו כרטיס במחלקה הראשונה – רק שזו לא מופעלת בקו מהונג-קונג לת״א.המועדון של אלסקה גם מאפשר עצירה בשדה הבית של החברה, למשך כמה זמן שרוצים, אפילו בכרטיסים בכיוון-אחד (הטבה חריגה).

      https://www.alaskaair.com/content/mileage-plan/use-miles/award-charts

      הגב
  3. Ron

    בהחלט מעניין. מפתיע שבריטיש מאפשרת רכישת כרטיס oneway במחלקת עסקים.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      היא לא. פשוט לא רציתי לפרט בפוסט הזה על רכישת הכרטיס וכו׳ – ואעשה את זה בפוסט נפרד.

      הכרטיס כולל גם ׳טיסת חזור׳ מניו-יורק ללונדון במחלקת התיירים. אבל אין לי כוונה להגיע לטיסה הזאת.

      הגב
      • יובב

        כיצד ניתן להזמין כרטיס שבהלוך הוא עסקים ובחזור הוא תיירים? רק דרך סוכן נסיעות או גם אונליין?

      • Lior @ FlyingOut

        מרבית מועדוני התעופה מאפשרים רכישת כרטיס בונוס בכיוון-אחד אז זה כבר פיתרון קל. אתה יכול גם לפנות למועדון ולבקש טיסות הלוך במחלקת שירות אחת וטיסות חזור במחלקת שירות שנייה וזה יהיה כמו לרכוש שני כרטיסים בכיוון-אחד אבל תחת הזמנה אחת (על כל המשתמע מכך – כשלפעמים זה יתרון ולפעמים זה חיסרון).

        באתר של מועדון MileagePlan (אלסקה) לא ניתן לראות זמינות מושבים של קתאי בכלל. הדרך הנוחה ביותר לחפש את המושבים האלו היא באמצעות האתר של בריטיש אבל חשוב לזכור שלבריטיש ולאסקה אין גישה זהה לכל המושבים ולכן אחרי שמצאת זמינות באתר של בריטיש תצטרך להתקשר לשירות הלקוחות של MP כדי לוודא שגם הם רואים את אותה זמינות.

        – – –

        אם כוונתך לכרטיס בכסף ולא בנקודות,

        סוכן כמובן יוכל לעזור אך יש גם אתרים בהם תוכל להזמין כרטיס כאמור. קיאק מאפשר את זה, למשל, אך האפשרות למתקדמים היא להשתמש במטריקס כדי למצוא את הכרטיס ואז באתר BookWithMatrix כדי למצוא אתר הזמנות לרכוש דרכו.

  4. נדב

    מצטרף להערכה של שאר המגיבים!
    שאלה:
    מנסיונך, אם אני על הקו של טורונטו-ישראל ואני רוצה לפתוח חבר מועדון בכל אחת מהבריתות, לאילו מועדונים כדאי לי להירשם?
    הטיסה הקרובה שלי היא עם Air Canada (שהיא בסטאא אליאנס, לא?).
    לאיזה חברה שווה לעשות חבר מועדון בשביל לקבל הטבות בהקדם?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      צריך לבדוק עם אילו חברות תעופה ובאילו מחלקות כרטוס אתה משתמש באופן שיגרתי והאם יש לך אפשרות להתמיד עם חברת תעופה אחת או עם ברית אחת.

      בברית סטאר החשודים המידיים הם Miles+Bonus (איג׳יאן) ו-MileagePlus (יונייטד). אולי גם Miles&More (לופטהנזה). בברית וואן-וורלד כנראה שכדאי לך להעדיף את Executive Club (בריטיש). בברית סקיי, שאני ממליץ לך להתרחק ממנה באופן כללי אם הנקודות חשובות לך, כנראה כדאי לך לבחור בין FlyingBlue (אייר פראנס ק.ל.מ) לבין SkyMiles (דלתא).

      הגב
  5. אלעד

    וואוו
    מדהים איזה מסלול עשית בעלות יחסית נמוכה…
    מה הכוונה 70 אלף מיילים לטיסה בראשונה משיקגו להונג קונג, ששימש גם לטיסה לתל אביב?
    אני מניח שתתייחס לזה בסקירה המפורטת.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      זה כרטיס בונוס מארה״ב לישראל במחלקה הראשונה עם עצירה בהונג-קונג (הטבה של המועדון, גם בכרטיסים בכיוון-אחד). אז שתי הטיסות כלולות, כשטיסת ההמשך, מהונג-קונג לת״א, הייתה במחלקת העסקים מכיוון שקתאי לא מפעילה מחלקה ראשונה בקו הזה. וכן, זה מימוש פנטסטי שהסברתי אותו בפוסט:

      https://flying-out.com/2017/11/18/my-first-mileageplan-award-ticket/

      הגב
  6. רועי

    נסיעה מדהימה!
    האם את הקונקשן בקוולאה למפור עשית עם דרכון ישראלי בלבד?

    הגב
  7. אסף

    לא הייתה לך בעיה להיות בטרנזיט בקוואלה לאמפור? בגלל הטרנזיט שלא עשית ביקורת דרכונים …או ??

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      הממ… כן, בכל השדות למעט ב-LCY כי שם אין טרקלין (אבל יש סידור אחר של בריטיש לפני הטיסה – על כך בפוסט אחר).

      הגב
  8. יובב

    גם אני, בעקבות הפוסט הקודם שלך מנסה לממש עם אשתי בצורה כזאת את המיילים של אלסקה מניו יורק לתל אביב בינואר הקרוב, רק שבלתי בנמצא יותר מכרטיס אחד במחלקה הראשונה מארה״ב בכל טיסה, ובלתי בנמצא בכלל כרטיסים במחלקת עסקים מהונג קונג לתל אביב.
    מפספס משהו?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אכן יש זמינות מוגבלת של מושבים בטיסות קתאי שניתן להזמין עם מיילים של אלסקה. זו בעיה מוכרת. עדיין ישנם מושבים זמינים, בכל חודש, אבל לפעמים צריך גמישות גבוהה למדי לטובת העניין. אני ממליץ לך לבדוק זמינות מושבים גם מערים אחרות בצפון-מזרח ארה״ב כמו בוסטון ושיקגו. כמובן אל תשכח שקתאי מפעילה טיסות גם ל-JFK וגם ל-EWR אבל מחלקה ראשונה רק ל-JFK.

      הגב
      • יובב

        קראתי.
        במציאות, אין זמינות אפילו של כרטיס אחד בכל חודש ינואר, למרות שלפי המפה, המחלקות ריקות לחלוטין.

      • Lior @ FlyingOut

        לאחרונה היו בעיות משמעותיות עם זמינות המושבים של קתאי. בחודש שעבר הייתה מעין ׳החשכה׳ של שבוע-שבועיים במהלכם כמעט ולא היה ניתן למצוא מושב אחד במחלקות הפרימיום של קתאי בכל הקוים בעולם – לפחות בחיפוש של טיסה יחידה. להערכתי הסיבה לכך היא השדרוג שעבר מועדון אסיה-מיילס בשבועות האחרונים שכלל, בין השאר, שינוי במודל תמחור כרטיסי הבונוס לרבות זמינות המושבים. כולי תקווה שהדברים יחזרו למצב רגיל בהקדם כי סה״כ קתאי עושה עבודה לא רעה בשיחרור מושבי בונוס למועדונים שותפים (בניגוד לאמריקן, לדוגמה, שהיא קמצנית לגמרי אפילו לחברי המועדון שלה).

  9. אריק

    מסע מטורף. מסביב לעולם ב80 (אלף) נקודות…. חתיכת תכנון דורש דבר כזה

    הגב
  10. אלעד

    גם במועדון של בריטיש החשיכו את טיסות קתאי (כולל אקונומי) כך שזו נראית תקלה טכנית/ שדרוג מועדון/ החליטו להחמיר

    הגב
  11. רותי

    מרתק. האם האתר של אמריקן אקספרס שמוזכר בכתבה רלבנטי גם לחברי כרטיס פליי קארד פרימיום של אמריקן אקספרס ואלעל?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      לא. תוכנית ה-FHR (ר״ת: Fine Hotels and Resorts) היא תוכנית המוצעת בלעדית למחזיקי כרטיסי הפלטינום והסנטוריון של אמקס.

      הגב

השאר תגובה