נפתח שדה התעופה החדש של איסטנבול

פרוייקט הענק עלה לטורקיה, לפי הערכות (שקיפות אין), כ-12 מיליארד דולר. הייתי מנחש שהעלות האמיתית גבוהה הרבה יותר או ששכר העבודה נמוך בצורה שערורייתית. השדה החדש קיבל את קוד יאט״א של שדה התעופה אטאטורק (IST) שחדל לפעול במקביל לפתיחתו של השדה החדש ב-29 לאוקטובר. השדה העצום מתוכנן להתמודד עם יותר מ-100 מיליון נוסעים בשנה כבר בשלב ראשוני יחסית ובתיאוריה, אחרי שדרוגים אפשריים, יוכל להתמודד גם עם 200 מיליון נוסעים בשנה. כדי לחגוג את פתיחת השדה, שהוא ביתה החדש של טורקיש, מציע מועדון Miles&Smiles מבצע אטרקטיבי במיוחד: פי 5 מיילים לסטטוס על כל הטיסות מ/אל השדה החדש עד סוף השנה. לא ברור האם המבצע תקף גם לכרטיסים שהוזמנו לפני פתיחת השדה. לא מדובר בבונוס של מיילים למימוש אלא בקיצור הדרך לחידוש/שדרוג הסטטוס.

משרד התיירות רוצה לחייב מלונות לדירוג רשמי

ההצגה שהיא דירוג המלונות בישראל נמשכת כבר שנים. משרד התיירות יצא במכרז, מצא חברת דירוג אירופית מתאימה, הציע למלונות להתנדב לדירוג וראה איך כל התוכניות שלו קורסות לו מול הפרצוף. הפתעה גדולה לא הייתה שם – כי למלונות בישראל נוח לדרג את עצמם ולשווק את עצמם כמלונות יוקרה למרות שהסטנדרטים בארץ די נמוכים ביחס למערב. כעת משרד התיירות מעוניין לחייב את המלונות לדירוג ולקנוס מלונות שישווקו את עצמם עם דירוג כוכבים מבלי שקיבלו את הדירוג הרשמי. נחיה ונראה.

מבצע לחברי מועדון הנוסע המתמיד שנולדו בנובמבר

המבצע הקבוע של אעל במהדורה חדשה. במסגרת המבצע נהנים חברי מועדון מכרטיסי בונוס במחירים מוזלים לרכישה בחודש הולדתם בצמוד לכרטיס זהה בכסף (באותן טיסות). כלומר, המבצע הוא לזוג נוסעים. היעדים הפעם: טביליסי, ציריך, מדריד, יוהנסבורג ובייג׳ינג. החל מ-50 נקודות לכרטיס הלוך/חזור. להזמנות עד ה-30 לנובמבר, ליציאות עד ה-28 לפברואר.

15% הנחה להזמנות של בלאקליין

אני משתמש בשירות של בלאקליין בכל הזדמנות (כשהמחיר תחרותי מספיק). אני בשמחה מוכן לשלם יותר מנסיעה במונית או באובר כי השירות של בלאקליין מעולה ואחרי מספיק נסיעות לא התאכזבתי אפילו פעם אחת. אז אם אתם מזמינים נסיעה החודש – השתמשו בקוד ״OPENTHEDOOR" כדי להנות מ-15% הנחה במחיר. לא רע. אבל אתם גם מוזמנים לזרוק לי מייל, אם לא בוער לכם להזמין ממש באותו רגע, ואוכל למצוא לכם קופון של 20%.

750 אוויוס בחינם… סוג של…

הקישור לעיל הוא לפוסט בבלוג הבריטי HFP שמסביר בקצרה איך לפתוח חשבון באתר הסקרים המקוונים e-Rewards ולצבור 750 אוויוס לאחר השלמת הסקר הראשון. שימו לב לאותיות הקטנות, לרבות העובדה שאולי יוטב לכם להירשם עם כתובת לא ישראלית (והרי זה לא משנה – דואר לא תקבלו) וכמובן שמוטב לסמן בהרשמה שיש לכם עניין בכ-ל התחומים כדי לקבל את מקסימום הסקרים. גם חשוב לדעת שהסקרים לרוב ארוכים מאוד ומשעממים מאוד – אז האוויוס לא בדיוק בחינם אלא בתמורה לזמן וסבלנות.

אלעל הגיעה להסכם עבודה חדש עם הטייסים שלה

״לאחר יותר משנה של מו”מ נחתם הסכם קיבוצי המסדיר את תנאי העסקתם של כ-600 טייסי וטייסות באל על, מתאים אותם לתקנות הטייס הבינלאומיות החדשות (FTL)ומאפשר לחברה לייעל את פעולותיה. תוקפו של ההסכם שש שנים והוא כולל בין היתר עדכוני שכר, פיצוי על פעילות בשבת וחג ומענקי עמידה ביעדים״. טייסי אלעל משתכרים הרבה מעל הממוצע בעולם המערבי ונהנים מתנאי העסקה מופלגים ומופרכים – והכל בזכות הגישה המיליטנטית של וועד הטייסים בחברה שמנהיג ׳שביתות׳ באופן שיגרתי כדי לכפות על החברה את דרישותיו תוך פגיעה בלתי רגילה במוניטין של אלעל, בנוסעיה ובמצבה הכלכלי.

3 תגובות

  1. elibabablog

    ה"מבצע" של טרקיש לא נראה שווה במיוחד, כרגע יש מהשדה החדש ISL רק טיסות לאנטליה, קפריסין הטורקית, איזמיר ובאקו אם איני טועה. טיסות חדשות בלוח הטיסות של טרקיש ולא העברה של טיסות קיימות מאתא טורק.

    הגב
    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      כן, גם לדעתי אטאטורק עדיין פועל עד לסוף השנה והפעילות תעבור בהדרגתיות

      אגב, ליאור (אם אתה קורא) – בלוג נפלא! חבל שפספסתי אותו עד עכשיו
      אולי שווה לך לעבור לפלטפורמה של boardingarea כדי לקבל עוד חשיפה

      הגב
  2. רונן

    "השדה החדש קיבל את קוד יאט״א של שדה התעופה אטאטורק (IST) שחדל לפעול במקביל לפתיחתו של השדה החדש ב-29 לאוקטובר."
    עד כמה שאני יודע, זה אומנם היה התכנון המקורי אבל בסוף (עקב עיקובים בבניה) הלכו על פתרון אחר:
    השדה החדש מקבל את השם הזמני ISL וכרגע מופעלות ממנו מספר מאוד מצומצם של טיסות (רובן פנים טורקיות, ליעדים שאין אליהם כמעט נוסעי קונקשן).
    התכנון העדכני הוא להעביר את הפעילות בסוף השנה (כנראה ב31/12) ואחרי המעבר המלא לשדה החדש ישתנה גם קוד היט"א שלו לIST

    הגב

השאר תגובה